Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Lagi on tässä kyllä ollut todella paha. Aiheuttanut ihan outojakin kuolemia.
Esim. Normaali hypystä kuolen koska putosin "liian korkealta", ajoin normaalisti tankilla ja yks kaks spawnasi hahmoni kartan ulkopuolelle ja "putosin" kuolemaani. Yms yms.

Hyökkääminen varsinkin Elitenä lagin kanssa on kyllä yhtä itsemurhaa, toivon todella että Bungie parantaa netti koodiansa sillä muuten tästä menee peli ilo täysin. Testasin parilla muulla pelillä ja ne toimivat moitteettomasti mutta heti Invasionia pelatessa lagittaa armottomasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Muutamia omia kuvia:
reach640160medium.jpg


reach640142medium.jpg


Sitten Invasionista:
reach640083medium.jpg


Lopuksi vielä suloinen kuva minusta osoittamassa hellyyttäni Eliitille:
reach640084medium.jpg


Invasion on ollut aika hauska, vaikka on sitä lagia minullakin esiintynyt. Elitellä liikkuminen tuntuu aina hieman spartalaista paremmalta nopeamman juoksun ja evaden ansiosta. Invasionin loppuosa on ollut yleensä aina hauskaa kaaosta.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Invasion on mainiota, mutta voisi olla kyllä ehdottomasti parempaakin.

Luokkasysteemit toimivat jollain maagisella tavalla täydellisesti, ja kun tosiaan kaikki on ylivoimaista (Näkymättömyys + Needler, Evade + Plasma Repeater + Energy Sword, WTF?), niin mikään ei sitten kuitenkaan ole. Spartanit eivät ota lättyynsä eliiteiltä, sillä näillä on paremmat asemat ja vehkeet käytössä, ja osuminen on oikeastaan aika paljon helpompaa. Ajoneuvot toimivat tyydyttävästi, vaikkei mitään radikaaleja muutoksia näissä missään tapauksessa olekaan.

Mutta sitten kukaan ei oikein tunnut osaavan pelata, eliitit pääsevät ikäänkuin vahingossa sinne Data Corelle ja nappaavat tuon mukaansa, kierros loppuu ärsyttävän nopeasti (lisää kierroksia) ja normaaleista spawneista on ärsyttävää yrittää taisteluun mukaan, kun välillä pääsee hengestään pudotuksessa.

Dumpulle pisteet intuitiivesta kuvanräpsimisestä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Eijj, piti juuri ennen Invasionia palauttaa ODST kaverille.

Fuuu.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tuntuipas mukavalta, kun sain äskettäin saman matsin aikana Triple Killin, Overkillin(jonka muuten olen saanut Halo3:ssa vain kaksi kertaa, jos grifball-sekoiluja ei lasketa) ja sen jälkeen vielä Hammer Spreen.
Harmi vain, että pelimuoto oli Headhunter.

Ennen pelin loppumista tapahtui kai jonkilainen nettibugi, jolloin kaikki muut pelaajat katosivat ja tuli Game Over, ja teksti ilmoitti että voitin pelin. En siis tietenkään ollut johdossa.Tällaisia tapauksia on tullut minulle kaksi kertaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Invasion on mainiota, mutta voisi olla kyllä ehdottomasti parempaakin.
Kahdessa pelissä en oikein ehtinyt saamaan juonen päästä kiinni, vaikka ihan hauskaa räimettä olikin.

Kierrokset tosiaan menevät kumman nopeasti, pelaajamäärä vaikuttaa aika pieneltä ja spawniajat ovat pitkiä ja lisäksi spawnaus on kauas kohteesta, jos kaverin luo ei pääse. Objectivena territoriesin valtaaminen on jotenkin tylsää, "seiso tässä tietty aika maalitauluna, niin voitat". Spartanit vs. Eliitit ja komentajien välispiikit tuovat hommaan kummasti munaa.

Mielestäni pelimuodon innoitus on selvästi bäfän Rushissa, eikä se ainakaan näin pika-pika-testin jälkeen yllä samalle tasolle. Big Team on kuitenkin aina ollut Haloissa hauskaa ja niin on Invasionkin, mutta silti tuntuu, että potentiaalia jää käyttämättä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

En ole vielä ehtinyt moista kokemaan, niin mikä tuossa Invasion Slayerissa on ideana? Miten se eroaa normi Invasionista?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

En ole vielä ehtinyt moista kokemaan, niin mikä tuossa Invasion Slayerissa on ideana? Miten se eroaa normi Invasionista?

Invasion Slayerissa perinteiseen tappomatsiin on lisätty näitä Invasionista tuttuja piirteitä. Eliitit taistelevat edelleen spartaneita vastaan, ja taistelutoverin luo spawnaaminen onnistuu. Uudet loadoutit avautuvat sitä mukaa, kun tappoja kertyy tai aikaa kuluu. Lisäksi kentälle ilmestyy territoriesin tyylisiä alueita, jotka valtaamalla saa kyseiselle paikalle aseita tai ajoneuvoja 15 sekunnin kuluessa.

EDIT: gefilus A on hidas kuin Arbiterlin lemmen syttyminen.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Parhaiten Invasion Slayeria voisi kuvailla sanomalla sen olevan Slayeria Invasionin ominaisuuksilla ja muutamalla muulla lisäkikalla. Voit spawnata kaverisi viereen taistelussa, kolme erilaista Tieriä sekä alueet, jotka valtaamisen jälkeen antavat erinäköisiä superaseita tai ajoneuvoja.

Edit: Hijas
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jos vastassa on kaksi tasaväkistä ryhmää niin Spartanit vie kyllä voiton, lähinnä lopun matka coren kanssa on yhtä kituuttamista kun Spartanit syntyy heti siihen Junkyardille.

Olen huomannut myös muutaman "peelo" tempun jossa joku tahallaan käyttää tuota "suojaa" kaverin ajoneuvon vieressä. Toinen tapa on tappaa teamikavereita juuri kun ottelu on loppunut.

Joillain on myös hyvin vittumainen tapa räiskytellä kaverien suojia pois, eli ei siis tappaa mutta ampua vain suojia kavereilta pois. Lähde siinä sitten taistelemaan ilman suojia..
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Onko kellään muulla käynyt niin, että on invasionissa pelannut elitenä ja sitten yhtä-äkkiä spawnannut sprintin ja ihmisten aseiden kanssa:confused:.

Ajoneuvoja pitäisi vielä testata, kun en ole päässyt kuin ghostilla ajeleen. En tiedä teistä, mutta ghosti tuntuu jotenkin "munattomalta" halo 3:n vastaavaan verrattuna?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Onko kellään muulla käynyt niin, että on invasionissa pelannut elitenä ja sitten yhtä-äkkiä spawnannut sprintin ja ihmisten aseiden kanssa:confused:

Kerran kävi näin heti matsin alussa, hauskaahan se oli.

EDIT: Oli myös semmonen bugi, että spawnasin rotkon yläpuolelle ja tietysti tipuin alas.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Hassunhauskoja bugeja Invasionissa kyllä riittää. Toisinaan alussa ei kummallakaan puolella ole käytettävissä armor abilityja ja aloitusaseena pelkästään assault rifle. Ensimmäisen vaiheen puolustusalueen tuntumasta puolestaan löytyy pieni alue, johon loikkaaminen tappaa pelaajan välittömästi. Eilen tuli tämäkin koettua omakätisesti.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Aikamoista paskaa koko Reach ainakin betan perusteella, K/d ratio miinuksella, halo 3:ssa helposti plussan puolella vähintään 1,5.
Jos ei betasta parannu huomattavasti niin kyllä jää täällä suunnalla ainakin ostamatta koko peli. :mad:
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Aikamoista paskaa koko Reach ainakin betan perusteella, K/d ratio miinuksella, halo 3:ssa helposti plussan puolella vähintään 1,5.

Ai tuonko takia peli on kakka? Et varmaan huomannut, että peli on kokenut aikamoisia muutoksia? Vanhatkin Halo-konkarit joutuvat opettelemaan paljon uusia juttuja. Siirtymä Halo 2:sta Halo 3:een oli paljon helpompi. En ole itsekään pärjännyt yhtä hyvin kuin aikaisemmissa Haloissa, tai lähinnä se tasaisuus puuttuu. En jaksa kuitenkaan vielä lannistua.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Eihän peliä nyt voi arvostella sen mukaan, mikä oma K/D -ratio on, jotain tolkkua taas hei.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Noh, on noi uudet aseetkin aika kökköjä, paitsi haulikko. :) Rakettireppukin on ihan turhaa kikkailua.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Noh, on noi uudet aseetkin aika kökköjä, paitsi haulikko. :) Rakettireppukin on ihan turhaa kikkailua.

Mitä nyt nopeasti kävin läpi Bungie.netistä tilastojasi, et ole ilmeisesti kovinkaan tehokkaasti hyödyntänyt pistoolia saati DMR:ää. Noiden kahden aseen käyttäminen ja hallitseminen on kuitenkin pärjäämisen kannalta kriittistä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Noh, on noi uudet aseetkin aika kökköjä, paitsi haulikko.

En nyt menisi Reachin aseita sanomaan kovin kököiksi. Ainoa oikeasti turhauttava ase tällä hetkellä tehottomuuden puolesta on Assault Rifle jolla ei tunnu tekevän yhtään mitään. Parempi vaihtoehto on vain juosta pistoolin kanssa sen ollessa tarkempi, tehokkaampi ja nopeampi vetää melee iskuja. Haulikko tosiaan tuntuu järkyttävän paljon tehokkaammalta mitä Halo 3:ssa ja tähän liittyen Invasionissa harmittaa suunnattomasti Elitellä pelatessa, ettei haulikolle löydy Covenantilta mitään vastinetta. Corea vietäessä se usein jumahtaa siihen pieneen koppiin hallin ja pihan väliin mihin sitten koko tiimi Spartaneita linnoittautuu Grenade Launchereiden sekä haulikoiden kanssa.

Aseista näin muutenkin puhuttaessa, en vieläkään oikein hallitse tuota DMR:ää. Needler Riflella tuntuu tulevan tappoja paljon helpommin. Myös Plasma Launcher on aivan järkyttävän tehokas ase ja saa monesti hieman ärsyyntymään seuraavien plasma naattiensa kanssa. Ase ei tässä mielessä vaadi hirveästi taitoa käyttää, hieman vain tähtäystä päin, lataus ja lähes varma tappo. Ainoa tapa puolustautua tuolta on joko Armor Lockdown taikka onnistunut sprintti nurkan taakse piiloon. Voisin myös hieman valittaa kranaattien tehosta (tästä on tainnut joku muukin mainita ketjussa). Kranaatit tuntuvat tappavan aivan liian helposti eikä nekään vaikuta ihan samanlaiselta taitovälineeltä mitä ne aikaisemmissa Haloissa olivat. En myöskään pidä yhtään tavasta jolla kranaatit lentävät Reachissa. Kranaattien heittoradoista tulee mieleen enemmän ODST kuin Halo 3 ja tämä häiritsee suunnattomasti. Henkilökohtaisesti ODST:ssä kranaattien heittelyn opettelemiseen meni hyvin pitkä aika kun alla oli pitkä kokemus Halo 3:sta ja nyt vaikuttaisi olevan hieman samanlainen opettelu edessä Reachin kanssa. Toistaiseksi onnistun hyvin harvoin heittämään kranaatin juuri kuten sen halusinkin mikä taas tuntui Halo 3:ssa olevan paljon helpompaa.

Invasionista vielä pari kommenttia. Pelimuodossa on potentiaalia ja vaikuttaa varsin hauskalta, mutta kuten aikaisemmin mainittiin, tasaväkisillä tiimeillä on Spartaneilla suurempi todennäköisyys voittaa matsi. Aikarajat varsinkin corea vietäessä vaikuttavat hyvin tiukoilta eikä asiaa auta yhtään pitkät spawniajat ja piiiitkät välimatkat jota Elitellä pitää kulkea ennen corelle pääsyä jos tiimikaveri ei pysynyt hengissä (aika yleinen skenaario).

Uskon kuitenkin, että Reachista tulee loistava peli niin yksinpelinä, co-op:na kuin myös moninpelinä. Haloissa vain on sitä jotain mikä yksinkertaisesti toimii.
 
Ylös Bottom