Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Joro

New Member
Haluaisin tietää joitain hankinnan arvoisia GBA pelejä... Kun nyt ne voisivat jo vähitellen alkaa halpenemaan, DS:n tulon ohella.

Nyt omistan:

Rayman Advance
Warioland 4
Golden Sun
Pokemon Sapphire
Mariokart Super Circuit


Eli kuten huomaa pelivarastoni GBA:n osalta on todella pieni varsinkin kun GBA:n olen omistanutkin todella kauan (Varmasti yli 2 vuotta jo :eek: ).
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Zelda: Link to Past & Minish Cap ja Metroid: Fusion & Zero Mission, ovat hyviä pelejä. Itse omistan noista kaikki.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

tronix sanoi:
Zelda: Link to Past & Minish Cap ja Metroid: Fusion & Zero Mission, ovat hyviä pelejä. Itse omistan noista kaikki.

Juuh kiitos.. Minish Cappia todellakin olen ajatellut ja pitää katsoa jos ostaisi... :)
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

WarioWare Inc. Mahtava sekopeli! Etenkin jos olet yli 20-v, tämä toimii myös retroiluna. Kokeile ehdottomasti!
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Final Fantasy Tactics Advance sekä Tactics Ogre (jälkimmäinen saatavilla vain USA-importtina). Hemmetin addiktoivaa vuoropohjaista taistelua hyvällä juonella varustettuna. Koukkuna toimii omien hahmojen kouluttaminen. FFTA:ssa hahmosi ovat neljää eri rotua, joilla kullakin on valittavana useita ammatteja, joista kahdesta opeteltuja kykyjä pystyy käyttämään kerrallaan taistelussa. Mielettömiä kombinaatiomahdollisuuksia varusteiden ja kykyjen suhteen+vastustajien varusteet ovat aina pöllittävissä. :)

Genren aloitti (tai ainakin toi tunnetuksi) Final Fantasy Tactics PSX:llä, joka on mielestäni paras peli ikinä. FFTA ei ole pelin GBA-porttaus, vaan kokonaan uusi ja monella tapaa (vaikeustaso, johdatus peliin, juoni, magian ja muidenkin pelielementtien onnistunut yksinkertaistaminen ja toimivuuden optimointi) nuoremmille suunnattu versio.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Itse saan huomenna gba sp:n, kerran jo omistin mutta nyt hankin taas :)
Pelejä joita kannattaa hankkia (ainakin itse hankin):

-super mario 2,3(en ole pelannut ennen mutta hyviä arvosteluja ne ovat saaneet) ja 4
(Pelannut oon nintendolla, paras mario peli ikinä)

-mario and luigi superstar saga (Pelannu ennen mahtava mario/rooli peli)

-Metroid fusion (pelannu joskus emulla todella hyvä peli ja juoni)

-Metroid zero mission (olen pelannut ennen lyhyt mutta hyvä)

ja zelda minish cap (jonka itse saan huomenna samalla kun gba sp:n, en osaa sanoa hyvyydestä mutta hyviä arvosteluja on saanut)

Siinä olis pikku lista hyvistä peleistä :p
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Muiden hyvien ehdotusten lisäksi ehdottomasti The Legend of Zelda: A Link to the Past, jos et ole sitä ennen pelannut.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Useat tässä onkin jo listattu, mutta lisäksi tulee mieleen kaikki Castlevaniat ja Fire Emblem. Mario World myös, ellet omista jo SNES:lle.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Super Puzzle Fighter 2 Turbo. Palikkapelien palkittu klassikko. Vihreät ja keltaiset palikat tuppaavat joskus sekoittumaan eikä yhden koneen/pelin kaksinpeliä ole. Joka tapauksessa GBA:n vastine GB:n Tetrikselle ja palikkapelien Jeesus Nasaretilainen.

Edellä mainitut pelit ovat kaikki rautaa.

Jona Asih sanoi:
Final Fantasy Tactics Advance sekä Tactics Ogre (jälkimmäinen saatavilla vain USA-importtina). Hemmetin addiktoivaa vuoropohjaista taistelua hyvällä juonella varustettuna. Koukkuna toimii omien hahmojen kouluttaminen. FFTA:ssa hahmosi ovat neljää eri rotua, joilla kullakin on valittavana useita ammatteja, joista kahdesta opeteltuja kykyjä pystyy käyttämään kerrallaan taistelussa. Mielettömiä kombinaatiomahdollisuuksia varusteiden ja kykyjen suhteen+vastustajien varusteet ovat aina pöllittävissä. :)

Genren aloitti (tai ainakin toi tunnetuksi) Final Fantasy Tactics PSX:llä, joka on mielestäni paras peli ikinä. FFTA ei ole pelin GBA-porttaus, vaan kokonaan uusi ja monella tapaa (vaikeustaso, johdatus peliin, juoni, magian ja muidenkin pelielementtien onnistunut yksinkertaistaminen ja toimivuuden optimointi) nuoremmille suunnattu versio.

Loistavia pelejä nuo kaikki kolme.

Unohdin muuten SF Alpha 3:n (?). Kyseessä on Upper-remixistä tehty versio, joka tyydyttää takuulla mättävän pelaajan tarpeet keikkabussissa. Alkuun pääsee nopeasti, peli on VAIKEA ja kaikki oleelisimmat moodit löytyy. I love it!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

OT:nä on lisättävä, että monet pitävät koko roikan parhaana pelinä SNES:in ja PSonen Tactics Ogrea, joka on siis eri peli kuin Advancen peli. Näiin tietoiskuna pelityypin faneille. Itse omistan pelin, mutta en ole vielä pelannut. Voin kommentoida pelistä lisää mikäli muistan.

Olen jo kauan miettinyt, suositellako Guardian Heroes Advancea tässä vai ei. Pelissä on loistavia elementtejä kuten paljon hahmoja, taikoja ja haastetta, mutta paljon reaktiopohjaisia helvetillisiä kohtia ja peli on kohtuuttoman vaikea. Alkuperäinen Saturnilla oli paljon huolettomampaa hupia. Pelit eivät siis oikeastaan muistuta paljoa toisiaan.

Bruce Lee: Legacy of Dragon on yllättävän hyvä tasoloikkamättö.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Lisätääs tähän omat suosikkini, vaikka hieman vanha aihe onkin:

- Kurukuru Kururin
- Kururin Paradise (Japani)
- Sonic Advance 1-3
- Donkey Kong Country 1-3
- Super Mario Advance 1-4
- Mario&Luigi: Superstar Saga
- Mario Kart: Super Circuit
- Rayman 10th Anniversary Collection.
- Banjo-Kazooie: Grunty's Revenge
- Pokémon: Ruby/Sapphire/Emerald/FireRed/LeafGreen
- Sonic Battle
- Kirby: Nightmare in Dreamland+Amazing Mirror
- Zelda: Minish Cap
- Megaman Battle Network 5

Mitään selityksiä noista jaksa pistää, GBA:n parhaita pelejä muuten vaan.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Porukat kyllä on todellakin unohtanut Pokemonin! Eivät ne mitään lastenpelejä oikein ole, kyllä ne osaavat vanhempaakin kiinnostaa. Eli lisätkääs harkinnan arvoisiin Pokemon Fire Red tai Leaf Green.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Vinkki: Loistavaa Gunstar Super Heroesia saa Play.comista n. viidellätoista eurolla. Kannattaa ehdottomasti ostaa!
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

toi kururin paradise (jpn) on oikeesti tosi yvä a hankinnan arvoinen...
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Rhythm Tengoku kannattaa ehdottomasti hankkia, vaikka pelistä onkin olemassa vain Japani -versio. Wario Waremainen Nintendon rytmipeli on siis kyseessä, ehdotonta GBA:n eliittiä.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

Bit Generations minipelit ovat loistavia. Playasiasta saa ainakin osaa noista kympillä. Itsellä Dotstream ja Orbital, joista varsinkin Dotstream on hieno. Loputkin pitäisi tilata ennen kuin loppuu. GB Microhan näille pitäisi hankkia kaveriksi jos raaskisi.
 
Vastaus: Hankinnan arvoiset GBA pelit?

The Legend of Zelda: Link to the Past + Four Swords

Ihmeen hienon näköinen peli, vaikka grafiikka on yksinkertaista. Pelin ohjattavuus on ainakin NDS litellä todella onnistunut ja pelin tunnelma on hieno. Omituista, miten vanhat pelit voivat sytyttää, kun niitä pelaille tuollaisella käsikonsolilla. Niin, en ole tuotakaan peliä ennen edes nähnyt, tuli pelipaketin mukana huuto.net:stä :). Peli, jota vähiten odotin sytyttää eniten :D

ps.pakko jotain pelattavaa olla, kun Cod4 meni tämän viikonlopun ohi täälläpäin Suomea ;)

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/Zelda.jpg
 
Ylös Bottom