Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

halo...yliarvostetuin peli ikinä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huonosti pyörivä ja hiirellä ja näppiksellä ohjattava Halon PC-versio ei täysin anna kuvaa siitä mitä Xbox-versio aikanaan ja vieläkin tarjoaa.

Timesplittersit jos mitkä ovat mielestäni yliarvostettuja. En kuitenkaan viitsi TS2:sta enempää ruveta haukkumaan tai vertaamaan sitä Haloon, kun sitä on tullut tehtyä jo aikaisemminkin.
 
Halo ja TimeSplitters (2) ovat erilaisia pelejä, muistakaa se. Omaan molemmat, ja molemmat ovat tavallaan laadukkaita, molemmista löytyy valittamisen aihetta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
offtopic, Vähän huvitti siinä pelissä pipeltävät pikkuiset tontut jotka valtaavat alussa aluksen ja vetävät jotain legendaa englanniksi :)

BTW, tämäkin on selitetty miten ne puhuvat englantia. Master Chieffin puvusta löytyy translater, joka siis kääntää Gruntien puheen englanniksi. Eliittien puhetta onkin sitten jo huomattavasti vaikeampi kääntää, sellaista orinää kun on. Selitys löytyi ainakin Halo: The Fall of Reach -kirjasta ja muutamilta nettisivuilta, saattoipa myös pelissä olla jonkinlaista mainintaa asiasta.

Omasta mielestäni aivan upea peli (etenkin konsoliräiskinnäksi). Omasta mielestäni ansaitsee 90/100 pistettä. Muutamia pikkuisiä ärsyttäviä juttuja on, mutta kuten monet ovat täällä sanoneet; kaikista peleistä löytyy ongelmia, kun vaan etsimällä etsii.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mielestäni esim Zelda ja Mario sopivat tuohon titteliin paremmin ja jopa Pellen lempipeli Metal Gear Solid 2. En tiedä oletko lukenut jotain kaverisi arvostelua, mutta kyllä noista ongelmista mainintaa löytyy. Minäkin haluaisin kuulla, että missä fps pelissä nuo kaikki on nähty paremmalla ruudunpäivityksellä, saisi taas hyvät naurut kun porukalta tulee jotain Timesplitters kehuja tms.

no ei ainakaan moon tv:llä, tiltissä eikä pelit lehdessä mainittu,eikä pahemmin täälläkään keskustelu foorumilla ole muusta valitettu kuin floodeista ja kirjasto kentästä.
nyt on kyllä pc version arvostelun yhteydessä jo mainittu sisätiloista ja muista...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Siihen nähden, miten paljon pelistä jouduttiin leikkaamaan pois Microsoftin painostuksen takia, Halo on hyvä. Pidän siitä edelleen, vaikka läpipeluukertoja on jo niin monta, että ei niistä jaksa pitää kirjaa. Vaikka varsinkin kenttäsuunnittelussa on paljon parannettavaa, omalla kohdallani se jäi paria kohtaa lukuun ottamatta tunnelman alle. Tekoäly ei ole yhtä skriptatun tuntuista kuin monissa muissa peleissä, pelin kontrollit toimivat loistavasti konsolillakin ja Dolby Digital 5.1 -äänimaailma on kiljoona kertaa parempi kuin useimmissa muissa konsolipaukutteluissa. Lisäksi grafiikka oli sykähdyttävää silloin pari vuotta sitten, ja on se ihan hienoa vieläkin. Tarinaan ehdin panostaa vasta toisella kerralla ja scifistä kun pidän, ajatus Halosta tuntui kutkuttavalta. Olin myös mielissäni siitä, että pelin yhtenäisyyttä ei pilattu tylsillä tehtävänannoilla, vaan MC:n päässä kuuluva radioliikenne ja Cortana selostivat tapahtumien kulkua reaaliajassa.

Niin, mitä pelistä sitten jäi pois? Harmittavan paljon ominaisuuksia aivan laidasta laitaan. Bungie on selittänyt muun muassa kenttäarkkitehtuuria sillä, että kiireen takia he joutuivat kierrättämään geometriaa todella paljon. Kokonaisia pelialueita jäi suunnitteluasteelle ja mukaan tyrkättiin jopa pelimoottorin tekniikkademoksi tarkoitettu alue. Myös juonellisia ominaisuuksia karsittiin ja ainakin yhden rodun tiedetään olevan Halon koodissa, mutta sitä ei näe pelissä. Myös surullisen kuuluisa Library oli alunperin valtaisa kenttä, Halon tietopankki. Sen piti olla vapaamuotoisempi, mutta siitä suljettiin todella runsaasti mielenkiintoisia paikkoja pois, koska kenttää ei ehditty optimoida riittävästi hyvän ruudunpäivityksen saamiseksi. On mielenkiintoista nähdä, onnistuuko Bungie tekemään Halo 2:sta sellaisen kuin Halon piti olla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz

Niin, mitä pelistä sitten jäi pois? Harmittavan paljon ominaisuuksia aivan laidasta laitaan. Bungie on selittänyt muun muassa kenttäarkkitehtuuria sillä, että kiireen takia he joutuivat kierrättämään geometriaa todella paljon. Kokonaisia pelialueita jäi suunnitteluasteelle ja mukaan tyrkättiin jopa pelimoottorin tekniikkademoksi tarkoitettu alue. Myös juonellisia ominaisuuksia karsittiin ja ainakin yhden rodun tiedetään olevan Halon koodissa, mutta sitä ei näe pelissä. Myös surullisen kuuluisa Library oli alunperin valtaisa kenttä, Halon tietopankki. Sen piti olla vapaamuotoisempi, mutta siitä suljettiin todella runsaasti mielenkiintoisia paikkoja pois, koska kenttää ei ehditty optimoida riittävästi hyvän ruudunpäivityksen saamiseksi. On mielenkiintoista nähdä, onnistuuko Bungie tekemään Halo 2:sta sellaisen kuin Halon piti olla.

Minusta siinä painotamisessa Microsoft teki todella suuren kämmyn. Halossa jäi vielä paljon potentiaalia todellakin käyttämättä. Varsinkin jo tuo yhden rodun mukaan tuominen olisi ollut hienoa. Jos librarystä olisi todellakin saatu semmoinen kuin he hehkuttavat, olisi sekin virhe häippäissyt pois. Paljon mieluummin olisin odottanut peliä näillä lisäherkuilla kuin ottanut sen tälläisen vastaan. Mutta mikä on tuo tekniikkademo kenttä? :)

Toivottavasti Bungie onnistuu laittamaan kakkoseen enemmän sitä, mitä haluavatkin kuin haloon kerkesivät pistää, eikä mistään jouduta karsimaan vaan luvassa olisi todellinen elämys, taas. Toivotaan parasta eikä pelätä pahinta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Paljon mieluummin olisin odottanut peliä näillä lisäherkuilla kuin ottanut sen tälläisen vastaan.


Kuten myös.

Tätähän bungie ei varmaan itse saanut paljon päättää, vaan mikkisofta painosti julkaisemaan pelin ennemmin.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Toivottavasti Bungie onnistuu laittamaan kakkoseen enemmän sitä, mitä haluavatkin kuin haloon kerkesivät pistää, eikä mistään jouduta karsimaan vaan luvassa olisi todellinen elämys, taas. Toivotaan parasta eikä pelätä pahinta.

Kyllä ihan varmasti pystyy laittamaan, koska julkaisulla ei ole niin kiire nyt kuin Halon kohdalla oli. Siitä Halo2 kaupunki videosta pystyy päättelemään että kyllä on loistava peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
En ole yhtään varma, mutta jonkin takia epäilyni kohdistuvat The Silent Cartographer -kenttään.
Sinänsä huvittavaa, koska Silent Cartographer on mielestäni pelin paras kenttä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pelle
nyt on kyllä pc version arvostelun yhteydessä jo mainittu sisätiloista ja muista...

PC:llä FPS-pelien "kulttuuri" on aivan eri luokkaa kuin konsoleilla. Ohjaus on erilaista, ja se ei voi tuoda esiiin sitä loistavaa pad-ohjausta, joka pelissä on Xboxilla. Muista, että peli on myös lähemmäs kaksi vuotta vanha, ja se ilmestyi PC:lle vasta äskettäin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Sinänsä huvittavaa, koska Silent Cartographer on mielestäni pelin paras kenttä.

No nimen omaan siksi epäilykseni kohdistuivat tuohon kenttään, koska siinähän saa helposti mitattua mitä Xbox/pelimoottori kestää. Iso saari, jossa paljon puita ja rakennuksia sekä ympärillä vettä. Sitten pienempiä sisätiloja, joissa kuitenkin loputtoman isoja pudotuksia yms.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Makuasia, sano koira ku persettä nuoli.

Minusta Halo on todella hyvä peli vikoineenkin. Moninpeliä on kaverin kanssa tahkottu päälle 500 tuntia, plus co-op:it.
Yksi liian suuri virhe siinä kuiten on: Kirjaston takaisinjuoksu....
Ei tiennyt itkeäkkö vai nauraa
:D

Mutta, loisto-fps vikoineen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
En ole yhtään varma, mutta jonkin takia epäilyni kohdistuvat The Silent Cartographer -kenttään.

Tuohan se on, muistelen nähneeni videon missä pelintekijät testailivat fysiikanmallinnusta, esim. heitetään kranu auton alle ja sitten lennettiin 50m korkealle (oli muuten aika hupaisaa).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Ettei paljon muuta? Entäs ne tsiljoonat pelimuodot, jotka kaikki on loistavia! Halossa ei ole muuta kuin ne perusmuodot. Botit löytyy myös, missä ne on Halossa, ei missään. Kummassakin on omat hyvät puolensa minun mielestä hyviä puolia on vaan TS2:ssa enemmän. Halossa on tietenkin loistava Co-op tarina, siitä ei voikaan kiistellä.

Minun mielestä TS2 on paljon mukavempaa räiskintää kavereiden kanssa kuin Halo, vaikkei siinä olekaan ajoneuvoja.
Mulla ja kaverilla tökki TS2:n ohjaus niin paljon, ettei peliä ollut hauska pelata. Tämän takia ei co-op:ina TS2 pelattu juurikaan. Koitin kiukulla pelata sitä yksin läpi, mutta luovutin siihen leveliin minkä alussa oltiin Bondimaisesti tuolissa kiinni laserin lähestyessä jalkoväliä... Se TS2:n ohjaus vain yksinkertaisesti ei multa luonnistunu, kun taas Halossa ohjaus toimii todella hyvin (mun mielestä). Haloa onkin tullut väännettyä co-oppina ja deathmatchinä paljon.

Kyllähän Halossa vikoja on, eikä se ole lähelläkään täydellistä peliä, mutta seuraavat seikat tekevät siitä mielestäni parhaan xboxin pelin: Hyvä juoni, joka jaksoi pitää mielenkiinnon yllä ja jopa yllättää (Floodin tullessa ensimmäistä kertaa ajattelin, että "mitä helvettiä???" samalla kun ase laulo), hyvä ohjattavuus ja erinomainen co-op. Ton Co-op:in ansiosta Haloa on tullut pelattua uudestaan ja uudestaan, kun taas suurin osa peleistä on sellaisia, että ne pelaa kertaalleen maksimissaan läpi (jos sitäkään) ja jättää ne sitten sikseen. Liian harvat pelit saa pelaamaan niitä uudestaan läpi peluun jälkeen, mutta Halo on yks niistä, jotka siinä xboxilla onnistuivat ja yksinkertaisesti sen takia se on niin hyvä. Se on myös niitä harvoja pelejä, joita en ole vaihtanut tai myynyt pois.
Koitin Haloa PC:lläkin, mutta pitää myöntää, ettei se enää kolahtanut. PC:llä tykkään enemmän nopea tempoisista nettipeleistä, kuten UT2003, joka sekin on kuluttanut aivan liikaa aikaa mun vapaa-ajasta :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Minusta siinä painotamisessa Microsoft teki todella suuren kämmyn.

Jos MS ei olisi painostanut Bungieta repimään se peli markkinoille Xboxin julkaisuun mennessä niin voisipa olla ettei kone olisi siinä asemassa missä se on nyt. Xboksin alkuaikojen myynneistä voi meinaan kiittää miltei ainoastaan Haloa. Eli se painostaminen oli fiksuinta mitä MS olisi voinut tehdä =)
 
Vanhoja viestejä lukematta.

Haloa pidän kyllä hieman yliarvostettuna eepoksena, mutta ei sentäs ansaitse 'yliarvostetuin peli ikinä' titteliä.

Pelin alku vaikutti lupaavalta ja onkin ihan toimiva, mutta keski-osan käytäväseikkailut veivät todellakin hyvän maun suusta. Lopussa ei taas ole mitään moitittavaa, niin kuin ei kehuttavaakaan. Jos totta puhutaan niin jouduin pelaamaan pelin ns. väkisin läpi. Vaikeustaso oli kohdallaan, mutta jotain pelin kokonaisuudesta jäi puuttumaan.
Kuitenkin Halo on ihan toimiva paketti, mutta ei todellakaan ansaitse 9½ arvosanoja.

Täytyy kuitenkin muistaa, että halon julkaisusta on jo enemmän kuin 2 vuotta. Tuskin siihen aikaan pelikonsoleilta löytyi parempia FPS pelejä kuin Halo? Joten arvosanan ymmärrän siinä suhteessa. Kuitenkin sopivampaa luokkaa olisi 8½ tai 9-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Tuskin siihen aikaan pelikonsoleilta löytyi parempia FPS pelejä kuin Halo?
Toisaalta löytyykö vieläkään?

(ja Time Splitters 2:ta en hyväksy vastaukseksi.)
 
Ylös Bottom