Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hamsteri vai vuokraaja?

Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Aikalailla sekä että. Uusimmat leffat tulee yleensä vuokrattua, kun ne ei sinänsä kestä kuin yhden katsomisen. Hankin sitten omaksi jos tykkään. Tulee keräiltyä lähinnä leffoja joita ei vuokraamoista saa. Kokoelmassa lähinnä 70-luvun Hollywood leffoja sekä italialaista ja japanilaista elokuvaa.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Vaimon mukaan olen hamsteri, omasta mielestäni valistunut keräilijä. Se on toki tunnustettava että yhtään DVD-levyä en ole koskaan vuokrannut.

Nykyisellään DVD-julkaisuja majailee kodissamme runsaat 700 kpl.

Asunnon murtosuojauksista en tässä yhteydessä viitsi kertoa muuta kuin että kunnossa on...
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Kyllä sitä tulee nimenomaan keräiltyä levyjä. Tällä hetkellä hyllyssä majaillee myös tuo 700+ levyä, jos boksit lasketaan yhtenä kappaleena. Samanlainen harrastus tämä siinä missä kolikkojen keräily tai kalastus. Kalliimpi vain.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Mulla on VHS:iä 104kpl ja DVD:eitä 35kpl ei mikään hirmuinen mutta 139kpl on mulle nyt ihan sopiva. Nyt ei ole tullut ostettua pitkään aikaan kun on vähän tota rahan puutetta. Mutta kyl sitte kun rahaa virtaa ni taas jatkuu :D
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Jukka Palmén sanoi:
Minnulla taitaa sitten olla koko FilmiFIN-porukan vaatimattomin kokoelma noin 110 julkaisun voimalla. Vuokrailua en ole harrastanut enää vuosiin.

Pienin? Mielestäni oma neljän DVD:n kokoelmani (Mulholland Drive, Chopper, Pahuus, City of God) on kevyesti pienempi kuin 110:n filmin kokoelmasi. Olen enemmän panostanut musiikkiin (n. 120 levyä, kolme kitaraa, basso), ja elokuvista ostan vain ne, jotka todella kestävä useampia katselukertoja. Viiden euron elokuvan nyt voin ostaa, vaikka ei pahemmin hotsittaisi uudempia kertoja katsella, kerta vuokraus on siinä parin ja neljän euron tuntumissa.

Seuraava ostos on varman Shawshank Redemption ja Lost in Translation. Jokunen Ranskalainen erotiikkaleffa olisi myös aika jännä, jos vain löytäisi jonkun oikeasti hyvän sellaisen. :)
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Boozilla sanoi:
Pienin? Mielestäni oma neljän DVD:n kokoelmani (Mulholland Drive, Chopper, Pahuus, City of God) on kevyesti pienempi kuin 110:n filmin kokoelmasi.
Jukka varmastikin tarkoitti, että pienin kokoelma FilmiFinin arvostelijoiden/moderaattoreiden joukosta.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Molempia. Ehkä enemmän käännyn kuitenkin tuonne 'hamsterin' puolelle, tuleehan leffoja kuitenkin se pari kuukaudessa (noin suurinpiirtein nykyään) ostettua... Kuitenkin vaimon kanssa käytetään myös Makuunin palveluksia hyväksi kohtuudella :cool: .

Joka tapauksessa, arvioisin tällä hetkellä leffoja olevan hyllyssä ~50, enimmäkseen kasvusuunnassa.

Helmien joukkoon lukisin LOtR SEE:t ja The Shawshank Redemptionin (onhan noita varmasti muitakin, mutta nyt ei tule mieleen kun en hyllyä näe ;) ). The Usual Suspects pitäisi kyllä jostain löytää.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Enemmän hamstraaja,tuon Makuunin VideoAviisi- lehden välissä olleita tarjouskuponkeja (mm. 2 leffaa yhden hinnalla eli kaks uutuusleffaa 4 euroa) tuli hyödynnettyä.

Leffoja löytyy hyllystä aika tasan 74 dvd-muodossa ja vhs-muodossa about 30. Tämän vuoden alussa aloin keräilemään.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Minun on vaikea luopua niin peleistä kuin elokuvista, kun ne kerran ovat tiensä hyllyyni löytäneet. En katsele elokuvia summamutikassa, vaan tiedän aika hyvin mitä haen. Uutuuselokuvia en osta juuri ikinä, sen sijaan monestakin klassikosta odotan uutta julkaisua. Keräily etenee jaksoissa; yhtä tekijää saattaa ilmestyä lyhyen ajan sisään useammankin teoksen edestä kokoelmiin. Leffalevyjeni määrä pysynee kuitenkin vielä pitkään kaksinumeroisena. Hankin tasatahtiin regioneja 1 ja 2 sen mukaan, mitä elokuvia kullakin on saatavissa. Helmeä keräämieni elokuvien joukosta on vaikea nimetä, mutta onhan tuo Criterionin julkaisema Fassbinder-boksi, BRD Trilogy, huikea kokonaisuus. Hyvät ekstrat kruunaavat aina elokuvanautinnon.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Vuokraaja. Edes hyviä elokuvia en jaksa katsoa kovin usein uudestaan.

Musiikkia sen sijaan tulee ostettua aika paljon. Myös ne pari DVD:tä, mitä omistan, ovat konserttitaltiointeja. Metallican Live Shit sekä Led Zeppelinin tupla-DVD ovat molemmat huikeita paketteja!
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Enemmän hamsteri, vaikka kyllähän nuita leffoja tulee melko monesti kavereiden kanssa vuokrattuakin. Leffoja ei tällä hetkellä ole kuin 26, koska joitain olen myynyt ja rahakaan ei kasva puussa. Mutta tuleehan noita 2 tai kolme nykyään kuukaudessa ostettua.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Mitenkäs kokoelmat jakselevat nyt kun uudet formaatit ovat kehissä?
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Hamsteri. Toisaalta remontin aikana tuli annettua muutama sata DVDtä kavereille. :)
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Ehdottomasti vuokraaja. Ostin joskus 2000-luvun alussa tiettyjä pakollisia benchmark-leffoja dvd:lle (esim. Terminator 2 ja vastaavat), mutta nyt en ole ostanut varmasti viiteen vuoteen dvd-leffoja, jos ei joululahjoja lasketa. Silloin tällöin saatan ostaa jonkun kovan live-keikan dvd:lle, koska niiden vuokraaminen on yleensä vähän niin ja näin.

En näe järkeä laittaa rahaa käytännössä "hyllyyn pölyyntymään", varsinkaan silloin, jos leffat ovat kertakatselutasoa. Moni dvd-keräilijä ostaa lisäksi kaikki mahdolliset 2-3 euron haista paska -alelaarileffat, mutta en tiedä miksi. Tyydyn itse siihen, että hyllystä löytyy muutama uudelleenkatselun kestävä klassikko ja pari levyä huipputasoista HD-matskua.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Keräilijähän minä. Ostan kaikki mielestäni hyvät elokuvat hyllyyni jossa tällähetkellä taitaapi olla semmoiset hieman yli 160 elokuvaa. Tarkkaa määrää en ole laskenut hetkeen. Formaattina on wanha ja tuttu DVD, vaikka kyllä sinistä sädettä voisi tuolla mustalla kolmosella toistella mutta pidän silti enemmän "oldschool" DVD:stä. Myöskään HD-DVD formaatista en kovin ole syttynyt ja ei minulla ole siihen sopivaa soitintakaan. Kokoelmani helmiä on varmaan patsaalliset special extended edition versiot Lord of the Rings elokuvista. Kummisetä Collectionista pidän myös erityisesti, sen itseasiassa ostin jo ennenkuin omistinkaan DVD-soitinta muutama vuosi takaperin :p
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Hamsteri, vaikka en kyllä mikään ahkera sellainen. Sellainen laiskanpulskea nautiskelija, joka katsoo leffat teatterissa ja ostaa ne sitten jos olivat hyviä. Leffoja on sellaset reilut sata tällä hetkellä. Uudet leffat ostan vain Blu-ray:nä, mutta ehkä vielä muutama DVD tulee hommattua, jos hyviä alennuksia sattuu kohdalle. Joka tapauksessa HD-aika on alkanut tämän hamsterin kolossa.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Hamsteri
BD - 60 Kpl
DVD - Pari kolme sataa kiekkoa (Elokuvista en ole pitänyt tarkkaa kirjaa, mutta tuota luokkaa se on)
Musiikki DVDt näitä sitten ostettu aktiivisemmin eli 273 Kpl. Musiikkia keräilen yleensäkkin aktiivisemmin eli CDt, DVD-audiot, SACD-levyt, Vinyylit yms musiikkimediat ylittää jo parituhannen kappaleen rajan.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Vuokraaja. Hamstraaminen ja ylipäätään omistaminen on mielestäni aika gay. Eikä tavarat tee onnelliseksi.. paitsi ehkä hetkittäin. Leffojakaan ei yleensä edes jaksa katsella kuin kerran, joten that's it.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Vuokraaja, ennen hamsteri. Nykyään saatan ostaa jonkun boksin (esim columbo), ja kun se on katottu läpi niin vien sen divariin. Turha tuotakin säilytellä kun sitä ei tule kuitenkaan katsottua uusiksi.

Ainoastaan sellaiset elokuvat jotka ovat niin hyviä että tulee katsottua montaa kertaa olen päättänyt ostaa ja pitää. Olen siis myynyt jo jonkin verran leffoistani pois kun olen todennut ettei niitä tulee enää katsottua. Eli jos on mennyt vuosi tai jopa toinenkin, eikä edelleenkään tee mieli katsoa niin myyntiin. Samoin ostokynnys on nykyään huomattavasti suurempi. Nykyään mielummin ostan yhden boksin kuin pari leffaa.
 
Vastaus: Hamsteri vai vuokraaja?

Ei ainakaan hamsteri, vaikka about 50 DVD-, BD- ja HD-DVD-leffaa hyllystä löytyy. Tulee yleensä hankittua vain sellaiset leffat, jotka todella kiinnostaa. Teräväpiirtoleffoja on tullut hankittua hieman vapaamielisemmin ihan testiksi, mutta suuri osa mennyt katsomisen jälkeen myyntiin.
 
Ylös Bottom