Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain

Mutta kyse on varmasti myös yksilöistä tässä. Osa heittäytyy enemmän juonen ja yleisen tunnelman mukaan + laittaa mielikuvituksen toimimaan - ehkä enemmän kuin toiset. Samahan se on tietyissä leffoissa, missä osa heittäytyy leffaan mukaan ihan eri tavalla kuin toiset.
Tästähän tässä napinassa oli myös kyse. Missä se mielikuvitus? Minun mielikuvitusta Heavy Rainin pelimekaniikka rajoitti enemmän kuin tarpeeksi. Kaikki oli putkea, jota mentiin ennaltamäärätyin QTE:ein eteenpäin. Lisäksi jotkin vammailut oli vaan pakko tehdä, vaikka oikeassa elämässä ei sellaiseen olisi tarvetta.
Asia olisi ollut paremmin, jos myös vapaampi häröily olisi mahdollista ja sitten olisi ollut jo ekstaasissa, jos noista häröilyistä olisi tullut butterfly effectiä. Nyt vaan oli, että meh, nämähän nähtiin jo Fahrenheitissa... Sen alun vessakohtauksen tasolle monipuolisuudessa ei edes ylletty HR:ssä missään vaiheessa IMO.

Elokuvana: 8
Pelinä: 6½
 
Vastaus: Heavy Rain

Näistä QTE-keskustelusta tuli mieleen yksi kohtaus missä oli pahin paina ja pidä nappeja pohjassa:
(spoilaa vähän)
Siinä kohdassa kun ollaan Jaydenin kanssa siellä autoromuttamolla. Tulee tappelu mad dogin kanssa, jos hoidit ekan kohdan hyvin tuli se kohta kun Jayden tähtää aseella mad dogia ja rupee saamaan huumevierotus oireita. Siinä kohtaa piti painaa 8näppäintä(!!!) samaan aikaan(muistaakseni r1,r2,l1,l2, neliö, kolmio, ympyrä ja oikea tatti jonnekkin suuntaan. Tuli pieni paniikki siinä kohtaa:D
 
Vastaus: Heavy Rain

Näistä QTE-keskustelusta tuli mieleen yksi kohtaus missä oli pahin paina ja pidä nappeja pohjassa:
(spoilaa vähän)
Siinä kohdassa kun ollaan Jaydenin kanssa siellä autoromuttamolla. Tulee tappelu mad dogin kanssa, jos hoidit ekan kohdan hyvin tuli se kohta kun Jayden tähtää aseella mad dogia ja rupee saamaan huumevierotus oireita. Siinä kohtaa piti painaa 8näppäintä(!!!) samaan aikaan(muistaakseni r1,r2,l1,l2, neliö, kolmio, ympyrä ja oikea tatti jonnekkin suuntaan. Tuli pieni paniikki siinä kohtaa:D

Ihmettelin itte ton jälkeen, et miksei tuu trophyä. Mun mielestä se olis kyllä ollu sen arvonen suoritus(ainaki vaikeimmalla tasolla).
 
Vastaus: Heavy Rain

Mulla ei ikinä riittänyt sormet siihen, kun piti käyttää tyyliin kaikkia sormia, nenää, kieltä, varpaita ja ohimoa. Muutamia kertoja kokeilin mut sit päätin asian olla. Muutenkin pari kohtaa vaati semmosta sormipainelujärjestystä että kun painoi erisormella niin ei toinen sormi enää yltänyt.
 
Vastaus: Heavy Rain

Pelaan varmaan vain trophien takia enään kun tietää jo kuka on murhaaja enään. Siitä pitikin kysyä..
Kun on tuo trophy, että selviydy kaikista haasteista "Trial Master", niin pitääkö pelata koko peli läpi vai voiko tehdä ekan haasteen ja sitten hypätä heti toiseen lukuun, missä on toinen tehtävä/haaste. Saako trophyn siten?

Käsittämätöntä!!

Kun yritän tehdä tota
kamikaze trophyä eli ajaa vastapäsitäliikennettä
niin aina kun pitää ohjainta kääntää oikealle niin epäonnistun eli muuttuu punaiseksi tai kolaroin, mutta jokaisessa liikkeessä kun pitää kääntää ohjainta vasemmalle niin onnistun???? Olen yrittänyt jo varmaan 50 kertaa, mutta aina epäonnistun siinä oikealle käännössä?? Mikä tässä on vikana?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Itsekin tuli pelattua peli läpi. Loppu oli tällainen:
Jayden kuoli murskaimeen. Pari nappia meni vituiks tappelussa ja sinne vyöry. Madison pääsi prätkällään varastolle ja tuli ulos Ethanin ja Shaunin kanssa. Poliisipäällikkö lähti Jaydenin hautajaisiin. Blake pisti Jaydenin lasit päähän ja näki Jayden "virtuaalitodellisuudessa" pelästyen. Ethan, Madison & Shaun ostivat asunnon yhdessä ja Shelby jäi henkiin.

Täytyy varmaan pelata toistamiseen läpi kun jäi toi loppu korpeamaan aika pahasti ja muutama kohtaus muutenkin :)
 
Vastaus: Heavy Rain

Tietääkö kukaan miten tuo voi olla mahdollista, siis aikaisempi viestini, missä pitää ajaa vastapäistä liikennettä vastaan?
 
Vastaus: Heavy Rain

Tietääkö kukaan miten tuo voi olla mahdollista, siis aikaisempi viestini, missä pitää ajaa vastapäistä liikennettä vastaan?
Koita aluksi ihan vaikka toisella ohjaimella. Ja varmaan ei tarvi päivittäin samaa kysyä jos kukaan ei ehdi vastata. Kyllä täällä yleensä saa vastauksen. Ainakin TT-2k on yleensä ekana vastailemassa.
 
Vastaus: Heavy Rain

Vaikeustason vaihto saattaa myös auttaa. Itse en ainakaan helpoimmalla saanut trophyä avattua vaikka kuinka yritin.
 
Vastaus: Heavy Rain

Tietääkö kukaan miten tuo voi olla mahdollista, siis aikaisempi viestini, missä pitää ajaa vastapäistä liikennettä vastaan?

Mulla oli ihan sama ongelma tos kohtaa, joten tuskin on sun kapulasta kii. Millä vaikeustasolla muuten pelasit. Mä otin suoraa sen vaikeemman, ku ne muut tuntu nii helpolta.:D
 
Vastaus: Heavy Rain

Mulla oli ihan sama ongelma tos kohtaa, joten tuskin on sun kapulasta kii. Millä vaikeustasolla muuten pelasit. Mä otin suoraa sen vaikeemman, ku ne muut tuntu nii helpolta.:D

Noniin, juu anteeks eka että kävin vähän kärsimättömäksi, mutta se kohta oli niin raastava, että pakko se oli läpi vedettävä. Sain sen vedettyä ja alkuun voin sanoa, että ohjaimesta ei riipu , sillä testasin kahdella. Lauantaina yritin, ja joka kerta samoissa kohdissa feilasin. Tänään kuitenkin ajattelin, yrittää uudestaan niin johan toimi ja kamikaze tuli. Vaikeustasolla ei ole väliä, HELPOIMMALLA vedin itse. Aloittakaa koko missio uudestaan, oliks se nyt se Karhu. Itselläni ainakin toimi, vaikka Lauantaina aloitin uudestaan 3 kertaa. Uskon, että kone pitää sammuttaa kokonaan ja sitten aloittaa uudestaan. Tiedä sitten, jokin bugi kuitenkin siinä kohtaa on. Toivottasti ymmärsitte jotakin edes. :D trophy tuli, mutta parit veri suonet poksattivat kyllä :D
 
Vastaus: Heavy Rain

Kun yritän tehdä tota
kamikaze trophyä eli ajaa vastapäsitäliikennettä
niin aina kun pitää ohjainta kääntää oikealle niin epäonnistun eli muuttuu punaiseksi tai kolaroin, mutta jokaisessa liikkeessä kun pitää kääntää ohjainta vasemmalle niin onnistun???? Olen yrittänyt jo varmaan 50 kertaa, mutta aina epäonnistun siinä oikealle käännössä?? Mikä tässä on vikana?

Jossain toisella foorumilla sanottiin että joissakin ohjaimissa se liiketunnistin ei oikein skulaa jos pitää sitä ohjainta normaalisti,eli jos nojailet sohvalla niin ohjain on n.45 asteen kulmassa. Pitäis kuulemma laittaa tasaselle pöydälle ja siinä käännellä. Tiedä sitten onko tossakaan mitään järkeä, itselläni meni kyllä ihan tavallisesti.
 
Vastaus: Heavy Rain

Mulla oli ihan sama ongelma tos kohtaa, joten tuskin on sun kapulasta kii. Millä vaikeustasolla muuten pelasit. Mä otin suoraa sen vaikeemman, ku ne muut tuntu nii helpolta.:D
Itsellä ei ollut suurempia ongelmia. Ensimmäisellä yrityksellä ja vaikemmalla tasolla:cool: Ja joo, sen kapualan pitäis olla suunilleen vaakatasossa kun tuota tekee.
 
Vastaus: Heavy Rain

Läpi meni kahdella istunnolla, mikä kertoo jo pelin vangitsevuudesta. Kunnon draaman ja mysteerin ystävänä tuli ahmittua tämä niin nopeasti kuin mahdollista. Todella tunteita herättävä kokemus, ja toi mukanaan jo kauan kadoksissa olleen "makaroonijalka"-efektin kun action-kohtauksissa jännää hahmon puolesta! :D
Ehdottomasti kokemisen arvoinen.

Hieman kyllä häiritsi
että Ethanin blackoutteja ja origameja ei selitetty mitenkään. Liekkö alunperin pitänyt olla mahdollista että muutkin olisi murhaajia, mutta tuo on sitten lopullisesta jäänyt pois.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

Ekan kerran peli läpi. Hieno peli kertakaikkiaan! Tuo loppu jonka pelasin oli kyllä omasta mielestäni epäreilu. Uudestaa läpi, uusilla kujeilla :)

Loppu:
Loppu jossa Blacke ampuu Ethanin.
 
Vastaus: Heavy Rain

Onkos kenenkään korviin kantautunut edes huhupuheita uusien Chronicles episodien julkaisuaikataulusta?
 
Vastaus: Heavy Rain

Itsekin tuli pelattua peli läpi. Loppu oli tällainen:
Jayden kuoli murskaimeen. Pari nappia meni vituiks tappelussa ja sinne vyöry. Madison pääsi prätkällään varastolle ja tuli ulos Ethanin ja Shaunin kanssa. Poliisipäällikkö lähti Jaydenin hautajaisiin. Blake pisti Jaydenin lasit päähän ja näki Jayden "virtuaalitodellisuudessa" pelästyen. Ethan, Madison & Shaun ostivat asunnon yhdessä ja Shelby jäi henkiin.

Täytyy varmaan pelata toistamiseen läpi kun jäi toi loppu korpeamaan aika pahasti ja muutama kohtaus muutenkin :)

Meikä sai ekalla juuri pelin läpi ja päädyin samaan loppuratkaisuun. Kyllä oli hullun hyvä peli, vaikka nyt nuo kohdat olivatkin aika selviä, jotka loppuratkaisuun tulevat vaikuttamaan
(suutele Madisonia/älä suutele jne.)
. Virkistävää oli myös se, että virhepainallus väärässä paikassa vaikuttaa peruuttamattomasti pelin kulkuun, mikä tosin kyseisillä hetkillä hatuttikin. Pieniä miinuksia pelissä olikin, kuten hahmojen liikuttelu sekä kamera, mutta pelin aikaansaamat tunteet olivat jotain, mitä ei vähään aikaan ole päässyt kokemaan. Jos tällä iällä voi pelatessa saada kylmät väreet, liikuttua loppuratkaisusta tai kirota tyriessä tappelun niin kyllä jossain on menty peliä tehtäessä oikeaan suuntaan.

Yksi suurempi epäloogisuus tuli mieleen: kuka selviää sadevedessä päiviä jäätymättä kuoliaaksi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain

^
Jep, aika sopivalla aikataululla siellä vedessä on lilluttu, kun ihan viime hetkellä päästään pelastamaan :D Mukavasti ehtii välillä nussimaan ja pyörtyilemään ;)
 
Vastaus: Heavy Rain

Toiseen kertaan koko homma läpi. Ei tuntunut laisinkaan tylsältä. Kiva kokeilla uusilla taktiikoilla ja katsoa mitä tapahtuu. Kuitenkin melko vähän onnistuin pelin kulkua ensimmäisestä kerrasta muuttamaan. Loppu oli nyt mielekkäämpi :cool: Tuskinpa enään kokonaan pelaan alusta loppuun. Joitain chaptereita voisi pelailla ja katsoa mitä tapahtuu kolmannella kerralla.
 
Ylös Bottom