Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

halo...yliarvostetuin peli ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pelle

Well-Known Member
noniin tiedän että kerjään tällasellä topicilla turpaani ja fanipoikien whinetystä, mutta minulla on hyvät perustelut.
minun mielestäni pelissä on niin paljon vikaa ja ihmettelen miksi ei yksikään peliarvostelia ole niitä maininnut arvosteluissaan.

1.pelin sankari on persoonaton stereotyyppinen supersotilas.asia josta on muiden pelien kohdalla arvosteluissa valitettu.

2.omien kehuttu tekoäly(ttömyys),esim.covenanttien aluksessa,kun tulee pirusti vihuja vastaan käytävällä niin itse kyllä menen kulma taakse suojaan lataamaan aseen muttä ne taistelutoverit(tm) pysyvät paikallaan yhden polven varassa ja ampuvat kunnes kuolevat.tai jos heitän tulitaistelun sekaan kranaatin niin viholliset juoksevat karkuun mutta ei omat.

3.itseään toistavat sisätilat samaa tylsää metallipinnoitetta lattia,seinät,katto ja pylväät.toivottavasti kakkos halossa on sitten pöytiä,tuoleja ja muuta sälää sehän sentään sijoittuu maapallolle.ja kyllä ykkösenkin muinaisilla kansoilla varmaan jotain sälää on ollut.koko hommahan kärjistyy umpitylsään kirjasto kenttään joka on tylsempi kuin meikäläisen uskonnon opettaja,jälleen asia josta ei kukaan arvostelia ole pahemmin maininnut.

4.ne hemmetin floodit,olkoon vaan zombeja ei se tässä häiritse(true crimessa kylläkin)mutta se että ensin saa ampua läski floodin haulikolla ja sen jälkeen saat peruuttaa ja ampua niitä pikku ötöjä ettei ne hypi silmille,sitten otat kaksi askelta eteen ja ammut seuraavan läski floodin ja taas peruutat,ja samaa toistoa koko hemmetin kirjasto kenttä.

5.kenttien kierrätys.tästäkin olisi joku voinut mainita.sen kirjasto kentän jälkeen palataan kiltisti takaisin päin kaikkien alueiden kautta aina alun avaruusalukseen asti.samalla kun taistelee yksin järjetöntä ylivoimaa vastaan kun vastassa on covenant ajoneuvoilla ja ilman ja flooditkin vielä.

en sitten tiedä onko se grafiikka silloin vaikuttanut peliarvostelioihin vai miksi kaikkia noita asioita on katsottu läpi sormien...ja lyhytkin se on vielä jos en olisi melkein 2 tunniksi jämähtänyt viimiseen tehtävään koko homma olisi ollut ohi 9:ssä tunnissa.enkä edes kiirehtinyt vaan harhailin kartan puutteen takia usein pitkin niitä typeriä käytäviä.

miten tommoselle voidaan muka antaa melkein täydet pisteet.koska se kehuttu tunnelmakin loppuu siihen kirjasto kenttään.

3:sta ja 4:stä lähes samaa mieltä, mutta niistä on kyllä ainakin minun lukemissa arvosteluissa mainittu.

mutta ajatteles niitä hyviä puolia. Siinä on vaan sellainen tietty hieno fiilis, kun peliä pelaa. Ja oletkos pelannut Co-Oppina? Moninpelinä täyttä rautaa (varsinkin kaikki ajelukohdat).

Zombiet haisee, ja käytävät on perseestä, mutta pelissä on niin paljon hyvää, että se ansaitsee pisteensä.

Loistava peli, ei siitä mihinkään pääse ainakaan minun kohdallani.
Muistelen kaiholla sitä ensimmäistä läpipeluukertaa. Harvoin kokee samanlaista pelien parissa, jossei enää milloinkaan. Ja sitten se Co-op. Mahtavaa. Kyllä virheet ovat niiin paljon pienempiä kuin plussat että syytä ei ole valittaa.

1.Tämä on kyllä taktinen veto, eikä haittaa liikoja, ja lisää syvyyttä saa hahmoonkin lukemalla kirjan sekä kakkosessa varmasti painotetaan enemmän tätäkin. Odotan kakkososaa todella paljon, kun olen nuo kirjatkin lukenut.

2. Eipä ole liikaa pistänyt silmään, sillä omia ei Legendarylla paljoa jaloissa pyöri :p Sitä paitsi on se vihollisten tekoäly aika hienoa, kun sillä Legendarylla pelaa, ja co-oppina vielä mahtavampaa, kun on toveri rinnalla, eikä tarvi kärsiä tyhmistä tekoälyistä ;)

3. Itseäni ei kummemmin häirinnyt, mutta on tästäkin arvosteluissa puhuttu.

4. Tämä onkin selvä miinus, vaikka juonellisesti tärkeä seikka onkin. Olisi sitä voitu lyhemmäksikin tehdä.

5. On mainittu, äläkä väitä ettei ole. Minusta tuo vihollisten määrä juuri tuo sitä taistelun tuntua, varsinkin on 2 eri vihollista, jotka taistelevat keskenäänkin vielä, mikä lisää taktisia mahdollisuuksia.
Vaikka kenttiä mentiinkin takaisinpäin uudelleen, ei se minua ainakaan häirinnyt niin, että olisi pelinautinnon pilannut, sillä uudet taistelut pitivät mielenkiintoa yllä tarpeeksi. Se loppuhuipennus oli myös kyllä loistava ratkaisu.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ja vihollisia noin 4 erillaista joiden vari vaan vaihtuu :)

Ja miksiköhän pelissä pitäisi olla enemmän eri vihollisia (sitä paitsi niitä on ainakin 6 erilaista)? Ihmetyttää muutenkin sellainen Ratchet & Clanc-linja tyyliin "3 gaziljoonaa asetta ja 239 giga biljoonaa vihollista".

Joka pelistä löytää mätää, kunhan tonkii tarpeeksi syvälle.

ite oon pelannu tuota vain co-opissa ja moninpelinä. (en tiiä minkä laista on yksin pelissä)
Minua ja mun frendejä ei oo vihollisten yhdennäköisyys haitannu ja mukavaa viihdettä peli on minusta ainaski.

(toivottavasti Halo2 saa pelata 4 co-opsissa.)

Ei Halo missään nimessä täydellinen peli ole; niin kuin ei kyllä mikään muukaan peli. En tosin allekirjoita tuota, että kyseessä olisi yliarvostetuin peli ikinä. Samalla tavalla yhtä paljon hypetetyistä Final Fantasy 7:sta, Panzer Dragoon Sagasta, Mario 64:stä ja Legend of Zelda: Ocarina of Timesta voi löytää huonoja puolia, kun hakemalla niitä etsii. Halossa ei ainakaan itseäni haitanneet yo. mokat niin paljoa, että olisin kiinnittänyt niihin ylimääräistä huomiota. Toki onhan noiden asioiden merkitseminen mokiksi perusteltua ja kyllä ne pitäisi mainita esimerkiksi juuri arvostelua kirjoittaessa. En kuitenkaan niiden takia pudottaisi numeroa, jos ne eivät vaikuta merkittävästi itse pelin toimivuuteen (niin kuin ne eivät myös vaikuttaneet, siis omalla kohdallani).

Halo on kyllä suuri pettymys, kaikki on nähty ennenkin ja paremmalla ruudunpäivityksellä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Halo on kyllä suuri pettymys, kaikki on nähty ennenkin ja paremmalla ruudunpäivityksellä
Mitä varhaisempaa peliä minun kannattaisi etsiä, joka tarjoaisi samat asiat kuin Halo?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Onhan se nyt konsolille ihan omaa luokkaansa oleva fps. Toki yliarvostettu, ei se nyt kuitenkaan niin hyvä ole kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. Riippuu vähän keneltä kysyy.

offtopic, Vähän huvitti siinä pelissä pipeltävät pikkuiset tontut jotka valtaavat alussa aluksen ja vetävät jotain legendaa englanniksi :) sitten kun tulee tänne boardille ja lukee pikkupoikien kommentteja "nintendo on kakaroille ostakaa xbox halo on paras" - oli vähän naurussa pitelemistä. Tulipahan mieleen kun luin taas konsolisotaa ;)

Mielestäni esim Zelda ja Mario sopivat tuohon titteliin paremmin ja jopa Pellen lempipeli Metal Gear Solid 2. En tiedä oletko lukenut jotain kaverisi arvostelua, mutta kyllä noista ongelmista mainintaa löytyy. Minäkin haluaisin kuulla, että missä fps pelissä nuo kaikki on nähty paremmalla ruudunpäivityksellä, saisi taas hyvät naurut kun porukalta tulee jotain Timesplitters kehuja tms.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mielestäni esim Zelda ja Mario sopivat tuohon titteliin paremmin ja jopa Pellen lempipeli Metal Gear Solid 2. En tiedä oletko lukenut jotain kaverisi arvostelua, mutta kyllä noista ongelmista mainintaa löytyy. Minäkin haluaisin kuulla, että missä fps pelissä nuo kaikki on nähty paremmalla ruudunpäivityksellä, saisi taas hyvät naurut kun porukalta tulee jotain Timesplitters kehuja tms.

Ei siinä Timesplitterssissä ole mitään pahaa, vaikkakaan ei kyllä lähellekään Halon tasolle yllä. Ihan mukavaa räiskintää

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Ei siinä Timesplitterssissä ole mitään pahaa, vaikkakaan ei kyllä lähellekään Halon tasolle yllä. Ihan mukavaa räiskintää

Nimenomaan, turhaa rupee loistavaa fps peliä haukkumaan.

Kyllä se Timesplitters aika kevyt räpellys on, jossa kyllä on todella sulava ruudupäivitys, muttei paljon muuta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Kyllä se Timesplitters aika kevyt räpellys on, jossa kyllä on todella sulava ruudupäivitys, muttei paljon muuta.

Ettei paljon muuta? Entäs ne tsiljoonat pelimuodot, jotka kaikki on loistavia! Halossa ei ole muuta kuin ne perusmuodot. Botit löytyy myös, missä ne on Halossa, ei missään. Kummassakin on omat hyvät puolensa minun mielestä hyviä puolia on vaan TS2:ssa enemmän. Halossa on tietenkin loistava Co-op tarina, siitä ei voikaan kiistellä.

Minun mielestä TS2 on paljon mukavempaa räiskintää kavereiden kanssa kuin Halo, vaikkei siinä olekaan ajoneuvoja.

Halon PC versiota olen tässä pelaillut ja ei se kyllä minun mielestäni sitä hirveää kehumista ole ansainnut.Myönnetään, onhan se ihan viihdyttävää räiskintää,mutta mielestäni kyllä silloista X-BoX versiota kehuttiin aivan liikaa.Eniten ärsytti joidenkin kenttien suunnittelu,josta pelle
jo huomauttikin :) Tosin en ole pelannut kyseistä peliä vielä läpi, mutta tällaisen ensi-vaikutelman siitä sain.

Ylös Bottom