Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

Saiskohan vielä supportia näin vanhaan peliin?

Pelasin pelin aikoinaan läpi dualshockilla. Myöhemmin päivitin pelin Move-versioksi kun movekapulakin tule jossain vaiheessa hommattua.
Kun käynnistän pelin, movekapula alkaa vilkkumaan, mutta mitään komentoja peli ei ota kapulalta vastaan.

Alkuvalikossa on kohta, switch to move controller tai vastaava. Siihen kun menee padilla, avautuu movekapulan kalibrointi-ruutu, jossa pitää osoittaa kapulaa ruudun keskelle ja painaa T-liipaisinta. Kuitenkaan liipaisimen painamisesta ja pohjassa pidosta ei tapahdu mitään, koska ei ota komentoja vastaan. Move-ohjain on kyllä kunnossa, kun XMB:ssä sillä voi navigoida ja toimiipa se sport championissakin.

Muistaakseni joskus pari vuotta sitten kun movepäivityksen latasin ja kerran sitä koitin, peli sillä toimi. Mutta ei enää toista kertaa. Oon koittanut poistaa heavy rainin tiedot kovalevyltä (paitsi en pelitallennuksia) ja asentaa uudelleen mutta ei auta. Voiko pelitallennukset sotkea koko homman ja pitäiskö nekin lanata?

Kiitos avusta jo etukäteen.

Sammuta kaikki muut ohjaimet ja varmista, että Move-kapula on ohjain"portissa" 1. Sen jälkeen käynnistä Heavy Rain nimenomaan sillä Movella.

Kiitos avun yrityksestä, mutta ei toiminut vieläkään :(
Move-kapula oli siis ainoa ohjain joka oli päällä ja ohjainasetuksista asetin sen ykkösohjaimeksi.

Peli käynnistyy, move-kapula vilkkuu kuin hullu mutta peli ei reagoi mihinkään moven painalluksiin.

En tiedä miten olen voinut välttyä tämänkaltaiselta mestariteokselta tähän päivään saakka, mutta nyt viimein edellisiltana sain Heavy Rainin vedettyä läpi, ja huikea pelihän tässä on kyseessä. Ne jotka eivät ole vielä peliä pelanneet niin HANKKIKAA se. Pelin saa nykypäivänä parillakympillä, vaikkakin peli on sen täyden 69,95 € arvoinen. Ei tästä äkkiseltään tule kyllä mieleen peliä, jossa olisi ollut parempi tunnelma kuin Heavy Rainissä, niin hyvä se vain on. Peli ei ole kuitenkaan täydellinen, kankea ohjaus ja välillä häränpyllyä heittävät kamera häiritsevät pelin aikana, mutta ne unohtuvat täysin pelin läpipelattua. Ja kyllähän ne jotkut juonen yksityiskohdat jäivät itselle epäselväksi, mutta nämä ovat pieniä valituksen aiheita. Suosittelen lämpimästi, mikäli joku on samanlainen Matti Myöhänen kuin minä, joka ei ole peliä vieläkään pelannut.

Lopusta:

Tuli kyllä täysin puun takaa se, että Scott oli murhaaja. Rehellisesti sanottuna leukani loksahti auki siinä vaiheessa, kun toisen lapsen henkilöllisyys menneisyydestä selvisi. Puhun siis Scotista. Vähän jäin ihnmettelemään, että miksi Scott teki salapoliisin työtä ja yritti kokoajan löytää origami murhaajaa, mutta ehkäpä hän halusi pitää vain kulissia yllä eikä herättää epäilyksiä. Loppu meni minulla siis näin:

Ethan - Selvisi ja epilogissa Ethan oli Madisonin ja Shaunin kanssa katsomassa uutta asuntoa.
Madison - Selvisi ^^
Jayden - Ei selvinnyt. Tippui silppuriin vai mikä se oli nosturilta tapellessaan Scottin kanssa. Epilogissa Blake löysi ARI-lasit ja laittoi ne päähän. ARI:n ''maailmassa'' Blake näki Jaydenin.
Scott - Selvisi ja otti hatkat.
Lauren - Hukkui jäädessään järven pohjassa olleeseen autoon.

Itseltäni meni vähän ohi se, että mistä Madison sai selville, että Scott oli murhaaja ja sen että missä hän asui? Olenko vain huonomuistinen?

Minäkin pelasin tämän loppuun noin viikko sitten ja todella intensiivinen kokemus oli. Täysin uniikki ja kiehtova peli, olin monessa kohtauksessa todella tunnelimissa. Murhaajaa osasin epäillä parin kohdan perusteella.

Minulla loppu meni näin:
Ethan joutui vankilaan, mistä vapautui murhaajan jäätyä kiinni.
Madison antoi Scottin pudota nosturista. Hän kirjoitti kirjan aiheesta ja jakeli nimikirjoituksia kirjakaupassa.
Jayden kuoli autoromuttamolla murskaimessa pidättäessään Mad Jackia. Silloin iskivät vieroitusoireet.
Lauren lähti pois lapsensa kanssa.

Niin, ja eiköhän se Scott ollut etsivinään murhaajaa vain saadakseen todisteet (kirjeet ja origamit) takaisin itselleen tuhotakseen ne.
Eihän hän koskaan tutkinut esimerkiksi sitä kirjekuorta tai origamia, jotka sai Laurenilta ja kaupasta.

Kehtaa tässä vielä kommenttinsa kirjoittaa, kun tämän vuoden puolellakin on viestiä ketjuun kuitenkin tullut.

Kyseessä siis ensimmäinen PS3-peli itselleni ja hyvinkin positiivisena kokemuksena se jäi mieleen. Varsinkin alkupuolella tunnelma oli katossa, mutta viihdyttävä peli oli lopuiltakin osin. Useammassa kohtauksissa tuli niin sanotusti hiki, kun tiukassa paikassa kiireessä piti näppäimiä näpytellä tai ohjain heilutella, eikä hommaa toki helpottanut se, että sattuneesta syystä aika ajoin tuli X:n näkyessä ruudulla painettua neliötä.

Tunnelmaa, jota loivat muun muassa parhaimmillaan hieno ulkoasu ja onnistunut vaikkakin niukka soundtrack, oli mukana sen verran, että siitä sopisi jakaa muillekin peleille. Juonessa oli häiritsevät täällä jo vuosia sitten mainitut typeryytensä, ja ääninäyttely pelin alkupuolella kuulosti ajoittain pahalta, mutta myöhemmin ei häiritseviä näyttelyn osalta kohtia enää mainittavasti tullut vastaan. Paremmin tässä hahmoja kohtaan syntyi erilaisia tunteita kuin lähimmässä vertailukohdassani, The Walking Deadissä.

Parhaimmillaan tunnelma oli Ethanin vaatimattomassa asunnossa masentavaa iltaa viettäessä ja sen jälkeen köyhällä leikkipuistolla.

Saapa nähdä miten Beyond: Two Souls tulee maistumaan, sillä aikoinaan Fahrenheitin läpipeluuta streamin kautta katsoessani siinä häiritsi juurikin ylivedetty normaaliin maailmaan sekoitettu yliluonnolisuus.

Älä liikaa innostu. Tuo on siis vain demo ja tekijät ovat itse sanoneet, ettei sillä ole mitään tekemistä minkään olemassa olevan peliprojektin kanssa. Toisin sanoen se on tekniikkatutkielma. Tunnelataus on kyllä kova ja kerronta omaa luokkaansa. QD:n käsissä tuo olisi kyllä kutkuttava lähtökohta pelille!

Tuli se sittenkin! Tämä todennäköisesti Heavy Rainin tapaan kolkuttaa tunteita, kuten se on teki jo tuossa demossa vuosia takaperin. Idea on ihan loistava.

Detroit: Become Human

https://youtu.be/LL2gW7hmXu4

Tuli se sittenkin! Tämä todennäköisesti Heavy Rainin tapaan kolkuttelemaan tunteita, kuten se on teki jo tuossa demossa vuosia takaperin. Idea on ihan loistava.

Tiedä sitten onko pelimaku muuttunut näinkin merkittävästi viimeisten vuosien aikana, mutta itselle kyseinen traileri ei kolahtanut :confused: Lisäksi pelin nimi... Detroid: Become Human?

Tiedä sitten onko pelimaku muuttunut näinkin merkittävästi viimeisten vuosien aikana, mutta itselle kyseinen traileri ei kolahtanut :confused: Lisäksi pelin nimi... Detroid: Become Human?

Kyllä tämä täällä kolkutteli ihan niitä samoja tunteita, joita jo vuoden 2012 "traileri" synnytti. Ehkä tässä matkan varrella on nahka paksuuntunut räiskeen keskellä, mutta uskon kuitenkin Quantic Dreamin liikkuvan samoilla taajuuksilla ja onnistuvan tässä. Ulkopuolisuuden tunne kaiken hälinän keskellä tuossa paistaa läpi. Tuskin kovin vieras ajatus monella. Detroit on Amerikassa jälkiteollisen yhteiskunnan kärjekkäin esimerkki. Työpaikat kadonneet kauas muualle, jäljelle on jäänyt toivottomuus ja tyhjentyneet kaupunginosat.

Vuoden 2012 "traileri"

https://youtu.be/lhoYLp8CtXI

Hetken päästä pärähtää mun eka Heavy Rain läpipeluu käyntiin! Voe pojat kuinka innoissani olen! Jostain kumman syystä missasin tämän pelin pleikkari kolmosella totaalisesti... Noh, nyt pääsee remasteroitua versiota tykittämään PS4:llä täysin sokkona. :)

Jos PS4-versio tuntuu nykivän ja paukkuvan, käynnistäkää konsoli uusiksi. Ainakin tuossa v1.00-julkaisuversiossa tollaista ongelmaa on ilmennyt.

Tuli eilen haettua Gigantista fyysinen kokoelma versio tästä ja Beyondista. PS3:lla olen kyllä pelit pelannut mutta Heavy Rain tuli myytyä jo pari vuotta sitten. Hyvä kun sai nyt neloselle pelin takaisin. Beyond löytyy vieläkin fyysisenä kolmoselle. On ehdottomasti 40€ arvoinen tämä kokoelma mielestäni.

Tuore twiittaus tekijöiltä Detroid: Become Human. Näkyy motion capture -sessiot olevan menossa. Tästä todella toivoisi lisää kesäkuun E3:ssa!

CiptdGfWkAAbPty

Lähde: https://twitter.com/quantic_dream/status/732518253147389953

Kun pelin käynnistää, niin kaikki tekstit vilkkuu, ei auta konsolin tai pelin bootti. Mitä voi tehdä?
Mulla siihen auttoi, että sammutin koko konsolin. Tosin satunnaisesti tuota vilkkumista tapahtui senkin jälkeen. Valitettavasti vieläkään tuohon ei ole tullut päivitystä.

No voi harmi. Beyond ei niin kiinnostaisi ja Heavy rainin vuoksi tuon ostin. Konsolin kahdesti sammutin kokonaan, mutta ei auttanut. Täytyy testailla lisää.

Mulla siihen auttoi, että sammutin koko konsolin. Tosin satunnaisesti tuota vilkkumista tapahtui senkin jälkeen. Valitettavasti vieläkään tuohon ei ole tullut päivitystä.

Beyond tuli pelattua läpi, niin ajattelin et vilkkukoot. Mutta eipä ollutkaan kyse pelkästä vilkkumisesta. Ei tuota diashowta voi pelata:

Kyllä se vilkkuminen mulla hävis kun käytti pleikkarista virrat pois. Aluks ajattelin että onpa surkeat valikot kun ei tekstiä voi edes lukea. Mutta sitten kun peli alkoi samalla välkkymisellä niin nettiin ehtimään että onko yleistä. Onko varma että omppu et oo vain lepotilassa käyttäny konetta.

Ylös Bottom