Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tulipa tuossa pelattua Arenaa (helpon vastuksen toivossa, rating tällä hetkellä 1596), ja kävi kyllä sääliksi sitä ainuata vastustajaa joka jäi serverille pyörimään. Törkeästi vain harjoittelin ensikertalaisella Propipen laukaisuajoituksia, ja tämä korjasikin sitten pelistä hirveät miinukset.

Seuraavalla kerralla sitten jätän tuollaiset pätkimistalkoot väliin, ellei vastustajia ole sitten useampia.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Hei, mä pyysin eka! :D

Juuh, youtubenkin kun tsekkaa niin skämmejä on kyllä vaikka kuinka. "Free Reach Beta codes!"-videoita jotka kehottaa sua klikkaan bit.ly:llä lyhennettyjä urleja, ehdottaa lataan kaiken maailman ohjelmia ja niin edelleen.

Ainoa jonka löysin tuolta Tubesta oli joku, joka aikoo antaa 3 koodia sille henkilölle, joka kirjoittaa 5000. viestin kyseisen henkilön kanavan kommentteihin.. Vaikuttaa oikeastaan luotettavalta mutta katsos kun ei mies tajua, ettei sitä 5000 viestiä tule koskaan täyteen. Tällä vauhdilla viestejä tulee 1 tunnin välein.

Joo, painoin itekkin yhtä (tuhannesta) bit.ly:stä joka oli videon kuvauksessa kokeillakseni vaan, enpä minä mitään sieltä saanut (en kyllä odottanutkaan). Kai se 5000 viestin ukkokin saa jotain omia kiksejä tosta, koska mielestäni tuommoinen on hanurista. Jos haluat päästä eroon koodeista, niin mitäpä siinä leikkiä > suoraan pois vaan. :rolleyes:

Ei jaksa kyttäillä netissä koodeja > yöpuulle. Näkemiin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Voi perhana, kun on servut kaatunu. Tätä hetkeä on odotettu, kun kuuta nousevaa ja nyt ei pääse pelaamaan. No toivottavasti edes huomenaamulla Bungien pojat saavat ongelman hoidetuksi, että pääsisi viimeistään silloin kokeilemaan.

eikä ole :D itse pelaillut koko illan.

tosiaan matchmaking on hitaalla tuulella mutta 1-2min odotuksella toimii täällä ainakin
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

eikä ole :D itse pelaillut koko illan.

tosiaan matchmaking on hitaalla tuulella mutta 1-2min odotuksella toimii täällä ainakin

Ei välttämättä auta tuo odottelu. Kaikilla ei toimi ollenkaan enää, kun kerran matchmaking menee sekasin. Kyllähän se tuosta joskus korjaantuu, hetken voi toki viedä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Itsestään pääsin kyllä pelailemaan, en tosin kaikkia playlistejä. Partyn kanssa ei servuja löytynyt ei yhtään
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Sepä on mielenkiintoinen beta. Ladattua sai, mutta pelaamaan ei kyllä päässy. No ehkä yön kun nukkuu niin jos peliäkin pääsis kokeilemaan.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Ei hätää, se jatkaa kyllä siitä mihin olet jo downloadannut, joten jatkat nyt niin se 94% tulee kyllä nopsaan ja loput kuusi valuu sitten taas normisti.
.

No kerpale, niinpä tekikin. Alkaakohan sitä vanhoilla päivillä maltti loppumaan ku ei jaksa 10 sekuntia odottaa... :)
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Nyt on ensimmäinen peli pelattu ja ensivaikutelmat tosi hyvät. Tuntui paljon paremmalta kuin halo 3
.Kokeilin kaikkia armorabilityjä tasapuolisesti, eikä selvää suosikkia löytynyt, tosin armor lock oli tehokas varsinkin, kun vastustaja jää siihen viereen odottamaan.
Tuli koitettua "propipea" mutta en minä sillä mihinkään osunut.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tuli koitettua "propipea" mutta en minä sillä mihinkään osunut.
Propipellä ei siis kannata ampua laakeja automaattisella sytytyksellä, vaan laukaista projektiili manuaalisesti aina vihollisen kohdalla. Tämä onnistuu pitämällä liipaisinta pohjassa ja päästämällä sen oikeassa kohdassa, jolloin kranaatti räjähtää. Pienellä harjoituksella tällä saa napsittua ilmassakin olevia vihollisia. Kannattaa tosin varautua vaihtamaan pistooliin laukauksen jälkeen, sillä kranaatti tappaa suoraan vain osuessaan täysin kohdalleen.

Ammattilaispiippu on kyllä meikun ehdoton suosikki Reachin uusista aseista, taakse jää Focus Riflet sun muut härpäkkeet.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Noniin, nyt on noin kymmenkunta matsia takana ja tuntui todella paljon paremmalta kuin Halo 3. Mutta Halo 3 peluusta on jo vierähtänyt tovi tai sitten se on vaan päänsisäistä, mutta tuntuu niin hyvältä pitkästä aikaa pelata taas vanhaa tuttua headshottien metsästystä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Kyllähän sieltä alkaa jo se Halon taika löytymään, kun vastus on vähän tasaisempaa ja itsekin saa välillä tappoja ja tilaa hengittää. Bäfän intensiivinen peluu aiheuttaa kyllä melkoista hämmennystä, sillä siinä tulitaistelut käydään nopeasti, paikaltaan ampuen ja nimenomaan ampuen. Ei millään muista spämmätä naatteja, eikä liikkua eikä... Jetpackilla on kyllä oikein kiva paahtaa, sillä falldamage tuo pienen taitoelementin ja vaaran tunteen ilmojen läpi leijaillessa. Ensimmäinen aerial takedownkin tuli otettua.

Pientä teknistä nuhaamista havaittavissa esim. Crazy Hillissä ja teatterissa. Lisäksi otti hieman päähän, kun katselin siinä statseja ennen matchmakingin lopettamista. Yritin sitten painaa B:tä "exit matchmaking". Mitään ei tapahdu. Uudestaan B:tä. Kartan äänestys alkaa eikä mistään valikosta tai napista pääse enää pois. Eräs toinenkin kaveri lähti siinä vaiheessa, niin oli hyvä fiilis jättää joukkuetoverit 2 vs. 4 heti matsin alusta. Varmaan tulee player feedbackia perässä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Eniten olen huomannut käyttäneeni tuota pistoolia ja AR on saanut lentää nurkkaan. Needle riflestä pidin taas enemmän kuin DMR:stä, kun on huomattavasti helpompi käyttää.

Täytyy vielä harjotella tuolla piipulla ampumista,...
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Mitä olen noita abilityjä kokeillut, niin suosikkini ovat stealth ja jetpack. Stealth on suosikki vaikka en ole koskaan sitä käyttänyt. Yhdessä pelissä puolustin lippua ja yhtäkkiä tutka sekosi. Aloin jännittyneenä pyörimään ympyrää. Sitten joku hyppäsi puolulaisen selkään ja yritti assasinoida hänet, mutta onnistuin juuri ajoissa lyömään häntä takaapäin.

Ehdoton suosikkini on jetpack. Sillä on vain yksinkertaisesti erittäin mukavaa lennellä, ja sillä voi tehokkaasti hyödyntää maastoa. Hauskinta ovat kuitenkin ilmataistelut, se on vaan niin kivaa kun kiivas tulitaistelu nousee ilmoihin.

Sprint ability on ollut pieni pettymys. Se on ollut hyödyllinen erityisesti Stockpilessä, mutta mielestäni olisi parempi jos LB painiketta tulisi pitää pohjassa jotta hahmo sprinttaa. Nyt täytyy painaa kerran jotta hahmo alkaa joksemaan, ja toinen kerta lopettamiseen. Tämä on mielestäni kömpelöä.

Armor lock on ollut tähän mennessä hyödytön. En ole koskaan nähnyt kenenkään käyttäneen sitä onnistuneesti. Täytyy vain ottaa hieman etäisyyttä, viskata kranaatti oikealla hetkellä ja alkaa ampumaan kun suojat katoavat. Tämä tosin saattaa johtua siitä että nämä pelaajat eivät ole osanneet käyttää sitä.

Stockpilestä puheen ollen, ne näytössä näkyvät pointterit ovat ilmeisesti sekavia. Näytössä oleva sininen pointteri näyttää punaisen maalin, ja punainen näyttää sinisen maalin. Eilenkin useat pelaajat veivät liput vääriin pisteisiin, ja omat pelaajat veivät lippuja pois.

Vielä kun pääsisi kokeilemaan muitakin modeja kuin CtF ja Stockpile. Olen pelannut ainoastaan yhden pelin Oddballia, kaikki muut ovat olleet CtF ja Stockpile pelejä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Stockpilestä puheen ollen, ne näytössä näkyvät pointterit ovat ilmeisesti sekavia. Näytössä oleva sininen pointteri näyttää punaisen maalin, ja punainen näyttää sinisen maalin. Eilenkin useat pelaajat veivät liput vääriin pisteisiin, ja omat pelaajat veivät lippuja pois.
En nyt mene vannomaan, mutta mielestäni samaa ongelmaa on Crazy Kingissä. Eli kun alue on omien hallussa, on se ympäröivä "kaukalo" oman joukkueen värinen. Kaukaa katsottuna alueen väri-ikoni on kuitenkin aina sininen kun se on omilla, mutta punainen kun se on vihuilla. Tai ainakin muistelisin monesti punaisilla pelanneena hämmästyneeni, kun kaukaa omaksi katsomani alue olikin oikeasti vihollisilla, kun pääsi lähemmäs.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Kolmen pelin jälkeiset pikakommentit.

Ihan hyvä. Ei niinkään koukuta, kun peli tuntuu päällisin puolin hyvin paljon Halo 3:lta mielestäni, vaikka kaikkea uutta ja hienoa toki onkin mukana.

Audiovisuaalinen puoli miellyttää kovasti, ainoa asia mikä häiritsee, on se AA-tekniikka. Esimerkiksi lyödessä kädestä näkee selvästi, kuinka niitä frameja pistetään kaksi päällekkäin ja sommittain, ja se yleisesti ottaen tuo peliin vähän ikävää blurrautumista. Siihenkin toisaalta tottuu, ja muuten moista ei näe oikeastaan ollenkaan.

Tähän mennessä kokeilluista uusista aseista paras on ollut needle rifle, siitä jotenkin diggasin kovasti.

Betan kaksi mappia ovat mielestäni, no, huonoja, jos suoraan sanotaan. Varmaan suurin syy, miksi pidän tauon pelailusta jo kolmen pelin jälkeen.

Vielä kun pääsisi kokeilemaan niitä 16 pelaajan matseja.. Halo 3:ssakin tuli periaatteessa pelattua vain ja ainoastaan Big Team Battlea, vaimikäsenytoli, diggaan kovasti enemmän kun mappi on iso ja jengiä joka puolella.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Eipä siellä kauaa pysy hengissä. turhautuminen iski... argh
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Huomasin että betassa voi myös jakaa nauhoittamiansa pelejä. Jos teillä on kiinnostavia kuvia tai videoita niin voitte pistää jakoon.

 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Itse pääsin eilen pelailemaan about 10 peliä vaikkakin serveri välillä takkuili. Tuli hankittua livekin tämän takia ja kyllä kannatti. En ole kyllä vielä kovinkaan hyvä vaikka vanhempiakin Haloja on tullut pelattua, mutta huomasin jo selvää kehitystä noiden 10 pelin aikana. Miten olisi joku aika päivä ja aika jolloin pidettäisiin jokin Konsolifinin "suuri" pelisessio?

Lisätkää Gamertag Mazoma kaveriksi niin päästään pelailemaan. Nyt tulee varmaan Reachia enimmäkseen pelattua, mutta jatkossa muitakin pelejä.

Nyt on koko työpäivän vain tehnyt mieli päästä kotia pelaamaan Reachia, enkä todellakaan muista onko mikään peli tehnyt samaa koskaan...
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tässäpä pari tiimellyksestä napsaistua:

Screenshot.ashx


Screenshot.ashx


Jonkin verran tuo kuvan väkisin muottiin pakottaminen heikentää laatua.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Audiovisuaalinen puoli miellyttää kovasti, ainoa asia mikä häiritsee, on se AA-tekniikka. Esimerkiksi lyödessä kädestä näkee selvästi, kuinka niitä frameja pistetään kaksi päällekkäin ja sommittain, ja se yleisesti ottaen tuo peliin vähän ikävää blurrautumista. Siihenkin toisaalta tottuu, ja muuten moista ei näe oikeastaan ollenkaan.

Onneksi Bungielta onkin kerrottu, että ongelma korjattiin jo, mutta korjaus ei ehtinyt vielä betaan.
 
Ylös Bottom