Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain

Tuli sitten aamusta pelattua peli lapi, jai ainoaksi jumitukseksi tuo yksi kerta ja sekin jatkui buutista about suoraan..

Pelasin taktiikalla "mita itse tekisin tilanteessa", ja loysin itse vissiin kaikkein onnellisimmasta lopusta (vaikka myrkky kohtauksessa otin tietoisen riskin, tiesin jotain mita Ethan ei voinut tietaa joten pelasin kuin en tietaisi..), Madison, Ethan & poika kattomassa uutta asuntoa, Shelby kebabiksi, Lauren antamassa palautetta Shelbyn haudalla ja Jayden TV:ssa ja lopuksi tankkeja nahden..

Jatko-osaa odottaville oli uutisissa tieto ettei sellaista tule tai ainakaan kannata odotella ihan heti silla seuraava projekti on jotain ihan muuta ja aloitettu jo.
 
Vastaus: Heavy Rain

Oli kyllä hieno peli!

... Vaikkakin ärsytti vähän Shelbyn syyllisyys...

...Brittien The Official PlayStation Magazinen podcastissa paljastettiin, että pelin arvosteluversiossa (nk. Review Code) kamera oli vapaasti kontrolloitavissa myös mm. Madisonin ja Ethanin suihkukohtauksissa. Lopullisesta pelistä ominaisuus poistettiin ilmeisesti häveliäisyyssyistä.


...Mut heetkinen, missä vaiheessa Madison ja Ethan menee suihkuun?
 
Vastaus: Heavy Rain

Noniin peli myöskin läpi täällä.

Ethan ja Madison molemmat selvittivät oikean osoitteen, Shaun pelastui ja Scotty beamautui mereen. Jayden kuoli ARI-yliannostukseen ja jäi kummittelemaan lasien sisälle (likainen kyttä pisti lasit päähän ja Jayden ilmaantui lasitodellisuudessa moikkaamaan).

Erittäin loistava peli kyllä. Kuin pitkä dekkarielokuva, jossa juonta voi ohjata omilla valinnoilla. Graafisesti myös aivan upea, monesti piti jäädä ihailemaan sisustusta tai maisemia, niin realistisen näköisiä. Olin ensin skeptinen ääninäyttelyn suhteen mutta itseasiassa sekin onnistui oikein hyvin (etenkin Scottylla on mukava ääni ja puhetapa). Toivottavasti tältä pohjalta syntyy uusi peligenre, jossa vastaavia teoksia nähdään lisää.

Hmm tosiaan tuo murhaajan identiteetti. Joku mukavasti spoilas juutuubin kommenteissa, että "fat cop is the killer" ennen kuin olin koko peliä aloittanut joten se oli varsin perseestä. Toisaalta en tiennyt pitikö se paikkansa ja scottya pelatessa "psykologinen profiili" ei tuntunut osuvan lainkaan (koska olin aina apuun ehättävä piensankari ja leppoisa heppu). Toisaalta erinäiset johtolangat osoittivat kuitenkin siihen suuntaan (esim Royal 5 ja blue lagoon -tappelussa maskininjan ruumiinrakenne [lue: läski]) ja siinä vaiheessa kun putinkipappa potkaisi kengät nurkkaan olin varma, että kyllä se valitettavasti piti paikkansa. Jotenkin lopussa kun murrrrhaaja löysi Maddyn asunnostaan ja tuli listimään sankareita Shaunin hukkukätköön niin Scottyn käytös tuntui jotenkin.. epäjohdonmukaiselta. Hieman jäi siis identiteetti epäuskottavaksi, ja jopa finaalijahtauksen aikana tuli pientä sympatiaa heppua kohtaan kun oli tottunut siihen mukavana äijänä.

Ainiinjuu, tapatin Laurenin vahingossa. Piti avata solmuja mutta tulipa potkittua ikkuna auki ja sukelluikittua ulos. Noh raivopäinen kosto oli kyllä tyydyttävää kerrassaan. Jätin Kreivi Kramerinkin veivinheittopuuhiin.

Jaa tosiaan yksi kysymys: selviskö ne Ethanin muistikatkokset kellekään? Omassa tarinassani ei selvinneet.
 
Vastaus: Heavy Rain

Noniin peli myöskin läpi täällä.
Jaa tosiaan yksi kysymys:
selviskö ne Ethanin muistikatkokset kellekään? Omassa tarinassani ei selvinneet.

Kaveri tais olla päästään vähän hajalla? (skitsofrenia tjsp..)
 
Vastaus: Heavy Rain

Playstation storeen on tullut Heavy rain avatareja(ethan(2x), shelby, madison, jayden, mad dog, lauren, manfred, blake ja viisi origamia). Hinta on 0,25€/avatar.
 
Vastaus: Heavy Rain

tuliko kenellekkään muulle, joissaki kohtauksissa semmonen tunne että on nähnyt saman tyylisen kohdan jossakin elokuvassa,itellä ainaki tuli se7en ja hostel mieleen parista kohtauksesta pelissä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Itse käsitin, että neljäksi sankariksi laskettaisiin Jayden, Madison, Shaun ja Ethan? Vai lasketaanko murhaaja myöskin sankariksi?

Btw, miten Jaydenilla pääsee/joutuu siellä autonromuttamolla siihen puristimeen? Ekalla kerralla pidätin sen hepun, toisella kerralla koetin joutua uhrikseen, mutta sehän latasi pistoolilla päähän...?

Jos nyt oikein muistan, niin itse jouduin puristimeen kun pienen kahinan jälkeen pääsin aseella tähtäämään sitä pahista, jonka jälkeen alkoikin sumenemaan ja ryssin sen jonkun sinisenputkilön ottamisen. Tämän jälkee herätys tulikin puristimesta.
 
Vastaus: Heavy Rain

tuliko kenellekkään muulle, joissaki kohtauksissa semmonen tunne että on nähnyt saman tyylisen kohdan jossakin elokuvassa,itellä ainaki tuli se7en ja hostel mieleen parista kohtauksesta pelissä.

Ilmeisesti jollekulle muullekin on tullut mieleen Se7en (spoileri leffasta):



Parodia vai tribuutti? Todennäköisesti molempia. :D
 
Vastaus: Heavy Rain

Hieno tuo Se7en pätkä. Olisikin yhtä hyvä tarina Heavy Rainissa kuin Se7enissä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Huhu! On se koukuttava peli .Kerran kun aloittaa, niin on todella vaikeaa lopettaa. Eilen tuli pelattua pari tuntia kiireiden takia, mutta tänään tuo koukutus reaktio todella iski ja siitä oli todisteena 7 tunnin sessio. (Joka jatkuu kohta)..
Grafiikka on hyvää, juoni erittäin mielenkiintoinen ja muutenkin erittäin hyvän oloinen peli, näin vähän aikaa pelanneena. Plussaa tulee tietenkin "juonen" laajuudesta, jonka voi pelata monta kertaa läpi eri lopputuloksella! Tällä hetkellä muutamien näppäilyvirheiden takia juoni on käntynyt hieman väärään suntaan jonne olisin sen halunnut menevän, mutta katsotaan kuinka tässä loppuenlopuksi tulee käymään. (näppäilyvirheet eivät tosin tulleet kamalan kriittisissä kohdissa, mutta kaikki vaikuttaa pelin kulkuun. Toinen noistakin tuli akun loppumisen myötä. <- Hölmöä että peli ei mene pauselle, jos ohjaimesta loppuu potku).
Kuinka tuo pelin vaikeustaso muuten vaikuttaa itse peliin? Mitkä asiat muuttuvat ja vaikenevat? - Tällä hetkellä mennään vaikeimmalla, ja tuntuu ihan sopivalta kyllä.

Nuo bugit kyllä vaivaavat tuolla 1.02 päivitykselläkin..2 kertaa jäätynyt jo kesken session.
Ensimmäinen tuli:
kun Ethan tuli sähkölaitokselta takaisin motelliin ja Madison tuli hoitamaan häntä huoneenseensa, kun ovi oli jäänyt auki.
Toinen bugi tuli:
Kun Shelby meni tutkimaan romuttamolle ja kuulustelemaan Jackia? autovarasta, siitä Chervoletistä.

Saisivat nuo bugit korjattua niin olisi mukavampi pelata! :) Mutta täytyy nyt yrittää vain kestää noita bugeja..Onko uudesta päivityksestä mitään tietoa?
 
Vastaus: Heavy Rain

Onkos tässä pelissä mahdollisuutta, että se murhaaja on eri henkilö vai onko se aina sama. Pelin loppu on vaan eri?
 
Vastaus: Heavy Rain

Onkos tässä pelissä mahdollisuutta, että se murhaaja on eri henkilö vai onko se aina sama. Pelin loppu on vaan eri?

Murhaajan rooli ja henkilöllisyys on lyöty lukkoon alusta saakka. Ainoastaan ruumiiden kasaantumiseen kohti loppua mentäessä voit vaikuttaa jossain määrin. Näin ollen, loppuratkaisujakin on sitten erilaisia.
 
Vastaus: Heavy Rain

Onko tuossa VPD:n Ahvenanmaan varastolta tilatussa kappaleessa suomitekstit? Laitoin viestiä sinne mutta ei ole vastausta herunut, jos täältä saisi nopeamman vastauksen?
 
Vastaus: Heavy Rain

Onko tuossa VPD:n Ahvenanmaan varastolta tilatussa kappaleessa suomitekstit?
Se on joko tai, itse sain UK-version (ilman suomi teksteja siis) ja moni muu, mutta VPD vaihtoi sen asiakaspalautuksena suomeksi tekstitettyyn versioon ja takkiin tuli siis postiin tallustamisen verran (kun halusin asiakaspalautuksesta kuitin varmuuden vuoksi) ja about viikon verran extra venailua..
Moni on kuitenkin saanut oikean version suoraan.

Edit:
pelikotelossa olevat tuotekoodit eri versioille, ei tartte poistaa muoveja:
Nordic-versio BCES 00802
UK-versio BCES 00458
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Eilen tuli pelattua peli läpi ja jäi todella hyvät fiilikset käteen. Nyt toiseen kertaan menossa läpi ja eri loppuratkaisu olisi tietenkin tähtäimessä.

Ensimmäisen loppuratkaisuni oli seuraavanlainen:
(ideana oli pelata "kuinka itse tekisin samassa tilanteessa tosi elämässä, mutta muutama näppäilyvirhe muutti pelin kulkua totaalisesti).
Ethan - Selvisi hengissä. Oli pidätettynä kun Shaun lötyi. Jatkoi elämää Shaunin kanssa.
Madison - Selvisi hengissä ja kirjoitti kirjan tapahtuneesta. "Heavy Rain" Ethan ja Madison eivät jatkaneet elämää yhdessä.
Shaun - Jäi henkiin, kun Kun Norman sai kaivon auki ja antamalla hänelle tekohengitystä.
Scott - Ethan tappoi Scottin nosturissa, ampumalla häntä 2 kertaa päähän jonka jälkeen tippui veteen.
Norman - Jäi henkiin, jatkoi ilmeisesti töitään, mutta näkee hallusinaatioita.
Lauren - Lähti Scottin käskystä "turvaan" äitinsä luokse ja selvisi siis hengissä.

Olisin kyllä saanut kaikki 4 päähenkilö pelastettua, mutta Scottin tappaminen tuntui "oikealta" ratkaisulta sillä hetkellä.

...Ja nyt uudelleen pelin kimppuun. :) Ehkä hieman dramaattisemalla lopulla, kolmas kerta voisi olla se "mitä itse tekisin samassa tilanteessa oikeassa elämässä" ja neljännessä kaikki hahmot voisivat jäädä henkiin.
Ehkä yksi parhaimmista yksinoikeus peleistä joita playstationille on koskaan tehty! Lähinnä vain positiivisia mielukuvia jäi käteen.
 
Ylös Bottom