Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Ajattelin linkittää, jos KonsoliFINin naavaparrat haluavat lukea sen ärsyttävän Xbotin mielipiteen PS3-pelistä... ;)

Heh heh, teikäläinen ei ole keräämässä kavereita tällä suunnalla. Noh, jos vanha kunnon Xbotti lämpenee tälle pelille kuitenkin noinkin paljon, niin tekijät eivät ole voineet mennä ainakaan ihan vikaan;).

No juu, mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin todella hyvä arvostelu tuossakin kyseessä, kuten arvostelijavelho Haksolta osasi jo etukäteen odottaakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Juuh, olivat pojat valmistautuneet tuohon tilaisuuteen erittäin hyvin ja saivat odotukset vain nousemaan. Olivat tosiaan erittäin hyvä parivaljakko promoamaan peliä. Jäi tosiaan semmoinen fiilis päälle tuon tilaisuuden jälkeen, että tekisi mieli päästä tuohon käsiksi mahdollisimman nopeasti. Tälläistä ei ole kuitenkaan liiaksi tarjolla. Eli siinä mielessä tuo oli varmasti enemmän kuin onnistunut tempaus.

Olitkos sie istuskelemassa missäpäin tuota teatteria? Myö oltiin näiden isojen pamppujen kanssa siellä ykkös- ja kakkosrivillä.

Takarivistöllä olin piilossa. Valkoiset maastohousut jalassa ja letti kuin petolinnun perse jos joku sattui huomaamaan :D

Kokeilin heti sielä sapuskojen vieressä olevaa standia, missä tää päähahmo oli lapsensa kanssa leikkikentällä. Jotenkin hieno fiilis tuli kun sain lapsen hymyilemään leikkiessään hänen kanssaan.

Hitto, en jaksa odottaa 2 viikkoa :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Itse saan ilmoitusta että ei tunneta tommosta redeem codee :( Google kertoo että jenkeillä on tätä ongelmaa koska tämä on vaan eurooppaan tarkotettu. Mistä nään minkä maalainen acco mulla on? Enkuks käytän pleikkaria, eikai se siitä ole kiinni? :S

EDIT katoin netistä niin kyllä finland olen :S
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Takarivistöllä olin piilossa. Valkoiset maastohousut jalassa ja letti kuin petolinnun perse jos joku sattui huomaamaan :D

Hmm... en muuten tullut kovin paljoa taakseni tuolla tuon esityksen aikana vilkuilleeksi. Jossain vaiheessa tosin ojentelin ohjainta tuolla katsomossa ylemmille riveille, kun siellä joku sai oman pelivuoronsa.

Tuossa saapi tosiaan jopa aika pienten asioiden tekemisestä yllättävän paljon iloa irti. Tuo alku toimii kaikessa onnellisuudessaan ja täydellisessä ilmapiirissään aika hyvänä kontrastina pelin muuten niin synkälle tarinalle ja sisällölle.

Omat tuntomerkit tuossa tilaisuudessa oli seuraavat: pitkä blondi letti, harmaa neulepaita, mustasankaiset silmälasit ja farkut.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Monissa arvioissa on mainittu pelaamisen vähyydestä. Joten kuulisin mielelläni kommenttia siitä, miten paljon pelissä oikeasti itse liikutellaan hahmoa ja tehdään asioita; esimerkiksi verrattuna Fahrenheitiin.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Monissa arvioissa on mainittu pelaamisen vähyydestä. Joten kuulisin mielelläni kommenttia siitä, miten paljon pelissä oikeasti itse liikutellaan hahmoa ja tehdään asioita; esimerkiksi verrattuna Fahrenheitiin.

Sanoisin yhtä paljon. Pelaaminen koostuu vapaasta samoilusta sekä näistä quick-time-eventeistä. Jos pidit Fahrenheitista, pidät myös Heavystä. IMO huomattavasti parempi tarina/henkilöt.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Piti testata vielä uudestaan demoa suomiteksteillä.

Ihan kiva ominaisuus varmaan monille, mutta itseä häiritsi suunnattomasti huono rytmitys. Tämä olisi hoitunut tavallisella kaksirivisellä tekstityksellä. Ei varmaan häiritse jos ei seuraa puhetta tarkasti, mutta itseäni ainakin häiritsi.

Tullee siis pelattua joko ilman tekstejä tai mahdollisesti enkkuteksteillä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Itse vedän tämän ehkä ääninäyttelyn osalta ranskaksi ja tekstit joko englanniksi tai suomeksi. Kumpaakin pitää kokeilla, mikä tuntuu tunnelman kannalta paremmalta.

Tähän samaan tyyliin tehty Blade Runner. Kyllä kelpaisi,
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Monissa arvioissa on mainittu pelaamisen vähyydestä. Joten kuulisin mielelläni kommenttia siitä, miten paljon pelissä oikeasti itse liikutellaan hahmoa ja tehdään asioita; esimerkiksi verrattuna Fahrenheitiin.

Suurin osa ajasta kuitenkin tehdään jotain, vaikka varsinaista vapautta ei juuri ole. Aika monessa arvostelussa toivotaan, että peli olisi juuri sen osalta jotain muuta mitä se edes yrittää olla eli elokuvamainen jatkuvasti etenevä tiukka paketti.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tähän samaan tyyliin tehty Blade Runner.
Miten satuitkin vetämään ton kortin esiin? Eilen demotilaisuudessa katselin sitä yhtä kohtausta, jossa private dick kävi kuulustelemassa sitä prostituoitua, ja totesin, että onpas saman sävyinen peli kuin Blade Runner.

Blade Runner oli kyllä hieno peli silloin joskus toistakymmentä vuotta sitten.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Joo nyt n. 3h pelanneena itsellekkin tuli pelistä hyvin paljon mieleen menneisyyden Blade Runner peli josta pidin myös aivan älyttömästi. Tästä pelistä ei tunnelmaa puutu. Mahtava peli!
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Huomasin että tuossa tilaisuudessa joku kuvasi videokameralla. Mahtaakohan eksyä jotain videoita youtubeen tai jonnekkin muualle? :) Muuten oli kyllä todella asiallisesti järjestetty tilaisuus. Harmi että piti häipyä melkein samantien fuksiaisiin.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Huomasin että tuossa tilaisuudessa joku kuvasi videokameralla. Mahtaakohan eksyä jotain videoita youtubeen tai jonnekkin muualle? :)
Se joku olin mie. ;) HD-videokamerani vaan tallentaa matskut sen verran erikoisessa formaatissa, että niiden konvertoimisessa mediaosion ymmärtämään muotoon ottaa aikansa.

Yritän kuitenkin saada ne mahd. pian jakoon - olettaen, että materiaali on alkuunkaan näyttö- ja käyttökelpoista.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Hyvä homma. :) Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Tästä tulee kyllä todella tuskalliset 2 viikkoa.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Hyvät fiilikset jäi kyllä tosta demosta. Mainio tunnelma alusta loppuun. Ehdoton pakkohankinta.

Kirjoittelin jo toisella foorumilla seuraavasta mutta laitetaan nyt vielä tännekin; olen juuri silloin koulutusmatkalla Englannissa, jolloin pitäisi tulla myyntiin tuo HMV:n erikoispainos (pe 26.2). Taidanpa noutaa sen silloin perjantaina ja kotiutuessani lauantaina voinkin nakata lätyn pleikkaan ja nollata aivot koulutuksen osalta ;)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Miten satuitkin vetämään ton kortin esiin? Eilen demotilaisuudessa katselin sitä yhtä kohtausta, jossa private dick kävi kuulustelemassa sitä prostituoitua, ja totesin, että onpas saman sävyinen peli kuin Blade Runner.

Veikkaan ettei mielleyhtymät Blade Runneriin ole aivan sattumaa. Esimerkkisi oli aika osuva. Tummasävytteinen maailma, saastunut metropoli, ihmisen ja huipputeknologian synergia ym. Se mihin kuitenkin ensimmäisenä tarttui, oli tämä jännä visuaalinen tyylittely eri vuosikymmenten välillä. Jotain tuttua eilisestä, jotain uutta huomisesta. Siihen vielä henkilöhahmot, jotka eivät ole ihan sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa. Nämä huomiot siis peliä pelaamatta.

Niin, ja tarjoaahan ne elokuvan eri versiotkin jo useamman loppuvaihtoehdon ;)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Demo tuli kertaalleen ajatuksen kanssa tahkottua läpi, myöhemmin kokeillaan hieman erilaista lähestymistapaa. Suosiolla otin ranskadubin käyttöön, enkä pettynyt; korjatkaa jos olen väärässä, mutta huulisynkki näytti menevän juurikin tuon puheen mukaisesti?

Graafinen ilme onnistui vieläkin yllättämään, aikaisemmin kun on nähnyt vain netistä trailereita ja pätkiä. Tearingia en huomannut kuin pari kertaa, ja sekin vähäisissä määrin. Itse pelaaminen oli melkoisen mielenkiintoinen kokemus: hahmon ohjaaminen iskostui selkärankaan oikeastaan välittömästi, mitä nyt vaihtuvat kuvakulmat pistivät välillä vetämään breakdancea. Yhdessä QTE-kohdassa oli hieman epäselvää mitä ohjaimella pitäisi tehdä (ikonista olisi voinut päätellä, että ohjainta pitäisi "painaa alas"), muuten pelaaminen oli miellyttävää. Hard-vaikeustaso vaikutti juuri sopivalta valinnalta, reagointiaikaa oli riittävästi muttei kuitenkaan kahvia ehtinyt välissä keitellä. Sormet saikin kunnolla solmuun sitten sitä mäkeä tarpoessa...

Positiivinen maku tästä jäi suuhun, pitkästä aikaa jotain erilaista. Demoon olisin kaivannut testattavaksi dialogia erilaisissa mielentiloissa - eikös tässä hahmon fiilisten pitänyt vaikuttaa keskusteluun jollain tavalla?
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Hard-vaikeustaso vaikutti juuri sopivalta valinnalta, reagointiaikaa oli riittävästi muttei kuitenkaan kahvia ehtinyt välissä keitellä.

Positiivinen maku tästä jäi suuhun, pitkästä aikaa jotain erilaista. Demoon olisin kaivannut testattavaksi dialogia erilaisissa mielentiloissa - eikös tässä hahmon fiilisten pitänyt vaikuttaa keskusteluun jollain tavalla?

Hardilla ajattelin itsekin tuon aloittaa vajaan parin viikon päästä, toimintakohtaukset tuntunevat tällöin "aidommilta" ja intensiivisemmiltä kun ei ole liikaa aikaa käytettävissä.

Käsittääkseni hahmon mielentila vaikuttaa keskusteluun niin, että jos hahmo on esimerkiksi kiihtyneessä tilassa niin eri vaihtoehdot pyörivät ruudulla nopeammin / epäselvemmin.
 
Ylös Bottom