Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: The Master Chief Collection

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

EDIT: Aphexin linkkaamaan videoon lisäten. Kuka noita oikeasti katsoo enemmänkin. Minulle riittä 20s ja ihmettelen tosiaan miksi joku näitä katsoo.

No tuon tyylin selostusta ei kauaa jaksa, mutta itse pelaaminen on hyvinkin viihdyttävää katsottavaa.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

On tämä Halo 2 edelleenkin hyvä peli, mutta en vielläkään tykkää noista Arbiterin osuuksista :(

En tiedä mikä niissä on, mutta ei vaan kolahda itselle.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Eilen pelasin ekaa kertaa Halo CE:n kampanjan läpi, ei ollut helppo, mutta kylläpäs oli hyvä. Paljon oli asioita mitkä muistutti destinystä, kenttäsuunnittelu oli jotenki epämääräinen (old-school meiniskiä, ei liikaa neuvoja että mene tuonne), mutta siellä kun aikansa juoksenteli niin löysi eteenpäin.

Lopussa tuli "Doom-Fiilikset" kun possautteli kasan floodeja haulikolla häröillen ympäriinsä. :)

Parasta tässä kuitenkin on se etten ole pelannut muitakaan haloja, eli 3 kampanjaa odottaa viel läpipeluuta.

Konsoliräiskinnäthän ovat fantsuja, jos hyvin tehty ;)

T: Mielensä muuttanut "PC-Elitisti"
(ohjain tähtäämiseen, oleks hullu?)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Paawalille täytyy olla kateellinen, kunpa pääsisi itsekin pelaamaan Halot uudestaan "ensimmäistä kertaa" läpi. Sinulla on käsillä yksi parhaista kuviteltavissa olevista pelikokemuksista, jos minulta kysytään.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Paawalille täytyy olla kateellinen, kunpa pääsisi itsekin pelaamaan Halot uudestaan "ensimmäistä kertaa" läpi. Sinulla on käsillä yksi parhaista kuviteltavissa olevista pelikokemuksista, jos minulta kysytään.

Haha, itellä myös aika usein samat fiilikset, eri peleistä tietenkin.

On ainakin räiskintäpeleistä varmasti parhaimpia, aika kevyesti näin alkutuntumasta päätellen.

Hinta/Laatusuhde myös enemmän kuin kohdallaan, maksoin uudesta levyversiosta 25e postikuluineen. Päätin ostaa myös odst:n eli 30e tuli kokoelmalle hintaa. Ei Huono!

Edit: Reachin voisivat vielä lisätä onelle, mieluummin jokin muu kuin backwardsi-versio, mut kai sekin hätätapauksessa menis :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Oikein freesiä vaihtelua tuo actionsäkki. Lukemattomasti itselle uusia pelimuotoja. Infection ja grifball olisivat kyllä toivottuja myös!
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Long story short: Aikoinaan PS1- ja PS2-pelaajana ei _tietenkään_ voinut ajatella liian positiivisesti Xboxista ja Halosta. Scifiräiskintä oli Battlefieldiin ja Socomiin verrattuna vastenmielinen ajatus (en tosin scifiä kuluta nykyäänkään, se myönnettäköön) ja Haloahan pelasivat vain teinipojat. Sitten kuitenkin aina Bad Companystä lähtien EA ja DICE rupesivat kumartamaan enemmän massojen kuin kilpailullisen pelaamisen suuntaan, ja Socom-sarja käytännössä kuihtui PS2:n myötä. Joku aukko tässä siis on siitä lähtien ollut olemassa. Nyt sitten Halo 5 -uutisointi on todella saanut odottamaan kyseistä peliä, ja ajattelin dipata varpaani kokonaan uusiin vesiin. :cool:

Master Chief Collection coolshopissa 24,95 eur (ei toimituskuluja), ja peli tuli päivän sisään siitä kun ottivat käsittelyyn. Nyt vielä jostain vähän aikaa niin ruvetaan kahlaamaan noita läpi. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Sori tuplista, mutta onko suosituksia kontrolleihin? Ekana tulee mieleen valita universal zoom & shoot jotta ollaan mahdollisimman lähellä muita shoottereita, mutta onko eriäviä mielipiteitä veteraaneilta? Voiko jotain tuunauksia tehdä jo valittuun schemeen (esim. naatit vasempaan bumperiin oikean sijaan, kuten BF4:ssä)? Jos voi, niin säilyykö nuo viilailut riippumatta mitä neljästä pelistä pelaa - toisin sanoen onko kontrollit enää "universal"?
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Vaihtoehtoja on tosiaan monia. Halossa melkeinpä naatti kannattaa olla siinä vasemmassa liipaisimessa, sillä zoomilla ei ole niin suurta merkitystä (se kelpaa tattiin). Tässä Halo eroaa muista räiskinnöistä, joissa ads-tähtäys on elinehto.

Jos oikein muistan, niin mulla on käytössä reclaimer. Se toimii hyvin.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Hyvä pointti, kiitti vinkistä. Ainoa seikka mikä sotii tuota suunnitelmaa vastaan on keskustelu Halo 5:n ADS-politiikasta... Betaa en ole pelannut joten omaa mielipidettä ei ole.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Hyvä pointti, kiitti vinkistä. Ainoa seikka mikä sotii tuota suunnitelmaa vastaan on keskustelu Halo 5:n ADS-politiikasta... Betaa en ole pelannut joten omaa mielipidettä ei ole.

Halo 5:ssäkin zoom toimii samalla tavalla kuin Halo 1-3:ssa ja Reachissa, eli liikkumisnopeus ei juurikaan heikkene ja jos sua ammutaan niin zoom menee pois. Muutos on vain kosmeettinen ja se on lisätty ensimmäistä kertaa kaikkiin aseisiin.

Jotkut raportit kertoivat että betassa ads/zoom olisi parantanut ampumisen tarkkuutta sarjatuliaseissa, mutta en ole asiasta varma. Ja onhan se tietysti temmoltaankin nopeampi kuin aikaisemmat Halot, mikä puhuu erilaisen kontrollijärjestelyn puolesta.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Valitsin Reclaimerin, tuntuu parhaalta vaihtoehdolta pelata nuo nyt ainakin läpi "oikeilla" kontrolleilla. Jos H5:ssä tuodaan hommaa lähemmäs muita pelejä niin ei liene iso juttu vaihtaa yleisesti ottaen tutumpaan schemeen - jos enää sitten edes haluaa vaihtaa.

Edit: Aloitin eilen Halo CE:n kampanjan Normalilla. Jos vaihtaa Easyyn, niin nopeuttaako se läpäisyä konkreettisesti? Olin itse asiassa yllättynyt miten helppo tuo on normaalilla vaikeustasolla ollakseen old school -peli (verratkaa nyt vaikka Alien Resurrectioniin), mutta ainakin parin ensimmäisen kentän perusteella saattaa käydä vähän tylsäksi siirtyä vaan aina pisteestä A pisteeseen B lahtaamaan seuraava lauma josta ei ole mitään vastusta. Tiedän että nostamalla vaikeusastetta tilanne olisi mielenkiintoisempi, mutta kun haluan vain huitaista pelit läpi ja sisäistää tarinan, niin ei kai easyllä missaa mitään? Normal on siis mielestäni jo Easy, mutta jos sitä lahtaamista olisi vaikka vähemmän niin silloin ei menisi niin paljon aikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Peli on saman pituinen vaikeustasosta riippumatta, ja terminaalit ja skullit voi löytää myös Easyllä. Eli et missaa mitään pelaamalla Easyllä, paitsi tietysti sen optimaalisen Halo-pelikokemuksen. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Joo meneehän osa pelikokemuksesta ohi helpommilla vaikeusasteilla. Heroic on kokeneelle FPS-pelaajalle se oikea vaikeusaste. Peli käytännössä pakottaa pelaamaan monipuolisemmin. Tarjolla siis sopivasti haastetta olematta kuitenkaan epäreilu, toisin kuin Legendary varsinkin Halo 2:ssa niiden oneshot snipereiden takia.

Tarinan jos haluaa kokea, niin sama se juokseeko normalilla vai easylla. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Kyllähän tämä toimii, vaikka paljon on vielä kahlattavaa ennen kuin kaikki neljä peliä on suoritettu. Varmasti turhan aikaista sanoa, mutta saattaa olla paras pelisarja jonka olin toistaiseksi missannut kokonaan. Siitäkin huolimatta etten kuulu ihan tärkeimpään kohderyhmään - enkä pidä yksinpeleistä.

Alusta-ekskluilla on aina vähän turhaa auraa ympärillään, mutta kun miettii että Halo 2 on julkaistu palttiarallaa samoihin aikoihin kuin Socom 2 pleikalla (jolloin rakennettiin aika vahvasti konsolien verkkopelaamista), niin sarjan merkitys on kiistaton.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Alusta-ekskluilla on aina vähän turhaa auraa ympärillään, mutta kun miettii että Halo 2 on julkaistu palttiarallaa samoihin aikoihin kuin Socom 2 pleikalla (jolloin rakennettiin aika vahvasti konsolien verkkopelaamista), niin sarjan merkitys on kiistaton.

Tämä Halo 2:n julkaistiin marraskuussa, kun Socom 2:sta oli jo ehditty pelaamaan yli puoli vuotta. Se mitä muistan noista tunnoista oli Halon tuoma matchmaking, joka oli samaan aikaan sekä siunaus että kirosana. Satunnaisten randomien kanssa hieno asia, kun taas yhteisöllisyyden kannalta ei. Verrokkina oli nimenomaan kokemukset Socom 2:sta ja sen (satunnaisetkin) suomalaiset yhteen kokoavista Hauki on ****? -servereistä. Molemmat hienoja verkkokokemuksia tahoillaan.
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Jees, meinasinkin että ovat noin yleisesti "saman vuosikurssin" pelejä:

Halo CE 2001
Socom 2002

Socom 2 2003
Halo 2 2004

Noista eteenpäin sitten tahti kiihtyi kun erilaisia verkkopelejä ruvettiin puskemaan markkinoille, mutta kummallakin alustalla näiden sarjojen vaikutus on varmasti ollut suurin.

Itse olen tällainen mattimyöhäinen Halon kanssa, mutta H5 näyttää todella lupaavalta ja saanen siitä mainion vaihtoehdon BF4:n rinnalle. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Kaikki muuta Halot on legendaryllä vetäny läpi paitsi Halo 2, jota en ole muuteskaan hirveesti pelannu. Ei voi muuta sanoa ku et aika useesti tossa kakkosessa kuolokorjaa. On ihan tajuttoman vaikea verrattuna muihin, mutta pakko se on läpi vetää legendaryllä niinku 3, ODST ja 4. Aikaa toi vaatii, mutta ei auta ku hinkata checkpointista toiseen. :)
 
Vastaus: Halo: The Master Chief Collection

Harmittaa kun en ehdi pelata näitä läpi ennen Halo 5:n julkaisua. :) Suoritan silti ehkä nämä ennen uutta tulokasta, muuten jää ikuisiksi ajoiksi kesken.

Halo 2 nyt menossa, mutta koko paketti vie aikaa kun ei ole ihan jokapäiväistä herkkua tuo pelaaminen. Sinänsä ehkä ihan hyväkin, koska fps-yksinpelaaminen on melkoista puurtamista kun peruskaava ei pelistä ja tehtävästä riippumatta muutu ollenkaan... Ainakin tämä palauttaa mieliin miksi pelaan vain moninpelejä - mutta siitäkin huolimatta kampanjat ovat onnistuneet pitämään otteessaan kiitettävän hyvin.

Edit: Ei pysty katsomaan kaikkia noita Halo 5:n trailereita vaikka kuinka tekisi mieli, muuten saattaa paljastua jotain minkä haluan tietää vasta pelaamalla H3 ja H4 läpi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom