Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

halo...yliarvostetuin peli ikinä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Threadia siivottu aivan turhasta höpinästä.

Miten viimeisestä Hexin ajatuksella kootusta kannanotosta taas päästiinkin näin sujuvasti apinoihin, kakkaan ja henkilökohtaiseen noloiluun...

Jatketaan viimeisestä viestistä missä oli vielä jotain järkeä.
 
Shokeerasiko Wolfenstein 3D? Ei. Oliko se hyvä? Ei. Oliko se uraauurtava? Kyllä. Nämä ovat tietysti vain minun omia näkemyksiä, mutta viimeistä haluaisin perustella sillä, että Wolfenstein 3D käytännössä loi koko FPS-genren. Se on peliltä saavutus, jos se pystyy tuomaan jonkin todella uuden tavan pelata, ja W3D:ssä ensimmäisen persoonan kuvakulma, jossa ase heilui silmien edessä, oli jotain uutta. Ja kun ajatellaan, miten suosituksi FPS-genre on tullut, ei W3D:tä pidä unohtaa. Samalla voidaan miettiä, miten hiivatin paljon FPS-pelit ovat kehittyneet tässä päälle 10 vuoden ajanjaksossa. Mitähän seuraavan 10 vuoden aikana tapahtuu?
 
muisteloita....... :o

Itselläni fiiliksen Wolf3D:stä vei ihan erilainen peli, Ultima Underworld. Sen 3D-maailma oli siihen aikaan aivan uskomaton ja Wolfin karuus ei sen jälkeen iskenyt yhtään. (tai no, tulihan sitäkin pelattua) Vaikka Doom sitten iski tosi kovaa, jäin silloinkin kaipaamaan jotain, josta olisi voitu ottaa mallia UUW:sta.
 
Ultimassa pystyi vielä kaiken lisäksi menemään ovista läpi väkivalloin, eli puuoven sai auki muutenkin kuin avaimella, tälläistä realistisuutta saa uusista peleistä vieläkin hakea.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Ultimassa pystyi vielä kaiken lisäksi menemään ovista läpi väkivalloin, eli puuoven sai auki muutenkin kuin avaimella, tälläistä realistisuutta saa uusista peleistä vieläkin hakea.
[OFFTOPIC] Kokeilepa PC:n uutuuspeli Silent Stormia , saatat yllättyä miten monella tavalla ovia voi avata.
Eikä oviakaan tarvita, jos tiukka paikka tulee. Taloon pääsee vaikkapa seinän läpi järeällä aseistuksella. Loistava vuoropohjainen toisen maailmansodan sotapeli edistyksellisellä fysiikkamoottorilla, suosittelen.[/OFFTOPIC]
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
[OFFTOPIC] Kokeilepa PC:n uutuuspeli Silent Stormia , saatat yllättyä miten monella tavalla ovia voi avata.
Eikä oviakaan tarvita, jos tiukka paikka tulee. Taloon pääsee vaikkapa seinän läpi järeällä aseistuksella. Loistava vuoropohjainen toisen maailmansodan sotapeli edistyksellisellä fysiikkamoottorilla, suosittelen.[/OFFTOPIC]

Joo itseasiassa tuo peli löytyy, ja fysiikkamallinnus on kerrassaan erinomainen, tuolla enginellä kun tehtäisiin uusi versio Ufosta, niin johan riemu repeäisi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Joo itseasiassa tuo peli löytyy, ja fysiikkamallinnus on kerrassaan erinomainen, tuolla enginellä kun tehtäisiin uusi versio Ufosta, niin johan riemu repeäisi.

Tuo fysiikanmallinnus on melkein parempi kuin HL2:ssa, ellei jopa parempikin.

Tuo PC:n Ufo on kyllä sellasta sontaa että koko pelisarjan voisi unohtaa menneisyyteen ja ajatella millaista unelmaa oli pelata niitä vanhoja.
 
Kohta tulee jatko-osa, joka on todennäköisesti vielä parempi. Eikä mikään fps tule koskaan tätä menoa olemaan omalla listallani ehdolla ykköspallille. Virtua Fighter-sarja onkin jo aivan toinen asia...

Nämä asiat ovat sitäpaitsi niin subjektiivisia ja teoreettisia, että niiden käsittely ei tälle palstalle kuitenkaan mahtuisi. Eikun uui threadi pystyyn!
 
Otinpa tuon XBoxin ohjaimen kauniiseen käteen ja laitoin Halon XB:n levy kelkkaan... ...vielä kerran.
Aloitin ihan tahallani Library kentästä. Taistelut kävivät jo hermoilleni kunnes yhtäkkiä pääsin sen läpi. Oli vähän sellainen häh fiilis. En muistanutkaan kuinka helppo tuo kenttä oli, tai sitten olen vain todella hyvä pelaaja. Seuraavaan kenttään pääsin ja Halo vei mukanaan. Vaikka kenttiä oli ennenkin pelannut ne tuntuivat kuin uusilta pitkän tauon jälkeen. Ohjattavuus hipoo kyllä niin täydellistä, että mitään hiiri+näppis -bullshittiä on turha tuputtaa (varsinkin kun PC versio pelistä on täysi sonta). Ajoneuvot, taktikointi ja hullu räiskiminen veivät kyllä taas niin mukaansa, että Halo 2:sta odottaessa ei tule tylsää. Esim. edessä on kymmeniä örkkejä joita kohti heitän kranaatin, arvioin minne ne pakenee ja ammun jokaista kuolettavan tarkasti shotgunilla päähän. Kävelen eteenpäin kun kaksi örkkiä hyppää monen metrin loikan kimppuuni ja saan molemmilta nirrin pois ilma lennon aikana. Loistava peli, loistava ohjaus, loistava tunnelma jne. takaa sen että Halo on klassikko. Ei se maailman paras peli ole, mutta yksiparhaista FPS peleistä ja aika korkealla suosikki peli listallani. Ehkä joitain juttuja olisi voinuit tehdä eri tavalla, mutta tämähän oli ihka ensimmäinen XB peli. Halo 2 saa sitten parantaa ykkösen virheet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Otinpa tuon XBoxin ohjaimen kauniiseen käteen ja laitoin Halon XB:n levy kelkkaan... ...vielä kerran.
Aloitin ihan tahallani Library kentästä. Taistelut kävivät jo hermoilleni kunnes yhtäkkiä pääsin sen läpi. Oli vähän sellainen häh fiilis. En muistanutkaan kuinka helppo tuo kenttä oli, tai sitten olen vain todella hyvä pelaaja. Seuraavaan kenttään pääsin ja Halo vei mukanaan. Vaikka kenttiä oli ennenkin pelannut ne tuntuivat kuin uusilta pitkän tauon jälkeen. Ohjattavuus hipoo kyllä niin täydellistä, että mitään hiiri+näppis -bullshittiä on turha tuputtaa (varsinkin kun PC versio pelistä on täysi sonta). Ajoneuvot, taktikointi ja hullu räiskiminen veivät kyllä taas niin mukaansa, että Halo 2:sta odottaessa ei tule tylsää. Esim. edessä on kymmeniä örkkejä joita kohti heitän kranaatin, arvioin minne ne pakenee ja ammun jokaista kuolettavan tarkasti shotgunilla päähän. Kävelen eteenpäin kun kaksi örkkiä hyppää monen metrin loikan kimppuuni ja saan molemmilta nirrin pois ilma lennon aikana. Loistava peli, loistava ohjaus, loistava tunnelma jne. takaa sen että Halo on klassikko. Ei se maailman paras peli ole, mutta yksiparhaista FPS peleistä ja aika korkealla suosikki peli listallani. Ehkä joitain juttuja olisi voinuit tehdä eri tavalla, mutta tämähän oli ihka ensimmäinen XB peli. Halo 2 saa sitten parantaa ykkösen virheet.

Ihanaa, yhdys sana osaamisesi on huipussaan.

Mutta tottapa haastat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
(varsinkin kun PC versio pelistä on täysi sonta)

Jotain perusteluja KIITOS.

PC-versiossa ei ole co-oppia ja se on aika raskas. Tämä tekee PC-Halosta täyden sonnan? Mielestäni ei.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ohjattavuus hipoo kyllä niin täydellistä, että mitään hiiri+näppis -bullshittiä on turha tuputtaa

Näppis+hiiri on FPS-peleissä huomattavasti padiohjausta parempi. Sitä on turha kenenkään kiistää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
PC-versiossa ei ole co-oppia...

Näppis+hiiri on FPS-peleissä huomattavasti padiohjausta parempi. Sitä on turha kenenkään kiistää.

Ei co-oppia!? No jopas, paha moka.

Molemmilla on puolensa, mutta tässä tapauksessa pad vie voiton. Halo on suunniteltu padiohjausta varten. Olen saanut sellaisen käsityksen, että Halon ohjaus on PC:llä aika kankea.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Näppis+hiiri on FPS-peleissä huomattavasti padiohjausta parempi. Sitä on turha kenenkään kiistää.

Näppis+hiiri yhdistelmä on tehokkaampi, mutta mielestäni silti huonompi. Pelaamisessa ei vain ole samaa tunnelmaa. Jos pc-pelaajat voisivat pelata Haloa Xbox-pelaajia vastaan voittaisi pc miehet taistelun helposti, mutta padilla on hauskempaa.
 
PC ohjaus on kuulemma aivan liian kliininen. Minä perustan kyllä nyt väitteeni arvosteluihin (en PELIT lehden) ja puskaradioon. Kuulemma ruudunpäivityskin pätkii, mutta tiedä häntä. Sen padiohjaus on niin hyvä, että itse en ole mitään näppis+hiiri -juttuja kaivannut kertaakaan.

Ps. Kiitos äidinkielen opettaja Knightille. Äikän numeroni on muuten aina ollut ysi tai kymppi, mutta ehkä näin foorumille kirjoittaminen vaatii enemmän taitoa kuin normaali. Oli siellä virheitä, myönnän, mutta luulen että kaikki sen ymmärsivät, enkä tajua miksi noista yhdyssanoista pitää aina käydä kiistaa. Kiitos kuitenkin. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Jos pc-pelaajat voisivat pelata Haloa Xbox-pelaajia vastaan voittaisi pc miehet taistelun helposti.

Tästä en olisi niin varma, sillä eihän Halo kovin nopeatempoista ole, kyllä minä ainakin päihittäisin PC-pelaajat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Sori. Tällä foorumilla niistä ei kyllä yleensä ole silti tarvinnut mitään sanoa.

Paitsi minun tapauksessani. Pitää varmaan vaihtaa Solid Snake nimimerkki Mr. Väärinkirjoittajaksi:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Tästä en olisi niin varma, sillä eihän Halo kovin nopeatempoista ole, kyllä minä ainakin päihittäisin PC-pelaajat.

Joo eihän se ole, mutta kyllä hiiri on silti sen verran tarkempi, että turpaan tulisi, silti pelaan ennemmin kaikkia paitsi jotain C&C:n tyylisiä pelejä padilla.
 
Tuli just pelattua XBOXin Halo läpi ensimmäisen kerran. Joskus puol vuotta sitten yritin aloittaa PAL-version pelaamista, mutten tökkimisen takia jaksanut edes ekaa leveliä loppuun. Nyt kun oli kunnon NTSC-versio ja VGA-kaapeli niin ymmärsin mistä tässä pelissä oikein on kyse. Mahtava kokemus oli. Normaalilla vaikeustasolla peli tosin meni aika sutjakasti läpi jopa tällaselta ensikertalaiselta. Mihinkään leveliin en jäänyt liian pahasti jumiin. Joku outo halu pakotti jatkamaan pelaamista joka ilta yömyöhään. Olispa kaikki pelit tällaisia niin ne ei jäis niin helposti kesken.

PC-versiota en ole kokeillut enkä sitä kaipaa. Ohjaus padilla oli tarkkaa ja helppoa. Ja sohvan pohjalta varmasti mukavampaa kuin pöydän ääressä kumarassa.
 
Jep, kyllähän Halo vangitsee pelaajansa tunnelmaansa loistavasti. Yksi tunnellisimpia pelejä tältä vuosituhannelta. Välillä tuntuu eiltä että Xboxin padi oltaisiin suunniteltu Haloa varten, eikä Haloa ohjaimelle sopivaksi.
 
Ylös Bottom