Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

Kyseisestä hahmosta omat mietteeni:
Itse ymmärsin Scottin "etsiväntyön" olevan lähinnä todisteiden ja todistajien vaientamista ja hävittämistä varten luotu peiteammatti..
Mutta todellinen asianlaita ei liene kuitenkaan tämä?
Noinhan tuo menee ihan puhtaalla logiikalla. Eräskin Trophy ajaa asiaa tämän eteen:
Perfect Crime (Gold) - Clean Manfred's shop of evidence + Let Lauren, Hassan and Kramer die + Kill Madison and Jayden + Origami Killer free
Tästähän ollaankin puhuttu jo aiemmin tässä ketjussa mutta mitä Gordiin tulee niin;
Itse uskoisin sen menevän niin että Shelby jäljittää tietoisesti häntä matkivaa kopiomurhajaa. Murhaajathan ovat profiloinnissa aina erittäin tietoisia/ylpeitä omista "töistään". Touhussa on varmasti myös sitä "ultimate father"-meininkiä koska tämä juoni pyörii lopulta aika paljon isukki Kramerin ympärillä.

Noinhan tuo menee ihan puhtaalla logiikalla. Eräskin Trophy ajaa asiaa tämän eteen:
Perfect Crime (Gold) - Clean Manfred's shop of evidence + Let Lauren, Hassan and Kramer die + Kill Madison and Jayden + Origami Killer free
Tästähän ollaankin puhuttu jo aiemmin tässä ketjussa mutta mitä Gordiin tulee niin;
Itse uskoisin sen menevän niin että Shelby jäljittää tietoisesti häntä matkivaa kopiomurhajaa. Murhaajathan ovat profiloinnissa aina erittäin tietoisia/ylpeitä omista "töistään". Touhussa on varmasti myös sitä "ultimate father"-meininkiä koska tämä juoni pyörii lopulta aika paljon isukki Kramerin ympärillä.
Ok, got it.

Mutta osaako kukaan selittää, miksi sain silti "Neljä sankaria" Trophyn vaikka...

... Jayden kuoli?

Mutta osaako kukaan selittää, miksi sain silti "Neljä sankaria" Trophyn vaikka...
Koska sen saa...

... kunhan kaikki neljä päähenkilöä ovat hengissä viimeisen chapterin alussa. Joku kuolee joka tapauksessa, joten todellista "kaikki neljä hengissä" -loppua ei olekaan.

Itse tuli kanssa vedettyä eilen läpi ja näin se päättyi:

Siinä lopussa Madisonilla tuli napattua osoite Scottin asunnolta kun Ethan ei itse sitä keksinyt ja sitten Madisonilla kilautin Ethanille ja E:llä sitten nostettiin Shaun sieltä kaivosta. Heti kun Shaun saatiin elvyytettyä, paikalle tuli Mad ja sen jälkeen Scott joka siinä pamautti pyssyllä E:tä mahaan ja sitten Scott lähti Madin perään ja siinä lähes kaikki napit osu kohdalleen ja jahti päättyi johonkin nosturiin jossa Scott sai melkein tiputettua Madin kunnes Ethan ampui Scottia jonka sitten tippui. Onnellinen loppu, Mad ja E muutti yhteen Shaunin kanssa ja Jayden otti loparit ja luovutti arit sinne pomolle.

Koska sen saa...

... kunhan kaikki neljä päähenkilöä ovat hengissä viimeisen chapterin alussa. Joku kuolee joka tapauksessa, joten todellista "kaikki neljä hengissä" -loppua ei olekaan.

Itse käsitin, että neljäksi sankariksi laskettaisiin Jayden, Madison, Shaun ja Ethan? Vai lasketaanko murhaaja myöskin sankariksi?

Btw, miten Jaydenilla pääsee/joutuu siellä autonromuttamolla siihen puristimeen? Ekalla kerralla pidätin sen hepun, toisella kerralla koetin joutua uhrikseen, mutta sehän latasi pistoolilla päähän...?

Onko tää Heavy Rain nyt sit kaiken sen hehkutuksen arvonen? Tälläsenä satunnaisena pelaajana en ole vielä kerennyt ees testailemaan, eikä ole oikein konsolipelaavia kavereitakaan kenen luona vois käydä testaamassa. Ostan nimittäin ehkä kolme peliä vuodessa, niin ois ihan suotavaa että ne ois sitten hyviä :D

Ens kuussa tosin on semmoset pelimessut kun Levels (www.levels-jkl.net) missä kuulemma pääsis Heavy Rainiakin pelaamaan, että kai se on sitten sinne odoteltava tai ostettava vaan "sika säkissä" vaikka tätä peliä onkin niin kehuttu.

ja sen jälkeen, lataa demo...
Demoon kannattaa suhtautua kuitenkin varauksin, sillä se ei anna kovinkaan kattavaa kuvaa Heavy Rainista kokonaisuutena. :)
Mutta varmasti jokainen pelin läpi saakka pelannut voi todeta ihan saman asian.

Onkos 1.02 versio osoittautunut toimivaksi?

Itse pelailen edelleen 1.00 versiolla ja nyt tuli eka jumitus..
Kohdassa jossa..
FBI-agentin nokka alkaa vuotaa verta todisteiden tutkimisen jalkeen (video nauha leikkipuistosta).
No, kokeillaan josko homma etenis buutilla, mutta onko tuo 1.02 tosiaan vakaampi kuin 1.01?

Demoon kannattaa suhtautua kuitenkin varauksin, sillä se ei anna kovinkaan kattavaa kuvaa Heavy Rainista kokonaisuutena. :)
Mutta varmasti jokainen pelin läpi saakka pelannut voi todeta ihan saman asian.

Nojoo, kyllä mun mielestä demo antaa aika hyvän kuvan itse pelistä, kunhan tiedostaa että tarina on pääosassa. Eihän tässä oikeastaan ole itse pelaamista nimeksikään.

Vedin tänään pelin läpi ensimmäistä kertaa, kyllähän tämä aika mainio peli on. Hitusen vielä parempi juoni olisi tehnyt poikaa kyllä. Toivottavasti tällä moottorilla ja systeemillä tullaan luomaan enemmänkin vastaavanlaisia tarinoita. Tuli muuten mieleen Traffic elokuva jossain välissä kun pelailin.

Ainut ärsyttänyt pelillinen seikka oli se, että ohjaimen heiluttelu eri suuntiin QTE:ssä oli vähän epämiellyttävää. Mulle olisi nappien paineleminen riittänyt ihan hyvin.

Onkos 1.02 versio osoittautunut toimivaksi?

Itse pelailen edelleen 1.00 versiolla ja nyt tuli eka jumitus..
Kohdassa jossa..
FBI-agentin nokka alkaa vuotaa verta todisteiden tutkimisen jalkeen (video nauha leikkipuistosta).
No, kokeillaan josko homma etenis buutilla, mutta onko tuo 1.02 tosiaan vakaampi kuin 1.01?
Ei se versio päivitys täysin ole noita jäätymisiä poistanut.
Eilen jäätyi siihen kohtaukseen, missä Shelby on menossa kostamaan rakennusinsinöörille. Olin alkanut pelaamaan ilman tallennusta alkaen Ethanin ajokokeesta, saaden jo aikaan erilaisia kohtauksia jotka tulisivat vaikuttamaan lopputulokseen. Vähän harmitti.

Pelasin nyt viikonloppuna pelin läpi ja trophyja suorittaessa jäi epäselväksi yksi asia. Älä lue, jos et ole pelannut peliä läpi tai et halua tietää salaisia trophyja.

Eilen suoritin Perfect Crime trophyn, jossa siis pitää antaa Laurenin, Hassanin ja Kramerin kuolla, tappaa Madison ja Jayden ja pyyhkiä ne sormenjäljet Manfredin kaupasta. Eli hävittää kaikki todistajat ja todisteet, jotta Shelbya ei yhdistettäisi surmiin (näin olen asian käsittänyt). Mutta epiloguessa kuitenkin sitten uutistenlukija kertoo, että Shelby on murhaaja ja sitä etsitään suuressa mittakaavassa. Sain kuitenkin trophyn, eli kuka tässä nyt oli kertomassa sitten totuuden tai mistä todisteet?

Suoritin eilen myös trophyn, jossa pitää nähdä kaikki loput. Välillä kyllä tuntui, että siihen uutistenluku epilogiin oli aiheet vetästy muutenkin ihan sattumanvaraisesti riippumatta pelin lopputuloksesta. Epäloogisuuksia toisensa perään.

Loppujen lopuksi pidin pelistä kyllä erittäin paljon. Ohjainta tuli hakattua pelin parissa +20 tuntia. Peli jäätyi yhden kerran, kun Shelby oli viskelemässä todisteita palavaan roskikseen.

Ensimmäinen pelikertani päättyi surullisesti. Ethan kuoli, kun yhden näppäinvirheen vuoksi Madison ei päässyt poliisia karkuun moottoripyörällään. Shaun pelastui. Jayden kuoli, kun ohjaimesta loppui akku kesken tappelun Shelbyn kanssa. Tästä kyllä rukkasia pelintekijöille, että peli ei mene pausetilaan, kun ohjain sammutetaan! Scott kuoli Laurenin ammuttua häntä.

Nyt tuli paljon tekstiä, mutta ajatuksia pelistäkin on paljon.

Onkos teillä tietoa tuleeko lähiaikoina päivitystä, joka poistaisi nuo jäätymiset/bugit ? Hyvä peli menty pilaamaan sillä, että ei toimi :mad:

Onkos teillä tietoa tuleeko lähiaikoina päivitystä, joka poistaisi nuo jäätymiset/bugit ?
Viime viikon perjantaina tuli päivitys versioon 1.02. Oletko asentanut sen? Jos olet, millaisiin ongelmiin tarkalleen ottaen olet törmännyt?

Täysin bugitonta peliä ei ole olemassakaan, mutta Quantic Dream antanee kaikkensa, jotta loputkin pelinpysäyttäjäbugit saadaan liiskattua. Bugien paikantamisesta tekee kuitenkin hyvin hankalaa niiden satunnaisuus; toiset ovat pelanneet useammankin kerran läpi ilman yhtään jäätymistä ja/tai mustaan ruutuun korruptoitunutta savea, ja toisilla on sitten on ollut epäonnea matkassa muidenkin edestä.

Joo kyl mä asensin viime perjantain päivityksen mutta silti pelistä saattaa hävitä äänet kesken kohtauksen. Sekä muutamassa toimintakohtauksessa peli nykii ja pätkii niin pahasti, että se haittaa itse pelaamista. Pelin ostin piikkuveljeltä jolla se taas toimi moitteetta. Molemmilla 60gb malli

Joo kyl mä asensin viime perjantain päivityksen mutta silti pelistä saattaa hävitä äänet kesken kohtauksen.
60 gigan mallilla pelasin pelin läpi v1.00-promolla, ja vain ihan pelin alussa (kerran prologissa, kerran ekassa chapterissa) oli pari pientä bugia. Tuo juuri osoittaa sen, että pelkästään PS3:n malli ei selitä ongelmia tai niiden puutetta.

Tarkista PS3:n asetukset ja kerro, mitä audioulostulon asetuksista on valittuna ja mihin äänilähteeseen PS3 on kytketty. Entä mikä audio- ja tekstityskieli pelistä on valittuna?

Minulla peli toimi normaalisti, kunnes päivitin 1.02 versioon. Tuli tosiaan se yksi kaatuminen, sekä äänet alkoi pätkiä melko tiuhaan. Tuo äänien pätkiminen ei vain enää siinä vaiheessa haitannut, koska peli oli jo läpi.

60 gigan mallilla pelasin pelin läpi v1.00-promolla, ja vain ihan pelin alussa (kerran prologissa, kerran ekassa chapterissa) oli pari pientä bugia. Tuo juuri osoittaa sen, että pelkästään PS3:n malli ei selitä ongelmia tai niiden puutetta.

Tarkista PS3:n asetukset ja kerro, mitä audioulostulon asetuksista on valittuna ja mihin äänilähteeseen PS3 on kytketty. Entä mikä audio- ja tekstityskieli pelistä on valittuna?

Mulla on telkassa kiinni logitechin 2.1. Pleikassa hdmi automaattiasetukset.
Ulostuloformaatti:
Linear PCM 2 kan. 44.1 kHz
Linear PCM 2 kan. 48 kHz
Pelissä audio englanti, tekstitys suomi.

Yleensä pelaan niin, että äänet tulee vaan pleikan kautta
Telkku on sonyn 32" hd-ready

Pieni Heavy Rain -aiheinen kevennys, johon esim. Oliver saattaa pystyä antamaan kommenttiaan... Brittien The Official PlayStation Magazinen podcastissa paljastettiin, että pelin arvosteluversiossa (nk. Review Code) kamera oli vapaasti kontrolloitavissa myös mm. Madisonin ja Ethanin suihkukohtauksissa. Lopullisesta pelistä ominaisuus poistettiin ilmeisesti häveliäisyyssyistä.

Podcastissa myös kerrottiin, että Heavy Rainissa piti alunperin olla tuki PlayStation Move -liikeohjaimelle, mutta koska itse ohjain myöhästyikin kevätaikataulustaan, päätettiin suunnitelma hylätä. Harmi sinällään, koska Move-heiluttelu olisi sopinut rankkasateeseen kuin nenä päähän.

Ylös Bottom