Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Monkey Islandit ja muut kyseiset samaan kategoriaan kuuluvat ovat tuttuja toki 90-luvultakin, mutta ne eivät todellakaan vastaa Heavy Rainia.

No ei varmaan vastaa, koska Monkey Islandit eivät todellakaan ole interaktiivisia elokuvia.
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Pitääkö jokainen argumentti vääntää nettifoorumilla romaanin pituiseksi, jotta sinäkin ymmärrät. Herää jo. En vain jaksa vääntää yleisen vittuilijan kanssa koko päivää ja siten pilata päivääni, varsinkin kun missasit pointtini täysin. Hyvin kuvaavaa on, että pelejä ammatikseen pelaavat, joilla on pelejä satoja ja satoja alla ovat olleet hyvinkin suopeita peliä kohtaan. Millä perusteella väität olevasi yhtään parempi arvotelija kuin hekään? En hae tällä minkäänasteista ''kriitikot ovat aina oikeassa'' -kommenttia, joten turhaa vastaat niin, mutta lähinnä tarkoitan, että heidän löytämänsä hyvät asiat ovat myös osuneet minuun kun pidän pelistä. Ja eivät turhaan nuo valtaosa sitä peliä kehu vai ovatko maailman kaikki kriitikot idiootteja sinun mielestäsi? Metacriticisäkin pelin arvosana on loistava. Lue arvosteluja ja sitä kautta ne hyvät asiat. Ne ovat argumenttini. Huonot puolet joita jankkaat, eivät pilaa hyvää kokemusta.

"lue arvosteluja" ei ole myöskään toimiva argumentti. Ellet osaa itse, sinä juuri, muodostaa mielipidettä tai vasta-argumenttia ilman että sinun pitää huutaa "mutta kun nuokin pitävät tästä!" (mikä on itsessään rikkinäinen logiikka, onhan monia hirveitä elokuvia ja pelejäkin kehuttu aikanaan syystä tai toisesta) niin keskustelut auttamatta jäävät tyngiksi kohdallasi.

Hienoa myöskin, että henkilö joka on onnistunut osoittamaan rikkinäisen pelin heikkoudet leimataan "vittuilijaksi", koska hänen mielipiteensä ei osu yhteen teidän ylistys sanoja vilisevän ringin keskellä. Osoittaisin myös, ettei logiikkasi "no et sinä ole parempi arvostelija kuin nämä muut!" toimi myöskään millään tasolla, mutta epäilisin että sekin menisi pääsi ylitse.

Lue arvosteluja? Juuri niiden takia menin pelin ostamaan. Sen takia tänne tultiinkin toteamaan, että hetkinen, mitä ihmeen peliä nämä ihmiset ovat pelanneet? Kontrollit ovat rikki, rytmitys ei toimi, elokuvana peli on amatöörimäinen, pelinä keskeneräinen ja se paljon kehuttu juoni on kasa kliseitä ja juoniaukkoja joita ei pysty mitenkään selittämään pelin sisäisellä logiikalla ilman että alkaa projisoimaan omia keksintöjä peittääkseen käsikirjoittajien mokat.

Jos haukut pelin hauku se hyvin argumentein, mutta ihan turhaa haukutaan vastapuolta 12-vuotiaiksi kakaroiksi. Joku raja. Ja kun kerran vaikutat niin ''vanhalta'' ei käytös ainakaan lapsellisine heittomerkkikommentteineen ole sieltä ikähaarukasta.

Niin haukuinkin, et ole vielä kertaakaan edes hipaissutkaan tuota edellisellä sivulla esitettyä kritiikkiä. Miksi peliä (joka ei siis olekaan peli?) ei voi haukkua huonoista kontrolleista ja itse varsinaisen pelaamisen puutteesta? Ai koska se on interaktiivinen elokuva? No sittenhän siihen kohdistetaan elokuvaan sopivat kritiikit - juoniaukot, huono näyttely, huono ohjaus, heikot motivaatiot ja tympeä rytmitys. Vai onko se sittenkin peli?

Monkey Islandit ja muut kyseiset samaan kategoriaan kuuluvat ovat tuttuja toki 90-luvultakin, mutta ne eivät todellakaan vastaa Heavy Rainia.

Spektaakkelimaisesti meni myöskin tämä pointti sinulta ohi. Monkey Island ei tähän todellakaan kuulunut.
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

No ei varmaan vastaa, koska Monkey Islandit eivät todellakaan ole interaktiivisia elokuvia.

Meikän moka, oletin Lucas Artsien ja muiden vastaavien kuuluvan siihen kategoriaan.

Ellet osaa itse, sinä juuri, muodostaa mielipidettä tai vasta-argumenttia ilman että sinun pitää huutaa "mutta kun nuokin pitävät tästä!" (mikä on itsessään rikkinäinen logiikka, onhan monia hirveitä elokuvia ja pelejäkin kehuttu aikanaan syystä tai toisesta) niin keskustelut auttamatta jäävät tyngiksi kohdallasi.

En hae tällä minkäänasteista ''kriitikot ovat aina oikeassa'' -kommenttia, joten turhaa vastaat niin, mutta lähinnä tarkoitan, että heidän löytämänsä hyvät asiat ovat myös osuneet minuun kun pidän pelistä.

Osaatko jumalauta lukea.

Hienoa myöskin, että henkilö joka on onnistunut osoittamaan rikkinäisen pelin heikkoudet leimataan "vittuilijaksi", koska hänen mielipiteensä ei osu yhteen teidän ylistys sanoja vilisevän ringin keskellä. Osoittaisin myös, ettei logiikkasi "no et sinä ole parempi arvostelija kuin nämä muut!" toimi myöskään millään tasolla, mutta epäilisin että sekin menisi pääsi ylitse.

Mitä vi7un ylistyssanoja. Oletko puhdas trolli vai mikä äijä oikein olet. En ole missään vaiheessa ''ylistänyt'' peliä ja jos olet edes peruskoulussa äidinkieltä lukenut pystyt myös huomaamaan sen. Olen kehunut peliä, mutta edelleenkään peli ei tosiaan ole ps3:n ''paras peli'', vaikka se hyvää viihdettä tarjoaakin. Ja lisää nyt millä tavalla olet parempi arvottamaan peliä, kuin muut kyseisen pelanneet. Suomen Keisari? Pää pois puskasta ja lue mitä kirjoitan ennen kuin jauhat paskaa, niin se helpottaa sinunkin elämää.

Peli on mielestäni hyvä ja mulle on aivan vi7un sama mitä kirjoitat, koska se ei muuta minun, eikä välttämättä kenenkään muun mielipidettä asiaa koskien. Älä yritä aivopestä meitä kiitos.
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Mitä ***** ylistyssanoja. Oletko puhdas trolli vai mikä äijä oikein olet. En ole missään vaiheessa ''ylistänyt'' peliä ja jos olet edes peruskoulussa äidinkieltä lukenut pystyt myös huomaamaan sen. Olen kehunut peliä, mutta edelleenkään peli ei tosiaan ole ps3:n ''paras peli'', vaikka se hyvää viihdettä tarjoaakin. Ja lisää nyt millä tavalla olet parempi arvottamaan peliä, kuin muut kyseisen pelanneet. Suomen Keisari? Pää pois puskasta ja lue mitä kirjoitan ennen kuin jauhat paskaa, niin se helpottaa sinunkin elämää.

Peli on mielestäni hyvä ja mulle on aivan ***** sama mitä kirjoitat, koska se ei muuta minun, eikä välttämättä kenenkään muun mielipidettä asiaa koskien. Älä yritä aivopestä meitä kiitos.

Te, monikko, täällä = tässä ketjussa.

Eli ei sinä.

Huomaa myös, etten ole missään vaiheessa väittänyt olevani parempi kuin kukaan teistä (huom, ei siis "sinä"), mutta sen sijaan olen osoittanut ettet sinä (huom, ei monikko) ole kertaakaan onnistunut keskustelussa vääntämään muuta kuin "mutta kun nuo muut", mikä ei ole toimiva argumentti. Näin ollen keskustelu junnaa paikallaan sinun takia, mutta hermostumisesi ja raivonpuuskasi kohdistat minuun, mikä ei ole toimivaa.

Monta kertaa olen jo tuonut esille nuo viat mitä pelillä minusta on. Nopea vilkaisu Metacriticin suuntaan näyttää, että miltein jokainen on samaa mieltä että ne ovat olemassa, mutta kuitenkin harvempi näyttää niistä rokottavan pisteitä. Mutta jos nyt pakko ottaa jotain kriitikon mielipiteitä tähän mukaan niin Jim Streling Destructoidilla kirjoittaa osuvasti (ehkä lempeämmin kuin itse sanoisin) pelin heikkouksista, jotka ovat juurikin nuo rikkinäiset kontrollit, huono näyttely, surkea tarina ym. ja toteaakin hienosti: jos Heavy Rain olisi se elokuva, mitä se selkeästi toivoo olevansa, se olisi ristiinnaulittu hetkessä ja unohdettukin poistohyllyn nurkkiin.
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Ketjussa on varmaan jo mainittu kaikki olennainen pelin hyvistä ja huonoista puolista, mutta kun kyseessä on yksi 2000-luvun harvoista peleistä, joka on omalla kohdalla tehnyt vaikutuksen, niin on pakko heittää oma mielipide mukaan. Pelin pelaamisesta on jo aika paljon aikaa, joten muistot eivät ole ihan tuoreita. Kuitenkin yleiset ajatukset pelistä ovat edelleen vahvasti mielessä.

Negatiivista:

- Juonessa on todellakin aukkoja. Ehkä seuraavalla pelikerralla ne iskevät niin rajusti päin naamaa, että peli jää kesken. Olen sitä mieltä elokuvien/pelien suhteen, että jos nähdään paljon vaivaa "monimutkaisen" juonen takia, niin silloin myös juoniaukot pitää pystyä saamaan pois.
- Kontrollit (DualShockilla pelatessa) ovat välillä todella turhauttavat.
- Välillä peli on todella tylsä ja osa "tehtävistä" on täysin pelkkää ajantäytettä.
- Osittain peli on pelkkä teknologiademo.

Positiivista:

- Tähän päivään mennessä ainoa peli, jossa olen välittänyt pelihahmojen kohtalosta.
- Ainutlaatuinen tunnelma
- Isänä on helppo ymmärtää Ethanin välillä epälooginenkin käytös.
- Oikeasti osa päätöksistä jää pitkäksi aikaa vaivaamaan mieltä.

Eli tosiaan kyseessä peli josta tuskin kukaan toteaa, että " ihan jees ". Joko tarina ja tunnelma uppoaa tai sitten ei. Omalla kohdalla tosiaan yksi TODELLA harvoista peleistä, joka oikeasti teki vaikutuksen.
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Osaako joku kertoa, että jos ostan tuon normi Heavy Rain version niin se kuulemma päivittyy sitten/voi ladata sen Move Editionin PSN:stä ilmaiseksi. Tarkoittaako toi siis sitä että kaikki Move Editionissa tulevan sälän saa ilmaiseksi samalla eli myös ne lisäosatkin, vai tarkoittaako toi vaan pelkkää Move tukea?
 
Vastaus: Heavy Rain (LTTP 21.02.2012)

Osaako joku kertoa, että jos ostan tuon normi Heavy Rain version niin se kuulemma päivittyy sitten/voi ladata sen Move Editionin PSN:stä ilmaiseksi. Tarkoittaako toi siis sitä että kaikki Move Editionissa tulevan sälän saa ilmaiseksi samalla eli myös ne lisäosatkin, vai tarkoittaako toi vaan pelkkää Move tukea?
Et saa lisäosia, vaan pelkästään move -tuen.
 
Tilasin Coolshopista Heavy Rain Nordic -pelin, mutta postissa tuli Move Edition -versio. Pari kysymystä:

1. Kotelon kyljessä lukee BCES 00802. Tarkoittaako tämä Nordic-versiota?
2. Mitä eroa on tavallisella Nordic-versiolla Move Edition -versioon (muuta kuin se ilmeinen)?
3. Voiko tavallisella ohjaimella pelata Move Edition -versiota? Minulla ei ole Move-kapulaa.
4. Tuleeko kummankaan mukana extrapelattavaa?

Kun ei huvittaisi alkaa vekslata ja odotella toista versiota... Onneksi samalla tilasin L.A. Noiren, joka oli juuri sitä mitä pitikin. On viikonloppuna tekemistä Jallukolaamisen lisäksi.
 
Vastaus: Heavy Rain

2. Mitä eroa on tavallisella Nordic-versiolla Move Edition -versioon (muuta kuin se ilmeinen)?
3. Voiko tavallisella ohjaimella pelata Move Edition -versiota? Minulla ei ole Move-kapulaa.
2. Mukana tulevat kielivaihtoehdot, eli Nordic-versiossa on mukana varmasti myös suomenkielinen tekstitys. Tuosta toisesta niitä ei välttämättä löydy.
3. Voi.

Muihin kysymyksiisi en osaa varmuudella vastata.

Update! Tuotekoodi BCES-00802 on nimenomaan se Nordic-versio.
 
Vastaus: Heavy Rain

Kiitoksia vastauksista.

Hieman tuossa kaivelin, niin Move Edition -versiossa tulee mukana joku Taxidermist-lisäosa. Kaikkiaan voinen siis repiä muovit päältä ja alkaa pelata. Tulipahan arvokkaampi versio halvemmalla hinnalla. Pitää vain nuo tenavat saada tv:n äärestä ensin pois. ;-)

Kiitos vielä kerran.
 
Vastaus: Heavy Rain

Mjoo tuli hankittua ja pelattua läpi. Alkuun pitää sanoa, että mulla oli tiedossa murhaaja ennen pelin aloittamista ja mietinkin että saako tästä mitään irti tuon takia. Mutta kyllähän se tarina vei mennessään ja taustalla tarinassa oli niin paljon muutakin. Ylipäätänsä tarinan eteneminen, kehittyminen ja siinä samalla sen seuraaminen. Varmaan olisi tuonut vielä lisäjännitystä murhaajan henkilöllisyyden pohtiminen pelin edetessä, mutta hyvä oli näinkin. Spoilerissa vähän tarkemmin.

Loppu oli aika mainio. Vain Scott ja Lauren kuolivat. Ethanista ja Madisonista ei tullut paria:rolleyes: Olikohan se pelkästään siitä suudelmasta kiinni...:o Jota ei siis tapahtunut. Ethan muutti lapsensa kanssa uuteen asuntoon ja Madison kirjoitti tapahtumista kirjan. Jayden pääsi eroon riippuvuudestaan. Vähän jäi ketuttamaan tuo Laurenin kuolema kun se olisi ollut kait pelastettavissa siellä autossa veden alla. Tuli kuitenkin valittua juuri se toinen vaihtoehto siinä hädässä. Tuossa peli nimenomaan onnistui, pelaajaa oikeasti kiinnostaa hahmojen kohtalot.

Vähän nuo jo aikaisemissa viesteissä mainitut juoniaukot jäi kalvamaan mieltä. Muuten hyvin kirjoitettua tarinaa häiritsee aukot Scotin tarinassa. Scotilla pelatessa ei kaverin ajatuksia kuunnellessa voinut millään uskoa häntä murhaajaksi vaikka tiesin sen jo etukäteen. Scotilla pelatessa oikein yrittämällä yritin että jotkin sanat tai lähinnä ajatukset paljastaisi jotain, mutta ei. Aloin jo jossain vaiheessa miettimään että olen tainut sekoittaa hänet johonkin tai tms., ei tämä kaveri voi se murhaaja mitenkään olla. No loppua kohden se kävi vähän selvemmäksi mutta tuossa ollaan oltu vähän huolimattomia. Haluttu varmaan peittää se että pelaaja ei millään epäilisi häntä? Yhden kerran ajattelin että joo tämähän onkin aika selvä juttu, kun Scott kävi hakemassa kauppiaalta laatikon jossa oli origameja ja muuta. Melkein heti perään Ethan sai samanlaisen ja ajattelin tietty että se on se ihan sama laatikko jonka Scott kävi hakemassa. Vain lähettääkseen sen edelleen. No eihän se ihan niin ollut.

E. Jaydenin tekemään murhaajaprofiiliin se tietysi sopi; 45-48 vuotias (ikää ei kait sanottu missään mutta ulkonäöltään näyttääkin juuri tuon ikäiseltä), rauhallinen tms.

Huonolle käsikirjotukselle/suunnitelulle Scotin ajatusten osalta ajattelin selityksenä sen että kaveri on niin kahjo ja mielipuolihullu että ajatuksetkin harhailee. Sen ajatukset ei valitettavasti ollut ainoa aukko hänen tarinassa.

Tekisi mieli pelata heti uudestaan mutta kun tuo loppu oli niin hyvä että ei millään tohtisi "pilata" sitä. Nyt jäi hyvä maku suuhun. Varmaan Moven kanssa jossain vaiheessa sitten uudestaan. Nyt meni ihan normi ohjaimella ja Moven kanssa tuo on kuuleman mukaan vielä parempi.

Lisäosa oli ihan ok, harmillisen lyhyt mutta kyllä siinäkin
pulssi vähän nousi kun White saapui kotiin ja menin sängyn alle piiloon. Sillä aikaa kun se otti lyhyet torkut, todella lyhyet, hiippailin pois.
Harmi että näitä ei tullut lisää. Ihan jänniä olisi varmaan ollut.

Hyvään aikaan tuli tuo podcastikin aiheesta, voisi varmaan huomenissa sen kuunnella.
 
Vastaus: Heavy Rain

Heavy Rainin tekijöillä on taito tehdä jotain hyvin erillaista. Vaikka kyseessä onkin tekniikka demo, onnistuu se kolkuttelemaan tuota tunnepuolta aivan kuten Heavy Rain teki pitkin matkaa. Tälläistä haluaisi konkretisoituvan heiltä pian myös peliksi:

[video=youtube;j-pF56-ZYkY]http://www.youtube.com/watch?v=j-pF56-ZYkY[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Heavy Rain


Mitä ihmettä. Aivan uskomatonta, kun ei sanatkaan riitä kuvaamaan.. Video oli kyllä paras ''traileri'' mitä hyvin pitkään aikaan nähty. Jos tuollaisen pelin joskus saisi. Jäi fiilis, että haluaisi nähdä/kokea mitä seuraavaksi tapahtuu. Huhuh :D
 
Vastaus: Heavy Rain

Mitä ihmettä. Aivan uskomatonta, kun ei sanatkaan riitä kuvaamaan.. Video oli kyllä paras ''traileri'' mitä hyvin pitkään aikaan nähty. Jos tuollaisen pelin joskus saisi. Jäi fiilis, että haluaisi nähdä/kokea mitä seuraavaksi tapahtuu. Huhuh :D

Älä liikaa innostu. Tuo on siis vain demo ja tekijät ovat itse sanoneet, ettei sillä ole mitään tekemistä minkään olemassa olevan peliprojektin kanssa. Toisin sanoen se on tekniikkatutkielma. Tunnelataus on kyllä kova ja kerronta omaa luokkaansa. QD:n käsissä tuo olisi kyllä kutkuttava lähtökohta pelille!
 
Vastaus: Heavy Rain

Heavy Rainin tekijöillä on taito tehdä jotain hyvin erillaista. Vaikka kyseessä onkin tekniikka demo, onnistuu se kolkuttelemaan tuota tunnepuolta aivan kuten Heavy Rain teki pitkin matkaa. Tälläistä haluaisi konkretisoituvan heiltä pian myös peliksi:
Huhuh! Kara palautti välittömästi mieleen Rachelin Blade Runnerista :D Onko Cage ilmoittanut milloin tai mille alustalle (PS3 /PS4) tuleva projekti julkaistaan?
 
Ylös Bottom