Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hell Is Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peli vaikutti lupaavalta demon perusteella ja arvostelut sanoo että hyvää tuli. Taitaa joutua ostaa.



Jep, ostoon meni ja demo alue tuli hetki sitten ohitettua. Hyvältä vaikuttaa!
 
Fextralifen arvostelun katsoin ja siinäkin korostettiin taistelun heikkoutta, mikä jo jossain keskusteluissakin osui silmiin. Lähinnä että siinä on hyvin vähän vaihtelua koko pelin aikana. Vihollistyyppejäkin varsin vähän ja vaikeutta nostetaan myöhemmin pelissä joko laittamalla heidän lyömään kovempaa ja/tai enemmän vihuja kerralla päälle. "Bossitkin" ilmeisesti pitkälti spessuversioita tavallisista vihuista. Kuulostaa erittäin laiskalta suunnittelulta.

Kaikkea muuta pelissä sitten käytännössä kehuttiinkin ja demokin jätti ihan positiiviset kokonaisfiilikset. Hieman kuitenkin haiskahtaa hukattu potentiaali, kun se taistelu kuitenkin on isossa roolissa.

Varmaan ihan hyvä peli siis kuitenkin, varsinkin jos siitä actionpuolesta on eri mieltä.
 
Täällä myös deluxe ostettuna, eli tänään pääsee jo tän kimppuun. Hyvältä vaikuttaa myös arvioiden perusteella.

Tuo taistelu on tosiaan odotuksissa se heikoin osa-alue, mutta demon perusteella sekin on kuitenkin ihan hyvää settiä. Kohta pääsee oman mielipiteen onneks muodostaan.
 
Kuulostaa tosiaan hyvältä. Mutta jos tuo taistelu ontuu, niin se on aika paha juttu. Ainakin olen saanut sellaisen käsityksen, että taistelu on isossa osassa tässä.
 
Ei kyllä miellyttänyt demossa se hahmon painottomuus, tuntui vähän höyheneltä, tykkään että kontrolleissa on hieman painon tunnetta. Tuo varmaan vaikuttaa myös siihen että taistelut ei tunnu niin hyvältä.
 
Minusta taistelut on tuntunut oikeen hyvältä tässä. Tuntuivat jo demossa ja taisteluissa nimenomaan on sitä painon tunnetta. Hahmon liikkeissä ymmärrän tuon painottomuuden, kun hahmo kääntyy tosiaan tosi kevyen oloisesti. Mutta ei ole kyllä liikaa häirinnyt kun peli on muuten ollut niin loistava. Aivan mahtavaa, kun kerrankin on peli joka ei pitele kädestä vaan antaa pelaajalle tilaa ajatella ja uppoutua pelimaailmaan.

Edit. Vihujen määrästä ja vaihtelevuudesta vaikea sanoa mitään näin alussa, olisiko 4 eri varianttia tullut tähän mennessä vastaan noita valkoisia örmöjä. Itellä ei tosin niin kamalasti ole missään pelissä haitannut tuollainen asia niin tuskin haittaa tässäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihtelun vuoksi avaruudessa on välillä kiva olla. Pelataan niitä tankkipelejä myöhemmin. :)
Ei tule kyllä äkkiä edes mieleen mitään muuta tämän tyyppistä peliä missä hahmo tuntuu heti jotenkin keijukaiselta, toinen ääripää on sitten Rockstarin pelit missä hahmo liikkuu liisterissä, mutta makuasioitahan nämä lopulta ovat.
 
Ei tule kyllä äkkiä edes mieleen mitään muuta tämän tyyppistä peliä missä hahmo tuntuu heti jotenkin keijukaiselta, toinen ääripää on sitten Rockstarin pelit missä hahmo liikkuu liisterissä, mutta makuasioitahan nämä lopulta ovat.
Minusta Frommin peleissä on vähän samantyylinen keveys.
 
Ei kyllä miellyttänyt demossa se hahmon painottomuus, tuntui vähän höyheneltä, tykkään että kontrolleissa on hieman painon tunnetta. Tuo varmaan vaikuttaa myös siihen että taistelut ei tunnu niin hyvältä.
Joo ihan samaa mieltä olen. Tuosta painottumuudesta taisin itsekin täällä kirjoittaa demoa pelatessa.

Minusta Frommin peleissä on vähän samantyylinen keveys.
No eihän ole :D
 
Joo ihan samaa mieltä olen. Tuosta painottumuudesta taisin itsekin täällä kirjoittaa demoa pelatessa.


No eihän ole :D
No onhan niissä esim DS3 on ihan samanlainen painottomuuden tunne. Ukko kääntyilee liian herkästi. Tiedän kyllä, kun se tökki siinäkin kovasti. :D
 
No onhan niissä esim DS3 on ihan samanlainen painottomuuden tunne. Ukko kääntyilee liian herkästi. Tiedän kyllä, kun se tökki siinäkin kovasti. :D
Mä puhuin nimenomaan taistelun painotto-/tunnottomuudesta. Tuntuu kuin jollain pahviaseilla taistelisi. Kyllä Fromin peleissä ja lähtökohtaisesti muissakin tuntuu lyödessä siltä että jotain tapahtuukin :D
 
Sinne hurhahti 4-5h kun piti vaan vähän alotella peliä, todella koukuttavaa menoa.

Tämä peli painottuu seikkailuun ja pulmiin, taistelut on sitten siinä sivussa. Itselle tulee kovasti mieleen Remnant sarja, otetaan jotain mikä tuntuu tutulta ja sitten muokataan siitä omanlaisensa kokemus.

Peli tyrkkää pelaajaa tutkimaan uusia paikkoja koska kuolemalla ei ole mitään merkitystä. Vihut ei palaa ja et menetä mitään. Pelissä on kyllä asetus jolla kuollessa saa vihut palaamaan ja en katsonut onko siinä joku muukin penalty mutta se ei ole millään vaikeustasolla oletuksena päällä.

Aseet kehittyy niitä käyttämällä mutta ne saa vain levelitettyy 4 tasoa jonka jälkeen pitää käydä avaamassa seuraava taso, tai ei kai sitä ole pakko odottaa että ase on tietyllä levelillä. Voit upata sen vaikka suoraan rank 3 jolloin sen aseen maksimi leveli on 12. Aseluokkia olen löytänyt 4 erilaista ja kun aseen nostaa uudelle rankille se muuttaa ulkonäköään.

Kuten todettu niin peli ei pitele kädestä ja karttaa ei ole, kaikki pitää lukea itse ja suunnistaa ohjeiden mukaan, tähän mennessä mitään ongelmia ei ole ollut ja alueet ei nyt mitään älyttömän valtavia ole olleet. Kolmannella alueella menen, sain ensimmäisen päätehtävän kokonaisuudessaan juuri valmiiksi.

Maailma on täynnä kerättävää ja tutkittavaa mutta ensimäisellä kerralla kun tulet alueelle et voi tehdä siellä kaikkea koska tarvittavia juttuja saa myöhemmiltä alueilta.

Easy tasolla peli on tähän mennessä ollut hyvin letkeää menoa ja vaikeustasoa voi vaihtaa lennosta jos tuntuu siltä että kaipaa haastetta tai helpotusta. Slidereita voi myös sätää erikseen jos vaikka haluaa räätälöidä itselleen sopivamman vaikeustason.

Teknisesti peli on Prolla erittäin hyvä joskin välillä pientä stutterointia, tiedä sitten mistä johtuu koska se toistuu aina sanoissa kohtaa. Lataa jotain assetteja varmaan.

Maailma on ihan jumalattoman synkkä ja siellä ei kauheuksilta vältytä, pahemmalta se tuntuu kun peli painottaa realismiin hahmoissa. Tuntui hyytävältä kävellä jossain kellarissa ja kuuluu lapsen itkua.

Todella hyvä peli tähän mennessä ja suosittelen kyllä seikkailun nälkäisille, en niinkään souls faneille koska tämä ei ole juurikaan souls tyylinen peli. Maailma on brutaali ja julma, taistelut hauskaa ainakin easy tasolla kun voi vaan rellestää menemään ja seikkaileminen/tutkiminen palkitsevaa.
 
Ylös Bottom