Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain

Lainasin velimieheltä tän, mutta heti tuli ongelma matkaan. Lainasin siis Move Editionin, jonka veljeni oli mennyt juuri läpi ilman mitään Movea tai mitään, mutta minulla peli vain ilmoittaa, että PS Eye ei ole kytkettynä konsoliin ja käskee painamaan x-näppäintä kun se on kytketty. En siis voi tehdä yhtään mitään, kun sammutan pelin, PS3 piippaa kolme kertaa ja ruutu menee mustaksi mutta Slimin vihreä valo jää vilkkumaan. :confused:
Eikä siis sammu täysin. Hiton outoa, kokeilin poistaa asennuksen, mutta eipä auttanut, osaako täällä kukaan neuvoa ?
 
Vastaus: Heavy Rain

Lainasin velimieheltä tän, mutta heti tuli ongelma matkaan. Lainasin siis Move Editionin, jonka veljeni oli mennyt juuri läpi ilman mitään Movea tai mitään, mutta minulla peli vain ilmoittaa, että PS Eye ei ole kytkettynä konsoliin ja käskee painamaan x-näppäintä kun se on kytketty. En siis voi tehdä yhtään mitään, kun sammutan pelin, PS3 piippaa kolme kertaa ja ruutu menee mustaksi mutta Slimin vihreä valo jää vilkkumaan. :confused:
Eikä siis sammu täysin. Hiton outoa, kokeilin poistaa asennuksen, mutta eipä auttanut, osaako täällä kukaan neuvoa ?
Tämä kiinnostaisi minuakin. Tuntuu että myynnistä löytyy vaan noita move-editioneita ja itse pelailen perinteisellä kapulalla. Ei huvittaisi ostaa sikaa säkissä toivoen että toimii ja todeta samaa ongelmaa kuin VivaEmptiness.
 
Vastaus: Heavy Rain

Tuli tilattua tämä peli itselle kun olen kuullut paljon peliä kehuttavan vaikka on jo aikaa kun ilmestyi.Itselle tilasin tuon move version.Itse tykännyt esim L.A. Noiresta helv....ti.Monet vihjanneet että on hieman saman tyylinen mutta synkempi kokonaisuus.Kovin paljon ei ole tullut pelailtua vaikka kohta vuoden pleikkari ollut talossa.Lapset tykänny noista move peleistä paljon.Killzone 2:n on pelattuna ja kolmonen seuraavana ostoslistalla.Siitä kakkosesta kanssa tykkäsin!!Pari ajopeliä ja hokia tietenkin on tullut osteltua ja lapsille laulupelejä ja tanssipelejä.Kovasti on kyllä Heavy Rain:ä kehuttu joka paikassa ja erilaiselta peliltä mitä yleensä pelit on.Epäilen että voisi olla juuri minun makuun tuo peli??
 
Vastaus: Heavy Rain

Tuli tilattua tämä peli itselle kun olen kuullut paljon peliä kehuttavan vaikka on jo aikaa kun ilmestyi. ... Epäilen että voisi olla juuri minun makuun tuo peli??

Sittenpähän näet, kun kerta pelin jo tilasit. Toimiiko tuo Move Edition muuten myös ihan vain tavallisella PS3-ohjaimella eli ilman Movea?
 
Vastaus: Heavy Rain

Pitäis toimia.Eli alussa valitaan millä ohjain systeemillä pelataan movella tai normi ohjaimella ja eikun menoks.Tilasin juuri tuossa äsken sen Killzone 3:n markantalon uskomattomasta tarjouksesta 9,90e ilman postituskuluja.Miten voidaan myydä tuohon hintaan ja ilman postitusmaksuja??
 
Vastaus: Heavy Rain

Olen nyt vihdoinkin päättänyt hommata tämän mestariteoksen ja tuossa hintoja katsellessa heräsi kysymyksiä:

VPD:ssä on myynnissä alk.per. versio englanninkielinen ja sitten toinen heavy rain jossa ei tätä engl. tekstiä ole joten onko siinä jotkut kälyset suomidubit sitten laitettuna?

Ja toiseksi onko pelissä suomenkielinen tekstitys (puheen ollessa engl.)?
 
Vastaus: Heavy Rain

Olen nyt vihdoinkin päättänyt hommata tämän mestariteoksen ja tuossa hintoja katsellessa heräsi kysymyksiä:

VPD:ssä on myynnissä alk.per. versio englanninkielinen ja sitten toinen heavy rain jossa ei tätä engl. tekstiä ole joten onko siinä jotkut kälyset suomidubit sitten laitettuna?

Ja toiseksi onko pelissä suomenkielinen tekstitys (puheen ollessa engl.)?

Missään pelin versiossa ei ole suomidubbeja, vain pelkät suomenkieliset tekstit.
 
Vastaus: Heavy Rain

Yks helpommista platinumeista, mitä on ja silti vain 3 % pelaajista on sen saanut. Tästä näkee kuinka suuri sunnuntaipelaajien yleisö Heavy Rainilla on.

"Vain sen saanut" saattaa olla enemmänkin "viitsi pelata" (siitähän se kiinni - jaksaako ottaa uusiksi). Heavy Rain on parhaimmillaan sen ekan pelikerran jälkeen (oletan, ettei kukaan katso ohjeita sen aikana) ja moni saattaa pitää taukoa ennen toista pelikertaa. Ainakin itse olen pelannut vain kerran ja jossain vaiheessa vedän varmaan toisen kerran.

Sunnuntaipelaajat eivät yleensä trophyista välitä, mutta eivät monet muutkaan. Mulla on oikeastaan vain yksi frendi joka niitä hieman keräilee mun lisäksi. Mutta moni on kyllä kaukana sunnuntaipelaajasta. Monella on oikeaakin elämää. ;)
 
Vastaus: Heavy Rain

"Vain sen saanut" saattaa olla enemmänkin "viitsi pelata" (siitähän se kiinni - jaksaako ottaa uusiksi). Heavy Rain on parhaimmillaan sen ekan pelikerran jälkeen (oletan, ettei kukaan katso ohjeita sen aikana) ja moni saattaa pitää taukoa ennen toista pelikertaa. Ainakin itse olen pelannut vain kerran ja jossain vaiheessa vedän varmaan toisen kerran.
Sama täällä. Jotenkin tuntuisi siltä, että platina tuollaisesta pelistä vaatisi melkoista läpipeluuohjeiden pläräämistä ja suorittamista ihan vain se platinankiilto silmissä, mikä ei vain tunnu tuollaisen kokemuksen yhteydessä... Noh, oikealta. Sehän tuossa juuri oli hienointa, että ensimmäisellä kerralla kaikki piti tehdä puhtaalla vaistolla ja lopputulos oli mitä se nyt sitten olikin. Nyt pelin juoni ja tapahtumat alkavat olla jo sen verran unohtuneet, että toista kertaa voisi alkaa jo harkitsemaan. Tuskinpa siitäkään pystisaalis tosin sen kummemmin kasvaa.
 
Vastaus: Heavy Rain

Sama täällä. Jotenkin tuntuisi siltä, että platina tuollaisesta pelistä vaatisi melkoista läpipeluuohjeiden pläräämistä ja suorittamista ihan vain se platinankiilto silmissä, mikä ei vain tunnu tuollaisen kokemuksen yhteydessä... Noh, oikealta. Sehän tuossa juuri oli hienointa, että ensimmäisellä kerralla kaikki piti tehdä puhtaalla vaistolla ja lopputulos oli mitä se nyt sitten olikin. Nyt pelin juoni ja tapahtumat alkavat olla jo sen verran unohtuneet, että toista kertaa voisi alkaa jo harkitsemaan. Tuskinpa siitäkään pystisaalis tosin sen kummemmin kasvaa.

Välillä tulee ihmeteltyä, että miksi joku (seikkailu)peli pitäis ylipäätään pelata uudestaan läpi. Lopputuloksen kun tietää niin ainakin jännitys on totaalisesti pois. Jos harrastaa trophyjen keräilyä niin sitten on tietenkin eri juttu, mutta suurin osa pelaajista (kuten minä) nuo ei voisi vähempää kinnostaa.
Tykkäsin Heavy Rainista todella paljon, mutta en voisi kuvitellakkaan pelaavani sitä uudestaan - nähty mikä nähty. Toki peli voi loppua muutamalla eri tavalla (tai jäädä jopa kesken) jos tekee tietyt asiat eri tavoilla, mutta murjaaja ei siitä muutu.
 
Vastaus: Heavy Rain

Välillä tulee ihmeteltyä, että miksi joku (seikkailu)peli pitäis ylipäätään pelata uudestaan läpi. Lopputuloksen kun tietää niin ainakin jännitys on totaalisesti pois. Jos harrastaa trophyjen keräilyä niin sitten on tietenkin eri juttu, mutta suurin osa pelaajista (kuten minä) nuo ei voisi vähempää kinnostaa.
Tykkäsin Heavy Rainista todella paljon, mutta en voisi kuvitellakkaan pelaavani sitä uudestaan - nähty mikä nähty. Toki peli voi loppua muutamalla eri tavalla (tai jäädä jopa kesken) jos tekee tietyt asiat eri tavoilla, mutta murjaaja ei siitä muutu.
Nuohan sitä uudelleenpeluuta ovatkin viivästyttäneet mutta toisaalta Heavy Rain on erittäin elokuvallinen kokemus ja kestäähän hyvä leffakin vuosien mittaan useamman katselukerran vaikka juonen ja lopputuloksen jo tietäisikin. Tuo tosin epäilyttää, tuleeko niitä asioita toisellakaan kerralla tehtyä mitenkään merkittävästi eri tavalla. Jo ensimmäisellä kerralla vastaan tepasteli siinä määrin onnellinen loppu, ettei niitä huonompia ainakaan innosta todistaa vaikka ne siellä olisivatkin.

Eipä silti, pelin ohjaajahan tuon kokemuksen parhaiten kitetytti:

Cage has also stated that “I would like people to play it once…because that’s life. Life you can only play once...I would like people to have this experience that way.” He goes on to say, "I'm fine with [reloading to avoid a bad result], but the right way to enjoy Heavy Rain is really to make one thing because it's going to be your story. It's going to be unique to you. It's really the story you decided to write...I think playing it several times is also a way to kill the magic of it."

Totta höpäjää ja tuokin varmaan osaltaan blokkaa uusintakertoja vaikka pirun hyvä peli kyseesä onkin.
 
Vastaus: Heavy Rain

Nuohan sitä uudelleenpeluuta ovatkin viivästyttäneet mutta toisaalta Heavy Rain on erittäin elokuvallinen kokemus ja kestäähän hyvä leffakin vuosien mittaan useamman katselukerran vaikka juonen ja lopputuloksen jo tietäisikin.

Juuri näin. Itsellä ei ollut intoa pelata peliä/tarinaa heti uudestaan - saati alkaa keräämään trophyja ohjeet vieressä - joten päätin suosiolla jättää hyllyyn ja palata peliin jossain vaiheessa. Osahan kokee että uusi peli jotenkin "vanhenee" tietyn ajan kuluessa, mutta itse väännän tasaiseen tahtiin vanhempiakin pelejä (välillä on kehissä joku boksin v. 2005-2006 peli myös).
 
Vastaus: Heavy Rain

Juuri näin. Itsellä ei ollut intoa pelata peliä/tarinaa heti uudestaan - saati alkaa keräämään trophyja ohjeet vieressä - joten päätin suosiolla jättää hyllyyn ja palata peliin jossain vaiheessa. Osahan kokee että uusi peli jotenkin "vanhenee" tietyn ajan kuluessa, mutta itse väännän tasaiseen tahtiin vanhempiakin pelejä (välillä on kehissä joku boksin v. 2005-2006 peli myös).

Ei peliä nyt ihan suoraan voi elokuvaan verrata. Raijasin mökille vanhan Pleikka kakkosen ja läjän pelejä mm GT4:n. Vehje tulille ja peli sisään - ja pettymys oli valtava. Grafiikat olivat niin huonoja, että vaikka peli olisikin vielä pelattava, ei sitä viitsi katsella kovin pitkään. Nostalgiahuumassa vanhoja pelejä voi pelailla, mutta ei niitä kovin kauaa jaksa.
Vaikka Heavy Rain onkin tänä päivänä hienon näköinen peli, ei sitä varmasti jaksa katella enää 5 vuoden päästä. Elokuvissa samanlaista "arvonalenemista" ei vain tapahdu. Peli pitäisi vähintään päivittää vastaamaan nykypäivän standardeja, että sitä jaksaa/viitsii pelata. Jonkun mielestä olen varmasti väärässä, mutta tämä on minun mielipide :)
 
Vastaus: Heavy Rain

Ei peliä nyt ihan suoraan voi elokuvaan verrata. Raijasin mökille vanhan Pleikka kakkosen ja läjän pelejä mm GT4:n. Vehje tulille ja peli sisään - ja pettymys oli valtava. Grafiikat olivat niin huonoja, että vaikka peli olisikin vielä pelattava, ei sitä viitsi katsella kovin pitkään. Nostalgiahuumassa vanhoja pelejä voi pelailla, mutta ei niitä kovin kauaa jaksa.
Vaikka Heavy Rain onkin tänä päivänä hienon näköinen peli, ei sitä varmasti jaksa katella enää 5 vuoden päästä. Elokuvissa samanlaista "arvonalenemista" ei vain tapahdu. Peli pitäisi vähintään päivittää vastaamaan nykypäivän standardeja, että sitä jaksaa/viitsii pelata. Jonkun mielestä olen varmasti väärässä, mutta tämä on minun mielipide :)

Ei mielipideasioissa voi olla väärässä.

Omasta mielestä GT-sarjaa ei oikein voi verrata peleihin, joissa tarina/tunnelma on tärkeintä (esim. Heavy Rain, Mafia 2 tai Bioshock)
Mafian tekninen toteutus (Ps3 versio) oli niin huonoa, että ilman loistavaa tarinaa peli olisi jäänyt heti alkupuolella kesken.
 
Ylös Bottom