Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tänään pelit menny huomattavasti paremmin kuin eilen, ja k/d spreadit olleet lähinnä plussan puolella. Tappioita on silti tullut kolminkertaisesti voittoihin nähden, ja olen aika monesta erästä poistunut ärsytyksen takia.

Elite Slayer on kyllä paljon hauskempaa, kuin tavallinen, mutta sitä olen päässyt pelaamaan vasta pari kertaa. Hauskaa on myös se, että nykyään plasma pistol on aika tehokas, mutta suurin osa pelaajista ei ole tajunnut sitä, ja käyttää repeateria lähitaistelussa. Itse otan aina needle riflen. Eka killing frenzykin tuli hankittua Elite slayerista.

Kranaatit, meleet ja AR ärsyttävät edelleen, kolmosessa sai sentään lippaallisella vihun kaatumaan, nyt pitää ladata välissä. Pistoolilla ampuminen tosiaan on joskua melkoista arpapeliä.

Power House on kyllä hyvä kartta. Itse sprinttaan joka erässä joko propipen tai singon luo spawnipaikasta riippuen. Swordbasesta en pidä yhtään, ja pelimuodoista SWAT on huonoin, koska olen siinä ihan paska.

Otin yhden screenshotin, eikä näy bungie.netissä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Lisäsitkö sen File Shareen? Koneella voi olla vaikka tuhat screenshottia, mutta vain File Shareen lisätyt näkyvät muille.

Itseasiassa viimeisimmät otetut kuvat näkyvät Bungie.netisä Recent Screenshots -kohdasta..
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Ketju kyllä overloadaa, jos kaikki alkavat postaamaan hires-kuvia, mutta ehdin vielä!

Screenshot.ashx
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Toivottavasti thumbnailit eivät haittaa.



Focus rifle on jännä. Se aina hirvittää kun sillä ammutaan kohti, ensimmäiseksi tekee aina mieli hakeutua suojaan. Omissa käsissä se kuitenkin tuntuu jotenkin laimealta, viimeisessä pelissä voitin DMR:llä kolme duelia focus riflellä aseistautunutta vastaan. Taidan pitää enemmän kakkosen ja kolmosen beam riflestä.

Arbiter sanoi:
...ja pelimuodoista SWAT on huonoin, koska olen siinä ihan paska.

Itsekkään en ollut aluksi hyvä siinä (tosin en vieläkään ole erityisen hyvä), mutta muutaman pelin jälkeen se on alkanut menemään paremmin, ja samalla tähtäys on kehittynyt.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Muutenkin tuon AL:n käytännöllisyyden on saanut todeta todella monessa tilanteessa. Suurin osa varsinkin aloittelevista pelaajista jää kärkkymään esim. selän välittömään läheisyyteen eikä ymmärrä, jotta pystyn tähtäämään jo valmiiksi taakse tämän huomatessani. No, EMP shokki vihun naamalle ja pikainen terävä tinttaisu tai hieman kauempana olevalle vihulle granaatti jalkojen juureen. Myöskin plasmagranaatin kiinnittäminen ja vihun juostessa kohti koittaen viedä mukanaan kannattaa piiloutua kilpensä suojiin.

.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite armor ability in Halo reach.---> <3 Armor Lock

Yllättävän käytännöllinen tuo oikein käytettyä. Pari kertaa olen myös tuollaista taktiikkaa kokeillut, että lähellä vihollista heitän naden jalkoihini ja sitten käytän armor lockia.

Oli muuten erikoinen headhunter kisa, kun vain hetki pelin alusta joku voitti 25 kallolla pelin. En sitä sen enempää tutkinut, mutta lieni joku glitchi tai johtui vaan lagista.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Oli muuten erikoinen headhunter kisa, kun vain hetki pelin alusta joku voitti 25 kallolla pelin. En sitä sen enempää tutkinut, mutta lieni joku glitchi tai johtui vaan lagista.

Skullamanjaro eli 10 kalloa kerralla lasketaan lopussa hieman oudosti 25:ksi pisteeksi. Ja se on mahdollista saada ihan nopeasti. Itsekin pari minuuttia pelin alusta olin 4:n kallon kanssa, ja maassa lojui 6. Siitä vain nopeasti keräyspaikkaan, ja peli loppui nätisti; Skullamanjaro, 25-3.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Johan maistu peli paremmalta kun pääsi oleen ihan tiimin kantava voima: slayer arenalla mulla 21 tappoa pelin lopussa, tiimin toiseksi parhaalla 10. Voitettiin sitten, 50-40 tai jotain sitä luokkaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Loppujen lopuksi Swordbase ei ole huono, vaikka alussa se olikin mielipiteeni. Silti Power House vie edelleen selkeästi voiton. Karttoja on myös mukava tutkia theaterilla, kun tietää että mapit ovat pieniä paloja Kampanjan tapahtumapaikoista.

Miekan käyttö on joskus ollut turhauttavaa, kun vastustaja voittaa minut AR:n kanssa parin metrin etäisyydeltä torjumalla miekan iskun jne...

AR on ollut pettymys, luulin alunperin että Reachissa sen tehoa olisi nostettu, mutta päinvastoin. Olisihan se nyt ymmärrettävää, kun ase kuulostaa ja näyttää paremmalta, mutta kun ei.

Eliteillä en ole vielä päässyt pelaamaan, tekisi kyllä mieli kokeilla lähiaikoina.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Ai että miten saivat vastustajat kirota äsken SWAT:ssa. :)

Suhteellisen hyvä beta, mutta pitkäikäisyys vähän arveluttaa tällä hetkellä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Suhteellisen hyvä beta, mutta pitkäikäisyys vähän arveluttaa tällä hetkellä.

Niinpä, enpä oikein usko että kahta viikkoa kauempaa jaksaa tahkota. ;)

No vakavasti, kyllähän sitä tuli eilen lopeteltua jo yhden matsin jälkeen, mutta taustalla oli muuta häslinkiä. Arena-divisioonaan pitäisi pelailla vielä kolme päivää, tämän jälkeen tuleekin sitten Invasionit ja kumppanit.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Oma service record kertoo karua kieltä siitä kuinka vähän tajusin tuosta Elite Slayeristä. Yhden kerran olen nyt päässyt sitä pelaamaan ja en tajunnut menosta mitään. Kukaan ei kuollut vaikka kuinka ammun ja K/D ratio reilusti pakkasen puolella ja tappio myös tiimille.
Bungie.net : Reach : Service Record

Stockpilestä en myöskään tajunnut oikein mitään. Tai siis minulle ei valjennut että miten ne liput otetaan omalle tiimille. Monta kertaa vein lippuja sinne merkitylle alueelle, mutta mitään ei tapahtunut. Tässä on ilmeisesti joku aikaraja tms. Kaksi kertaa Stockpile pelannut ja tappiothan sieltä on tulleet. Muutenkin olen huomattavasti hyödyllisempi tiimille perusslayerissa(ainakin jos random tiimillä pelaa), sillä K/D on kuitenkin pysynyt ihan hyvin plussan puolella ja Slayereistä + Swateista ei ole häviöitä tullut muuten kuin ihan ensimmäisessä pelissä kun ei tajunnut kentästä mitään ja tietysti tuo Elite Slayer fiasko.

Kohtuullisen paljon räiskintöjä pelanneena itselle sopii parhaiten Swat pelimuoto. Sen pelkistetty asevalikoima ja pienemmät healtit suosivat perusampumista ja siinä olen selkeästi parhaimmillani. Perus slayer on monesti kyllä hauskempaa juuri moninaisempien pelitapahtumien takia.

Taas objective pelimuodot eivät ole ikinä Haloissa olleet kovin lähellä sydäntä. Ja niin myös tässä. Tuntemattomia vastaan on mukavampi mitellä vain ampumistaidoissa, kun taas kaverien kesken pelatessa objective pelimuodot ovat yleensä mukavampia.

Kaiken kaikkiaan hyvä maku on Betasta jäänyt. Gameplay toimii mielestäni paremmin kuin Halo 3:ssa. Abilityt tuovat oman taktisen elementtinsä, ja uudet aseet ovat heti nousseet suosikeiksi. Innolla odotellaan uusia pelimuotoja ja ennenkaikkea Elitejen ja Spartanien kohtaamista taistelutantereella.

Edit: Täytyy vielä se sanoa että lukuunottamatta Swatia Haloissa on elintärkeää tietää mistä mikin ase kentässä löytyy. Perusaseilla toki saa jotain aikaan mutta monesti ne jäävät kentästä löytyvien aseiden jalkoihin ja pahasti. Tässä Halot eroavat muista räiskinnöistä. Onko tämä huono vai hyvä asia? Monesti oma mielipide riippuu siitä kuinka hyvin itse saa aseita kentistä haalittua...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Stockpilestä en myöskään tajunnut oikein mitään. Tai siis minulle ei valjennut että miten ne liput otetaan omalle tiimille. Monta kertaa vein lippuja sinne merkitylle alueelle, mutta mitään ei tapahtunut. Tässä on ilmeisesti joku aikaraja tms.
Joo, Bungie ei tee kovin hyvää työtä, jotta nuo pelimuotojen obejctivet olisivat selviä itse pelissä. Ainakin jos on kiire taistellessa vihollisten kanssa, eikä ehdi tutkailemaan mitä tapahtuu.

Stockpilessa pisteet lasketaan tietyn aikarajan välein (oisko 45s vai 1m), eli saat pisteet vai niistä lipuista, jotka ovat omalla alueella laskurin mennessä nollaan. Tämä aiheuttaa sen mielenkiintoisen elementin, että voit käydä pöllimässä vastustajan lippuja ennen kuin he saavat pisteitä. Tai vaikka juuri ennen laskurin loppua vain heittää vastustajat liput pois heidän alueeltaan, vaikket niitä omaan baseen saakaan.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tai vaikka juuri ennen laskurin loppua vain heittää vastustajat liput pois heidän alueeltaan, vaikket niitä omaan baseen saakaan.

Tätä itseasiassa tuli myös tehtyä. Tai siis käytyä hakemassa niitä lippuja sieltä vastustajan Basesta. Sinne vaan kranaatia kun porukka seisoo liput kädessä ringin sisällä. Sitten vaan lippu kouraan ja oma basea kohti. Ilmeisesti vastustajatkaan eivät aina tienneet tuota pisteiden laskusysteemiä. Kun tosiaan monesti vain seisoivat liput kädessä siellä basessa pitkiä aikoja. Jos tuossa on joku aika jolloin pisteitä saa, niin eihän sinne baseen kannata mennä kuin ihan viime tingassa. Vai?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jos tuossa on joku aika jolloin pisteitä saa, niin eihän sinne baseen kannata mennä kuin ihan viime tingassa. Vai?
No ainoa millä on merkitystä, on paljonko omilla on lippuja omassa basessa ja paljonko vastustajalla heidän basessa timerin nollautuessa. Tuohon väliin sitten voi mahtua vaikka mitä taktikointia ja erilaisia rooleja. :)

Ideaali Stockipile joukkue pelaisi varmaan näin:

-1 puolustaa omaa basea
-2 hakee lippuja ja mahdollisuuksien mukaan häiritsee vastustajaa
-1 sabotoi ja häiritsee vastustajaa koko ajan heidän basessaan

Randomien kanssa pätee varmaan sama mitä muissakin objektiveissa, eli katsoo vähän mitä muut tekevät ja sitten valitsee erilaisen roolin, joka täydentää tiimiä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Randomien kanssa pätee varmaan sama mitä muissakin objektiveissa, eli katsoo vähän mitä muut tekevät ja sitten valitsee erilaisen roolin, joka täydentää tiimiä.

Tämä onkin helpommin sanottu kuin tehty. Tuntuu että randomit nimensä mukaisesti juoksevat sinne tänne ja vaihtavat omaa "rooliaan" kokoajan.

Kiitokset stammy Stockpilen salaisuuksien selventämisestä. Jospa sitä tänä iltana irtoaisi vaikka voitto kyseisestä pelimuodosta. :)
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tämä onkin helpommin sanottu kuin tehty. Tuntuu että randomit nimensä mukaisesti juoksevat sinne tänne ja vaihtavat omaa "rooliaan" kokoajan.
Näin se tuppaa mennä, vaikka olis joku kaverikin mukana. ;) Teoriassa kaikki on niin paljon helpompaa kuin käytännössä.

Jos vielä tota Stockpilea miettii, niin siinähän näkee montako lippua vastustajalla on basessa. Jos siellä on pelottavan monta, niin melkeimpä kannattaa lähteä ryöstöreissuun. Jos taas omassa basessa on paljon lippuja, niin ehkä kannattaa ottaa puolustavampi asenne.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

ED. Eli siis juurikin näin^^

Mites noita erikois lyönti iskuja tossa pelissä tekee kun nähnyt monesti kun joku vihu on käyttänyt puukotus supervoimaa?
Täytyy tulla selästä ja pitää lyöntinappia pohjassa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Ihan IMHO, mutta tuo puukotus on täysi turhake. Onhan se komia tapa päättää vihulaisen elämä, mutta aikaa tuohon tuhraantuu aivan tolkuttomasti kaikkine animaatioineen ja toinen vihulainen pääsee sillä aikaa taakse lyöntivuoroon. Ei sillä että olisin moista kokenut muuten kuin tuossa jälkimmäisessä tapauksessa, kun tapana on tehdä nopeita lyöntejä.

Nyt kun nuista animaatioista alkoi puhumaan, niin välillä tulee rasittavia kuolemia Armor Lockin kanssa kun hahmo tekee pitkät animaatiot ennenkuin lock virallisesti on käytössä ja saattaa kuolla sen aikana esim. granaattiin. Edelleen komiaa, mutta aivan turhaa, lockin pitäisi olla päällä samaan aikaan kun nappia painaa.

Otimpa minäkin screenin lemppari armor abilitystä parhaimmillaan, joku 2-3 nadea jaloissa:
 
Ylös Bottom