Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo

Ronkka

New Member
Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Minä, vannoutunut PC:n FPS ystävä, olen kohta pelannut Halon läpi padilla. Täytyy myöntää, että tähtäys ja ampuminen on tehty yllättävän hyvin, vaikka ei hiiri/näppis yhdistelmää kyllä olla lähelläkään. Halo helpottaa osumista ainakin normaalivaikeustasolla siten, että ei tartte vihulaista osua ihan keskelle. Toisaalta esim. sniputus kaukana olevaan liikkuvaan maaliin on tuskaa. Pienen totuttelun jälkeen kuitenkin kohtuullisen toimiva padi FPS ja lohdutukseksihan saa löhötä sohvalla peiton alla :p

Halon maailmat ovat mahtavan näköisiä ja täynnä yksityiskohtia (esim. jäähän jäävät naarmut alas ammutusta vihollisaluksesta yms). Kaikesta huokuu se, että ainakin visuaaliseen puoleen on panostettu. Karkkivärejä on kyllä vähän liikaa omaan makuun. Sädepyssyt jää lattialle, kun meikäläinen teurastaa haulikolla, hehee.

Olen pelannut jo kolme kerrosta siellä, missä seurataan sitä lentävää monitoria, ja lahdataan porukkaa sikana. Tässä kohtaa meikäläisellä alkoi ekan kerran tylsistyminen iskemään ja tuntuukin siltä, että peliä pitkitetään vaan sen vuoksi, että saadaan muutama peliminuutti lisää. Epäilen, että loppu häämöttää.

Co-oppia kokeiltiin pikaisesti, mutta jaettu ruutu ei innostanut. Miten on, toimiiko linkkipelissä co-op? Se olisi ainakin kokeilemisen arvoinen pelimuoto.

Komposiitillakin kuva on kohtuullinen. Välillä värien vuotaminen ärsyttää, mutta eipä tuo häiritse, jos ei anna häiritä. Varsinkin kun tietää, että tätä pääsee piakkoin RGB:lläkin koittamaan. Jonjesille tästä kiitos.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Halon maailmat ovat mahtavan näköisiä ja täynnä yksityiskohtia (esim. jäähän jäävät naarmut alas ammutusta vihollisaluksesta yms).

Juu eikö olekin hieno näky kun tiputat Bansheen ja se savuten rymähtää maahan.


Olen pelannut jo kolme kerrosta siellä, missä seurataan sitä lentävää monitoria, ja lahdataan porukkaa sikana. Tässä kohtaa meikäläisellä alkoi ekan kerran tylsistyminen iskemään ja tuntuukin siltä, että peliä pitkitetään vaan sen vuoksi, että saadaan muutama peliminuutti lisää. Epäilen, että loppu häämöttää.

Jees huomasin itsekin että paria sisäleveliä joutuu välillä vetään kahteen kertaan takaperin, mutta eipä se mua pahasti haitannut koska mörköjä tuli niskaan niin ettei ehtinyt kauheesti miettiin missä sitä oikein on :)


Co-oppia kokeiltiin pikaisesti, mutta jaettu ruutu ei innostanut. Miten on, toimiiko linkkipelissä co-op? Se olisi ainakin kokeilemisen arvoinen pelimuoto.

Mä olen siinä käsityksessä että linkkipelissä ei voi pelata co-oppina, manuaalissa on ainakin vain ne capture flagit sun muut linkki-pelin kohdalla.

Miten muuten olet pelannut? Suoraan juosten peli mahdollisimman nopeasti läpi? Vai ihmetellen, nautiskellen, välillä uudestaan ottaen, yrittäen säästää kaikkien omien sotilaiden henget ja etsimällä kaikki vihulaiset ja salaisuudet? Tiedän että molemmilla tyyleillä on kannattajansa. Itse olen käyttänyt tuota jälkimmäistä, mulla kun pistää vihaksi jos yksikin mun oma sotilas tipahtaa. :)
 
Re: Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Originally posted by Code


Miten muuten olet pelannut? Suoraan juosten peli mahdollisimman nopeasti läpi? Vai ihmetellen, nautiskellen, välillä uudestaan ottaen, yrittäen säästää kaikkien omien sotilaiden henget ja etsimällä kaikki vihulaiset ja salaisuudet? Tiedän että molemmilla tyyleillä on kannattajansa. Itse olen käyttänyt tuota jälkimmäistä, mulla kun pistää vihaksi jos yksikin mun oma sotilas tipahtaa. :)

Kaikki pitää tappaa ja joka paikassa pitää käydä periaatteella yleensä mennään :p

Spoileria luvassa!!!!

*
*
*
*
*
*

Yhden kerran jouduin kyllä fuskaamaan :mad:
Siinä missä vaelletaan komannelle generaattorille (vai reaktorille?) ja pitäsi ettiä lentovehje. Kun ei kymmenennelläkään kerralla saanut kaikkia hengiltä sieltä solan perältä, jouduin juoksemaan täysillä vihollisten läpi ja pöllimään bansheen vihollislauman keskeltä. skodea tuli niskaan joka puolelta ja just just selvisin hengissä, hehee.

Nimim. Vieläkin vimonen tehtävä kesken
 
Re: Re: Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka


Kaikki pitää tappaa ja joka paikassa pitää käydä periaatteella yleensä mennään :p

Nimim. Vieläkin vimonen tehtävä kesken

Tässäkin vähän spoileria eli jos joku ei halua tietää Halosta liikaa...

.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.

Viimeinkin pariin viikkoon oli eilen yöllä mulla aikaa kunnon pelisessioon, pelasin Haloa muutaman tunnin putkeen ja pääsin sinne samaa monitorin seurailu-jaksoon. Mutta mutta, se leveli ennen sitä kun juostiin siellä upeassa viidakossa, sumun ja suon keskellä, perhosia lenteli ja kummia alieneita hyökkäili pusikosta...aivan uskomattomn hyvää meininkiä, paniikki oli kuin suoraan pahimmasta Vietnam-leffasta :D Ja kun saavuin sille tornille, alko jo tuskan hiki tulla otsalle kun isot örkit riehu ympärillä mutta onneksi ne lentävät alukset tuli sitten hätiin. huhuh! :)

Ja mielestäni aika magee se välivideo missä sotamies Jenkinsin kypäräkamera kuvaa hänen tiiminsä kohtaloa...

Halossa on erityisen hauskaa tuo ympäristöjen vaihtuvuus, on talvea,viidakkoa, aurinkosaarta ja sitten sisätiloja (näitä ehkä vähän liikaa).
 
Re: Re: Re: Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Originally posted by Code

Ja mielestäni aika magee se välivideo missä sotamies Jenkinsin kypäräkamera kuvaa hänen tiiminsä kohtaloa...
Ja spoilerit senkun jatkuu minullakin
.
.
.
.


Niin oli, ihmettelin vaan miksi Jenkins oli ainoo, jolla oli kypärä, lol.

Nyt Halo on sitten läpi. Vimosessa autolla ajelussa (se 6min aikaa kesimmäisellä vaikeustasolla ) Halo nyki ku horkkatautinen. Tai ainakin ruudunpäivitys laski johonkin 10-20FPS hujakoille :( Muilla sama?

Heti perään väänsin lystikseni ekan tehtävän Legenday modella läpi. Huhuu, sai jo pelata ihan tosissaan ja kuolin varmaan 100 kertaa.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka

Niin oli, ihmettelin vaan miksi Jenkins oli ainoo, jolla oli kypärä, lol.


Joo ja miksei muilla soltuilla ole yhtä komiaa suojapukua kuin Master Chieffillä? Noh Masteri onkin tosimies...

Kuinkas lähellä oon sitä viimistä taistelua kun tänään aamulla ehdin pelata leveliin "Fuse..."? siinä siis pitää joku reaktori kranulla tai singolla räjäyttää taivaan tuuliin.Pelasin siihen asti kun pääsin avaamaan ytimen paljaaksi mutta sitten tuli kuolema ja oli pakko lopettaa pelaaminen. Noh voipi olla että oon jo lopussa ennen kun oot ehtinyt tähän vastaamaan...

Mut täytyy se vielä sanoa että kun on alkukankeuden jälkeen päässyt Bansheella lentämisen kanssa sinuiksi, se vasta hauskaa onkin. Alla on pari kunnon ilmasotaa...on se Halo sit niin hurja ja monipuolinen että sanat loppuu. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Pystyisittekö TE halon homistajat heittämään jotain juttua siitä halon moninpelistä?

No en ainakaan minä, mulla ei vielä oles kahta pädiä,eikä moodemiyhteydellä paljon verkossa gamespyllä pelata. :( Mee www.teamxbox.commin foorumeille ja lue sieltä juttua moninpelistä, vaatii tietysti edes kohtuullista englannin kielen ymmärtämystä.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halo (ihan lievää spoileria herkimmille)

Originally posted by Code


Kuinkas lähellä oon sitä viimistä taistelua kun tänään aamulla ehdin pelata leveliin "Fuse..."?

Toi oli mun vikalla pelisessiolla, joten ihan lopussa oot.
 
Halo?

Eli te haloa koittaneet, allekirjoitatteko pelit lehden arvostelun, vai jäikö jotain puuttumaan tai jotain "olematonta" hypetetty?
 
Re: Halo?

Kyllä Halo on ainakin pelattavuudeltaan paras konsoli FPS mitä olen pelannut. Muut ovat jääneet aina kesken, kun ei siitä ohjaamisesta ole tullut mitään ;)

Halo on myös hyvä peli ja helvetin hienon näköinen kaiken kukkuraksi. Vaikka muutama taso meni vähän vanhan kertaamiseksi, jaksoi sen kevyesti pelata loppuun. Uskon, että pelaan sen jossain vaiheessa uudelleenkin läpi. Ehkä sitten, kun saan sen RGB piuhan.

PS2 FPS:iä en ole sitten pahemmin testannut, PS:llä ja DC:llä enemmänkin. Joku esim. Red Factionia testannut kertokoon. PC:llä RF ei ainakaan vakuuttanut, joten en konsoliversiotakaan viitsinyt ostaa.
 
Re: Re: Halo?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Kyllä Halo on ainakin pelattavuudeltaan paras konsoli FPS mitä olen pelannut. Muut ovat jääneet aina kesken, kun ei siitä ohjaamisesta ole tullut mitään ;)

Halo on myös hyvä peli ja helvetin hienon näköinen kaiken kukkuraksi. Vaikka muutama taso meni vähän vanhan kertaamiseksi, jaksoi sen kevyesti pelata loppuun. Uskon, että pelaan sen jossain vaiheessa uudelleenkin läpi. Ehkä sitten, kun saan sen RGB piuhan.

PS2 FPS:iä en ole sitten pahemmin testannut, PS:llä ja DC:llä enemmänkin. Joku esim. Red Factionia testannut kertokoon. PC:llä RF ei ainakaan vakuuttanut, joten en konsoliversiotakaan viitsinyt ostaa.

Mulla oli RF PS2:lla. Hyvä, siihen asti yksi parhaista konsoli-fps-peleistä, mutta Halo jättää sen kauas taakseen fiiliksessä ja toteutuksessa. No contest, at all. Tuskin kannattaa edes mainita että graafisesti Halo juoksee ympyrää RF:n ympärillä.

Mutta nyt SouthParkkia katteleen...Guten Nacht kaikille... :)
 
Re: Re: Re: Halo?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Tuskin kannattaa edes mainita että graafisesti Halo juoksee ympyrää RF:n ympärillä.

Eihän Halo silti ole mitenkään erinomainen grafiikaltaan. Onhan se hieno, mutta ei mikään mullistava.
 
Re: Re: Re: Re: Halo?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Onhan se hieno, mutta ei mikään mullistava.
Mielipidekysymys kaipa tuo on. Mikä on sinun mielestäsi mullistava peli grafiikoiltaan sitten?

Ja kyllä se Halo on komia. Peli vasta pääsee oikeuksiinsa kun ajelee Bansheella ulkosalla.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Halo?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Mielipidekysymys kaipa tuo on. Mikä on sinun mielestäsi mullistava peli grafiikoiltaan sitten?

Ja kyllä se Halo on komia. Peli vasta pääsee oikeuksiinsa kun ajelee Bansheella ulkosalla.

Jees makuasiahan se mikä on mullistavaa. Nykypäivän 3D-graffojen aikana parannukset ovat lähinnä "vain" suuremmat polygonimäärät,tarkemmat tekstuurit ja kauniimmat efektit. Ei tietenkään hyppäys ole niin valtava kuin joistain vanhasta 2D-peleistä Pleikkarin ekoihin 3D-peleihin.

Omasta mielestäni Halon graffat ja pelissä hyvin toteutettu kulkuneuvojen hyväksi käyttö ovat konsoli-fps-maailmassa mullistavia. Ei tietty ole pakko olla samaa mieltä kenenkään :)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halo?

Originally posted by Code
Omasta mielestäni Halon graffat ja pelissä hyvin toteutettu kulkuneuvojen hyväksi käyttö ovat konsoli-fps-maailmassa mullistavia. Ei tietty ole pakko olla samaa mieltä kenenkään :)

Ehdottomasti samaa mieltä. Halon miljöö on kertakaikkiaan loistava, puhumattakaan graafisesta toteutuksesta. Vertaansa vailla konsolimaailmassa IMO.
 
Hyödyntääkö toi xboxin halo bump-mappingiä? En muista ainakaan missään PS2 pelissä nähneeni sitä missään.
 
Tota onko tosta Halon PC-versiosta mitään tarkkaa tietoa? Ainoa jämäkkä fakta on että se tulee PC:lle, mutta Bungien jäbät ei tahdo paljastella mitään.
 
No mites Halon elinikä. Jaksaako sitä pelata useamman kerran läpi, ja monta tuntia suurinpiirtein menee kun pelaa halon läpi:confused:
 
Ylös Bottom