Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Wars

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Eli Age of Empires -pelisarjan luojana huikeasti tunnettu Ensemble Studios kehittää Xbox 360:lle Halo Wars -reaaliaikastrategiaa. Traileri näytettiin tuossa X06-lehdistötilaisuudessa, ja kyllähän se kliseinen kylmät väreet -efekti iski varsinkin lopussa. Vihdoinkin enemmän Spartaneita! Vihdoinkin kunnon sotaa! Yayayayaa! Olen lievästi sanottuna innoissani.
 
Vastaus: Halo Wars

Oli kyllä eeppinen lopetus show'lle. Spartan-rivistö nostatti juuri sellaisen "tällä kertaa on meidän vuoro" -fiiliksen. Ensemblen taitoihin on kyllä luottaminen, joten tämä nousee samantien hyvin hyvin korkealle odotuslistalla. Prkl, innostaa jopa enemmän kuin Halo 3. :D
 
Vastaus: Halo Wars

Halo 3 tulee ostettua, kylläkin nettipelin takia. Yksinpelinkin tahkoan siinä sivussa ajan kanssa. Tätä en kuitenkaan osta. Ei kiinnosta strategiat eikä halon maailma noin yleisesti ottaen.
 
Vastaus: Halo Wars

Kertakaikkisen mainiota. Vaikka pelistä olisikin mieluusti nähnyt ja kuullut vähän lisää, on hauska nähdä Halon osittain palaavan juurilleen. RTS:ssä päästään myös irti Master Chiefistä ja voidaan katsella universumia hieman laajemmasta näkökulmasta. Toivottavasti mukaan ympätään hyvä juoni, ettei peli jää pelkäksi naksutteluksi Halon hahmoluokilla.
 
Vastaus: Halo Wars

Tää peli herättää kyl varmaan sanomist aika paljon ei-niin-fanien, mut silti Haloi pelanneiden keskuudes. Et miten voi olla monta Master Chiefii. Itse olen lukenut kolme ensimäistä Halo kirjaa, jotka kyllä valaisivat mukavasti itse pelien taustaa.

Traileri antoi mukavaa esimakua että mitä voi olla tulevan. Innolla odotan.
 
Vastaus: Halo Wars

Ensemble oli kehittänyt Xbox 360:lle strategiapeliä jo lähes vuoden, ennen kuin mukaan tuli Halo, joten minkäänlaista rahalle haisevaa Halo-pakkopullaa ei siis liene tulossa, vaan Ensemblen pojat ovat täysiä tekemässä haluamaansa peliä. Kunhan vain Bungie saa pidettyä juonen kasassa, ettei mennä ristiin esimerkiksi kirjojen kanssa.
 
Vastaus: Halo Wars

Ensemble Studios sanoi:
Look for some Halo Wars love in the July issue of GamePro Magazine. Some of you have already seen that they mentioned they were going to include some information on the game in an upcoming issue. The writer for the piece was here on Friday, May 2, and got to talk at length about the game with the designers, sound team, and producers. He also got to see a build of Halo Wars first hand. So keep an eye out for the July issue, it should be tough to miss with the trio of Spartans on the cover.

Däin, eli heinäkuun GamePro-lehdessä on kansijuttu Halo Warsista. Mietityttää kovin, mihin kaikkeen tuossa Halo Warsissa ollaan menossa, kun kotisivuilla näkyvistä taidekuvista voi selvästi erottaa muun muassa Delta Halon Libraryn.
 
Vastaus: Halo Wars

Ja GamePron kansijuttu on tosiaan Halosta (epic kansi). Tämmöstä juttua Halo Warsista:

It's here! Well, it's been here for a while, but I'm reading it right now in school. For those of you that haven't seen it, I will post some new updates from it here... though I still recomend you take a look at the artical yourself. Plus, it's got some cool pics! ^^



Game Time

Some people have been concerned about rush, well don't panic. According to Game Pro, you'll be able to "prepare a powerful assault in less than one minute."



UNSC Units (not all units from the game are listed in the magazine)

This has been posted by Rasq'uire'laskar here.

For the record, the reporter said he liked the cyclops, so let's not jump to quick conclusions.

Marines: ARs (can upgrade to rocket or medic).

Flamethrower Marines

Warthog: You can add passengers.

Scorpion: Well... it's a tank (can upgrade to double barrel).

Cobra: Anit-Vehicle rockets and long range artillery.

Hornet: Light aircraft. Can add passengers.

Wolverine: Anti-Air.

Elephant: Mobile barracks (can train marines).

Cyclops: Mech.

Vulture: Heavy gunship.



Covy Units (not all units from the game are listed in the magazine)

Grunts: The very definition of "cannon fodder." Often armed with needlers. Good against low-level infantry.

Hunters: In paris with fuelrod cannons.

Banshee: Lightweight aircraft.

Jackles: Snipers and scouts.

Ghost: Effective counter to warthogs and marines, but weak against scorpion tanks.

Scarab: Enough said. MAC will kill it (yes, they said MAC).

Elites: Roughly equivilant to spartans.



Controls

Left Bumper: Select all squads on screen (may change in final version).

Left Bumper x2: Select all squads on the map (also may change).

Left Trigger: Moves camera fast.

Directional Pad: Jump to ares off screen.

Left Stick: Move camera.

Right Trigger: Modify (like making waypoints).

Right Bumper: Cycle through groups of units in current selection (may change in final version).

A: Select individual squad (hold to 'paint').

B: Cancel selection.

X: Move/gather/primary attack.

Y: Secondary attack (grenades, drive over infantry).

Right Stick: Rotate/zoom camera.

Back: Objectives.

Start: Ingame menu and options.



Spartans

MC may or may not be in the game, but is alive durring this period.

Powerful, but not unstopable.

You have to 'earn' them, but it doesn't take long.

Marines respond with oos and awws.

No shields!

They'll be one of the coolest things in the game.



Setting

Variety of alien and human worlds. Not just Harvest.

Rings will likely be maps in multiplayer, but will NOT be incampaign.



Warthogs

This may answer the whole, 'why does it have not turret?' quesion if it hasn't already been answered.

You can upgrade the turrets on the warthog (empty, machinegun, and guass).



Multiplayer

Final version is expected to support up to 6 players over Xbox Live!!

Online cooperative (2 players).



Other

No release date (assumed 2nd half of 2008)

Not on PC... ever.

UNSC UNITS:

Marines: As we know, these are shipped in squads. Due to the lower resolution of some of the pictures, they seem to have heavy armor and helmets. Think ODST-grade. The Grenade ability is activated by tapping a 'secondary attack' button on the controller.

Known upgrades: Rocket launchers, Squad Medic.


Flamethrower Marines: A variant on the Marines, but a separate unit. Imagine the Firebat from StarCraft.

Known upgrades: Improved damage + defense.


Spartans: Misidentified in Gamepro as having Mk I MJOLNIR armor. Shield less, but heal fast. Can be wiped out if not used correctly. Said to carry SMGs.

Known upgrades: Dual Wielding has been discussed.


Warthog: Running into enemies is a secondary attack, ala the Marine's grenades.

Known Upgrades: Chaingun turret, Gauss Gun turret, Passengers.


Scorpion: Heavily armored, difficulty in tracking fast units.

Known Upgrades: Explosive shells, faster turret, Grizzly Variant (Double barreled cannon, flamethrower defense, UNSC Corps faction only.)


Cobra: Rocket artillery, anti-vehicle. Think of the Katyuska Rocket Artillery.

Hornet: Its in. It's an early air unit, possibly a weak one.

Wolverine: Still in. Anti-aircraft, anti-building.

Elephant: A prototype to the Elephant we all know and love, it can train Marines from a stationary position and attack nearby enemies with turrets. Fielded only by the UNSC Fleet faction

Cyclops: A ripoff of the Cyclops unit in Age of Mythology, a 'Gigantic bipedal mech" that levels enemy structures with blows from its arms. Come on, Ensemble, I thought y'all were smarter than this. Deployed by the UNSC Corps faction.

Vulture: Deployed by the UNSC Fleet faction, its a slow gunship that seems to have taken the role of the Sparrowhawk.

Factions: There has been much speculation as to how the factions would be implemented, and whether Halo Wars would need more factions like the Flood. However, it seems that ES is splitting the UNSC into Fleet and Corps factions. There is no word as of the Covenant. In my humble opinion, Fleet should be Army. In addition, I would like to point out that I predicted that they would do this on several occasions.

As for Sentinels... they're in. As Multiplayer only. And they ain't going to be a faction either. No, there will be factories which you can capture and control Sentinels as mercenaries. Make sure that your enemy doesn't take your factory from you though.

W00t, co-op.
 
Vastaus: Halo Wars

Eli Age of Empires -pelisarjan luojana huikeasti tunnettu Ensemble Studios kehittää Xbox 360:lle Halo Wars -reaaliaikastrategiaa...
Ainoa boxi peli, mitä tällä hetkellä odotan... Ensemble Studios jo sinänsä melkein laadun tae. Alla MetaCriticin keskiarvot Enseble Studiosin Age of Empires -ja Mythology peleistä:
-1997, Age of Empires, 83/100
-1999, Age of Empires II: The Age of Kings, 92/100
-2002, Age of Mythology, 89/100
-2005, Age of Empires III, 81/100

Ainoastaan kolmas osa ja siihen myöhemmin julkaistavat lisukkeet tulivat itselle pienenä pettymyksenä, varsinkin, kun sitä edelsivät mainiot kakkos ja Mythology osat. Toivonmukaan Halo Wars olisi taas Ensemblisiä parhaimmillaan. Vähän huolestuttaa toi pelin kontrolli tilanne, kun tatit eivät mikään maailman paras ohjaistapa ole noihin strategia peleihin... No sen näkyy sitten loppuvuonna, jos peli saatais sillon ulos. Tohon ajankohtaan vois myös yrittää sitä boxin ostoa harkita, joka on kyllä lykkääntynyt melko ihailtavalla tavalla. Nämä vaan ei ole ihan niitä pelejä, mitä tekis mieli testata jossain Tiltissä, tai kavereiden luona, jossa joku kokoajan hengittämässä niskaan. Julkaisua odotellessa aikaa voi muuten hyvin tuhlata pelin virallisilla kotisivuilla.
 
Vastaus: Halo Wars

Upataanpa tätäkin nyt julkaisun ollessa enään alle kahden kuukauden päässä. Hassua miten nämä RTS-pelit jäävät aina niin vähälle huomiolle täällä konsoli rintamalla...

Vaikka en kuulu tämän paikan suurimpiin Haloisteihin tämä tekele kyllä lukeutuu niihin harvoihin peleihin joita tältä vuodelta oikeasti odotan. Yhden 360:n parhaimmista peleistä, C&C3: Tiberium Warsin suurena fanina en malta odottaa tätä, kokonaan konsolille tehtyä Strategia peliä. TW todisti jo aikoinaan sen kuinka hyvin RTS-pelin voi konsolilla toteuttaa ja tätä uskallan Halo Warsiltakin odottaa. Enään ei mielestäni padi-ohjaus ole esteenä tälläisten pelien tuomiselle konsoli-rintamalle.

Mielestäni juuri Halo-universumi on se mikä erottaa tämän massasta ja kutkuttaa mukavasti antureitani. Mielestäni tuo avaruus-eeppostelu sopii tälläiseen peliin kuin naula arkkuun(käänteisessä mielessä tietenkin). Ja onhan Halossa vain sitä jotain... Mukavaa, värikästä, karvaista ja halittavaa. Ja hei, kuka uskaltaa oikeasti väittää etteikö tuo miniatyyri Warthog olisi ultimaattisen c00l! Tämä peli herättää sen pikku pojan sisälläni(henkisesti siis) joka tahtoo palata pikkusotilaiden sotatantereelle.

Ja lopuksi ihan asiallista päivitystä:
Demo HW:stä saapuu Marketplacelle Helmikuun 5. päivänä.
Pelin virallinen julkaisupäivä euroopassa on Helmikuun 27.

Lähde IGN: http://xbox360.ign.com/articles/942/942749p1.html
 
Vastaus: Halo Wars

Eipä minulla mitään hirvittävän tähdellistä sanottavaa ketjuun ole, mutta tuskimpa ketään haittaa, jos tuota ~15 määrää yritän nostattaa.

Peli on Halo-fanina totta kai pakkohankinta, ja uskon jopa pitäväni siitä, sillä diggailin Tiberium Warsista (noh RTS mikä RTS) ja gameplay-videot ovat näyttäneet hyviltä. Liian paljon RTS:ia ei konsoleilla ole, joten uskon tämän olevan piristysruiske ja mukavaa vaihtelua.

Microsoftin pirullinen taktiikkaa pakottaa minut ostamaan LE:n (haluan ne mythic mapit ja Nylundin kynäilemän kirjasen) ja ennakotilasinkin sen jo. Jos jotakuta kiinnostaa, niin tilasin boostepistä, jossa se oli tarjolla varsin kohtuulliseen suomihintaan.
 
Vastaus: Halo Wars

Jos pääsee edes lähelle AoE 2:n tai AoM:n laatua, on melkein pakkohankinta kyseessä.

Ja se on hyvin se, Halon universumi nyt ei niin paljoa kiinnosta että pakottaisi ostamaan ja muutenkaan konsolit ei ole mikään paras alusta RTS:ille, mutta Age of:ja AoE3:a lukuunottamatta tullu tykitettyä varmaan tuhansia tunteja.
 
Vastaus: Halo Wars

Juurogeimerillä tietoja 27. helmikuuta tulevasta demosta:
The demo will include optional beginner and advanced tutorials to help you get to grips with Ensemble's take on RTS-for-console controls.

After that, or straight away if you prefer, you can then play through the first two missions from the story mode.

Not only that, but the demo includes Chasms, one of the game's 14 multiplayer maps, which can be played in skirmish mode versus AI that plays as either the UNSC (Captain Cutter) or the Covenant (Prophet of Regret).

http://www.eurogamer.net/articles/halo-wars-demo-details
 
Ylös Bottom