Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Wars

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo Wars

Kampanja oli kyllä melkoinen pettymys, mikä on harmi koska sen takia pelin oikeastaan hankin.
Välivideot olivat toki hienoja, mutta niiden sisältö jätti melkoisesti toivomisen varaa. En saanut juonesta oikein otetta, taas mentiin tukka suorana planeetalta toiselle ja se käänteentekevä forerunner-laivasto tuli jotenkin puun takaa. Hahmojen dialogi tuntui ajoittain todella keinotekoiselta lauseiden vaihdolta, jossa jokainen repliikki aloitti aina uuden puheenaiheen. Silleen jännästi.

Kersantti Forge ja kapteeni Cutter olivat harmaudessaan ihan ok, mutta molemmat naiset olivat vähän rimanalituksia. Erityisen ärsyttävää oli AI-Serenan tosi jäätävä läpänheitto välivideosta toiseen, pari kertaa melkein häpesin että pelasin koko peliä :D Ei myöskään ~20v professori Andersin "I can take care of myself" -setti hirveämmin vakuuttamaan päässyt.

Spartanit olivat siistejä joo, mutta niissäkin hylätty potentiaali melkein itketti. Kaivattu myyttisyys oli tipotiessään. Lopussa olisi vihdoin voitu pistää oikeasti eeppinen vaihe päälle, mutta taistelu eliittejä vastaan jäi kuitenkin laimeaksi kakan läpsyttelyksi.

Kyllähän tuota pelasi ennemmin kuin selkäänsä otti. Eipähän ainakaan hirveämmin ahdistanut pelata rts:ää padilla, mikä on jo aika saavutus.
Vaan tekisi silti mieli päivittää tietokone Dawn of War 2:sta varten, kyllä tämä sen verran vajaan maun jätti suuhun.
 
Vastaus: Halo Wars

Pelien kehityskaari on aina mielenkiintoinen tapahtuma ja joskus yleisökin pääsee vertailemaan aikaista buldia itse toimitettuun tuotteeseen. Muistelin, että Halo Warsista oli varsin kattava demo nähtävillä jo ajat sitten ja etsin sen käsiini: http://www.gametrailers.com/player/24125.html (katsokaa HD:nä mieluiten)

TODELLA mielenkiintoista katseltavaa parin vuoden takaa. Monet asiat ovat toki ennallaan, mutta varsinkin base on laitettu kokonaan uusiksi. Alkuperäinen suunnitelma baseksi on ollut lähempänä perinteistä RTS-mallia ja luultavasti rakennukset olisi saanut itse asetella paikalleen (eikä siis valmiihin slotteihin). Nykyinen design sopii tarinaan, jossa baset rakennetaan uudelle planeetalle Spirit of Firen uumenista löytyvillä base-alustoilla. Eniten harmittaa noiden älyttömän siistien yksityiskohtien poisleikkaaminen tämän ratkaisun seurauksena (mariinit treenaamassa, warthogien korjauspaikka jne.). Tykkään kyllä paljon nykyisestä base-designista, mutta onhan noissa vanhoissakin tyyliä. Ja ohjusten laukaisualustat ja kaikki.
 
Vastaus: Halo Wars

On kyllä persetin koukuttava moninpelinä. Tänään oli eeppiset 3vs3-matsit, kun yksi omista putoaa juuri, kun olemme aloittamassa ensimmäistä ratkaisevaa hyökkäystä. Noh, kyllähän siinä melkein vaivuttiin jo epätoivoon, kun vihuilla oli valmiina hyvät joukot.

Sieltä ne vyöryivät ja tuhosivat meiltä peräti kaksi tukikohtaa. Jotain ne jäivät kuitenkin munimaan ja antoivat meille turhaan aikaa. Päästiin iskemään vihollisen omalle alueelle ja vallattiin kaksitukikohtaa käytännössä Hornetien, muutaman Vulturen ja ODST-hyökkäyksien avulla. Sieltä sitten alettiin pikku hiljaa nakertaa vihollisen tukikohtia pois, kun taas omassa päässä ei koettu suuria menetyksiä onnistuneiden puolustusasetelmien ansiosta. Ihme ja kyllä onnistuttiin ottamaan vielä voitto matsista.

Taisto kesti yhteensä yli 100 minuuttia, joten pisteitä ropisi yli 12k tilille. HaloWars.comiin matsista tuli kuitenkin tiedot ilmeisesti tuon pudonneen tiimikaverin mukaan. Eniten koko matsissa ihmetytti yhden vihulaisen maitoilu, kun ei tuntunut oikein vastustajilla tiimipeli toimivan. Heillä oli käytössä kaksi Forgea ja yksi Anders, kun tiimikaverilla oli Forge ja minulla Cutter. ODST-monnien pudottelu taivaalta on aina yhtä ihanaa, kun niillä voi pitkittää taistelua usein mielettömän paljon ja aiheuttaa ärsytystä aivan huomaamatta. Siihen tueksi vaihtelin Wolverineja, Hornetteja ja Cobria. Välissä oli käytössä pari kunnon veteraani-Cobraa, kun Spartaneiden kanssa tähtiä kertyi 12.

Seuraavassa matsissa onnistuttiin sitten torjumaan hyvin kolmen Covenant-liiderin rushi ja kääntämään peli pidemmän kaavan taistelun kautta voitoksi. Tuntuu usein, että ei covenantilla oikein noissa pidemmissä taisteluissa pärjää UNSC:lle, ellei ratkaisua saa nopeasti rushimalla. Alussa johtajayksiköt ovat kuitenin varsin suuri valtti.
 
Vastaus: Halo Wars

Ei vi**u pakko tulla avautumaan, kun toi nettipeli kusee silmään.. 2v2 on niin kuraa, kun kaksi matsia pelattu, molemmissa vastustajalla Cutter ja PoR. Armoton alkurush tulee heti naamaan viiden minuutin kohdalla.
Vielä sekin, että ite oon luutnantin arvolla, frendi recruit. Silti vastustajat oli molemmissa majureita ja siitä ylempiä... MENEE HERMOT
 
Vastaus: Halo Wars

Ei vi**u pakko tulla avautumaan, kun toi nettipeli kusee silmään.. 2v2 on niin kuraa, kun kaksi matsia pelattu, molemmissa vastustajalla Cutter ja PoR. Armoton alkurush tulee heti naamaan viiden minuutin kohdalla.
Vielä sekin, että ite oon luutnantin arvolla, frendi recruit. Silti vastustajat oli molemmissa majureita ja siitä ylempiä... MENEE HERMOT

Kannattaa skoutata vihollinen niillä alun hogeila/ghosteilla/choppereilla. Tulevan rushin tunnistaa kyllä yleensä, jos vihollisella on paljon supplypadeja/warehouseja ja temppeli. Alussa ei mitään sotakoneita oikein saa rakennettua elefantteja ja hogeja lukuun ottamatta, joten turvallsinta on varautua jalkaväkirushiin. Liekinheitinmiehet ja jackalit niittävät kyllä kevyesti viholliset. Jos yrittävät liiderirushia, kannattaa varautua käyttämään sitä neutralointipommia. Alkutason liiderit eivät nekään kestä erityisemmin osumaa, joten muutama antijalkaväkimies siihen ympärille.

Kannattaa muistaa myös hyödyntää tuota Lockdown-toimintoa. Sillä tukikohdan saa lukkoon ja yksiköt valmistuvat tukikohdan sisälle, josta ne vapautuvat avaamisen jälkeen. Näin liekkareita ja jackaleita saa kerättyä hyvän määrän, eikä niitä teurasteta yksi kerrallaan, kun tulevat ulos tukikohdasta.

Myös tykkitornien ja rakennusten sijoitteluun kannattaa panostaa. Barracks ja voimalat on hyvä rakentaa perälle, jos niitä kokee tarvitsevansa, niin vihollinen ei välttämättä heti älyä tuhota niitä.

Rushiminen on aika yleinen taktiikka, itsekin sitä on tullut monesit käytettyä, mutta jos covenant-rushin saa torjuttua, on ruhsija hieman kusessa, sillä covenant on vahvimmillaan pelin alkupuolella. Pidemmissä matseissa UNSC vie. Jos oma johtaja on niin ikään Covenant, kannattaa hyödyntää omaa johtajaansa mahdollisissa vastaiskuissa. Rushijat eivät lähellekään aina rakenna esimerkiksi suojakenttägeneraattoreita tukikohtiinsa, joten pieni vastaisku voi saada rynnijät perääntymään.
 
Vastaus: Halo Wars

Kannattaa skoutata vihollinen niillä alun hogeila/ghosteilla/choppereilla. Tulevan rushin tunnistaa kyllä yleensä, jos vihollisella on paljon supplypadeja/warehouseja ja temppeli. Alussa ei mitään sotakoneita oikein saa rakennettua elefantteja ja hogeja lukuun ottamatta, joten turvallsinta on varautua jalkaväkirushiin. Liekinheitinmiehet ja jackalit niittävät kyllä kevyesti viholliset. Jos yrittävät liiderirushia, kannattaa varautua käyttämään sitä neutralointipommia. Alkutason liiderit eivät nekään kestä erityisemmin osumaa, joten muutama antijalkaväkimies siihen ympärille.

Kannattaa muistaa myös hyödyntää tuota Lockdown-toimintoa. Sillä tukikohdan saa lukkoon ja yksiköt valmistuvat tukikohdan sisälle, josta ne vapautuvat avaamisen jälkeen. Näin liekkareita ja jackaleita saa kerättyä hyvän määrän, eikä niitä teurasteta yksi kerrallaan, kun tulevat ulos tukikohdasta.

Myös tykkitornien ja rakennusten sijoitteluun kannattaa panostaa. Barracks ja voimalat on hyvä rakentaa perälle, jos niitä kokee tarvitsevansa, niin vihollinen ei välttämättä heti älyä tuhota niitä.

Rushiminen on aika yleinen taktiikka, itsekin sitä on tullut monesit käytettyä, mutta jos covenant-rushin saa torjuttua, on ruhsija hieman kusessa, sillä covenant on vahvimmillaan pelin alkupuolella. Pidemmissä matseissa UNSC vie. Jos oma johtaja on niin ikään Covenant, kannattaa hyödyntää omaa johtajaansa mahdollisissa vastaiskuissa. Rushijat eivät lähellekään aina rakenna esimerkiksi suojakenttägeneraattoreita tukikohtiinsa, joten pieni vastaisku voi saada rynnijät perääntymään.

Jep noi on totta, mutta en ole ainakaan keksinyt miten voi counterata tehokkaasti warthog gaus rushin. Monet vastustajat tekevät sitä. Silloin ja on pakko tehdä huntereita tai scorpioneja, mutta kun itse ei pääse kehittämään joukkojaan ja yhtäkkiä basesi edessä on kourallinen grizzlyjä niin siinä ei paljon naurata. Kiitos tipseistä

E: eli eihän toi gaus rush mikään "alkurush" oo, mutta vaikea se on torjua
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo Wars

Jos oma johtaja on niin ikään Covenant, kannattaa hyödyntää omaa johtajaansa mahdollisissa vastaiskuissa. Rushijat eivät lähellekään aina rakenna esimerkiksi suojakenttägeneraattoreita tukikohtiinsa, joten pieni vastaisku voi saada rynnijät perääntymään.

Tämäkin vaihtelee liiderin mukaan. Arbiterilla hogien koijaaminen pitäisi olla melko helppoa, varsinkin jos apuna on jalkaväkeä sekä muutama tykkitorni hogeja kaatamassa. Regretin Cleansing taito on hiukan kaksipiippuinen juttu hitautensa vuoksi, mutta oikein käytettynä sekin on tehokas (Hogirushaajat yleensä siirtelevät hogejaan jatkuvasti, joten veikkaaminen/ennakointi on tässä tapauksessa valttia.)
 
Vastaus: Halo Wars

Tuli tämä hommattua pienenä heräte-ostoksena ja nyt viikonpäivät pelanneena tuli kampanja vihdoin läpäistyä. Onneksi tuli ostettua, tässä on jotain kummaa magiaa joka jättää pelin aina kummittelemaan ajatusten alitajuntaan. Liekkö sitten pelin miniatyyri-maailma tai se niin kutsuttu Halomagia, ken tietää... Mutta aina paluu on yhtä mielekäs.

Mutta avaudutaanpa vähän pelin yksinpelistä joka oli ehdottomasti paketin heikoin lenkki. Tarina oli täynnä potentiaalia joka vain hävisi jonnekkin matkan varrelle. Peliä voi hyvin kuvailla yhdellä lauseella: "Frak yeah, finally we can kick some serious alien butt, Hoooyahh... Okay, think again mister - Not!" Syyttävän sormen saa osoittaa pelin upeita välivideoita kohti. Teknisesti alan parhammistoa? Kyllä, siitä ei tarvitse kiistellä. Toimivan sisällön tuottaja? Ei lähellekkään. Videoista jäi todella pinnallinen maku - ne olivat nättejä mutta ei hyvää tarinaa kerrota kahden minuutin ryppäissä, milloin pelintekijät oppivat tämän? Lisätkää yhtälöön vielä muutama minuutti niin hahmot saavat heti vähän lihaa niskaansa. Suurimman iskun saivat juuri pelin paperin ohuet henkilöhahmot joista kukaan ei kerännyt sitten minkäänlaista sympatiaa taaksensa. Ja miksi jokainen pelissä esiintynyt nainen oli täysi duschbag? Jos minun tähtilaivaani operoisi Serenan luonteinen AI tunkisin hänen täydelliseen partikkeli takamukseensa kyllä jotain erittäin pitkää ja kivuliasta jo ensimmäisellä komennuksellani. Gaash she was a bitch... Eeppisyyden videot kyllä hallitsivat aika ajoittain, mutta miksei näitäkään viljelty peliin useammin? Noh, raha puhuu varmaan tästäkin...

Peli oikeastaan jatkoi sitä samaa marinaa mikä minulla on aina ollut Haloa kohtaan, miksi pelin pitää ampua sitä sateenkaarta takamuksestaan? En nyt puhu pelin pastelli-väreistä vaan siitä huolettomasta asenteesta millä pelit esitetään. Tuntuu ettei yksikään Halo pysty vangistemaan sitä tunnelmaa, oikeasti vakavasta taistelusta millaisena se esitettiin kolmosen mainos-kampanjassa: Believe. Minulla on viha/rakkaus-suhde tähän sarjaan joten älkää tuomitko tätä saarna, se on vain henkiläkohtaista...

Mutta peli itsessään komppasi loistavasti pilattua tarinaa. Peli on yksityiskohtia täynnä, and these I love. Se on äärettömän nätti. Vangitsee loistavasti Halomaisuuden. Grunttien päälle on mukava huristella Warthogeilla. Musiikki oli suurimmaksi osaksi loistavaa. Ja kaikki pelittää sulavasti, ilman kaatuiluja tai bugitteluja. Peliä on mukava pelata ja se on tärkeintä. Yksinpeli ei iskenyt odotusten mukaan, se oli aivan liian lyhyt, täynnä aikarajoitteita ja hukattua potentiaalia. Ja johtuuko se vain minusta, mutta koin kampanjan todella haastavaksi ihan perusnössö Normalilla? Pitää miettiä kahdesti ennen kuin astuu Heroicin päälle. Mutta kuten muissakin RTS-peleissä pelin jippo on Skirmishissä missä saa sitten toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Tämä on Halo Warsin sandbox-osio minulla, eli siis parhautta. Pelin "yksinkertaistaminen" ei häirinnyt minun Tiberium Wars 4 Life-taustaani ollenkaan, vaikka olisin voinnut polkea vaikka paskaa jonkinlaisesta Squad-systeemistä. Moninpeli on varmasti aivan oma lukunsa, kuuppi ja kaverin kanssa pelaaminen houkuttelevat.
Mutta tässä genressä harrastettava rushaaminen pelottaa, itse tykkään tehdä asiat perusteellisesti ja taktikoiden. No rush for homies, yo!

Näissä peleissä minua vain kiehtoo jokin... Se on varmasti juuri tämä miniatyyri-maailman managerointi, Jumalaa leikkiminen.
Halo Wars, olet jäävä pelikokoelmaani(Achievement Unlocked), kerämään vihastusta, mutta ennen kaikkea ihastusta.
 
Vastaus: Halo Wars

Yksinpeli ei iskenyt odotusten mukaan, se oli aivan liian lyhyt, täynnä aikarajoitteita ja hukattua potentiaalia. Ja johtuuko se vain minusta, mutta koin kampanjan todella haastavaksi ihan perusnössö Normalilla? Pitää miettiä kahdesti ennen kuin astuu Heroicin päälle. Mutta kuten muissakin RTS-peleissä pelin jippo on Skirmishissä missä saa sitten toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Tämä on Halo Warsin sandbox-osio minulla, eli siis parhautta.

Hieman samoilla linjoilla, mutta en kuitenkaan. Yksinpelin tahkominen ensimmäisellä kerralla tuntui jotenkin väkinäiseltä ja nopeaa pelityyliä suosiva pisteytys/mitalijärjestelmä tuntui lähinnä rasitteelta (tämä tietysti oma vika, kun ei malta rauhassa rakennella). Mutta kun kampanja tuli vedettyä normalilla läpi, olen huomannut palaavani kenttiin yhä uudelleen, uusia taktiikoita kokeillen. Tähän yksi suuri syy on Achievementien metsästys, mitkä on tässä pelissä toteutettu hyvin (ei liian vaikeita eikä liian helppoja).
Saa nähdä miten käy legendary vaikeusasteen kanssa, eilen väännettiin kaverin kanssa 3 ensimmäistä kenttää läpi ja jo tässä vaiheessa meinasi usko loppua. Noh, pitää harjoitella lisää!
 
Vastaus: Halo Wars

Nettipeli on ikävän koukuttava. Kuuden pelaajan mappeja olisi saanut olla huomattavasti enemmän, sillä 3vs3-pelimuotoa tulee hakattua eniten. Odottelen innolla, että peliin saataisiin lisäisältöä. Toivottavasti edes osa julkaistaisiin ilmaisena. Ja jos lisäkarttoja saadaan, toivottavasti lisää talvisia kenttiä. Ne on vain hypnoottisen komeita, kun taustalla pimputtaa tunnelmallinen musiikki.

Verkkopelissä tulee kyllä vastaan vaihtelevia vihollisia. Pelasin keskiviikkona pari 1vs1-matsia ja voitin kolme matsia aivan selkeästi. Yhdessä matsissa vihollinen tekee Prophet of Regret -rushin rakentamatta yhtään warehousea. Meitsillä oli liekinheitinjannuja, jääkäreitä ja elefantti odottelemassa beissin edessä. Jannu kuittasi nopeasti.

Toisessa matsissa vihollinen kehitti Arbiterin huippuunsa, eikä rakentanut yhtään muita yksiköitä. Ei ollut mies raaskinut rakentaa suojakenttägeneraattoriakaan saati vallata Blood Gulchin Forerunner-rakennuksia. Meitsi oli miehen valmistautuessa vallannut kaikki neljä rakennusta ja päivittänyt jo melkein ODST-tasolle jääkärit. Sitten se hyökkää yksinäisellä, huippuunsa kehitetyllä arbiterilla tukikohtaani ja alkaa riemuiten tuhota rakennuksia. Meitsi kiertää sillävälin hänen tukikohtaansa elefantilla ja jalkaväkijoukoilla. Samalla pistän kehittymään toisesta tukikohdastani ODST-päivityksen. Matsi oli jälleen nopeasti ohi.

Kolmas taistelo käytiin Chasmsissa. Vihollinen oli tällä kertaa valinnut UNSC:n, taisipa olla hänellä herra Klanipää. Noh, rauhallisesti kiertelin jälleen valtaamassa elefantillani Forerunner-rakennukset sekä tukikohtapaikan. Lopulta hyökkäsin viekkaasti takaa koukkaamalla ja kaappasin jannulta innokkaasti puolustamaan nousseet gaussihogit. Ei enää naurattanut klanipäätä, kun taivaalta satoi ODST-solttupoikia niskaan.

ODST:t ovat kyllä melkeinpä miehekkäin yksikkö koko pelissä. Niillä voi harrastaa väsytystaisteluita, sitoa vihollisen joukkoa ja ärsyttää vastustajia totisesti. Parhaiten ne toimivat jonkin muun johtajan tukena, kun ODST:t voi lähettää helppimään käytännössä minne tahansa. ODST-joukoilla voi esimerkiksi hidastaa vihollis-Grizzlyjen rynnäkköä, jotta omat Cobrat voivat kauempaa viimeistellä ne nätisti. Oi sitä juhlaa, kun viitisenkään Cobraa pääsee jauhamaan palasiksi vihollisen tankkeja <3

Yksinään ODST:t ovat aika heikkoja Haukkoja ja Grizzlyjä vastaan, joten niillä on voitava hyökätä tuettuna, vaivihkaa tai ennen kuin vihollinen on saanut sotakoneensa jylläämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo Wars

Kolmas taistelo käytiin Chasmsissa. Vihollinen oli tällä kertaa valinnut UNSC:n, taisipa olla hänellä herra Klanipää. Noh, rauhallisesti kiertelin jälleen valtaamassa elefantillani Forerunner-rakennukset sekä tukikohtapaikan. Lopulta hyökkäsin viekkaasti takaa koukkaamalla ja kaappasin jannulta innokkaasti puolustamaan nousseet gaussihogit. Ei enää naurattanut klanipäätä, kun taivaalta satoi ODST-solttupoikia niskaan.

ODST:t ovat kyllä melkeinpä miehekkäin yksikkö koko pelissä. Niillä voi harrastaa väsytystaisteluita, sitoa vihollisen joukkoa ja ärsyttää vastustajia totisesti. Parhaiten ne toimivat jonkin muun johtajan tukena, kun ODST:t voi lähettää helppimään käytännössä minne tahansa. ODST-joukoilla voi esimerkiksi hidastaa vihollis-Grizzlyjen rynnäkköä, jotta omat Cobrat voivat kauempaa viimeistellä ne nätisti. Oi sitä juhlaa, kun viitisenkään Cobraa pääsee jauhamaan palasiksi vihollisen tankkeja <3

Oletkos koskaan tämmöistä taktiikkaa tehdessäsi törmänny siihen UNSC:n ns. sähköpommiin mikä estää kaikki powerit yms.? Ainakin tällöin olisi vaikeampaa tehdä ODST pudotuksia. Itse olen juuri tämmöistä taktiikkaa käyttäneisiin käyttänyt tätä pommia jolloin ODST dropit loppuu tarpeeksi pitkäksi aikaa.

Monet tekevät kuitenkin sen virheen, että armeija on liian yksipuolinen. Jos joku rymistäisi pelkillä Grizzlyillä kuten tuossa kuvasit niin se on vakava virhe. Kannattaisi mielummin tehdä lentokoneita Grizzlyjen avuksi niin kyllä lähtis Cobrat nopsaa ja jalkaväki myös jos Grizzlyt pitää tarpeeksi etäällä. Jos nyt hiukan hiosin tuota taktiikkaa vähän paremmaksi niin suosittelisin muutaman Wolwerinen Cobrien avuksi. Wolverinien voley ability näet tekee hyvin damagea noihin tankkeihin ja lisäksi dual laungher tekee lentokoneista selvää enemmän kuin nopeasti. ihan kyllä tämäkään taktiikka vielä aukoton ole jos jokin leader power alkaa puuttumaan peliin. Ehkä jos lisäät mukaan vielä pommin niin sitten ei kukaan pääse millään macillä posauttamaan kaikkia tai ainakaan niitä tärkeimpiä.

Yleisenä vinkkinä voin antaa, että kannattaa pyrkiä pitämään armeija monipuolisena ja sellaisena, että sillä pystyy puolustamaan kaiken tyyppisiä joukkoja vastaan.

Oman armeijani kokoonpano olisi joksenkin seuraava.
  • Grizzlyjä
  • Wolverineja (lentokoneita vastaan)
  • Hornetteja (tuhoamaan kaukana olevat viholliset mm. cobrat)
  • Vulture (tuhovoiman vuoksi todella hyödyllinen jos sattuu iso ja vastustajan kannalta arvokas rypäs)
  • Spartanit
 
Vastaus: Halo Wars

Oletkos koskaan tämmöistä taktiikkaa tehdessäsi törmänny siihen UNSC:n ns. sähköpommiin mikä estää kaikki powerit yms.? Ainakin tällöin olisi vaikeampaa tehdä ODST pudotuksia. Itse olen juuri tämmöistä taktiikkaa käyttäneisiin käyttänyt tätä pommia jolloin ODST dropit loppuu tarpeeksi pitkäksi aikaa.

Monet tekevät kuitenkin sen virheen, että armeija on liian yksipuolinen. Jos joku rymistäisi pelkillä Grizzlyillä kuten tuossa kuvasit niin se on vakava virhe. Kannattaisi mielummin tehdä lentokoneita Grizzlyjen avuksi niin kyllä lähtis Cobrat nopsaa ja jalkaväki myös jos Grizzlyt pitää tarpeeksi etäällä. Jos nyt hiukan hiosin tuota taktiikkaa vähän paremmaksi niin suosittelisin muutaman Wolwerinen Cobrien avuksi. Wolverinien voley ability näet tekee hyvin damagea noihin tankkeihin ja lisäksi dual laungher tekee lentokoneista selvää enemmän kuin nopeasti. ihan kyllä tämäkään taktiikka vielä aukoton ole jos jokin leader power alkaa puuttumaan peliin. Ehkä jos lisäät mukaan vielä pommin niin sitten ei kukaan pääse millään macillä posauttamaan kaikkia tai ainakaan niitä tärkeimpiä.

Yleisenä vinkkinä voin antaa, että kannattaa pyrkiä pitämään armeija monipuolisena ja sellaisena, että sillä pystyy puolustamaan kaiken tyyppisiä joukkoja vastaan.

Oman armeijani kokoonpano olisi joksenkin seuraava.
  • Grizzlyjä
  • Wolverineja (lentokoneita vastaan)
  • Hornetteja (tuhoamaan kaukana olevat viholliset mm. cobrat)
  • Vulture (tuhovoiman vuoksi todella hyödyllinen jos sattuu iso ja vastustajan kannalta arvokas rypäs)
  • Spartanit

Ainahan noita joukkoja kannattaa sekoitella, jos vain mahdollisuuksia siihen on. Ilmarynnäköissä vaihtoehdot tapaavat jäädä vähiin, mutta maalaitoksilla liikuttaessa tosiaan kannattaa pistää aina sekaisin sopivassa suhteessa yksiköitä, kun ottaa samalla huomioon vihollisten (todennäköiset) joukot. Pelkkä olettaminen (OMG Ander ---> Hawk) ei välttämättä kannata, skouttaaminen sen sijaan palkitaan.

Tuo häirintätsydeemi ei kauheasti ODST-pudottelua häiritse, jos niitä on jo valmiiksi tarpeeksi maassa, kun niillä voi "avata" tarpeeksi maisemia, jotta lisäpudotukset ovat mahdollisia. Ahtaissa paikoissa tämä ei välttämättä tietenkään onnistu.

Maanantaina tuli pelailtua jälleen muutamia matseja. Silmään tuli pariin otteeseen ikäviltä Profeettarusheilta, kun ei oikein keksitty lääkettä niille. Tuli kerralla huomattua lähitulevaisuudessa julkaistavan päivityksen tarpeellisuus, kun profeetta liihoitteli aina nätisti karkuun jaskoilta, liekkareilta ja Brute Chieftainilta. Muuten päällikkö on aika HC noita liidereitä vastaan, kun se tarpeeksi päivitettynä kiskoo ne luokseen ja antaa omien joukkojen viimeistellä lamaantuneen vihulaisen.

Päällikön bruteilla voi puolestaan kikkailla hauskasti, kunhan päivittää gorilloille hyppysetit selkään. Oli kiva yllätellä vihulaisia Fort Deenissä hyppäyttämällä 40 brutea sen kieleketukikohdan perälle. Nopeasti oli tuhottu se pleissi. Hyviä vihulaisia vastaan tällainen kikkailu nyt ei välttämättä kannata, mutta tuossa matsissa vastassa oli aloittelijoita.

Minulla ei varsinaista vakiojohtajaa/-taktiikkaa ole. Tapaan vaihdella johtajaa hieman tiimikavereiden valintojen tai oman mieltymyksen mukaan. Välillä on kiva pudotella ODST-joukkoja taivaalta, toisinaan huvittaa raivata tilaa brutuksilla.

EDIT: Ja eilenhän oli tullut lisätietoja päivityksestä. Vampirelloja parannetaan sekä Andersin haukka ja kryopommipäivitysten hintaa nostetaan ilmavoimien tasapainottamiseksi.

http://www.halowars.com/
 
Vastaus: Halo Wars

Halo Warsin ensimmäinen laajennus julkistettu:
"Strategic Options" Game Add-on Pack Delivers Dynamic New Gameplay to "Halo Wars"
Halo Wars, the best selling real-time strategy game on any current generation console, mixes up the battlefield like never before with the Strategic Options Game Add-on Pack, available in the coming weeks exclusively on Xbox 360.

Strategic Options ushers in the next wave of battle for Halo Wars fans with three new game modes which dramatically change the multiplayer experience and challenge players to rethink their battle tactics. The three new modes include:

Keepaway Mode is the Halo Wars adaptation of Capture the Flag. Teams will battle it out to capture a free-roaming Forerunner Sentinel to score points before the other team. Capture three sentinels to claim victory.
Tug of War Mode is all about having a stronger army than the opponent. Defeating enemies is essential, but success is determined by a combination of the army, buildings and resources left standing in the end.
In Reinforcement Mode, all active battle units are provided in successive waves. Players must adapt their tactics and use the ever-changing set of units to outwit and outlast the enemy.

Strategic Options also adds four new Achievements worth a total of 100 points:

One and Done (30 points): Score the winning point in a game of Keepaway against Legendary A.I.s
Pull Hard, Pull Deep (20 points): Win and never trail in a Tug of War game
Freak on a Streak (20 points): Gain at least 15 population from a single wave in a Reinforcement game
Living Loving Bug (30 points): Obtain a Scarab during a Reinforcement game

More information on Strategic Options including release date and pricing will be available soon. Halo Wars is rated T for Teen by the ESRB and 16+ PEGI and is available worldwide. A demo is also available on Xbox LIVE in all LIVE enabled regions worldwide. For more information including screenshots from the Strategic Options Add-on, visit Xbox.com/Halo or HaloWars.com.
 
Vastaus: Halo Wars

Halo Warsin olisi tarkoitus päivittyä huomenna. Listaus korjauksista:

Halo Wars Title Update 5/12/09

General
- Flaming Warthog and Honor Guard Wraith skins now available in multiplayer to players who have those skulls.
- The option to show Unit Hit Point bars above units is now available.

Balance
- The number of points to reach all ranks has been reduced. General now requires 2.4 million, down from 3.2 million, and other ranks have been reduced accordingly.
- The max number of points you can get in a single match has been capped.
- The Prophet of Regrets land speed is now reduced to match other leaders.
- Vampire Tech Upgrades now increase damage done by 15% in addition to their other effects.
- Anders Cryo Bomb Upgrades now cost 50% more supplies.
- Anders Hawk Upgrade now costs 50% more supplies.

Bug Fixes
- Multiplayer Matchmaking and Connection improvements have been put in. Players should find that their 2v2 and 3v3 teams no longer split up.
- 'Ready for the Sequel' Achievement should now be rewarded properly.
- Units on Exile and Crevice should find it easier to traverse the map.

Official Halo Wars Community Site
 
Vastaus: Halo Wars

Päivitys onpi ladattavissa ja yksi matsi tuli koitettua 2vs2:ta. Heti tuli vastaan kenraali ja brigadier, jotka kuitenkin kaatuivat tunnin taistelemisen jälkeen kunniakkaasti. Pisteissä jäätiin silti tappiolle. Eipähän ainakaan profeetta uskaltanut pahemmin rushia enää.

Ensimmäisen päivityksen jälkeisen matsin jälkeen rankit nousivat melkoisesti, ilmeisesti suoraan kapusta komentajaksi.
 
Vastaus: Halo Wars

LOL!

Rank Lieutenant
Score 136150

Next Rank in 4294891146

Taitaa pikkasen lagata toi ensialkuun, ku äske vasta ton päivityksen latasin...
Nyt on pakko kyllä päivityksen kunniaksi ottaa muutama roundi HW:a pitkästä aikaa
 
Vastaus: Halo Wars

LOL!

Rank Lieutenant
Score 136150

Next Rank in 4294891146

Taitaa pikkasen lagata toi ensialkuun, ku äske vasta ton päivityksen latasin...
Nyt on pakko kyllä päivityksen kunniaksi ottaa muutama roundi HW:a pitkästä aikaa

Joo tuo expamäärä bugailee. Tilanne korjaantuu ensimmäisen matsin jälkeen, kun sinulle saadaan laskettua uusi rankki.
 
Ylös Bottom