Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Onneksi Bungielta onkin kerrottu, että ongelma korjattiin jo, mutta korjaus ei ehtinyt vielä betaan.

Näinkö? Luulin sen olevan täysin tarkoituksellinen tekninen ratkaisu, mutta hyvä kuulla jos niin ei olekaan.

Nyt pitää pelata vähän lisää betaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Näinkö? Luulin sen olevan täysin tarkoituksellinen tekninen ratkaisu, mutta hyvä kuulla jos niin ei olekaan.

Tuo johtuu juurikin tuosta AA-tekniikasta tuo haamuilu, mutta ilmeisesti lieveilmiö on saatu korjattua tai ainakin tehtyä huomaamattomaksi.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Noniin, olihan tuo huomattavasti hauskempaa kun sujui paremmin. Team SWAT oli erityisesti hauskaa, ei tarvinnut kertaakaan kiroilla sellaisia hetkiä, jossa oisit koko lippaan upottanut vastustajaan.

Mutta vieläkin ärsyttää toi meleemeininki.. Parikin kertaa käynyt jo niin, että lyöntianimaatio oikeesti melkein loppunu ennenku oon kuollut kyseisen vastustajan luotiin. Ja miekkaakin nerffattu naurettavasti, lyön vihua miekalla naamaan huomatakseni vaan sen, että kyseinen sälli löi samaan aikaan ilman miekkaa jollain kumman järjellä tappaen mut...
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tässä vähän palautetta about kymmenen matsin kokemuksella..

Kaikki toimii niin kuin halossa pitääkin toimia. Kaikki uudet aseet ja nuo roundin alussa valittavat ominaisuudet ovat ihania uudistuksia, juuri kuin minulle luotuja. Jokin kuitenkin puuttuu..Jokin viimeinen silaus joka tekisi tästä pelistä maailman parhaimman pelin. No kuitenkin tätä vain jaksaa, vaikka turpaan tulee tai tiimi saa murskavoiton. :cool:

Ensimmäisen killing frenzy tuli tänään powerhousessa (joka on lempimappini). Pakko hankinta tämäkin on. :)

Ja sitten takaisin kentälle;).......
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jahas. Nyt vajaan tunnin pelaamisen jälkeen alkoi jo puuduttamaan. Odotukset olivat kovat, mutta meno painoittuu liikaa vain mahdollisimman tehokkaiden aseiden etsimiseen. Toki skillimpi juppikka pärjää jo pistoolilla, mutta ei sillä mitään älyttömiä multikillejä heru. Pelimuodot vaikuttivat ihan mukavilta, mutta ilman kunnon tiimiä, ei CTF:n tapaisista pelimuodoista tule mitään. Slayerissä sitten jo pärjää paremmin ihan omikseenkin. (=Halo)

Juoksukläässiä olen suosinut eniten. Skillit eivät kuitenkaan tuoneet kaivattua vaihtelua, tempoa kylläkin. Aseet ovat munakkaita, mutta joukosta löytyy pari ylilyöntiä, joilla saa pistettyä kaikki vielä kuolemankielissäkin matalaksi, ei kiva. Nettipeli itsessään toimi mukavan sulavasti jo tänään. Matseista kertyvä valuutta, jolla voi omaa haarniskaansa ehostaa, on kyllä mukava lisä, muttei mikään mullistava uutuus. Pikkumukava feature kylläkin.

Pientä bugitusta näkyy välillä. Viimeisimmässä matsissa meleetin vastustajaa aivan liian aikaisin, hän meleetti minut, mutta silti omakin melee osui kupoliin ja molemmat kaatuivat. Toivottavasti hoitavat kuntoon julkaisuun mennessä. Melee syö peli-iloa muutenkin liian monissa tilanteissa. Turhan monesti äijät huitoo vain kahdesti, ampumatta/aloittavat 1v1 tilanteen lyömällä, säälittävää. Toki tämä on jo aikaisemmista Haloista tuttu tyyli, mutta en niele sitä ongelmitta vieläkään.

Jokin hohto ja into tästä moninpelistä puuttuu ja paljon hypetetty peli lopahti nyt käsiin, moninpelin osalta. Olisivat vain malttaneet jättää kyseisen teoksen seuraavan sukupolven julkkaripeliksi. Ulkoasu meinaa olla jo hieman vanhahtava, tylsähkö. (Voi olla toki kenttäsuunnittelun syytä!) Yksinpelin vuoksi tämä tulee ostettua, mutta ei tästä CoDin/Bad Companyn nujertajaksi LIVEn puolella ole. Tiedän, parhaat vertailunkohteet, ikinä : )
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Nyt jonkin verran pelailtu, ja turpaan on tullut kunnolla. En ole kyllä mikään kokenut Halo 3:ssakaan, mutta siellä sentään pärjään.

Uusista aseista suosikkejani ovat ehdottomasti Needle rifle, magnum ja grenade launcher. Needle rifleä on paljon helpompi käyttää, kuin DMR:ää ja siksi käytänkin sitä. Magnum on hyvä lähitaisteluase, kun rämpyttää liipaisinta täysillä, ja propipe on on muuten vaan hyvä.
Armor Abilityistä käytän pelkkää sprinttiä ja joskus harvoin näkymättömyyttä. Armor lockia kokeilin kerran, eikä sille ollut oikein mitään virkaa, ja jetpackia en vain osaa käyttää hyödyllisesti.

Uudet pelimuodot ovat ihan hauskoja ja eniten itseäni miellytti FFA:ssa Slayer pro(ainoa, jossa meni hyvin), jota saisi tulla myös Grab bagissa.
Kartoista Power house oli sata kertaa parempi.

Äänestyssysteemi on paljon parempi kuin kolmosen, mutta miksi äänestämättömien äänet menevät ensimmäiselle?

Huonoja puolia löytyy: Assault rifle on entistä paskempi. Lyöminen on ärsyttävää, ja miekka on pilattu kun sen voi torjua. Todella ärsyttävää, kun toinen lyö vastaan ja ampuu kuoliaaksi.
Kranaattien tehokkuus suoraan sanottuna vituttaa. Saavat laskea niiden tehoa huomattavasti lopulliseen peliin.
Aseiden hajonnasta en myöskään erityisesti pidä, vaikka se toisaalta tasapainottaa peliä.
Niin ja tietysti kunnon hypyt takaisin.

Invasionia odotan.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Pitääkö betan kautta otetut screenshotit uploadata Bungien sivulle vai tuleeko ne vaan myöhässä sinne automaattisesti?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jos nappaa kuvan ja tallentaa sen LIVE päällä, niin meneehän tuo automaattisesti myös Bungie.netiin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Uusista aseista suosikkejani ovat ehdottomasti Needle rifle, magnum ja grenade launcher.
.

Noita tulee kyllä varmaan käytettyä mieluiten.
Nyt on tullut vastaan pari kertaa tuo covy slayeri ja tuon kupperskeikan käyttö on kyllä pirun hauskaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jos nappaa kuvan ja tallentaa sen LIVE päällä, niin meneehän tuo automaattisesti myös Bungie.netiin.

Hmm voipi olla, että eilisen serveri jumituksen aikana otetut shotit eivät menneet bungien sivulle. Noh pitää tehdä käpälä konstein.

Missä muuten se kranaatinheitin luuraa powerhouses. Eipä ole vieläkään tullut vastaan.
Eilinen päivä tuli lähes koko aika käytettyä sprinttiä, joten tänään testailin kunnolla muita. Näkymättömyys osoittautui hemmetin hyväksi lipunryöstössä. Sillä välin kun omat tiimiläiset keräävät baseen lippuja, itse olen näkymättömänä vihujen basessa ja nappaan heidän liput pois alueelta juuri ennen ajan kulumista. Jetpack taas on swordbasessa ehdoton ykkönen. Sprinttiki käy, mutta jetillä pääsee paljon nopeammin mestoille. Sitte tää last chance armor on ainakin minulle ihan turhake. Monesti nenän edessä vihollinen laittannut sen päälle toivoakseen, että jäisi eloon.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Missä muuten se kranaatinheitin luuraa powerhouses. Eipä ole vieläkään tullut vastaan.

Officen suihkuhuoneessa. Kyseinen sijainiti näkyy noissa Joohanhin kuvissa tuossa ylhäällä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jaa-a. Kyllähän tämä hyvä peli on, mutta nyt on entistä enemmän alkanut ärsyttää nämä muutamat glitsit. Lähinnä melee. On aivan sama ampuuko aseella lippaan viholliseen vai lyökö. Kummastakin lähtee vasta suojat, ja sitten se toinen melee tappaa. Tästä tulee näitä hillittömiä käsirysyjä. Aluksi ajatelin, että mikäs siinä, mutta ei enää. Meleen vauhtia pitäisi joko radikaalisti hidastaa, tai tehoa muokata jotenkin. Ei siinä muuta, mutta kun vihollinen syöksyy päin, yrität naputella nättejä pääosua, mutta sitten tuleekin tuplameleetä päin naamaa.

Lähemmäs 30 tuntia on jo peliä takana, ja kyllä sieltä pikkuvikojen alta huomaa selvän hittipelin. Epäilemättä Bungie keksii jotain, että pelistä nuo saadaan pois ja tulee viihtyisämpi kokemus. Nin joo. Kranaateista pitää vielä mainita. 2 kranaattia on ehdottomasti liikaa, kun niiden tehoakin on nostettu. Kukaan ei melettämisen lisäksi muuta teekkään, kuin heitä kranaatteja. Useimmiten 1 riittää tappoon jos suojat ovat hiukankin kuluneet. Sitten kun tullaan tiimissä ja tyhjennetään huone kranaateilla - yeeaaah...

Eniten Halossa on jäänyt mieleen se yllätyksellisyys, kun on lukuisia tapoja antaa ja ottaa turpaan. Tässä jotenkin se on kadonnut, kun tulee vain lyöntiä tai kranaatteja. Oikeasti harvoin kuolee rehellisiin pääosumiin, sinkoon tai mihinkään muuhun. Ja se on yllätys.

Eilen tuli tuo Arena-muoto. Aluksi se vaikutti ihan viihdyttävältä, mutta loppujen lopuksi huomasin, että nuo vähemmän kilpailulliset playlistit miellyttävät enemmän. Ei ole kivaa pelata matsia, kun koko ajan pyörii mielessä ne rating-numerot. Kuitenkin tämä on ainut vaihtoehto ainakin tässä vaiheessa päästä pelaamaan Team Slayer Pro:ta, mikä on kenties betan paras slayer-muoto.

Varmaan voisi jo pientä taukoakin pitää tässä pelaamisessa, kun perjantaista lähtien tullut pelattua aina kun siihen on ollut tilaisuus. Ehkäpä voisi odotella tuota perjantaista Invasion-muodon saapumista, jotta peli-into olisi taas kohdallaan. Nyt on vähän laskenut, kun yötä päivää ottaa turpaan :D Invasionia olen kuitenkin odottanut betan muodoista kenties eniten.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Kieltämättä naatti- ja meleespämmiä näkyy ehkä liikaakin. Johtunee siitä, että ne ovat pirun tehokkaita ja siitä, että aseet vaativat paljon paljon enemmän skilliä ollakseen tehokkaita. Ehkä se tuosta tasottuu, kun porukat oppivat paremmin ampumaan, mutta pientä tasapainotusta ehkä silti tarvittaisiin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jaa-a. Kyllähän tämä hyvä peli on, mutta nyt on entistä enemmän alkanut ärsyttää nämä muutamat glitsit. Lähinnä melee. On aivan sama ampuuko aseella lippaan viholliseen vai lyökö. Kummastakin lähtee vasta suojat, ja sitten se toinen melee tappaa. Tästä tulee näitä hillittömiä käsirysyjä. Aluksi ajatelin, että mikäs siinä, mutta ei enää. Meleen vauhtia pitäisi joko radikaalisti hidastaa, tai tehoa muokata jotenkin. Ei siinä muuta, mutta kun vihollinen syöksyy päin, yrität naputella nättejä pääosua, mutta sitten tuleekin tuplameleetä päin naamaa.

En nyt tiedä tarkoititko tuoa nykyistä vahinkomallia glitsiksi, mutta sitä se ei ole. Bungie kertoi tuosta jo ennen betaa hyvissä ajoin, eli vahinko ei mene läpi suojista kuin ehkä kranaaattien, singon, kranaatinheittimien tai tarkkuuskiväärien kohdalla.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Reilusti toistakymmentä peliä on nyt takana, ja pelaaminen on maistunut varsin mukavalta.

Aseista Assault Riflen käyttäminen jäi ensimmäisten pelien jälkeen kokonaan pois omalla kohdallani. Perusaseena on nyt pistooli, jonka kaveriksi sitten kentältä otan mukaan yleensä DMR:n tai Needle Riflen. Needlerkin tulee aika lailla aina poimittua mukaan sen osuessa tielle. Kranaattien tehon nostaminen on mielestäni ihan positiivinen uudistus.

Armor Lock on osoittautunut itselleni mieluisimmaksi ja käytännöllisimmäksi Armor Abilityksi. Sille on tullut löydettyä jo parikin erilaista kätevää käyttötapaa.

Paljon haukuttu Sword Base on mielestäni tuntunut Powerhousea paremmalta, vaikka yleensä en sisätilakartoista pidäkään. Se on selkeä ja tavallaan yksinkertainenkin, mutta siitä löytyy sopivasti erilaisia paikkoja ja korkeuseroja viihdyttävien ja mielenkiintoisten tilanteiden syntymiseksi. Powerhouse on ihan kelpaavaa keskitasoa.

Ulkoasu ja äänet menevät myös läpi ilman suurempia moitteita, vaikka ehkä vielä vähän enemmän muutosta ensimmäisenä mainitun kohdalla olisin Halo 3:een verrattuna kaivannut. Toivottavasti moninpelikarttojen maisemissa on vain runsaasti vaihtelua, eivätkä kaikki ole täynnä samanlaista harmautta kuin Powerhouse ja pelistä nähdyt videot ja kuvat.

Niin, tosiaan se eliittien erottaminen omiin peleihinsä. Siinä varmaan tähän mennessä se pelin suurin miinus minulta kysyttäessä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Eilen jätin betan lataamisen suosiolla aamuun, kun siinä ilmeni kaikenlaisia pieniä onkelmia. Tänä aamuna pelasin ensimmäisen matsini; Team slayeria Sworbasessa. Ensimmäisestä matsista ei jäänyt kovin hyvä maku suuhun(vaikka ensimmäinen tapponi olikin assassinaatio). En tietenkään ollut yhtään vireessä, hyvä jos edes osuin magnumilla viholliseen. Koko matsin aikana sainkin vain 2 tappoa ja kuolin ties miten monta kertaa.:p Swordbasen graafista ulkoasua ei voi kovin paljon kehua.

Myöhemmin pelasin sitten matseja Power Housessa, joka iski paljon kovempaa kuin Swordbase, ja tappojakin kertyi ihan kiitettävästi. Nyt olen pelannut vähän päälle 3 tuntia.
Uusista aseista suosikkejani ovat olleet tähän mennessä DMR ja Needle Rifle. Pro Paippia en ole vielä käyttänyt tarpeeksi jotta voisin arvostella sitä.
Armor Abilityista olen eniten käyttänyt Sprinttiä ja Jetpackia. Sprintti on usein kätevä kun pitää karata tiukasta tilanteesta tai juosta viholliseen selkään teepussittamaan. Olen myös samaa mieltä Psychic_Tomaton kanssa siitä että olisi parempi jos sprinttinappia täytyisi pitää pohjassa.
Jetpackilla on hauska lennellä(ja laskeutua taktisesti vihollisesn niskaan). :)
Armorilokkia en ole kovin paljon käyttänyt, mutta pari kertaa se pelasti hengen kun kranaatteja sateli jalkoihin suojien ollessa nollissa. Näkymättömyyskykyä on tullut käytettyä vähiten. Se vain tuntuu useimmiten epäkäytännöllisesltä, vaikka pari kertaa sen kanssa oli hauska hiipiä vihollisen taakse. Häiritsee vähän kun ei kuule mitään, mutta se kuuluu varmasti tasapainoitukseen.

Visuaalisuus on kohentunut aika minimaalisesti, ei ole mielestäni suurta eroa Halo 3:en, vaikka Power Housen skybox onkin hieno. Toivottavasti lopullisen pelin grafiikka olisi vähän parempaa. Ja voihan se ulkoasu olla parempi campaingissa, joka on kuitenkin se pelin tärkein osa. (vaikka onhan haloissa gameplay on ollut aina keskeisemmässä osassa kuin grafiikka) En kuitenkaan tarkoita että Reach näyttäisi huonolta.

Mitenkäs muuten tuo Team Slayer Pro eroaa tavallisesta? Pisteytyksillä tai jotain? En ole vielä siis pelannut kyseistä muotoa.

Invasionia odotellessa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

En nyt tiedä tarkoititko tuoa nykyistä vahinkomallia glitsiksi, mutta sitä se ei ole. Bungie kertoi tuosta jo ennen betaa hyvissä ajoin, eli vahinko ei mene läpi suojista kuin ehkä kranaaattien, singon, kranaatinheittimien tai tarkkuuskiväärien kohdalla.

Tosiaan, tuossa viestissä piti se tuplamelee (ts. BXB) olla, mutta jäikin johonkin. Sitä sillä melee-glitsillä tarkoitin, mutta kyllä tuo melee muutenkin on vähän... mielenkiintoinen. Lähinnä kun siis tämä yhdistetään tuohon nykyiseen melee-systeemin, ongelmia tulee.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Yllättävän moni tuntuu pettyneen Reachin grafiikkaan. Ok, makuasioitahan nämä ovat, mutta silti itseäni ihmetyttää mitä sieltä oikeasti haetaan? Peli on hemmetin siisti, kaikki on kohillaan ja mikään ei ota silmään. Ehkä olen "siunattu" kun en osaa enää odottaa mitään, vaan "tyydyn" mitä firmat tuovat verkkokalvoilleni :)

Noin, muutama matsi lisää ja Team Swat oli kyllä kivaa. Uusi rifle (nimeä en muista, 12 panosta lippaassa) on siisti pyssy. Muutama nopea laukaus, suojat pois ja sitten viimeinen laukaus päähän. Ah, niin tyydyttävää. Yksikään ase ei ole noussut liian ylivoimaiseksi vaan kaikille tuntuu olevan käyttöä. Propipe on tosin testaamatta. Jospa tuota vielä palaisi tänään muutaman matsin pelaamaan.
 
Ylös Bottom