Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Harvestmoon: a Wonderful life

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vegeta89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NapaKettu
No, eikö se ole itsestään selvyys, jos peli saa 95 pistettä sadasta? :)

Itseasiassa ei se ole itsestään selvyys.. :)
Ainakin yksi peli kerran sai 93 tai 94, mutta ei saanut leimaa..
En kyllä muista mikä kyseinen peli oli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Girgo
Itseasiassa ei se ole itsestään selvyys.. :)
Ainakin yksi peli kerran sai 93 tai 94, mutta ei saanut leimaa..
En kyllä muista mikä kyseinen peli oli.
Aijaa. Luulin, että tuossakin on vain joku pisteraja tuon merkin saavuttamiseen. Eiköhän tämä ole offtopicin päätös.

On se niin väärin, kun tämäkin peli on suurin piirtein harvinaisuus, kun ei sitä ole joko a) kaupat tilannut tarpeeksi b) sitä ei ole maahantuojalla c) joku muu syy.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NapaKettu
Aijaa. Luulin, että tuossakin on vain joku pisteraja tuon merkin saavuttamiseen. Eiköhän tämä ole offtopicin päätös.

On se niin väärin, kun tämäkin peli on suurin piirtein harvinaisuus, kun ei sitä ole joko a) kaupat tilannut tarpeeksi b) sitä ei ole maahantuojalla c) joku muu syy.

Ainakin konsolinetin mukaan maahantuojalla on ollut ongelmia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Girgo
Ainakin konsolinetin mukaan maahantuojalla on ollut ongelmia.

Tuo pitää paikkaansa. Muutama pieni erä on saatu, jotka on mennyt välittömästi. Tilauksessa on isompi erä mutta saa nähdä koska pystyvät toimittamaan.

Keskiviikkona pitäisi oman pelini tulla postin mukana, toivottavasti viimein alkaisi taas pelaaminen maistumaan kun koneet on pölyttyneet jo jonkun aikaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
Kannattaako kyseistä peliä hankkia?
Onko se hintansa värtti?
On se mahtava peli, mutta älä missään nimessä osta jos et halua todella hiljaista peliä, etkä tykkää toistaa tekemisiäsi.
Eli peli on aika toistava ja hidas, mutta kuitenkin välillä todella addiktiivinen.

Peli tuli ja vaikuttaa ihan mukavalle mutta tuo alku tuntuu hieman hankalalta, jotain vinkkejä miten peliin pääsisi paremmin sisälle?

Tämä on ensimmäinen Harvest Moon sarjan peli mitä olen koskaan edes nähnyt joten olen hieman pihalla :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FatDiamond
Peli tuli ja vaikuttaa ihan mukavalle mutta tuo alku tuntuu hieman hankalalta, jotain vinkkejä miten peliin pääsisi paremmin sisälle?

Tämä on ensimmäinen Harvest Moon sarjan peli mitä olen koskaan edes nähnyt joten olen hieman pihalla :)

Kannattaa tietenkin aloittaa lukemalla ohjeet farmisi kirjahyllyssäsi. :)
Heti alussa ei oikein rahaa paljoa saa, kalastamalla saa suht koht hyvin rahaa alussa..
Rahaa rupeaa saamaan kunnolla vasta 2 chapterissa.

EDIT: En kerro enempää rahastus tapoja, koska ajattelin että itse haluat sen saada selville. :)
Mutta sano vain jos haluat tietää.

Kyllä niitä ohjeita tuli eilen hieman luettua sieltä hyllystä mutta jotenkin jäi vähän epäselväksi se touhu vielä :)

Ennemmin kerro miten pääsen kalaan? Pitääkö onki ostaa jostain? Ei ainakaan osunut silmiin että siellä farmilla olisi sellainen ollut. Mitä kannattaa koittaa että pääsisi peliin paremmin sisälle?

Ongen voi ostaa vanilta joka tulee mestoille joka kuun 3. ja 8. päivä. Voi tulla muulloinkin, mutta nuo ovat varmoja päiviä. Tyypillä on mesta pystyssä siinä kapakan tienoilla klo 6 asti illalla. Kalastella voi siinä joen varrella, parempia paikkoja lienee joko joen suu tai vesiputouksen tienoo.

Tietty säntillisyys pelissä kannattaa, eli menee aina nukkumaan samoihin aikoihin ja tekee tietyt asiat tietyssä järjestyksessä heti alkuunsa.

Itse esim. heti herättyäni käyn kastelemassa kasvit (ellei sada), jonka jälkeen käyn kanalassa tsekkaamassa elukat ja onko tullu munia, tässä vaiheessa tallissa on varmaan elukat jo heränny joten lehmän voi lypsää sen ensimmäisen kerran (kunhan ensin taputtelee sitä, harjaa sen (Vanilta) ja vielä vähän puhelee sille). Jos ei sada niin elukat voi siirtää ulos ja sen jälkeen voikin syöksyä kalaan (tai kerätä kasvit kasvimaalta) ja tunnin parin jälkeen käydä kaivoksella auttamassa kaivuussa. Van ostaa kaiken mitä sille annat eli se on aika varma pankki.

Oman shopin voi pystyttää myös siihen tienoille missä Van on jossa voi sitten myydä milloin mitäkin riippuen ketä siihen paikalle tulee.

Ruokaresepteistä olen vähän pihalla, ilmeisesti uusia reseptejä tulee jos tsägällä sattuu jotain luomaan? Olen vähän pihalla noiden kasvisten takia juuri siksi kun en oikein keksi niille käyttöä. Osa on tullut myytyä ja osa syötyä omaan nälkään kun tuntuu, että mitä tahansa tuolla keittiössä yrittääkin niin se failaa (ja failatun safkan arvo Vanilla on huimat 5$).

Ruoan teossa on ärsyttävää, kun ainekset pitää laittaa oikeaan järjestykseen. Esim taisi olla pannukakku johon tarvitaan maitoa,voita ja munia, niin niitä ei voi laittaa toisessa järjestyksessä muuten kokkaus epäonnistuu..

Alussa on vain salaatti ja keitto, kunhan kokkaa molempia jonkun verran tulee uusia ruoka-lajeja..
Helpointa on saada muut lajit esille, tekemällä "light pickelsiä" sekä "yam-soup".

"Yam soup" keittoon tarvitsee vain yhden sweet potaton.
Light pickels "salaattiin" tarvitsee kolme turnippia...(Mikä turnip olikaan suomeksi? :D)

Vastaus: Harvestmoon: a Wonderful life

Kyrsii kyl ku ei mistään taho löytyä käytettynä, pitää vissiin käyä ostaa ihan uutena täs parin viikon sisäl kuhan saan rahaa töistä...

Ite tuli aikoinaan SNES emun HM pelailtua se oli ekalla kerralla tylsä mut sitten siitä tuli toosi addiktoiva jne. Hauskoja pieniä salaisuuksiakin siinä oli kuten ne pikkumiesten työluola mistä sai paremman sirpin yms.

Kyllä se uutena kannattaa ostaa. Mielestäni se on kepeästi täyden hinnan arvoinen. Erittäin hauskaa touhua säätää siellä farmilla / kaupungissa.

Omistan myös tuon GBA HM:n, Harvest Moon: Friends of Mineral Town. Erittäin hyvä peli sekin ja mikäs siinä kun ne voi kytkeä toisiinsa :D

Sisko on ihan hulluna tuohon peliin. :rolleyes: Itse en ole hirveästi pelannut, mutta kyllä se ihan mukavalta vaikuttaa. Alkaa vaan hieman puuduttamaan se samojen asioiden toistaminen joka päivä.

PS. Sitten kun olen kyllästynyt Harvest mooniin pistän sen tänne myyntiin... ;)

Mitä mieltä olette pelistä sanotaan vaikka 3 pelivuoden jälkeen? Minusta ainakin se alkaa olla yksitoikkoista, ja rahasta ei ole pulaa kunhan saa seed makerin ja pari banaanipuuta pystyyn. Alussa HM:AWL oli ihan loistava, mutta lopulta se meni liikaa samojen askareiden toistamikseksi.

Pelissä saisi olla enemmän tekijöitä, jotka muuttaisi/sekottaisi sitä arkea. Festivaalit on aika mitäänsanomattomia, ja muut tapahtumat jää korkeintaan 2 minuutin pituisiksi "vitseiksi", ja sen jälkeen takaisin askareiden pariin. :D

Toki voi alkaa ystävystymään kaikkien Never-Forget Villagen asukkaiden kanssa, mutta siitä ei taas hyödy kuin paremmilla tavaroilla joilla tehdä niitä askareita päivästä toiseen :o

Kyllä minä pelille arvosanana antaisin 4 tähteä, loistava äänimaailma ja grafiikka (ja lehmät) tekevät Harvest Moonista todella nautinnollisen. :cool:

Ylös Bottom