Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavenly Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Okei tuli tuota demoa koitettua ja aika positiiviset fiilikset jäi pintaan. Taistelumekaniikka oli hienosti toteutettu ja kun älysi hieman paremmin lueskeltuaan noita kombo ja peli ohjeita joita mukana oli.
Taistelumekaniikka on mielestäni parempi kuin God of warin joka taas on suht simppeli tähän verrattuna mutta sopii hyvin kyseiseen peliin. Iskut todellakin tuntuivat menevän perille ja combotuksessa hitaammista painalluksista ei sakoiteta muuta kuin hitaammilla lyönneillä joten tämän tyyppisissä peleissä hieman vähemmän kokemusta omaavatkin pääsevät hyvin mukaan.
Jakso ei nykinyt missään kohtaan mutta pientä ruudunpäivitys hässäkkää oli havaittavissa ylätasanteella josta näkyy koko kenttä? joka oli kyllä sellainen näköala että huh huh.

Special liike vaikutti vähän liian helpottavalta demossa
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

samuel6 sanoi:
Onko tuo muuten Sanin ääni kysytään vielä tyhmänä...?
On.
Luckyman sanoi:
Ilmeisesti kyseessä on toukokuun Sony Gamers Day demo?
Varmaankin aika samanikäistä koodia. Itse olen pelaillut versiota, joka näyttää samalta, mutta on helpompi ja hitusen pidempi.
Ainakin omasta mielestäni tuo näyttää mainiolta ja mikäli sitä on vielä ehditty muutama kuukausi siistiä bugiliiskauksen lomassa, niin odotan luottavaisin mielin.
Viper7 sanoi:
Jakso ei nykinyt missään kohtaan mutta pientä ruudunpäivitys hässäkkää oli havaittavissa ylätasanteella josta näkyy koko kenttä? joka oli kyllä sellainen näköala että huh huh.
Eikä ne näköalat tuohon lopu. :)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Oli juu pirun messevää menoa, mutta en tosin tähän 60 heitä.. Tosin enpä ostan GoW:iakaan ennen kuin sain 20:lla :D
Tekisi mieli ostaa julkaisussa, mutta tulee niin paljon muita enemmän minua kiinnostavia pelejä, että HS saa odottaa jonkun aikaa :/

Taistelu vaati kyllä vähän totuttelua, mutta toimi loistavasti kun sen oppi. Aluksi pelasin peliä " button smasherina ", mutta homma on paljon tyylikkäämpää ja tehokkaampaa kun tekee liikkeitä suunnitellusti eikä rämppäämällä :P

Tulee varmaan pitkään tahkottua demoa, vaikka onkin aivan liian lyhyt..
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Snigge sanoi:
Taistelu vaati kyllä vähän totuttelua, mutta toimi loistavasti kun sen oppi. Aluksi pelasin peliä " button smasherina ", mutta homma on paljon tyylikkäämpää ja tehokkaampaa kun tekee liikkeitä suunnitellusti eikä rämppäämällä :P

Ja sitten kun (ainakin toivottavasti) lopullisessa pelissä saa tarpeeksi kovan vaikeusasteen ja kaikkea joutuu harkitsemaan pysyäkseen hengissä, on nautinto vielä kymmenkertainen. Nyt pelin onnistuminen on mielestäni kiinni enää Ninja Theoryn kyvyistä tasapainottaa peliä tarpeeksi, jotta kaikille on sopivasti haastetta ja ne jotka haluavat syvempää kokemusta, joutuvat myös pelaamaan syvemmin. Syvyys on taistelusysteemissä, tämä demo osoitti sen, siitä ei jää homma kiinni. Toivottavasti NT osaa myös ottaa kaiken irti luomastaan systeemistä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Jumalauta mikä peli! HUH! Taistelusysteemi loistava, grafiikat WOW, musiikki ehkä vielä parempaa kuin taistelu ja grafiikat yhteensä! Lopullinen peli paremmalla frameratella ja vähemmillä screen-tearingeilla (jotka uudemmissa buildeissa ovat kuulemma paremmalla mallilla saati lopullisessa optimoidussa pelissä) sekä oikella vaikeusasteella ja tämä on paras peli koskaan.

Luulin, että DMC ja Ninja Gaiden tuntuu "cooleilta" pelatessa, mutta tämä on toisella tasolla prkl. :p Älkääkä verratko tämän pelaamista GoWiin, ihan erilainen systeemi monipuolisuudeltaan ja fiilikseltään. :p Molemmat toki loistavia systeemejä, mutta IMO HS vie kyllä GoWia aika selkeästi.. Stancet, objektien heittäminen, monipuoliset combot, eritasoiset counterit jne. kaikki toimii loistavasti. Myös sixaxisin käyttö ilmaan launchaamisessa on aivan loistava lisä pelimekaniikkaan. Nyt vaan pitäisi päästä Ninja Gaiden rytmistä irti ennenkuin tämä tulee. Johon on muuten liian pitkä aika. Ja demo on liian lyhyt.Paska peli. :p
Heihei, unohdit todella tarkat fysiikat ;D
Melkeinpä samaa mieltä oon, että ei mitään lisättävää.... Odottavan aika on tällä kertaa niin v*tun pitkä (oli pakko kiroilla, jotenki tästä jäi vaan niin pirun hyvä maku suuhun) :D
Ja kun yllä tuosta taistelusysteemistä puhuttiin, niin mainittakoon että mun yö menee combojen (ja räsynukkejen) kanssa leikkiessä :D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Muntu sanoi:
Heihei, unohdit todella tarkat fysiikat ;D
Melkeinpä samaa mieltä oon, että ei mitään lisättävää.... Odottavan aika on tällä kertaa niin v*tun pitkä (oli pakko kiroilla, jotenki tästä jäi vaan niin pirun hyvä maku suuhun) :D
Ja kun yllä tuosta taistelusysteemistä puhuttiin, niin mainittakoon että mun yö menee combojen (ja räsynukkejen) kanssa leikkiessä :D
Fysiikat sisälty siihen "objektien heitteleminen" kohtaan. :p Ja samma här, oli pakko sisällyttää kiroilua viestiin, kun sen verran fiiliksissä pelistä. :D
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Fysiikat sisälty siihen "objektien heitteleminen" kohtaan. :p
Hitto en edes huomannu, hyvä että korjasit ;)
Ninja Theoryn tekemä, kuten on myös Ninja Gaiden...?
Toivottavasti on ihan easystä ultra hardiin vaikeustasoja, että easyllä vois vaan ns. "pick & play", ja vaikeemmilla tasoilla sitten ihan perehtyä taistelumekaniikan saloihin. Etenkin toivon tota easyä, nimittäin Ninja Gaiden tyssäs siihen että pitäs oikeesti harjotella niitä näppäimiä ja muita. Eli siis toivottavasti on easy= GoW-tyyppistä simppeliä näppäinten hakkausta (I hope), hard/ultra hard/impossible jne.= Ninja Gaiden-tapasta tappelua, jossa oikeesti pitää osatakkin jotain, ja sitten olis vielä normal= Easyn ja hardin väliltä; Jotenkuten voi selvitä button smäshillä, mutta liikkeiden harjoittelu olisi "suositeltavaa".... Koska jos on mulle liian vaikeeta, niin joudun... Kyllä, anteeksi tästä, käyttämään huijauskoodeja (Ei tarvi kommentoida tyyliin "XIITTERIT ON TYHMIÄ" tai "XiiTiT pilaa kaiken!!" kiitos)... :/
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Muntu sanoi:
Ninja Theoryn tekemä, kuten on myös Ninja Gaiden...?

Ei todellakaan. Olisi - valitettavasti - ala-arvoinen esitys Team Ninjalta jos olisi. Sen verran eri kastissa pyörii Ninja Gaiden ja Heavenly Sword (Heavenlyä vähättelemättä, NG on vain niin paljon parempi ja sleekimpi tekele).
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hide sanoi:
Ei todellakaan. Olisi - valitettavasti - ala-arvoinen esitys Team Ninjalta jos olisi. Sen verran eri kastissa pyörii Ninja Gaiden ja Heavenly Sword (Heavenlyä vähättelemättä, NG on vain niin paljon parempi ja sleekimpi tekele).

Paitsi jos on kiinnostunut tarinasta tai tunnelmasta (tämä jää tietysti nähtäväksi mutta NGtä paremmaksi ei paljoa vaadita), taistelumekanismi voi olla parempi mutta tarina ja tunnelma NGssä taistelumekaniikan ulkopuolella on kaikkea muuta kun hyvä.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hide sanoi:
Ei todellakaan. Olisi - valitettavasti - ala-arvoinen esitys Team Ninjalta jos olisi. Sen verran eri kastissa pyörii Ninja Gaiden ja Heavenly Sword (Heavenlyä vähättelemättä, NG on vain niin paljon parempi ja sleekimpi tekele).
Sitten vaan sekotin... Ninja theory, Team Ninja... Liian samantapasia nimiä firmoilla :D
Ja omasta mielestäin HS kyllä hakkaa NG:n, mutta makuasiahan se on
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hide sanoi:
Ei todellakaan. Olisi - valitettavasti - ala-arvoinen esitys Team Ninjalta jos olisi. Sen verran eri kastissa pyörii Ninja Gaiden ja Heavenly Sword (Heavenlyä vähättelemättä, NG on vain niin paljon parempi ja sleekimpi tekele).
Lol, HS on kyllä paljon laadukkaampi tekele kuin Ninja Gaiden. Jos nyt verrataan Sigmaa ja HS:ää, niin Heavenly Sword on aivan eri tasolla, kunnon next-gen peli. Taistelusysteemi on helposti lähestyttävä, mutta siitä löytyy syvyyttä vaikka millä mitalla ja ympäristöjäkin voi hyödyntää aivan eri tasoisesti kuin Ninja Gaidenissa. Sen lisäksi tuo tietty tarjoaa kevyesti parhaimman audiovisuaalisen kokemuksen tämän hetken peleistä (eikä tulevaisuudessakaan näy hirveän montaa kilpailijaa). Ja tosiaan, kamerakulma on hyvä eikä sukkaa niin pahasti kuin NG:ssä.

Ja kannattaa nyt tosiaan ottaa huomioon, että tuo oli vain lyhyt demo suht alkupuolelta peliä, jolloin erilaisia liikkeitä ei ole kovinkaan paljoa (verrattuna lopulliseen määrään, 120+?) ja vihollisetkin, vaikka ovat suht aggressiivisia, on melko helppo tappaa. Myöhemmin pelissä tulee vastaan sitkeämpiä ja vaikeammin tapettavia vihuja, puhumattakaan pomo-taisteluista ja kokonaisten armeijoiden kohtaamisista.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

samuel6 sanoi:
Paitsi jos on kiinnostunut tarinasta tai tunnelmasta (tämä jää tietysti nähtäväksi mutta NGtä paremmaksi ei paljoa vaadita), taistelumekanismi voi olla parempi mutta tarina ja tunnelma NGssä taistelumekaniikan ulkopuolella on kaikkea muuta kun hyvä.

Nähtäväksi jää. Diggailin itse NG:n tarinastakin Ryun taustojen valottamisen johdosta. Ryu on kick-assein toimintasankari Danten ohella (Dante on niin cool että tosimiehiäkin hävettää) ja kaikki sen tietää, there's no denying it.

Muntu sanoi:
Sitten vaan sekotin... Ninja theory, Team Ninja... Liian samantapasia nimiä firmoilla :D
Ja omasta mielestäin HS kyllä hakkaa NG:n, mutta makuasiahan se on

Normaalisti olisin samaa mieltä makuasioissa, mutta näin ei nyt vain ole tässä tapauksessa. NG on teknisesti vain niin paljon ylivertaisempi tai tiukempi/hiotumpi paketti (Okei, ei ole vielä ihan täysin rehtiä todeta tällaista, mutta moniko on testannut Sigman ja HS:n demoa? 'Nuff said). Tosin, on myös villi kipinä ettet ole pelannut Ninja Gaidenia, ehkä korkeintaan testannut demoa.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hide sanoi:
Nähtäväksi jää. Diggailin itse NG:n tarinastakin Ryun taustojen valottamisen johdosta. Ryu on kick-assein toimintasankari Danten ohella (Dante on niin cool että tosimiehiäkin hävettää) ja kaikki sen tietää, there's no denying it.
.

Kick-assein toimintasankari? Jos nyt katsotaan vaikka Dantea ja Ryu-poikaa, niin se Sodan Jumala peleissä esiintyvä kaljupäinen setä syö tuollaisia sankareita aamupuuron yhteydessä :D Taistelumekaniikalla ei siinä juhlita, äijämeiningillä kylläkin ;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

hide sanoi:
Okei, ei ole vielä ihan täysin rehtiä todeta tällaista, mutta moniko on testannut Sigman ja HS:n demoa? 'Nuff said). Tosin, on myös villi kipinä ettet ole pelannut Ninja Gaidenia, ehkä korkeintaan testannut demoa.

Olen pelannut NGS:ää nyt pari kertaa läpi ja olen very hardilla kappaleessa 13 tällä hetkellä menossa. En vielä mene julistamaan HS:ää paremmaksi, mutta aika vahvasti näyttää siltä, että HS ohittaa NG:n ja DMC3:n sekä Gowin omissa kirjoissani.. Itse asiassa nyt kolmas läpipeluukerta NG:n kohdalla alkaa vaikuttaa siltä, että pidän DMC3:a tällä hetkellä sittenkin aivan hitusen NG:n yläpuolella vaikka alunperin olin sitä mieltä etten osaa erottaa kumpi näistä olisi tällä hetkellä genren valtias. Kuitenkin offtopicia, mutta heitän NG-kommenttia myöhemmin pelin threadiin, miksi näin rankkaisin. Joka tapauksessa HS:n demosta sain vaikutelman, että peli saattaa hyvinkin nousta genren uudeksi ykköseksi minun kirjoissa, jota en kyllä ennen omaa kosketusta taistelusysteemiin olisi uskonut
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Oli kyllä naurettavan lyhyt demo mutta onpahan hauska rymistely. Ei vissiin tarvitse erikseen harkita God of Warien retroilua kun vaihtoehtona on tämäkin. Jestas.

Välillä tosiaan vähän nyksähteli, mutta nuo demothan kasataan usein vakavanhasta koodista.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Demon paras anti oli alun pikku tarinointi, hahmojen animointi näytti todella hienolta... Taistelusysteemistä ei voi oikein sanoa mitään, noin nopea näpyttely ei käy edes alkulämmittelystä. Tulisi revähdyksiä jos lähtisi yrittämään jotain hienoja comboja.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Ei varmaan kannata huolestua noista nykimisistä ja skriinin repeilyistä. Kyllä sitä valmiimpaakin koodia päästään pelaamaan kunhan peli on kaupan hyllyllä ;)

Itse pelistä sen verran, että odotus nousi kuumeisesta polttavaksi. Maisemat aivan uskomattoman upeita, musiikit ihan mielettömän hyviä tunnelman luojia ja pelimekaniikka loistaa monipuolisuudellaan. Toivottavasti peliin tulee myös ihan juoksentelua, seikkailua ja tavaroiden etsintää. Ilman niitäkin luvassa on kyllä mestariteos.
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Tässähän se juttu piileekin, miksi en nähnyt HS:a mitenkään erikoisen loistavana pelinä. GoW:ssa pärjää hyvin rämpyttämällä ja combot ovat nättejä, mutta tässä ei pitkälle pötki, jos ei osaa ulkoa näppäinyhdistelmiä. Minun kärsivällisyys ei kertakaikkiaan riitä tämänkaltaisiin peleihin, inhoan tämän takia Tekkeneitä ja Virtua Fightereitakin:o Untold Legends Dark Kingdomissakin nautin enemmän taistelusysteemistä kuin HS:ssa:D Olen aina tykännyt "paskoista" peleistä;)
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

Kyllähän noihin tulee helpompiakin vaikeusasteita, että muutkin kuin peligurut pääsee nauttimaan maisemista, juonesta ja pelistä muuten.
Itsekin olen tällaisissa peleissä aika nyyppä, koska en normaalisti pidä tällaisista mätöistä. Aika pihalla oli alkuun taistelussa kun tapahtuu niin paljon ja haluaa yrittää keskittyä countereihin, oikeisiin asentoihin ja komboihin. Alottaa helpommalla vaikeusasteella, kehittyy pelaajana ja jatkaa vaikeammalla. Niin minä ainakin teen.


Edelleen pitää mainita; tunnelma on jotain uskomatonta jo muutaman minuutin demossa, saati koko versiossa :p
 
Vastaus: Heavenly Sword [Hype]

mano sanoi:
Minun kärsivällisyys ei kertakaikkiaan riitä tämänkaltaisiin peleihin, inhoan tämän takia Tekkeneitä ja Virtua Fightereitakin:o Untold Legends Dark Kingdomissakin nautin enemmän taistelusysteemistä kuin HS:ssa:D Olen aina tykännyt "paskoista" peleistä;)
Melkkis samaa mieltä olen, mutta kyllä tähänkin helpompia vaikeustasoja tulee lopulliseen peliin, voisin melkeinpä jopa luvata ;D

Ja hide: Millä tavalla NG on muka teknisesti ylivertasempi?
Demoa nyt olen molemmista pelannut, ja molemmissa hyvä tappelusysteemi. Mutta HS:ssä onkin sitten sellaiset asiat paremmin kuin grafiikka ja fysiikanmallinnus. Ja lyhyen demon perusteella tarinakin... Mutta nyt loppu kinastelu ja puhutaan taas vaan HS:stä :D

Hauska yrittää läpästä demo käyttämällä ainoastaan jotain iskua, countert-attackeja tai vaikka tavaroita heittelemällä :D
Ja samaa mieltä kyllä oon Piben kanssa tunnelmasta... Hitto, olis jo syyskuu! :D
 
Ylös Bottom