Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Haze

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jujze
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Famitsu on arvostellut Hazen. Arvosanat löytyvät spoilerin takaa...
Haze (PS3, Ubisoft): 9 / 8 / 9 / 8 - (34/40)
Vertailun vuoksi: The Orange Box (PS3/Xbox 360, EA): 9 / 7 / 9 / 9 - (34/40)
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Nonni.. hyvältä näytää! :) Odotuksia saa siis hieman taas nostaa. Tosin peli jää armotta MGS4 jalkoihin viimeistään 12.6. :cool:
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Yllättävän hyvän arvosanan saanut. Vaikka itse olenkin peliä täällä puolustellut niin en silti usko Hazen ihan noin hyviä arvosanoja saavan muualta.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

tuosta demosta ja sen grafiikasta viellä sen verran että, moni väittää Demon olleen vanha versio, kenties viimevuoden E3:sen demo pienillä parannuksilla. Mutta mitään ei ole varmistettu.

tekijöiden kuolinkorinaa murskaavan palautteen jälkeen, ei muuta:D
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

tekijöiden kuolinkorinaa murskaavan palautteen jälkeen, ei muuta:D

Tekijät eivät ole mitään vahvistaneet. Sen verran noita RSS linkkejä tuossa Feedreaderissä että kyllä ne haze uutiset vähintään näkyvät. Palaute on kyllä ollut vaihtelevaa, moni kun ei nykypäivän peleissä halua muutakuin grafiikkaa. Osa taas on ylistänyt hyviä kontrolleja ja sulavaa menoa.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

hmm tuossa tuli kokeiltua demoa muutamia kertoja ihmetellessä mitä siinä kylässä oikein tapahtui. Nyt kun kuulokkeilla menin sinne alueelle jota Mantel pommittaa siinä demon alkupuolella, näkyi siinä hetken häiriön kohdalla yhdessä kallioista makaamassa kuollut ruumis. Ja Kun tarkkaa kuunteli tuon jälkeen pystyi kuulemaan hiljaista valitusta alueella kuolleilta sotilailta. Nectar näyttää aika hyvin poistavan nämä tuskan huudot joten kannattaa pistää voluumia tuossa kohtaa väläyksen kohdalla vähän korkeammalle.

Hieman piilotettu tapahtuma mutta mielenkiintoinen silti.

Piilotettu tapahtuma? Juuri tuo ominaisuushan se juonellisesti on kaikkein puhutuin asia nectariin liittyen, ja myöhemmin demossakin tulee samaan asiaan viittaus, kun pilotti kysyy "näettekö te minua vielä?"
Eli kaikki karmivat asiat häviää näkyvistä nectaria pumppaavilta "supersankareilta", ettei leikkisotafiilis ja hirveä mättö kaikkoa sotilaiden mielestä. Tän takiahan nettipelissäkin kuoleman feikkaaminen on hyödyllistä, koska silloin häviää nectarmiesten näkyviltä. Samoin tätä käytetään yksinpelissä, jos tulee epätoivoinen tilanne.

Jopa dajari tajuaa nuo, varsinkin kun fläsärin kohdalla kuuluu karmivaa huutoa.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Heh, eilen kävi hassusti, kun pelailin Hazen co-oppia isoveljen ja tämän kaverin kanssa. Jotenkin tuli otettua yliannostus nectaria enkä enää erottanut kuka on kuka. Näin sen pudonneen lentokoneen sisätiloissa ennen hulluksi tulemista vihollisen, joten menin sinne ja kas, niinhän sieltä tulikin kaksi "vihollista" vastaan. Hulluuden aikanahan oma hahmo ampuu kun tähtäin liikkuu kenen tahansa ihmisen kohdalle. Noh, minähän sitten ammuin näitä "vihollisia". Ainut vaan, että siinä seisoikin isoveljeni ja tämän kaverin hahmot, jotka joutuivat sitten tappamaan minut ennen kuin minä tapoin heidät. :D
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Piilotettu tapahtuma? Juuri tuo ominaisuushan se juonellisesti on kaikkein puhutuin asia nectariin liittyen, ja myöhemmin demossakin tulee samaan asiaan viittaus, kun pilotti kysyy "näettekö te minua vielä?"
Eli kaikki karmivat asiat häviää näkyvistä nectaria pumppaavilta "supersankareilta", ettei leikkisotafiilis ja hirveä mättö kaikkoa sotilaiden mielestä. Tän takiahan nettipelissäkin kuoleman feikkaaminen on hyödyllistä, koska silloin häviää nectarmiesten näkyviltä. Samoin tätä käytetään yksinpelissä, jos tulee epätoivoinen tilanne.

Jopa dajari tajuaa nuo, varsinkin kun fläsärin kohdalla kuuluu karmivaa huutoa.

Tahtoo nektaria työpäiviksi...
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Famitsu on arvostellut Hazen. Arvosanat löytyvät spoilerin takaa...
Haze (PS3, Ubisoft): 9 / 8 / 9 / 8 - (34/40)
Vertailun vuoksi: The Orange Box (PS3/Xbox 360, EA): 9 / 7 / 9 / 9 - (34/40)

En edes kehtaa sanoa, mitä mieltä olen Famitsusta (ja hei kamoon, japanilaiset arvostelemassa räiskintöjä?), mutta ei tuo demo nyt niin järkyttävältä vaikuttanut kuin kommenttien perusteella olisi saattanut odottaa. Sellaista leppoisaa perusräimettä. Ihan persetin lyhythän tuo demo oli, joten sen perusteella on turha mitään tuomitsevia johtopäätöksiä vetää. Halo 3:n viidakko sen sijaan tuntuu tuon viidakko-osuuden jälkeen perin kauniilta. Tai no siltähän se on aina tuntunut.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

En edes kehtaa sanoa, mitä mieltä olen Famitsusta (ja hei kamoon, japanilaiset arvostelemassa räiskintöjä?), mutta ei tuo demo nyt niin järkyttävältä vaikuttanut kuin kommenttien perusteella olisi saattanut odottaa. Sellaista leppoisaa perusräimettä. Ihan persetin lyhythän tuo demo oli, joten sen perusteella on turha mitään tuomitsevia johtopäätöksiä vetää. Halo 3:n viidakko sen sijaan tuntuu tuon viidakko-osuuden jälkeen perin kauniilta. Tai no siltähän se on aina tuntunut.

Sitä se on kun monet pelaajat haukkuvat pelit heti lyttyyn koska grafiikat ovat hiemankin vanhanaikaisia. Kaikkien pelien siis tätänykyään pitäisi näyttää GeoW:lta tai Killzonelta.
Pelaajan previikassakin todettaan ettei grafiikka ole se tämän pelin pääasia mutta se voi karkoittaa näitä graffa pellejä pelin äärestä.
Previikassa myös mainittiin että peli paranee mitä pidemmälle pääsee joten parempaa voi odottaa mitä Demo ehkä antoi.

Piilotettu tapahtuma? Juuri tuo ominaisuushan se juonellisesti on kaikkein puhutuin asia nectariin liittyen, ja myöhemmin demossakin tulee samaan asiaan viittaus, kun pilotti kysyy "näettekö te minua vielä?"
Eli kaikki karmivat asiat häviää näkyvistä nectaria pumppaavilta "supersankareilta", ettei leikkisotafiilis ja hirveä mättö kaikkoa sotilaiden mielestä. Tän takiahan nettipelissäkin kuoleman feikkaaminen on hyödyllistä, koska silloin häviää nectarmiesten näkyviltä. Samoin tätä käytetään yksinpelissä, jos tulee epätoivoinen tilanne.

Jopa dajari tajuaa nuo, varsinkin kun fläsärin kohdalla kuuluu karmivaa huutoa.

jep jep, kyselin vain että onkos moni huomannut tuota tuhoutuneen kylän todellista tarkoitusta.
Vähän paremmin saisi olla esillä ja ruumiita vaikka joka puolella että pelaajat todellakin huomaisivat hieman mitä nectar vaikuttaa.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Ruotsin Gamereactor on arvostellut Hazen. Kurkkaa arvosana spoilerin takaa, jos uskallat...
6/10
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Ruotsin Gamereactor on arvostellut Hazen. Kurkkaa arvosana spoilerin takaa, jos uskallat...
6/10

Että tälläinen arvosana... Ennenkuin joku tulee tän pohjalta tuomitsemaan, niin tiedoksi, että GameReactor käyttää Pelaajalehden tapaan 1-10 arvosteluasteikkoa. Toi arvosana on siis parempi, mitä äkkiä ottaen ajattelisi peruskoulun 4-10 asteikolla.

Omasta puolesta odotan tästä jotain ihan "kohtuu" räiskintää, joka keräilis arvosanoja lähinnä haarukalla 7,5-8,5. Pelaajalehti totesi, että peli pääsee oikeuksiinsa vasta, kun pelaa pidemmän aikaa. Toisinsanoen älkää tuomitko lyhyen demon perusteella. Itse tosin pidin demoakin ihan kohtalaisena, kaikki perusasiat olivat kunnossa ja mukana viellä pari pientä jippoakin.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

minä ainakin tykkäsin demosta.
graffakin oli kaunista, tuli metroid prime mieleen kun oli sellaista pehmeää maisemaa, vähän kuin jossain maalauksessa eikä mitään uber realismia haettu.
ainoa joka tuntui tökeröltä oli se ääninäyttely.
ilmeisesti free radical ei osaa tehdä ns. vakavaa peliä jonka pitäisi herättää jotain muitakin tunteita kuin naurua.
timesplitters 3 kun oli juurikin loistava kun se ei ottanut itseään vakavasti, tämä taas yrittää ottaa muttä pelatessa ei tiedä pitäisikö tuntea myötähäpeää vai nauraa sille kun dialogi ja näyttely on niin helvetin tökeröä.

mutta jo demon perusteella tulee jonkun resistancen voittamaan kyllä kevyesti.(joka muuten näytti ja tuntui ps2 peliltä, tosin ps2:n killzonekin oli parempi)
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Ruotsin Gamereactor on arvostellut Hazen. Kurkkaa arvosana spoilerin takaa, jos uskallat...
6/10


Aika ankara notkahus aiemmasta ysistä ja 34/40:stä. Mikäköhän mahtoi olla ne huonot puolet jotka tuota noin karusti tiputti.

Good things:
Good tempo, varied environments, some deep story, beautiful game.

Bad Things:
sluggish and boring introduction, repetitive enemies, weak artificial intelligence

eh? tuo AI nyt vaikutti kohtalaiselta mitä Demon vihollisista ottaa irti, ja co-op:ina tuon yksinpelin voi suorittaa jos omat ai kaverit jää seiniin nyhkyttämään.
sluggish and boring introduction kyllä osuisi jos demon kenttä on ensiimäinen tai toinen pelin kentistä.
Tuo repeative enemies olisi kyllä saanut jättää jonnekin unholaan, voin mainita varmaan puolet fps peleistä jotka omaa tuon huonona puolena, puhumattakaan 3rd personeista.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

PSM Italyn arvosana löytyy tuosta helmapellin alta...
9/10
Lähteenä tosin on Hazen kotisivut, joten sinne nuo arvostelut ehkä tietyllä tavalla "valikoituivat". :)
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Viper7 sanoi:
eh? tuo AI nyt vaikutti kohtalaiselta mitä Demon vihollisista ottaa irti, ja co-op:ina tuon yksinpelin voi suorittaa jos omat ai kaverit jää seiniin nyhkyttämään.

Ei tuo ole kylläkään mikään syy jättää se AI heikolle tasolle, " no mut sen voi pelata kaverin kans kuitenki läpi ".
Onkos mitään tietoa siitä että kuinka vanha tuo demo oli ? Jos on uusikin versio, niin täytyy ihmetellä että mitä ne ukot on tehnyt siellä nämä vuodet.
 
Vastaus: Haze [PS3 Hype]

Ei kyllä olekkaan, mutta jos tämän takia tuntuu very hard tai vastaava vaikeusaste liian vaikealta niin ei se mikään este ole. Mutta ainakin vihollis AI oli mielestäni ihan riittävää demossa, vihut suojautuvat puiden ja puupölkkyjen taakse ja kiertävät pelaajan taaksekkin välillä jos niille se mahdollisuus annetaan.

Mitään varmuutta ei ole demon iästä, jotkut huhuilevat sen olevan kuitenkin viimevuoden puolella ilmestynyt ensimmäinen pressi demo tai jotain. Mutta en tätä varmaksi lukkoon löisi kun lähteenä on muiden foorumien käyttäjät. Tosin ei olisi ensimmäinen kerta kun näin tehdään.
 
Ylös Bottom