Vastaus: Headsetit ja kuulokkeet surround 5.1 ja 7.1 -äänillä
Pyri välttämään kaikki peliluurit firmat esim. juuri Turtle Beachit jne. Ne IMHO on aikalailla kovalla rahalla markkinoitua kuraa. Asuksen peliluurit olivat ihan eri case tämän aidon 7.1-äänen takia.
Itse pelailen tällä hetkellä seuraavanlaiselle kokoonpanolla PS4lla, jossa olen uhrannut äänen takia mikkiin puhumisen.
Kuulokkeet: AKG702
Äänikortti: Turtle Beach Earforce DS 2
Vahvistin: Objective2
Setin hinta oli n. 400€, kun tämän ostin.
Luurien sisällä pidän irti korvasta olevaa pleikkarin alkuperäistä nappi-kuuloketta keskustelua varten. Toimii ihan hyvin, mutta heti kun pleikkariin tulee mahdollisuus ajaa äänet kaiuttimien kautta niin ostan kunnon mikin. Tämä on paras Combo-mikä minulla on ollut Sharkoonien jälkeen. Äärettömän mukavat kuulokkeet, joiden mukavuus on ihan eri fääreissä peliluureihin verrattuna. Äänimaailmakin on parempi. DSS2 pitäisi vaihtaa parempaa äänikorttiin, jossa voisi säätää noita kanavien äänenvoimakkuuksia. Suurimmat miinukset tulevat Turtle Beachin Earforce DSS2 -rajallisuudesta omassa kokoonpanossani. Se toimii ihan hyvin, mutta täysin tarkkaan äänenpaikannukseen on vielä menemistä. Se ei pysty esim. kertomaan Battlefieldissä miten miltä korkeudelta kyseiset äänet tulevat. Objective2 taas toimii kuulokkeiden vaatimana vahvarina ja mielestäni DSS2 ei riitä ihan täysin tarjoamaan samaa äänimaailmaa ilman vahvaria.
Mietin hetken, jo että hakisinko nuo Asukset Verkkokaupasta mutta minun kannattaa vain vaihtaa tuota äänikorttia.
Suosittelen kaikkia kokeilemaan vastaavaa, jos äänimaailma on peleissä tärkeä. Ostakaa vaikka osa kerrallaan ja lähtekää siitä nousemaan. Huomattavasti parempi vaihtoehto on vaihtaa aina yksi osa kokoonpanosta kuin vaihdatte pelikuulokkeita toisiin niiden rikkoutuessa tai jos ne tuntuvat riittämättömiltä. Voin kertoa, että siinä hommassa rahaa palaa, mutta eihän se ole harrastus eikä mikään jos kaikki rahat ei siihen mene.
Ennen tätä kokoonpanoa minulla on ollut 1 x Sharkoonit, 1 x Sharkoon V2:set, Astro A40+mixamp, Turtle BEach 500-sarjalainen ja Logitechin Sound Blaster Recon3d-kuulokkeineen. Sharkoonit ovat näistä kuulokkeista olleet parhaat, mutta ne eivät oikein kestäneet käyttöä ja olivat hankalia käyttää sohvalta pelatessa. Uusia Sharkooneita en ostanut käyttämisen epämukavuuden takia, vaan päätin kokeilla muitakin merkkejä. Astrot oli puhdasta markkinointiroskaa verrattuna Sharkooneihin, Turtle Beachin säädettävät äänimallinnukset olivat kanssa ihan onnettomat ja Blaster Recon3D ei myöskään lunastanut paikkaansa omasta pelikokoonpanosta. Parhaimmat äänet olen kuulokkeista saanut ihan vain säätämällä etu-, keski- ja takaäänien äänenvoimakkuutta. Luurit eivät mene siinä samallalailla tukkoon kuin ohjelmoitavissa äänenmuokkauksissa. Mitkään noista kuulokkeist eivät oikein olleet mukavia käyttää pitkiä aikoja. Pehmusteet antoivat nopeasti periksi ja kuulokkeet alkoivat painaa korvia hyvinkin nopeasti.
Enkä enää koskaan palaa pelikuuloke-brandien kuulokkeisiin, jos ne eivät tarjoa oikeaa 5.1 tai 7.1 äänimaailmaa.
Edit. Mites olisi Sennheiserin Game
Onet