Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain

Voi PERKELE.

Peliä pelattu reilusti yli puolen välin, ja nyt ei suostu lataamaan tallennusta. Heittää vaan mustaa ruutua ja kone on pakko resetoida. Pikainen googletus kertoo, etten ole yksin ongelman kanssa.

Ei ole jämähtänyt kertaakaan aiemmin enkä ole sammuttanut konsolia kesken tallennuksen. Kellään hyviä neuvoja vai odottelenko vain patchia?
 
Vastaus: Heavy Rain

Kellään hyviä neuvoja vai odottelenko vain patchia?
Oletettavasti save on jo korruptoitunut, eikä siihen taida auttaa edes päivitys. Kokeile aloittaa uusi peli, tallenna eri paikkaan, valitse haluamasi chapteri ja pelaa sen verran, että peli tekee autosaven taas. Sen jälkeen kokeile ladata se alkuperäinen save.

(Veikkaan, ettei tuostakaan ole mitään apua, mutta saatpahan hetken aikaa kulumaan.)
 
Vastaus: Heavy Rain

Oletettavasti save on jo korruptoitunut, eikä siihen taida auttaa edes päivitys. Kokeile aloittaa uusi peli, tallenna eri paikkaan, valitse haluamasi chapteri ja pelaa sen verran, että peli tekee autosaven taas. Sen jälkeen kokeile ladata se alkuperäinen save.

Hmm, en näe syytä tuollaiselle kikkailulle kerran chapterit ovat kuitenkin sen verran lyhyitä ettei mitään menetä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Hmm, en näe syytä tuollaiselle kikkailulle kerran chapterit ovat kuitenkin sen verran lyhyitä ettei mitään menetä.
Jos save on tarpeeksi korruptoitunut, se jumahtaa mihin tahansa Chapter-valikon kautta valittuun kohtaan. Siksi voisi kokeilla tuota uuteen paikkaan tallentamista.
 
Vastaus: Heavy Rain

Jos save on tarpeeksi korruptoitunut, se jumahtaa mihin tahansa Chapter-valikon kautta valittuun kohtaan. Siksi voisi kokeilla tuota uuteen paikkaan tallentamista.

Tälläistä esiintynyt jollain? Ikävän kuuloinen ongelma. Täytyy tähän nyt vielä lisätä että itselläni peli on toiminut ongelmitta yhden läpipeluukerran verran. Kerran jumahti niinkuin peleillä silloin tällöin on tapana mutta tavalliseen tapaan uudelleenkäynnistys ja peli jatkui.
 
Vastaus: Heavy Rain

Mjoo. Tuli putkeen pelattua tuonne
voimalaitokseen asti. Minullehan ei nynnyjen ovi kelvannut, joten uutta yritystä.

Valikon kautta, musta ruutu, viisi minuuttia levy pyöri iloisesti, tämän jälkeen seurasin kymmenen minuuttia kovalevyn ruksutusta ja virrat pois. Peli-into tyyntyi siihen, huomenna taas uusi yritys.
 
Vastaus: Heavy Rain

Onko joku saanut pelittämään sen Collector´s editionin koodilla ladattavan lisärin (Chronicles 1, Taxidermist)? Itselläni ei ainakaan pelaa ja ole laittanut asiasta postia Nordisc Filmille. Automaattinen vastaus kertoi että helpdesk on sairaslomalla.

Miten ton lisäosan saa poistettua? Valikoista sitä ei löydy ainakaan.
 
Vastaus: Heavy Rain

Oletettavasti save on jo korruptoitunut, eikä siihen taida auttaa edes päivitys. Kokeile aloittaa uusi peli, tallenna eri paikkaan, valitse haluamasi chapteri ja pelaa sen verran, että peli tekee autosaven taas. Sen jälkeen kokeile ladata se alkuperäinen save.
Ei taida onnistua. Chapterit meinaan eivät näy avattuina, jos käytän toista tallennuspaikkaa. Ja tosiaan, koetin palata edelliseen chapteriin, mutta eipä ladannut sitäkään vaan mustaa ruutua ja jumahdusta pukkaa. Sen verran viisastuin, etten aloita peliä alusta ennenkuin patchi tuohon ongelmaan on korjattu.

Kiitos Quantic Dream. Kiitos Sony. Teidän laadunvalvontanne on ensiluokkaista.
 
Vastaus: Heavy Rain

Hieman harmittaa, kun ei tullut luettua tätä ketjua aikaisemmin. Tuli tilattua peli theHutista ja kas ei ollutkaan Suomi-subeja, kuten demossa. Itseäni tuo ei haittaa, mutta tämä olisi voinut olla sellainen peli, jota avovaimokin olisi voinut pelata.

Nimittäin kun pelasin demoa juuri matkalta tultuamme. Avovaimon äiskä kysyi, että onko tämä joku elokuva jonka ostitte Bangkokista. :) Kumpikaan ei meinannut tajuta ensin, että tämä on peli, kunnes pääsin sellaiseen kohtaan jossa piti dualshockia rynkyttää ylös-alas
 
Vastaus: Heavy Rain

Mietteitä ja siis ihan ÄLYTTÖMÄSTI spoilereita melkeen koko pelistä! VAAN läpipelaneille!

Elikkäs tämähän meni tosi nopeesti läpi. Kaks istumiskertaa, molemmat jotain 5 tunnin kieppeissä, ellei jopa vähän vähemmän. Alku liikkui tosi hitaasti eteenpäin ja tuntui, että ainakin yli tunnin tuhlailin kaikkeen kusella käyntiin ja peilin edessä hengailuun. Laskettiin, että ekan kahen tunnin sisään oltiin käyty kolme kertaa kusella eri hahmojen kanssa.

Vasta tappelukohtaus Troyn kanssa pisti peliä kunnolla käyntiin ja hyvinhän mä sitä löylyytin. Ilmeisesti toinen vaihtoehto ois ollu vaa kävellä pois sieltä ja se mimmi ei ois koskaa alkanu mun "pariks".Tietenki ois myös voinu ottaa vaa turpaan. Madisonin yölliset vieraat oli kyl kaikinpuolin siisti kohta (joojoo, suihkuineen!), mutta hyvin tuli ne murtovarkaat vähä kulman takaa. Voitin sähkömestan, leikkasin sormen irti, join myrkyn jne. ja olin ns. "hyvä isä".

Ratkaisin murhaajan saamalla "kaikki vihjeet" trophyn Jaydenilla ja samoihin aikoihin kai se mummoki sen kerto (ei tietenkää mulle, muta anyway). Hassua et ihan sattumalta viel iha vikalla vilkasulla löysin tavaraa sieltä yökerhopomon vippitiloista, joka sit ratkas koko homman. Sen uskovaistyypin himassa MISSASIN sen ampumisen. Siis reagoin liian myöhään ja se jäi eloon - Onni onnettomuudessa! Hakkasin hullun tohtorin helposti eikä tuo vaikein vaikeusaste tuottanut oikeestaan mitään ongelmia...paitsi lopussa. Sain ton trophyn et joka meni kutakuinkin että "Get all the main characters to the warehouse alive...and fail" :D Elikkäs loppukohtauksessa Jayden jahtas Scottia ja se on oikeesti tyylii KAHDESTA napista kii ku se huitoo sen metalliputken kanssa, että kuoleeko Jayden vai ei. HIEMAN työlästä mun mielestä tollanen varsinki ku kohtauksen alkuun joutuu sitten uudestaan löytämään ja elvyyttämään poikaa jne. Noh, Jayden murskaantui.

Sitten Madison prkl pidätettiin ku missasin ne molemmat R2 napit prätkällä kaasutellessa. Niitänkin on vaan KAKS! :D Loppu sitte ohjaimen heiluttelua (pelasin siis toki uudestaan tämän). Noh, kun nuo auttavat hyvikset oli poissa pelistä kuoli siis kaikki paitsi Madison, Shaun ja Scott. Oikaisin toki tämän vääryyden samantien, kyllä nyt Ethan piti eloon saada kaiken sen kokemansa paskan jälkeen prkl! :)

Itse peli on hyvin viihdyttävä, kaunis ja hienosti tunteisiin vetoava. Digailin niistä Jaydenin scifi laseistakin (hienoja taustateemoja!). Miinuksia tulee lyhyydestä sekä HELPPOUDESTA! Aivan liian helppoa saada täysin "paras" ja "hyvä" loppu. Ois saanu olla PALJON vaikeampaa näppäinakrobatiaa ainakin mun makuun. Tyttöystävälle sitten ehkä helpompaa. Joskus hahmot jumittivat, vammailivat, bugailivat, nykivät yms. pientä yskimistä. Vähän ku pelillä ois ollu joku flunssa välillä :D Lisäksi ajatukset spoilailivat välillä jos valitsit oikean vaihtoehdon, etkä voinut tutkia rauhassa ympäristöä. Aion toki pelata uusiksi ja muokata juonta vaikka kuinka katsoen kuinka härskejä ratkaisuja keksin. Ainakin huoralle turpaan, Madisonille turpaan ja Mad Jackilta turpaan pitää ottaa jossain vaiheessa...

8/10
+ Ulkonäkö
+ Juoni (Plot holeineenkin hyvä. Lasken ainoaks suureks holeks sen, et miten Madison ties Scottin ja toivon, että se selviää DLC:llä. Yksi vaihtoehto oli tietenkin, että Scott tutki jotain Madisonin juttua josksu tjsp.)
+ Musiikki
+ Kekseliäät näppäinkombot
- / + Ääninäyttely (välillä hyvää, välillä luokatonta)
- Kekseliäiden näppäinkombojen vähyys
- Lyhyys
- Bugisuus
- R2 Kävely
 
Vastaus: Heavy Rain

huh, oli kyl aika mahtava stoori ja tunnelma pelissä, piti sen verran hyvin otteessaan et piti pelaa kerralla läpi :D tenttiviikon hienouksia... pelin läpipeluu kesti
reilu 10h itellä
pakko pelaa uusiks läpi vaik sillä venäjän audioraidalla :)

oma loppu:
ethan ja shaun jäi henkiin ja katteli kämppää.. madison oli yksin kotonaan sekopäisenä, ois vissii pitäny antaa sille anteeks siel motellilla...jayden kuoli lopussa siin taistelussa shelbya vastaan, pari kertaa tuli painettuu väärää nappia.. täten shelby jäi vapaaksi..myös se shelbyn muija delas sinne autoon meressä...
 
Vastaus: Heavy Rain

Kysymys koskien loppuratkaisua? AINOASTAAN LÄPIPELANNEILLE!!!

Itse jätin myrkyn juomatta viimeisessä tehtävässä ja sain kaverit pysymään hengissä. Kuinka käy jos juo myrkyn? Pystyy pelastamaan pojan, mutta kuolee itse myrkkyyn?

Entäpä jos ajoi Ethanilla väärään paikkaan. Itselläni oli useita vaihtoehtoja, mutta arvasin mestaksi sataman. Äänien perusteella.
 
Vastaus: Heavy Rain

Kysymys koskien loppuratkaisua? AINOASTAAN LÄPIPELANNEILLE!!!

Itse jätin myrkyn juomatta viimeisessä tehtävässä ja sain kaverit pysymään hengissä. Kuinka käy jos juo myrkyn? Pystyy pelastamaan pojan, mutta kuolee itse myrkkyyn?

Join myrkyn joka ei sitten osoittautunutkaan myrkyksi, eli kusetusta. Ethan katsoi kelloa epäuskoisesti ja totesi vielä elävänsä.
 
Vastaus: Heavy Rain

Itsekin tuli pelattua läpi yhdellä istumalla ja varmasti tulee viikonloppuna pelattua tyttöystävän kanssa uudestaan.

Täällä on jo syvällisiä analyysejä pelistä ja sen hienouksista/bugeista yms. niin en ala niitä erittelemään, mutta sen haluaisin sanoa että kannattaa ostaa! :p
 
Vastaus: Heavy Rain

Aaargh, oli sitten mennyt tallennustiedosto korruptoitumaan joko edellisen session jumituksen tai tuon kellonaikabugin vuoksi. Ei muuta kuin alusta... :mad:
 
Vastaus: Heavy Rain

Kysymys koskien loppuratkaisua? AINOASTAAN LÄPIPELANNEILLE!!!

Itse jätin myrkyn juomatta viimeisessä tehtävässä ja sain kaverit pysymään hengissä. Kuinka käy jos juo myrkyn? Pystyy pelastamaan pojan, mutta kuolee itse myrkkyyn?

Entäpä jos ajoi Ethanilla väärään paikkaan. Itselläni oli useita vaihtoehtoja, mutta arvasin mestaksi sataman. Äänien perusteella.

Itse ajoin Ethanilla väärään paikkaan. Hiukan outoa oli se että Ethan hoki ettei kerkiä tarkistamaan kuin yhden paikan. Oli sitten väärä paikka ja itkua tihrusti auton vieressä että poika kuolee.
No sitten MAdison sai selville murhaajan ja soitti Ethanille, jolloin tämä tuntui hyvin kerkiävän myös sinne toisellekkin paikalle.
 
Vastaus: Heavy Rain

läpi pelattu ilman mitään ongelmia tallennuksissa tai muuallakaan. Loistava peli tosin jäi häiritsemään aika pahasti tuo loppuratkaisu
miten hemmetissä se Shelby oolikin murhaaja, miksi se ensinäkin keräs todistusaineistoa, tappoi sen golffaajan ym. yhtäkkiä mies onkin origami killer. Jäikö multa joitan väliin pahasti?
 
Vastaus: Heavy Rain

Aaargh, oli sitten mennyt tallennustiedosto korruptoitumaan joko edellisen session jumituksen tai tuon kellonaikabugin vuoksi. Ei muuta kuin alusta... :mad:

Hops!

Teki mulla saman ja uusin (sekä uusimmat) chapterit eivät toimineet, mutta otin joku 6 chapteria taaksepäin niin toimii taas ja pystyy tallentamaan uudestaan.
 
Ylös Bottom