Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo-vähemmistö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chadwick
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chadwick

New Member
Olen huomannut (jostain kumman syystä) edustavani vähemmistöä Halo mielipiteessäni. Mielestäni Halo siis EI ole hyvä peli, se on tylsä, toistava ja mahtavaksi tiluleerattu juonikin oli mielestäni tylsä. Olenko siis ainut joka ei näe Halon hohdokkuutta, vai onko meitä muitakin? Ymmärtäkää nyt sitten Halosta pitäjät, että tarkoitukseni ei ole haastaa riitaa eikä pahoittaa kenenkään mieltä. Jos tahdotte haukkua ja potkia päähän niin tehkää se privana. Tahdon vain tietää miten asian laita on. Kiitos kaunis!

Vastaus: Halo vähemmistä?

Chadwick sanoi:
Olen huomannut (jostain kumman syystä) edustavani vähemmistöä Halo mielipiteessäni. Mielestäni Halo siis EI ole hyvä peli, se on tylsä, toistava ja mahtavaksi tiluleerattu juonikin oli mielestäni tylsä. Olenko siis ainut joka ei näe Halon hohdokkuutta, vai onko meitä muitakin? Ymmärtäkää nyt sitten Halosta pitäjät, että tarkoitukseni ei ole haastaa riitaa eikä pahoittaa kenenkään mieltä. Jos tahdotte haukkua ja potkia päähän niin tehkää se privana. Tahdon vain tietää miten asian laita on. Kiitos kaunis!

Et todellakaan ole ainut. Äärimmäisen moni ei pidä Halo-peleistä. Halo 2 on ehkä suomalaisten keskuudessa kärkipaikalla livepelinä, mutta moni vaihtaa halo 2:n mieluummin ghost reconeihin ym. Tom Clancyn peleihin, autopeleihin (Forza tänpäivänä), parempiin yksinpeleihin ja niin edelleen. Makuasioista ei voi kiistellä, moni tykkää pirusta Haloista ja mikäs siinä. Itse en pidä pahemmin fps-peleistä (, GR-sarja poikkeus), joten ei nappaa Halo-pelitkään. Väittäisin, että enemmistö on Halo-pelejä vastaan, tai eivät ainakaan koske niihin, vaan pelaavat ihan muita pelejä. Halosta puhutaan enemmän verrattuna muihin peleihin.

Chadwick sanoi:
Joku voisi sanoa, että aihe on melkoisen läpipuitu. Tässä lukuisista ketjuista yksi, jossa pelien yliarvostusta on käsitelty aiemmin: Klik.

Ensimmäinen postaus Halon statuksesta yliarvostettuna tai heikkona pelinä on annettu noin 2½ vuotta sitten. Siitä lähtien niin Halo kuin Halo 2:kin on saanut monenlaista palautetta, eikä tämä lähes kolme vuotta myöhemmin laitettu, "taivaallisen valaistuksen porteilla" rakennettu Halo on huono -kommentti tuo aiheeseen mitään radikaalia uutta, mitä ei olisi kymmeniä ellei jo satoja kertoja tällä boardilla käsitelty.

PS. Olkaa hyvä, jatkakaa toki aiheesta keskustelua. Vinkiksi vain sanottakoon, ettei aihe ole enää tänä kesänä ihan sitä kuuminta hottia. ;)

täähän olisi sama ku haukkuisi Mariot, Zeldat, Final Fantasyt, Gran Turismot ja niin edelleen. En näe miksi tällaiselle pitäisi perustaa oma thread, vaikka Haloja on enemmän kuin mitään edellämainittuja, suhteessa myydyt Halot - myydyt konsolit.

No, jos haetaan jotain eroa Halon ja legendojen (Mariot ja Zeldat ja muut mainitut) välillä, niin se onkin juuri se, että Halo ei ole legenda. Se on uusi pelisarja. Ja kuinka monesti olette kuulleet kiivasta keskustelua esim. Half-Lifen yliarvostuksesta?

Olen samaa mieltä, että Halo on tylsä ja toistava FPS -peli, mutta juoni oli kyllä ihan mukava. Tämä ei tosiaan ole mikään kuumin puheenaihe, mutta en kyllä vieläkään ymmärrä miten niin monet ylistävät sen yksinpelin taivaisiin. Pelattavuus on huippuluokkaa, mutta ei se vaan jaksa kiinnostaa. Pahinta pelissä oli (IMO) Assault in the Control Room, joka on useiden Halo -fanien lempikenttä. En kyllä Librarystäkään pitänyt, mutta kuitenkin...

NapaKettu sanoi:
No, jos haetaan jotain eroa Halon ja legendojen (Mariot ja Zeldat ja muut mainitut) välillä, niin se onkin juuri se, että Halo ei ole legenda. Se on uusi pelisarja. Ja kuinka monesti olette kuulleet kiivasta keskustelua esim. Half-Lifen yliarvostuksesta?

Kerrohan, miten legendoja sitten tulisi, ellei syntymällä? HL on jo legenda ja vieläpä kahden pelin turvin vasta (modit lukuunottamatta), kuten Halo, mutta Halo on vielä matkalla omaan legendaansa. HL on kyllä IMO yliarvostettu tekele (mutta mikä nyt ei ole?), mutta pakko sille on kunniaa antaa siitä mitä onkaan saavuttanut.

Omituista avautumista tämä Halosta vikiseminen. Taitaa olla trendikästä tuo "mukatoisinajattelu".

Itse en myöskään liiemmin Halosta välitä. Mielestäni peli on tosiaankin itseään toistava, eikä siinä ole sellaista koukkua, joka saisi jatkamaan pelaamista. Edes verkkopeli ei ole onnistunut vakuuttamaan, vaikka osittain sitä varten Liven hankinkin.

Tässä kohtaa on pakko kyllä antaa tunnustusta Microsoftin markkinoinnille ja hypetykselle. Ei täydy kuin katsoa Gamerankingsin Halo 2 -arvosteluja niin näkee, että ainakin osittain hype-kärpänen on puraissut arvostelijoita. Itse hankin joulun tienoilla Boksin Halon keran siinä uskossa, että Halon kakkospainos olisi pelimaailman todellinen merkkiteos. Pitempien pelisessioiden jälkeen voin todeta, ettei mielestäni kyseessä ole mikään erikoinen paketti, joskaan peli ei ole täysin epäonnistunut. Ainakin tekninen toteutus vakuuttaa.

Todella ylihehkutettu peli. Semosta OK. tasoa, muttei mitään erikoista. Molemmissa paikoitellen turhan tylsiä kenttiä. Moninpeliä ei ole tullut pelattua.

Halo on pelinä keskinkertainen, mutta fps-pelinä mahtava. Räiskintäpelit eivät ole konsoleilla melkein koskaan minua kiinnostanut, mutta aina on poikkeuksia ja Halo on yksi niistä.

Halon kääntäminen PC:lle oli turhaa, koska siellä on kuitenkin parempaa tarjontaa.

Kerran olen käynnistänyt Xboxin mukana tulleen Halon. Siihen se sitten jäikin, ei ollut mitään imua mikä innostaisi pelaamaan.

XIII pidän yhtenä parhaimpana konsolien fps-pelinä. Juoni, grafiikka, sarjakuvamaisuus ym.. imaisi heti täysillä mukaan. Jatko-osaa odotellessa. :)

Smirre sanoi:
Kerran olen käynnistänyt Xboxin mukana tulleen Halon. Siihen se sitten jäikin, ei ollut mitään imua mikä innostaisi pelaamaan.

XIII pidän yhtenä parhaimpana konsolien fps-pelinä. Juoni, grafiikka, sarjakuvamaisuus ym.. imaisi heti täysillä mukaan. Jatko-osaa odotellessa. :)

:p Kuin kääntäen oma mieltymykseni. Olin kovin kiinnostunut XIII:stä pelin teeman ja erikoisen visuaalisen ilmeen takia, mutta en ikinä pystynyt pelaamaan sitä läpi. Se vain oli niin ponneton ja ärsyttävästi suunniteltu peli. Ja se verkkototeutus... :o

-Ketjun otsikkoa muokattu-

Vastaus: Halo-vähemmistö?

XIII on kyllä hassu peli. Näin jälkeenpäin se tuntuu oikein mainiolta, mutta itse pelaaminen oli suurimmaksi osaksi tosi vammaista. Sen takia sitä on niin hankala arvostellakin.

Oletko Smirre Chronicles of Riddickiä vääntänyt? Se jos mikä imaisi mukaansa.

Halo on klassikko

Siis Halohan on aivan loistava. Mää ostin koko xboxin ensisijaisesti just Halon takia. FPS pelien aatelia. Klassikko. Legenda. Siinä on kaikki hyvin balanssissa, ja toteutuksessa on keskitytty olennaiseen.

Ja osittain sen erinomaisuus piileekin ylihypetyksessä. Ei live olisi mitään, jos siellä ei olisi muita pelaajia. Vrt esim FlatOut, joka on sinänsä loistava Live-peli, mutta kun ei sielä Livessä ole ikinä ketään, niin ei sillä silloin mitään tee!

Knight sanoi:
Oletko Smirre Chronicles of Riddickiä vääntänyt? Se jos mikä imaisi mukaansa.
Hyvä kun muistutit. Tuo pitääkin hankkia. Tosin Fable ja Ninja Gaidenkin ovat edelleen avaamattomina hyllyssä :o

tosimiehellä on aina avaamattomia pelejä hyllyssä, eihän niitä kaikia kerkeä millään pelata :D

Kyllä, Halo on mielestäni kehno peli suhteessa sen saamiin palkintoihin ja ylistykseen. Ykkösen kehumisen vielä jotenkin ymmärrän aikoinaan, itse ostin Halon vasta pari vuotta julkaisun jälkeen, ja ehkä ajan hammas nakersi omaa pelikokemustani. Pelissä on hetkensä, mutta kokonaisuutena Halo on melko tylsä kokonaisuus.

Halo 2:sta ei ole juurikaan sanottavaa, olen kaverin kanssa pelannut puolet kentistä läpi, ja peli oli niin tylsistyttävä, että kaveri sai välillä herätellä kun puoliunessa juoksentelin päin seiniä. Kokemusten perusteella selvästi vielä ensimmäistä Haloa huonompi tylsine ympäristöineen, en ymmärrä miten tätä voi joku pitää "vuoden pelinä" tai antaa sille muita ylisanoja.

Kumpaakaan en ole Xbconnectissa/Livessä pelannut, mutta olen melko varma, etteivät pelit jaksaisi verkossakaan innostaa.

Chadwick sanoi:

Et ole yksin tässä asiassa. Halo ei todellakaan ole peliareenalla mikään poikkeuksellinen, menee ehkä keskivertoa parempana tusinatavarana mutta ei todellakaan mikään merkkipaalu peligenren historiassa. Sellaisia todellisia mestariteoksia ovat olleet aikoinaan Castle Wolfenstein PC:llä joskus 1990, jonka jatkumona ilmestyi toinen merkkiteos Doom I ja myöhemmin Quake. Viimeisin tulokas legendojen kastiin on Half-Life 1 vuodelta 1998 ja tämän modi Counter-Strike. Haloa tuskin 10 vuoden päästä muisteta samalla tavalla.

Nisupulla sanoi:
Et ole yksin tässä asiassa. Halo ei todellakaan ole peliareenalla mikään poikkeuksellinen, menee ehkä keskivertoa parempana tusinatavarana mutta ei todellakaan mikään merkkipaalu peligenren historiassa. Sellaisia todellisia mestariteoksia ovat olleet aikoinaan Castle Wolfenstein PC:llä joskus 1990, jonka jatkumona ilmestyi toinen merkkiteos Doom I ja myöhemmin Quake. Viimeisin tulokas legendojen kastiin on Half-Life 1 vuodelta 1998 ja tämän modi Counter-Strike. Haloa tuskin 10 vuoden päästä muisteta samalla tavalla.

Counter-Strikessa nyt ei muuta ihmeellistä taida olla kuin sen älytön suosio? Halo toi aikanaan paljonkin uutta konsoli-FPS-genreen, Halo on paljon isompi juttu kuin kaksi peliä, se on harkittu sci-fi-maailma. Minusta Halo 2:ssa on luotu loistava fiilis, siinä on unohtumattomia kohtia, ja se tuo tarinan suureksi osaksi peliä ja sen pelaamista, mitä harva nykypeli tekee. Ee minulle heti ensimmäisellä peluulla Halo 2:n nerokkuus auennut, ja ymmärrän kyllä etteivät kaikki hae FPS-peliltä niitä asioita, jotka Halo 2 tekee mahtavasti. Halo 2:ta jos pelaa tyyliin kentän sieltä, toisen täältä, ei kaikki aukea. Tosin minusta hienoimmissa kentissä on aika kova fiilis, vaikka tarina ei rahtustakaan kiinnostaisi.

EDIT: minä luulen että kymmenen vuoden päästä Halo muistetaan, ei pelinä vaan kokonaisuutena, brändinä, eri tavalla siis kuin mainitsemasi pelit kyllä. Veikkaan Halon olevan kova juttu vielä pitkään, se poikii ja on poikinut paljon muutakin kuin kaksi uraauurtavaa konsolipeliä.

Ylös Bottom