Ongen voi ostaa vanilta joka tulee mestoille joka kuun 3. ja 8. päivä. Voi tulla muulloinkin, mutta nuo ovat varmoja päiviä. Tyypillä on mesta pystyssä siinä kapakan tienoilla klo 6 asti illalla. Kalastella voi siinä joen varrella, parempia paikkoja lienee joko joen suu tai vesiputouksen tienoo.
Tietty säntillisyys pelissä kannattaa, eli menee aina nukkumaan samoihin aikoihin ja tekee tietyt asiat tietyssä järjestyksessä heti alkuunsa.
Itse esim. heti herättyäni käyn kastelemassa kasvit (ellei sada), jonka jälkeen käyn kanalassa tsekkaamassa elukat ja onko tullu munia, tässä vaiheessa tallissa on varmaan elukat jo heränny joten lehmän voi lypsää sen ensimmäisen kerran (kunhan ensin taputtelee sitä, harjaa sen (Vanilta) ja vielä vähän puhelee sille). Jos ei sada niin elukat voi siirtää ulos ja sen jälkeen voikin syöksyä kalaan (tai kerätä kasvit kasvimaalta) ja tunnin parin jälkeen käydä kaivoksella auttamassa kaivuussa. Van ostaa kaiken mitä sille annat eli se on aika varma pankki.
Oman shopin voi pystyttää myös siihen tienoille missä Van on jossa voi sitten myydä milloin mitäkin riippuen ketä siihen paikalle tulee.
Ruokaresepteistä olen vähän pihalla, ilmeisesti uusia reseptejä tulee jos tsägällä sattuu jotain luomaan? Olen vähän pihalla noiden kasvisten takia juuri siksi kun en oikein keksi niille käyttöä. Osa on tullut myytyä ja osa syötyä omaan nälkään kun tuntuu, että mitä tahansa tuolla keittiössä yrittääkin niin se failaa (ja failatun safkan arvo Vanilla on huimat 5$).