Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hell Is Us

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kannattaa opetella tuo energian palautus sillä oikealla ylänapilla. Se on pääasiallinen tapa palauttaa tässä energiaa takaisin. Katsot vain, että se valkoinen renkula on kiinteä hahmosi ympärillä ja silloin painat sitä nappia. Tuo on aika löysä ajoitukseltaan, että ei tarvitse olla kauhea hoppu siinä milloin painaa. Tuossa vain huomioitava, että jos vihu kerkeää osua välissä niin sitten menetät tuon mahdollisuuden siltä kertaa saada energiaa takaisin.
Joo, kannattaa varmaan opetella, mutta ainakin toistaiseksi se tasainen ajoituksen oppiminen ei vaan itselleni onnistu, kuin varmaan alle 50% tilanteista. Sama homma ollut kaikissa parry-tyyppisissä peleissä, että vaikka kuinka yritän, niin sellaiset tarkat ajoitukset eivät tuollaiseen tapaan onnistu tasaisen varmasti. Hajontaa on vaan ajoituksissani aina väistämättä. Jokusen kerran nytkin tuossa onnistuikin, mutta aivan liian usein ei vaan mene ajoitus oikein, jolloin jää healthia saamatta aivan liian usein, ja joutuukin sitten käyttämään niitä health packeja liian usein.

Joo, kannattaa varmaan opetella, mutta ainakin toistaiseksi se tasainen ajoituksen oppiminen ei vaan itselleni onnistu, kuin varmaan alle 50% tilanteista. Sama homma ollut kaikissa parry-tyyppisissä peleissä, että vaikka kuinka yritän, niin sellaiset tarkat ajoitukset eivät tuollaiseen tapaan onnistu tasaisen varmasti. Hajontaa on vaan ajoituksissani aina väistämättä. Jokusen kerran nytkin tuossa onnistuikin, mutta aivan liian usein ei vaan mene ajoitus oikein, jolloin jää healthia saamatta aivan liian usein, ja joutuukin sitten käyttämään niitä health packeja liian usein.
Hmmm, mutta se renkulahan on kiintenä varmaan jonkun lähemmäs 2s? Tai siis tuntuu ainakin, että se on tosi armollinen siinä se ajoitus. Ei kuitenkaan mitään Sekiron tai Lies of P parryn tasoisia ajoituksia vaativa.

Hmmm, mutta se renkulahan on kiintenä varmaan jonkun lähemmäs 2s? Tai siis tuntuu ainakin, että se on tosi armollinen siinä se ajoitus. Ei kuitenkaan mitään Sekiron tai Lies of P parryn tasoisia ajoituksia vaativa.

Kyllä se rinkula on todella armollinen. Minä joka vihaan kaikkea ajoitus pohjaista gameplaytä en näe siinä mitään ongelmaa. Mukavaa syvyyttä taisteluun kun täytyy pitää silmällä sitä rinkulaa.

,
Se ongelma on tuossa varmaankin itselleni nimenomaan se, minkä itsekin totesit, että jos vihu onnistuu lyömään siinä välissä, niin sitten tuokaan ei onnistu. Ja samaan aikaan vihun väistäminen ja sitten tuollaisen armollisenkaan ajoituksen onnistuminen ei minulle läheskään aina ole mahdollinen. Ehkä juuri ja juuri 50% noista tilanteista onnistuikin, mutta se taas ei riitä siihen, etteikö health packeja joudukin sitten käyttämään, koska yksi tuollainen rinkulan kanssa onnistuminen palauttaa varsin vähän healthia kuitenkin.
Minähän jätin molemmissa, Sekirossa ja Lies of P:ssä koko parryttamisen lähes kokonaan loppujen lopuksi, kun ei siitä mitään tullut, kuin ihan todella satunnaisesti, vaikka kuinka yritin opetella sitä. Onneksi noihinkin peleihin löytyy kyllä muitakin keinoja pärjätä. Varsinkin Lies of P:ssä parryn oppiminen ei ole millään lailla pakollinen, ja pelissä pärjää oikein mainiosti ilman parrya. Sekirossa se on hieman jo haastavampaa, mutta siinäkin löytyy keinot pärjätä niin, ettei hae tarkkaa ajoitusta ollenkaan, vaan ainoastaan torjuu iskuja laittamalla torjunnan valmiiksi jo ennen iskun osumista, ja sitten käyttää niitä erityisliikkeitä hoitamaan vihuille posturedamaa. Myös Mikiri-counter oli varsin hyvä apu joissain vihuissa, koska sen opin ainakin kohtuullisen hyvin ajoittamaan. Mutta ne jatkuvat vihujen huiskimisten torjunnat olivat ihan mahdottomia itselleni saada parrylla torjuttua ollenkaan tasaisesti, vaan pääsin niissä varmaan parhaimmillaan johonkin 20%:n onnistumistasolle, mikä ei ollut sitten ollenkaan riittävä taso, jotta olisi voinut pärjätä parryttamalla.

Viimeksi muokattu:
Se rinkula palauttaa suhteessa sitä enemmän energiaa mitä enemmän kerkeät vihulle tehdä damagea. Ja tuota voi tehdä peräkanaa monta kertaa. En ole tainnut itse käyttää yhtään health packia vielä koko pelin aikana. :)

Se rinkula palauttaa suhteessa sitä enemmän energiaa mitä enemmän kerkeät vihulle tehdä damagea. Ja tuota voi tehdä peräkanaa monta kertaa. En ole tainnut itse käyttää yhtään health packia vielä koko pelin aikana. :)
Kiva juttu, että sinulle toimii hyvin. Itselleni ei kuitenkaan tunnu toimivan, jo edellä mainituista syistä. En ole mikään tarkka ja loistavan taitava pelaaja, missään pelissä, mutta olen toimivan strategian kehittämällä, pelien eri elementtien hyväksikäytöllä sekä hahmon kehittämisellä pystynyt käytännössä kaikissa peleissä jotenkin pärjäämään. Tuohon mainittuun asiaan vaan ei taida nyt strategia tai hahmon kehittäminen oikein auttaa. Eli nyt pitäisi pystyä pelaamaan niin, ettei vihu osuisi noissa ratkaisevissa tilanteissa. Juuri tuollainen ei juuri missään pelissä ole minulle mahdollista. Varsinkin noiden vähänkään isompien vihujen kanssa, ei ole kertaakaan onnistunut iskujen perille saaminen niin, etteivätkö nekin olisi heti perään iskeneet minuun damaa.

Saapa nähdä tuleeko tämä muodostumaan lopulta itselleni kynnyskysymykseksi tämän pelin osalta. Nyt kun olen jo tilanteessa, jossa minulla ei ole kuin yksi health pack jäljellä, eikä uusia tunnu löytyvän ollenkaan. Enkä millään pysty niin hyvin väistämään noiden vihujen iskuja, että tuolla health pack määrällä kovin pitkälle pärjäisin. Toivottavasti niitä health packeja alkaa taas löytymään tuolla toisella alueella, tai muuten saattaa kyllä pelin pelaaminen loppua siihen. Vaikka oppisin tuon rinkulan ja vihujen väistämisen kanssa toimimaan, niin siltikään en kyllä pidä tämän kaltaisesta pelisuunnittelusta, koska pelaaja pakotetaan kovin selkeään pelin kehittäjän tiukasti määrittämään muottiin asiassa. Sellaisesta pakottamisesta kun en pidä, vaan haluan itse löytää keinot pärjätä, ja toki olen ne aina peleissä käytännössä löytänytkin.

Nyt tuntuu toistaiseksi siltä, että tähän ei ehkä keinoa kuitenkaan löydy, koska gitgud ei ole minulle koskaan se ratkaisu, koska en ole ihan puhtaiden pelitaitojeni osalta hyvä pelaaja, enkä ehkä edes keskitason pelaaja, vaan olen puutteelliset pelitaitoni korvannut tähän mennessä aiemmin mainituilla asioilla. Mutta joo, katsotaan, miten homma etenee vielä, vai eteneekö ollenkaan?

Viimeksi muokattu:
Kiva juttu, että sinulle toimii hyvin. Itselleni ei kuitenkaan tunnu toimivan, jo edellä mainituista syistä. En ole mikään tarkka ja loistavan taitava pelaaja, missään pelissä, mutta olen toimivan strategian kehittämällä, pelien eri elementtien hyväksikäytöllä sekä hahmon kehittämisellä pystynyt käytännössä kaikissa peleissä jotenkin pärjäämään. Tuohon mainittuun asiaan vaan ei taida nyt strategia tai hahmon kehittäminen oikein auttaa. Eli nyt pitäisi pystyä pelaamaan niin, ettei vihu osuisi noissa ratkaisevissa tilanteissa. Juuri tuollainen ei juuri missään pelissä ole minulle mahdollista. Varsinkin noiden vähänkään isompien vihujen kanssa, ei ole kertaakaan onnistunut iskujen perille saaminen niin, etteivätkö nekin olisi heti perään iskeneet minuun damaa.

Saapa nähdä tuleeko tämä muodostumaan lopulta itselleni kynnyskysymykseksi tämän pelin osalta. Nyt kun olen jo tilanteessa, jossa minulla ei ole kuin yksi health pack jäljellä, eikä uusia tunnu löytyvän ollenkaan. Enkä millään pysty niin hyvin väistämään noiden vihujen iskuja, että tuolla health pack määrällä kovin pitkälle pärjäisin. Toivottavasti niitä health packeja alkaa taas löytymään tuolla toisella alueella, tai muuten saattaa kyllä pelin pelaaminen loppua siihen. Vaikka oppisin tuon rinkulan ja vihujen väistämisen kanssa toimimaan, niin siltikään en kyllä pidä tämän kaltaisesta pelisuunnittelusta, koska pelaaja pakotetaan kovin selkeän pelin kehittäjän tiukasti määrittämään muottiin asiassa. Sellaisesta pakottamisesta kun en pidä. Mutta joo, katsotaan, miten homma etenee vielä, vai eteneekin ollenkaan?
No ei se ollut mikään kehuskelu, että olen jotenkin parempi pelaaja. Selitin vain miten tuo toimii ja sen takia ei ole tarvinnut healthpackejä käyttää. Itse olen välistä ihan jätjettömän paska pelaamaan niin ei se siitä kiinni ole.

Itse toimin niin, että lyön vain kerran tai kahdesti, väistän taaksepäin ja painan sitä healia. Rinse and repeat. Joku on varmasti paljon taitavampi noisen kanssa mutta itse en.

Kiva juttu, että sinulle toimii hyvin. Itselleni ei kuitenkaan tunnu toimivan, jo edellä mainituista syistä. En ole mikään tarkka ja loistavan taitava pelaaja, missään pelissä, mutta olen toimivan strategian kehittämällä, pelien eri elementtien hyväksikäytöllä sekä hahmon kehittämisellä pystynyt käytännössä kaikissa peleissä jotenkin pärjäämään.
Olen täysin samanlainen pelaaja! Mutta hei, jopa MINÄ opin tuon tässä pelissä, kerran ku se iskostu päähän ja luumuistiin ni toimi! Ei toki alussa mullakaan.

Olen täysin samanlainen pelaaja! Mutta hei, jopa MINÄ opin tuon tässä pelissä, kerran ku se iskostu päähän ja luumuistiin ni toimi! Ei toki alussa mullakaan.
Pienempiä vihuja vastaan jo onnistunkin aika hyvin tuossa rinkulan hyväksikäytössä, mutta niiden isompien ja aggressiivisempien kanssa menee onnistumisprosentti reilusti alle 50%:n tällä hetkellä. Itse asiassa niitä isoja vastaan taitaa olla kokonaan onnistumatta tuo koko rinkulaparannus. Ja on toistaiseksi tuntunut siltä, että niiden vihujen kanssa ei kehittymistä ole tapahtunut lainkaan,

Pienempiä vihuja vastaan jo onnistunkin aika hyvin tuossa rinkulan hyväksikäytössä, mutta niiden isompien ja aggressiivisempien kanssa menee onnistumisprosentti reilusti alle 50%:n tällä hetkellä. Itse asiassa niitä isoja vastaan taitaa olla kokonaan onnistumatta tuo koko rinkulaparannus. Ja on toistaiseksi tuntunut siltä, että niiden vihujen kanssa ei kehittymistä ole tapahtunut lainkaan,
Lisäksi käytössä olevalla aseella on suurikin merkitys omasta mielestäni tässä. A-luokan aseilla onnistuu peräkkäiset iskut nopeammin kuin D-luokan ja itelläni toimii parhaiten se energian palautuskin ”nopeammilla” aseilla kun silloin ehtii yleensä 2-3 iskua antamaan vihulle ennen kuin se ehtii lyödä takas ja siinä kohtaa jo ehtii väistää taaksepäin, odottaa sitä hiivatin rinkulaa ja anastaa itelleen mahdollisesti aikaisemmissa tilanteissa menetetyt energiat.

Tuo rinkula tai sen käyttäminen on kyllä melkoista kuitti tai tuplat menoa. Itsellä menee usein siihen että elämäpalkki ihan nollissa ja riehun silti, jonka kautta se onkin seuraavaksi täynnä. Joskus taas tuo ei onnistu ja kuolo korjaa. Yleensä kun tuota himmailu-taktiikkaa yrittää niin olen saanut pahemmilta porukoilta vain turpaan. Olen kokenut että se riehuminen siis on useammin voiton tuova taktiikka. Enkä edes tähtää siihen rinkulaan vaan siihen että saan edes pari ölliä nopeasti hoideltua ja jos rinkula näkyy, niin elämät takaisin ja sama uusiksi.

Monesti aggressiivisuus on muissakin peleissä se taktiikka, joka lopulta toimii paremmin. Ainakin itsellä se himmailu menee liian hitaasti nitkuttamiseksi ja kun hyökkii vain lauman keskelle pyörimään niin kohta hoksaa että ne vain kaatui kaikki ja rinkulan aktivoimalla saa sen 70-80 prosenttia elämää takaisin mitä siinä ehti menettää. Kuolemia tulee toki mutta yleensä jo toinen kerta onnistuu ja menee vieläpä niin että ihmettelee että miksi edes kuoli aiemmin.

Itsekin tosin myönnän että rinkulan aktivointi ilman että ottaa osumaa on välillä haastavaa. Meneekin siihen että sen sijasta väistää ja rinkula-hetki menee ohi. Mutta toisaalta väistö+rinkula-aktivointi on aika varma combo.

Jos muuten Clair Obscurissa oli vihuja, jotka hituroivat iskunsa kanssa, niin tässä niitä vasta onkin. Ne on tulossa päälle, "lataa" iskua ja sitten kestää vielä vaikka kuinka ennen kuin oikeasti lyövät. Todella vaikea ollut saada omaksuttua niiden liikkeitä kun ne ei perustu suoranaisesti niiden liikkeeseen vaan enemmän siihen värin välähtämiseen. Eikä sitä väriä aina edes tule vaikka tulee isku. Sain Clair Obscurissa tuurillakin enemmän parryja kuin tässä ihan yrittämällä. Tosin harvemmin tässä edes ehtii niitä kunnolla katsoa kun ne "värittömät" iskut ja iskut muutenkin on ajoituksineen niin hankala hoksata. Ei ole jotenkin luonnollisia.

Kyllä tämä teos vain on ihan hiton hieno. Pääsin ekalla alueella aiemmin lukittuna olevaan paikkaan ja voi hittolainen mitä siellä oli vastassa. Samoin paikan skaala eräiden asioiden suhteen tuli vähän puun takaa. Huhhuti huh.

Mainittua edeltävä alue - joka voi pelaajasta riippuen olla ihan eri ja oli minulla siis Marastan - oli myös taas sellaista kenttäsuunnittelua mistä nautin. Juuri sitä soulseista ja Resident Evileistä tuttua "putkista" koostuvaa isompaa kokonaisuutta, jossa ratkoa reittejä auki ja tutkia paikkoja.

Pelistä tuli eilen myös mielleyhtymät Dead Risingeihin, sillä niissäkin juostiin ympäriinsä "mörköjä" väistellen ja käytiin puhumassa eri hahmoille, saaden näiltä tehtäviä tai tavaroita. Ei taaskaan varmasti ainoa peli, jossa tällaista on mutta tulipahan nimenomaan nyt hyvin selkeä "flashback" Dead Rising -peleihin.

En tiedä oliko vain tuolla alueella mutta nyt oli kyllä hyvin perinteistä ja suoraviivaista "puzzlea", tyyliin: joku tarvitsee lampun että voi mennä luolaan ja se lamppu on parin talon päässä. Ei mitään pohtimista vaan itsestäänselvyyksiä. Ja esimerkki siis hatusta vedetty, sillä juuri tuollaista ei ole pelissä ollut mutta vastaa täysin koettua tilannetta: tarvittava tavara löytyy hyvin läheltä ja on ilmiselvää mihin menee.

Sitten tuli myös se pelien yleinen klisee vastaan, jossa päähahmo tekee kaikkea hanttihommaa koska on päähahmo. Löysin siis kirjeen, jonka kirjoittaja moittii vastaanottajaa siitä, että pitäisi tunnepitoinen tavara kuljettaa toiseen paikkaan. No totta kai päähahmomme on se, joka näitä tässä dystopiassa ottaa reppuunsa ja kuljettaa pitkin maita ja mantuja.

En tiedä onko muilla miten erilaiset kokemukset mutta ainakin omalla kohdalla on jäänyt kuva että pari-kolme ensimmäistä aluetta oli ne laajimmat ja isompia "aroja" sisältävät paikat, minkä jälkeen on ollut oikeasti lähempänä soulseja ja Resident Evileitä. Ero ei ainakaan ole enää niin iso että olisi järkevää väitellä kokeeko joku yhtäläisyyksiä tiettyihin peleihin vaiko ei.

1. Senedra Forest: mielestäni ihan perinteinen souls-tyyppinen kokonaisuus.
2. Acasa Marshes: isompi alue, joka on kuitenkin lopulta tiivis kun sen hahmottaa. Ehkä soulseja hieman kookkaampi ja vapaampi.
3. Vyssa Hills: ehkä soulseja vapaampi osittain mutta myös paljon ihan perinteistä putkimaista menoa.
4. Lake Cynon: yksi isompi alue mutta muuten alueena erittäin tiivis.
5. Talju: Silenthillimäinen kaupunki, joka käytännössä erittäin putkimainen kokonaisuus.
6. Marastan: pitkälti samanlainen kuin ylempi mutta isompi kokonaisuus.
7. Senedra Forest - Arcas Spire: Ensimmäisen alueen "alialue", joka on sisätiloja, joten putkea.

Korostettakoon loppuun, että olen tykännyt pelistä ja kenttäsuunnittelusta kuin hullu puurosta.

Viimeksi muokattu:
Sitten tuli myös se pelien yleinen klisee vastaan, jossa päähahmo tekee kaikkea hanttihommaa koska on päähahmo. Löysin siis kirjeen, jonka kirjoittaja moittii vastaanottajaa siitä, että pitäisi tunnepitoinen tavara kuljettaa toiseen paikkaan. No totta kai päähahmomme on se, joka näitä tässä dystopiassa ottaa reppuunsa ja kuljettaa pitkin maita ja mantuja.

Toi aina huvittaa pelissä kuin pelissä, koska noh. Kuten sanoit, päähahmo. Death Stranding vetää tässä sen päähahmohommat parhaiten, kaikki vaa istuu laiskaperseinä siel punkkereisssa "hei mun valkoiset kalsarit katosi, ne on tuolla 1000km päässä vuoren huipulla, reitti on vaikea ja haastava, mutta sain ne kalsarit lahjaksi mummoltani, jos haet ne nii ois tosi jees, ok jes kiitti mooooi". Ja sinähän haet ne kalsarit"

Sit nämäkin hetket huvittaa esim dead island, kun meet jonkun hahmon kotiin joka itkee kun on niin köyhä ja pyytää apua kun on niin vaikee elämä, koira just kuoli nälkä olis ja että tarttis purkkiruokaa mutta zombiet nyt ikävä kyllä valloitti juuri sen kyseisen lähikaupan missä niitä olis, mut ei se itse voi hakea kun on niin pahat traumat koiran kuolemasta sekä zombie fobia. Otat tehtävän vastaan ja ruutuun tulee tehtävän nimi "Hae Jonille purkkiruokaa".

Heti tehtävän vastaanotettua kuitenkin loottaat sen olohuoneen/keittiön kaapit ja viet kaikki jo siel kaapis olevat purkkiruuat ja terävät metalliesineet että voit askartaa jäätävän kovan pesismailan kun just puuttui nämä mitkä löysit tän itkevän npc.n kaapista.

Energiatkin oli niin vähissä mut onneks löysit nämä 10kpl purkkiruokaa että saat syötyä keskellä lattiaa jäpittävän Jonin edessä ennen tehtävään lähtöä. Ja sinähän menet hakemaan nyt sitä purkkiruokaa Jonille, suuren seikkailun ja taistelun jälkeen palautat 1kpl purkkiruokaa Jonille, Joni on onnellinen ja kiitollinen, palkinnoksi vaivannäöstä Joni antaa sulle 5kpl purkkiruokaa jotka hän oli jemmannut pahan päivän varalle.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom