Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Itse kyllä komppailen DarkNorikia täysin. Nerffivasara kalupakista ja sassiin. Kranaatit ovat suorastaan kuvottavan OP, ja meleen välinen aikaväli aivan liian lyhyt. Shieldien poistovaikutus ei myöskään toimi, sillä ennen oli taitolaji ajoittaa melee tulkitsemalla vihollisen ottamaa vahinkoa.

Onko ketään muuten missään vaiheessa häirinnyt olennaisesti Sniperin uusi tähtäin? Meikä on missannut useat laakit jo ampumalla vienosti ohi: ennen ei tällaistakaan hölmöilyä nähty. Tuntuu tosiaan, että taistelu on yksinkertaistunut huimasti kaikkien lisien takia.

Tänään Arenasta kaavin kasaan 1676 pojonkia. Hauskaahan tuo on, kunhan oppii arvostamaan pelimuodon omaa filosofiaa.

(Jopa ylilyövä nurina sen takia, että kyseessä on beta ja haluan kiinnittää huomiota epäkohtiin.)
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Onko ketään muuten missään vaiheessa häirinnyt olennaisesti Sniperin uusi tähtäin?
En ole tainnut kyseistä asetta edes kunnolla kädessä pitää, mutta muutoin nuo crosshairit vähän häiritsevät. Monesti tuntuu, että varsinkin pistoolin tähtäin häviää jonnekin maastoon ja kun ukkokaan ei reagoi osumiin mitenkään älyttömän näyttävästi, niin tuntuu olevan ihan arpapeliä yrittää arvailla, että osuuko tässä nyt hemmoon vai ei. En muista tällaisia ongelmia ollenkaan aiemmista Haloista, vaan tähtäimet ovat olleet hyvinkin selkeät.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

En ole tainnut kyseistä asetta edes kunnolla kädessä pitää, mutta muutoin nuo crosshairit vähän häiritsevät. Monesti tuntuu, että varsinkin pistoolin tähtäin häviää jonnekin maastoon ja kun ukkokaan ei reagoi osumiin mitenkään älyttömän näyttävästi, niin tuntuu olevan ihan arpapeliä yrittää arvailla, että osuuko tässä nyt hemmoon vai ei. En muista tällaisia ongelmia ollenkaan aiemmista Haloista, vaan tähtäimet ovat olleet hyvinkin selkeät.

Itseasiassa tarkemmin ajateltuna pitää aivan paikkaansa; nopeissa tilanteissa pistoolilla naputtelen sokkona.

Myöskin on sanottava, että aseiden spread lisää satunnaiskerrointa, joka ei ole hyvä asia. Esimerkkinä DRM-kaksintaistelu pitkältä matkalta: vaikka hallitsisi hermonsa ja ampuisi hitaalla tahdilla oikeaoppisesti, on maksiminopeudella rätkyttävällä keltanokalla mahdollisuus tappaa pelaaja tuurilla nopeammin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Toinen päivä betaa on nyt takana ja mielipiteet ovat muuttuneet.

Aluksi pidin pistoolia onnettomana hernepyssynä, mutta siitä tulikin pääase tämän päivän aikana. Tämä on vaikuttanut positiivisesti pelaamiseeni. Rynnäkkökivääri on muuttunut sivuaseeksi ja käytän sitä ainoastaan hätätilanteissa. Vaihdan sen yleensä joko DMR:n tai Needle Rifleen, mieluiten DMR:n... Needle Rifleä en ole käyttänyt onnistuneesti. Kokeilin Plasma Rifleä muutaman kerran enkä saanut sillä ainuttakaan "rehellistä" tappoa. Käytän nyt suosiolla Zealottia, kun pelaan elitellä.

Eliteistä puheen ollen, pidän niiden uudesta tyylistä. Ensimmäisessa halossa elitit olivat siistejä. Esimerkiksi kultaisen elitin kohtaaminen aiheutti aina lievää paniikkia, ja ei puhuta siitä kun mustaterikoiseliitit hyppäsivät kuvioihin. Myöhemmissä osissa eliitit (ja hunterit) ovat jotenkin laimentuneet... niitä vastaan tappeleminen ei tunnu enää samalta. Reachissä elitit ovat ilmeisesti kovempia, joten toivon että pääsen tuntemaan sen saman tuntuun, kun pieksin miekalla aseistetun kultaisen eliitin legendary vaikeusasteella, käyttämällä pelkästään rynnäkkökivääriä lähietäisyydeltä.

Olen havainnut että sprint on erittäin hyödyllinen Stockpilessä, ja käytän sitä siinä. En ole vielä kokeillut Armor Lockia kunnolla, mutta olen nähnyt muitten käyttäneen sitä onnistuneesti, joten kai se sitten on hyödyllinen.

Kentistä ehdoton suosikkini on Powerhouse. Se on sopivan yksinkertainen, mutta se sisältää myös riittävästi esteitä, tiloja ja muita "sisustuselementtejä", tehden siitä sopivan areenan mielenkiintoisille taisteluille.

Swordbasesta en pidä yhtään. Se on minulle liian ahdas ja omituisella tavalla liian monimutkainen. Kaikkein rasittavinta on lipun puolustaminen CtF:ssä, sillä lipun voi varastaa kymmenessä sekunnissa. Jotta puolustajat pääsevät oikeaan huoneeseen, heidän täytyy käyttää yhtä oviaukkoa. Ja koska hyökkääjät ovat todennäköisesti nopeampia, niin puolustajat saavat niskaansa kranaatteja.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Swordbasesta en pidä yhtään. Se on minulle liian ahdas ja omituisella tavalla liian monimutkainen. Kaikkein rasittavinta on lipun puolustaminen CtF:ssä, sillä lipun voi varastaa kymmenessä sekunnissa. Jotta puolustajat pääsevät oikeaan huoneeseen, heidän täytyy käyttää yhtä oviaukkoa. Ja koska hyökkääjät ovat todennäköisesti nopeampia, niin puolustajat saavat niskaansa kranaatteja.

Itse ainakin huomasin hyväksi taktiikaksi puolustajilla sen, että muu tiimi sprinttaa sinne lipulle vähän hidastamaan touhua, yhden mennessä snipalla sinne kulmaan tiputtamaan lipunkantajan sen yrittäessä päästä siihen liftille. Jos hyökkääjät eivät saa lippua sinne asti, homma on aikalailla hanskassa.

Hyökkääjillä taas alussa kannattaa myös olla sprintti, hyppää siitä sillalta alas ja naatteja siihen puolustavien oviaukolle. Siitä pitäisi pari helppoa tappoa tulla lähes aina, ja eikun lippu kouraan ja menoksi. Taidolla siitä liftistä saa heitettyä lipun ihan sinne ylimmälle kerrokselle, jossa joku voi olla valmiina tai lentää jetpackillä viemään lipun.

Itseäni enemmän tuskastuttaa tuo Power Housen CTF. Puolustajien työ on yleensä aina liian helppoa. Jos voima-aseet saa koottua (ja yleensä saa) lippupaikan luo, hyökkääjille ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta. Camo-taktiikkakin menee yleensä pieleen, sillä viimeistään lippua otettaessa tulee siitä roksusta. Tässä on toki todella suuri etu, jos saa esimerkiksi hyökkääville hammerin tai juuri sen singon.

Jos kuitenkin sattuu sen lipun sieltä talosta ulos saamaan, markkerille vienti ei enää ole hirveä ongelma, kun saa tiimin tappamaan paikalle ilmaantuvia vihollisia. Sääli kuitenkin, että lipun saaminen ulos on erittäin hankalaa, koska puolustavilla on etulyöntiasema lähes kaikkiin voima-aseisiin.

Powerhouse CTF on tähän mennessä ainut kenttä ja pelimuoto, mikä ei tunnu olevan tasapainossa. Onhan se toki kaikille sama, mutta pelit päättyvät useimmiten 0-0.

Ja onhan sitten toki Stockpilessa pieni kömmähdys, lähinnä kenttien tasavertaisuudessa. Powerhousessa ja Swordbasessa kummassakin toisella puolella on etulyöntiasema, ja jos sitä osaa käyttää oikein, se johtaa lähes aina matsin voittoon. Tämä on se, että toisella puolella stockpilepaikasta pystyy heittämään suoraan liput alas, josta ne on hankalampi hakea.
Eihän tuo tietysti hirveästi haittaa jos on taitavia puolustajia lippupaikalla, mutta on siinä tietty etu, jos lipun saa alas sen sijaan, että se olisi vain 5 metrin päässä tasaisella maalla.

Tarkoitan siis, että jos alueella on lippuja, hyökkääjä voi tulla ja nakata ne alas. Toisella puolella taas hyökkääjä ei saa sitä niin radikaalisti pois näköpiiristä, sen saa lähinnä vietyä kauemmas.

Eipä noista pelimuodoista sen enempää tällä kertaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)



Tuossa tuli vähän säikähdettyä kun yhtäkkiä tomun seasta rynni päälle tyyppi vasaran kanssa. Tilanne päättyi tasapeliin, kun löimme toisia samaa aikaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tietääkö joku muuten, että säilyykö noi ostetut itemit accountilla siihen syksyllä julkaistavaan kokoversioon?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Tietääkö joku muuten, että säilyykö noi ostetut itemit accountilla siihen syksyllä julkaistavaan kokoversioon?

Tuskinpa vain.

Arenan toisen päivän ratingiksi tuli lopulta 1701. Yksi peli meni pamahti yli maagisen 1700:n, 1719 tuli arvosanaksi siitä matsista. Reachin ensimmäinen exterminationkin napsahti tilille, kyllä se siitä lähtee. Areenakin alkoi maistua entistä paremmin, johtuneeko sitten eilistä helpommista vastuksista ja paremmasta menestyksestä. DMR:llä ja pistoolilla Powerhousessa sotiminen maistuu nomnomnom!

Koittakaa vaikka tallentaa huippuhetkistänne klipit teatterissa ja pistellä File Shareen. Tiedä vaikka niille keksittäisiin jotain kivaa.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Mitä ohjausta muuten käytätte?
Vaihdoin heti tuohon Reconiin, kun se on lähimpänä halo 3:n näppäimiä. Ei millään jaksanut aloittaa harjoittelemaan mitään noista muista vaihtoehdoista.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Mitä ohjausta muuten käytätte?
Vaihdoin heti tuohon Reconiin, kun se on lähimpänä halo 3:n näppäimiä. Ei millään jaksanut aloittaa harjoittelemaan mitään noista muista vaihtoehdoista.

Defaultilla mennään. Halo 3:ssa käytin Bumper Jumperia, mutta Reachissa halusin siirtää Equipmentin tuohon vasemmalle puskurille. Ehkä tuolle Bumperillekin voisi joskus antaa Reachissa mahdollisuuden. Lähinnä Jetpackin käyttämistähän tuo vaikeuttaa, kun X:llä pitäisi suihkia, mutta muuten ihan jees.

Mielestäni lataamisen sijoittaminen puskurille on olennaisen näppäimen haaskaamista. Se ei haittaa kamalasti, jos joutuu sormen ottamaan pois tähtäystatilta ladatakseen, kun ei silloin kuitenkaan voisi ampua tai muuten toimia taistelussa. Lyönti onkin ihan eri juttu, monesti sen pitää lähteä nopeasti tilanteen mukaan, ja silloin sen pitää olla jommalla kummalla puskurilla. Mieluusti hypynkin sijoittaisin puskurille, mutta toisaalta hypyn merkitys on kyllä pienentynyt Reachissa selvästi, joten en näe sen sijoittamisessa A:lle niin suurta haittaa.

Unelmakonfiguraatiossa Bumper Jumperissa esimerkiksi kyykistyminen vaihdettaisiin X:lle tai muulle naamanäppäimelle ja vasemmalle tatille AA.

Kun noita filmejä tosiaan Reachissa tallentelette, kannattaa muistaa tehdä se ennen pelin sulkemista, ainakin jos ODST:n kautta pelaatte. ODST:n käynnistäminen pyyhkii kaikki lähihistorian matsit muistista.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Minäkin käytän nykyään defaultia. Aluksi käytin green thumbia, sillä sitä on aina tullut käytettyä haloissa. Vaihdoin kuitenkin defaultiin, kun huomasin etten kykene lyömään riittävän nopeasti. Default sopii minulle parhaiten.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Sain just hauskan double killin kun ekana ammuin ihan normaalisti tyyppiä ja meletin sen. Sitten käännyin ja menin suoranaiseen paniikkiin kun näin hammerityypin juoksevan kohti...No siinä pa-pa-paniikissa sitten viskasin äkkiä vaan kranaatin johonkin ja yllättäen kranu osu hammerityyppiä mahaan ja sain "deep impactin":D

Ja sitten vain metsästämään lisää tällaisia tappoja......:p
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Jaossa nyt yksi betakoodi.

Ensimmäinen oikeinvastannut voittaa:

Mikä Halo 3:n hahmo sanoo: "You like games? So do I..." ?​

Helppo kuin mikä, mutta menkööt nyt.

EDIT: Ja koodi meni (viimenkin), oikea vastaushan oli siis Cortana lainaten Dr. Halseyta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Luonnollisesti wanhaa tietoa mutta tuli tuossa Halo kakkosta pelatessani sellainenkin kuultua että yksi mukana olevista tovereista rääkäisi "This is for reach!" ampuessaan tonttuhirviötä simmuun.

Harmi ettei ole oikein älyttömästi ollut aikaa betalle, eilen oli pari makeaa matsia jossa alkoi jo sujumaan hiukan. Aina tulee otettua toi "grab bag" pelilistaksi kun ei oikein muut niin ole iskenyt.
Tiimipohjainen meno on muutenkin lähellä sydäntäni. Oliskohan missään kunnon selvitystä kaikista eri matsityypeistä, tavoitteista jne? Osassa olen hiukan pihalla kun en montaa erää ole kokonaisuudessaan ehtinyt pelaamaan.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Boxer vaan ja menoksi, aivan loista peli jo nyt. Kyllä pitää tykätä. On se vaan siisti toi AL kun laitat just vihun löydessä hammerilla vaikka ja sitten äkkiä pois, aseen perällä nassuun. Ai aituitta.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Pistin pari videota jakoon. Ainakin toinen niistä kannattaa katsoa, se nimittäin selittää miksi satutin käteni kun löin sen pöytään.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Pikkasen päälle 17h pelitunteja takana näemmä ja fiilikset ihan hyvät.

Kaverin kanssa pitkälti pelannut split-screeninä, jossa löytyi ärsyttävä ominaisuus: kaverin laittaessa Active Camon päälle toinenkin menettää kuuloaistinsa (sinänsä ihan oikein tosin, mutta toisaalta... meh).

Myöskin toimivia ominaisuuksia kaverin kanssa pelatessa löytyy esim. itse kun tykkään olla pitkälti Armor Lockin kanssa ja kaveri Active Camon, niin olen se "tankki" ja käyn ottamassa iskut ja kranaatit vastaan kaverin teurastaessa viholliset.

Muutenkin tuon AL:n käytännöllisyyden on saanut todeta todella monessa tilanteessa. Suurin osa varsinkin aloittelevista pelaajista jää kärkkymään esim. selän välittömään läheisyyteen eikä ymmärrä, jotta pystyn tähtäämään jo valmiiksi taakse tämän huomatessani. No, EMP shokki vihun naamalle ja pikainen terävä tinttaisu tai hieman kauempana olevalle vihulle granaatti jalkojen juureen. Myöskin plasmagranaatin kiinnittäminen ja vihun juostessa kohti koittaen viedä mukanaan kannattaa piiloutua kilpensä suojiin.

Muista ominaisuuksista Sprint kaikkein vähiten käytetty, ei ole oikein löytänyt hyvää käyttötarkoitusta tuolle. AC välillä ihan jees ja Jetpack tulee otettua yleensä powerhousen alussa.

Treeniä vielä vaatii noiden uusien DMR ja NR käyttö sekä samalla pitäisi koittaa saada enemmän irti vähemmän käytetyistä armor abilityista, koska selkeästi varmaan 90% ajasta tällä hetkellä AL:n kanssa menty.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

Muutaman kuvan nappasin.

Screenshot.ashx

Screenshot.ashx

Screenshot.ashx
 
Ylös Bottom