Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Helldivers 2

No tietenkään en sano sitä, etteikö "ollenkaan" ostettaisi, mutta firman oman viestinnän perusteella voisi olettaa, että pääpaino on Game Passissa. Ja tässä skenaariossa MS:n pitäisi tosiaan tarjota Sonylle riittävän rahakas diili tämän pelin julkaisemiseksi.
En tarkoittanut tietenkään kirjaimellisesti vaan että uskotko GP:n olevan niin merkittävä tekijä, että pelejä ei voisi enää ollenkaan tuoda edes puhtaasti myyntiin alustalle, jolla on GP?

Meinaatko myös tässä tuon diilin suhteen nimenomaan että peli olisi tulossa Game Passiin vai mistä diilistä puhut? Minä ainakin koen että useampi alusta on nimenomaan etu myös Sonylle ja Helldiversille. Miksi MS:n pitäisi siis maksaa jokin diili pelin saamisesta?

Ilmeisesti sinä käsittelet asiaa siltä kantilta että MS himoitsisi peliä alustalleen kun minä taas lähden siltä kantilta että moninpelit kannattaa tuoda mahdollisimman laajasti saataville. Näin ollen siis koen että se on juuri Sony, joka tässä hyötyisi enemmän. Olkoonkin että ainahan myös alustan omistaja hyötyy alustallaan myytävistä peleistä.
 
No tätä juuri pohdin, että vaikuttaa siltä että GP on niin merkittävä tekijä, mutta onko se oikeasti sitä varsinkin tämän pelin osalta? Diilillä tarkoitan nimenomaan GP-diiliä, kun eihän MS:n muuten ole mitään järkeä maksaa tuollaisesta julkaisusta "ylimääräistä."
En nyt vieläkään tajua että miksi MS maksaisi mitään siitä että joku julkaisija tuo pelin sen alustalle? Onko se joku normaali käytäntö? Olen aina ajatellut että kun julkaisija haluaa pelinsä alustalle X tai Y, niin se vain tekee sopimuksen että se sinne tuodaan. Ja se sopimus on siis ihan normisopimus siitä, miten tulot jaetaan jne.

Ja minä en siis mieti tätä GP-diilin kannalta vaan sen, että peli vain julkaistaisiin myyntiin Xboxilla. Eihän siitä MS mitään maksa? Tai siis ainakaan jos ei kyse ole jostain "maksetaan X raha että tulee vain meidän alustalle"-hommasta, mutta itse kuitenkin lähdin tätä pyörittelemään sen kannalta että kyse olisi vain normaalista pelin julkaisusta yhdelle uudelle alustalle. En ole kuullut että sellaisesta tarvitsisi alustan omistajan mitään maksaa. Ellei kyse ole siis jostain sellaisesta diilistä että julkaisija ei peliä muuten ole tuomassa sinne.

Mutta minä siis lähdin siltä pohjalta että Helldivers 2 kannattaisi julkaista myös Xboxilla, joten Sonyn kannattaisi siihen pyrkiä. Eikä MS:n tarvitsisi siinä kohtaa mitään ekstraa maksaa sen enempää kuin jos vaikka Capcom julkaisee Street Fighterin Xboxilla.

En tunnista tuollaista näkökulma-asettelua tässä asiassa osaltani. Kuten jo aiemmassa viestissä kirjoitin, niin muidenkin julkaisujen kohdalla mietitään, että onko se odotettavissa oleva hyöty riittävä panostukseen nähden. Ja ihan julkaisijasta riippumatta. Totta kai lisäalustat tuovat lisää pelaajia, mutta mikä on se riittävä määrä pelaajia/massia/hyötyä? Ja tässä palataan ehkä tuohon ostaminen / GP-diili-asetelmaan takaisin.
Minä taas yhä joudun pohtimaan että miltä kantilta tuota mietit koska tuo MS:n Helldiversista maksaminen kuulostaa niin oudolta jutulta. Eihän MS:n mitään "ylimääräistä" tarvitse maksaa jos peliä ei olla Game Passiin edes tuomassa vaan julkaisemassa puhtaasti myyntiä varten?

Edelleen siis tätä pohdintaa, eikä todellista tilannetta luonnollisesti voi nähdä kuin ajan myötä. Sen puolesta siis tähän keskusteluun minulla ei lisättävää, voidaan siirtyä keskustelemaan itse pelistä.
Joo, GP:n vaikutusta emme voi tietää mutta halusin siis lähinnä tiedustella että koetko sinä sen vaikuttavan jo noin paljon. Tämä muu keskustelu lähti taas tähän kun en ymmärrä mistä "ylimääräisestä" maksamisesta oikein puhut jos minä puhuin koko ajan pelkästä normijulkaisusta, joka ei liity Game Passiin mitenkään muuten kuin siten, että osa kuluttajista silti olettaa että "kyllä se sinne joskus tulee" ja ei osta sen vuoksi peliä. Ja se sitten vaikuttaisi pelin myynteihin Xbox-alustalla.
 
En tiedä, että miten paljon selvemmin voin tämän enää ilmaista. MS maksaisi siitä, että peli tulisi GP:n valikoimaan. Tietenkään se ei muussa tapauksessa maksaisi mitään ylimääräistä. Ajatus on siis se, että onko sitä järkeä tuoda, jos se ei tule GP:n valikoimaan vaan perinteisesti pelkästään myyntiin.
Okei, eli ei siellä siis ollut mitään "ekstramaksuja". Ymmärsin väärin.

Mutta toki yhä koin/tulkitsin että näet Helldivers 2:n tulemisen Xboxille jotenkin hyvin pitkälle liittyväksi Game Passiin tai diilin sen suhteen. Minä taas nimenomaan ajattelin että peli ei ikinä päätyisi sinne vaan olisi puhtaasti vain myynnissä Xboxilla(kin). Ja koska puhuit pitkälti vain GP:stä ja sen maksuista, niin ihmettelin että koetko tosiaan sen vaikuttavan jo niin paljon ettei edes GP:n ulkopuolella voitaisi Sonylla nähdä järkeväksi julkaista pelejä Xboxilla.

Mutta toki itsekin olen jo kallistunut sille kannalle että ei se Xboxille ole tulossa. Ei ole Sonyn puolelta tarvetta koska pelaajia riittää muutenkin ja ehkä ne lisäeurot Xboxilla myynneistä ei ole niin merkittäviä että lähtisivät hommaan mukaan.
 
Hyppäs muuten automatonien Helldiver-tason missiot aika ***tanan vaikeaksi kun tuli tuo defend 10 planets -kamppis / Major order. Nehän taistoo lujaa ny, jopa suicide mission -vaikeustasolla tuli eilen monesti pataan vaikka oli lvl 50-100 jengit aina.

EIköhän tossa oo joku juoni takana, että kohta taistotaan Super Earthilla automatoneja vastaan... Vaikka ihme kyllä tuossa 9/10 jo onnistuttu ja monta tuntia jäljellä... Selvästi ruuvia on käännetty isommalle.

Vai bugasko se vaikeusaste vaan muuten vaan eilen vai kuvittelenko vaan?
 
No en kyllä ite ainakaan 7 ja 8 tasolla oo huomannu et ois jotenki vaikeempi. Ja juuri automatonin puolella lähinnä tullu oltua.
 
Helpottui heti Major orderin läpäisemisen jälkeen. Suicide Mission oli leppoisa piknik-reissu 3 tehtävän verran vs. 1 päivä aiemmin silkkaa tuskaa kun piti alentaa helldiveristä suicide missioniin. No siitähän mä tykkään, en oikein saa kicksejä mistään muusta ku automatonia Helldivellä ts. vaikeimmalla tasolla. Tulis jo uudet vihut etelästä tms..

Helldivellä sellanen sopiva äksöni päällänsä, ettei kannata jäädä paikoilleen ja oppii väisteleen lasereita ja raketteja ja lieskoja jne.
 
Tuo on vaikeus on niin paljon siitä kiinni millasta porukkaa sattuu tiimiin tuleen. Monesti helldive on helpompi ku suicide jos kaikki tietää mitä tekee.
Tämä on kyllä niin totta. Nostelin eilen pykälän kovemmalle normitasoltani ja tuntui kuin olisi pelannut monta pykälää helpommalla.

Täytyy tosin myöntää että olen itse osa ongelmaa kun ajaudun aina vähän keräilemään sampleja ja muuta. Tosin ainakin itseni saan pidettyä hengissä niillä reissuilla ja yleensä vähiten kuolemia mutta lisäähän tuo sinne yleisesti niitä vihuja kai.
 
Vihdoinkin päätin sitten vetää ostohousut jalkaan ja peli on nyt koneella ja tutoriaalin ehdin pelata. Katsotaan miten peli maistuu ja toimii, paljon on ainakin kehuttu ja pelaajia riittää.
 
Kaksi ja puoli tuntia tuli räpätettyä ja on aika koukuttavaa puuhaa. Paljon avattavaa joka tuo sen jatkamisen koukun, peli pyörii nätisti ja kertaakaan ei kaatunut omalla koneella. Pelaaminen oli alkuun äärimmäisen sekavaa kun ymmärtänyt mistään mitään, tuntui että oli vaan muiden tiellä. Aika äkkiä sitä sisäistää homman kuitenkin ja alkaa tekemään asioita ominpäin eikä vaan seuraile muita ihmetellen että mitähän nyt pitäisi tehdä. Lvl 5 vasta plakkarissa, sain challengin tason auki mutta en ehtinyt vielä kokeilla sitä, ainakin normaalilla meno tuntui vähän hepposelta. Piteneekö nuo tehtävät kun pidemmälle pääsee?, usein tuntuu ettei ehdi kun laskeutua maahan ja sit ollaan jo juoksemassa kohti extractionii kun tehtävät tehty. Mutta kyllä tämä haisee siltä että tässä voisi olla vihdoin se coop mäiske jota on odotettu Resistance 2 lähtien. Peli on nätti, pyörii hyvin, ötökät on aito haaste kun pääsee lähelle, gameplay looppi on simppeli mutta koukuttava ja kerättävää on paljon millä ehostaa ja helpottaa muiden että omaa pelaamista.

EDIT: Itse itselleni vastaten, kyllä ne matsit pitenee heti challenge tasolla ja ihan eri meininki kun saa rauhassa taistella ja suunnitella.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään ps5-pelaajalla nakellut viime aikoina poikkeuksellisen paljon ulos servulta kesken matsin? Ei siis katkea ps5 verkkoyhteys tai psn, vaan yhteysongelmia vaan pelin matchin osalta.
 
Piteneekö nuo tehtävät kun pidemmälle pääsee?, usein tuntuu ettei ehdi kun laskeutua maahan ja sit ollaan jo juoksemassa kohti extractionii kun tehtävät tehty. --

EDIT: Itse itselleni vastaten, kyllä ne matsit pitenee heti challenge tasolla ja ihan eri meininki kun saa rauhassa taistella ja suunnitella.
Tuo on toki vaikeustasosta myös kiinni mutta sen lisäksi pituuteen vaikuttaa se että kuinka paljon porukka tekee ylimääräisiä tehtäviä ja tietysti se että missä vaiheessa tehtävää itse hyppää mukaan.

Kerran hyppäsin mukaan kun viimeinen pelissä olleista käveli Pelikaaniin. Taisin kolme ötökkää listiä hellpodilla laskeutuessa ja chatissa kehuttii minun olleen hänen "goat" :D
 
Sony: Pakotamme PC pelaajat yhdistämään Steam tilin PSN tunnukseen

PC pelaajat:
1000004672.png

Edit: Lisätään nyt sen verran että tässä ei ole kyse siitä että pelaajat joutuvat tekemään PSN tilin, toki ymmärrän jos tämä joitain ärsyttää. Vaan kyse on siitä että yli 120 maassa missä peliä on myyty ei voi tehdä PSN tunnusta, joten heiltä loppuu pelailut.
 
Viimeksi muokattu:
PC-mestarirotu osoittaa taas mieslapseutensa. Steam-sivulla on kerrottu alusta pitäen PSN-tilivaatimuksesta. Pakkohan se on jättää lukematta ja kiukuta muita syyttäen.

Toki itsekin vierastan monien eri tilien turhaa linkitystä, mutta jotenkin PC-mestarirotukin on pärjännyt useiden digitaalisten kauppapaikkojen, Ubisoft-tilien, EA-tilien, Rockstar-tilien, Bioware-tilien ja muiden sellaisten kanssa tähänkin saakka. Mutta ehkä tämä on taas eri asia, koska joku influensseri sanoo videolla niin.
 
PC-mestarirotu osoittaa taas mieslapseutensa. Steam-sivulla on kerrottu alusta pitäen PSN-tilivaatimuksesta. Pakkohan se on jättää lukematta ja kiukuta muita syyttäen.

Toki itsekin vierastan monien eri tilien turhaa linkitystä, mutta jotenkin PC-mestarirotukin on pärjännyt useiden digitaalisten kauppapaikkojen, Ubisoft-tilien, EA-tilien, Rockstar-tilien, Bioware-tilien ja muiden sellaisten kanssa tähänkin saakka. Mutta ehkä tämä on taas eri asia, koska joku influensseri sanoo videolla niin.

Se että peliä edes on myyty maassa missä tiedetään että pelin pelaamista ei voi jatkaa sen jälkeen kun tämä vaatimus tulee käytäntöön pitäisi olla jo jonkin sortin rikos.
 
PC-mestarirotu osoittaa taas mieslapseutensa. Steam-sivulla on kerrottu alusta pitäen PSN-tilivaatimuksesta. Pakkohan se on jättää lukematta ja kiukuta muita syyttäen.

Toki itsekin vierastan monien eri tilien turhaa linkitystä, mutta jotenkin PC-mestarirotukin on pärjännyt useiden digitaalisten kauppapaikkojen, Ubisoft-tilien, EA-tilien, Rockstar-tilien, Bioware-tilien ja muiden sellaisten kanssa tähänkin saakka. Mutta ehkä tämä on taas eri asia, koska joku influensseri sanoo videolla niin.
tuo tilien linkitys sentään toimii suurimmassa osassa maailmaa näillä muilla, mutta Sonyllä ei näemmä. Ehkä Sonyn pitäisi hoitaa asiat ensin niin että homma oikeasti toimii sit ruveta myymään pelejä. Hyvin rikollista puuhaa
 
Se että peliä edes on myyty maassa missä tiedetään että pelin pelaamista ei voi jatkaa sen jälkeen kun tämä vaatimus tulee käytäntöön pitäisi olla jo jonkin sortin rikos.
Foorumin kulttuurin mukaisesti vastaukseksi riittäisi varmaan pelkkä nauruhymiö, mutta ihan niin lapsellinen en edes minä ole. Jätetään sellainen palstan portinvartijoille yksinoikeudeksi.

Vaatimukset on edelleen ilmoitettu alusta pitäen Steamin sivulla. Ja PSN:n osalta kyseessä oli nimenomaan vaatimus eikä suositus. Lukutaito olisi hyvä perusvaatimus mihin tahansa rahaa vaativan palvelun käyttöön, mutta ei kai sitten. Mutta kannattaahan se nyt itkeä Steamissa, koska se ei maksa mitään. Median paine voi hyvinkin tuoda jonkun suotuisan muutoksen tähän tilanteeseen.

Hyvin rikollista puuhaa
Juu varmasti on, rikosnimikekin on ihan kielen päällä. No eiköhän tätä testata vähintään sen yhden sarjahaastajan toimesta.
 
Ja sitten ihan iisisti. Yhden asiattoman viestin tästä jo poistin, ja syvästi toivon, ettei lisää tule.
 
No jaa, ihmisethän ei tunnetusti lue moniakaan asioita, jotka silti väittävät lukeneensa ja hyväksyvät. Yksi syy sille lukemattomuudelle on se, että sekä EULA:t ja järjestelmävaatimukset on yleensä sellaisia ettei niitä käytännössä ole tarvetta kenenkään lukea/tarkistaa (ainakin jos olettaa että oman koneen tehot riittävät kyseiselle pelille).

Tässä on kuitenkin sitten poikkeus, jossa oikeasti menee jotain merkittävää infoa ohi jos ei ole tarkka.

Ei minulla ainakaan tulisi mieleeni että pc-pelin ostaessani joudunkin liittämään sen johonkin toiseen tiliin.

Ymmärrän toki myös sen näkökannan että vaatimukset kannattaa (ja pitäisi) lukea mutta minä ainakin myönnän etten olettaisi mistään pc-pelistä löytyvän jotain noin outoa vaatimusta vaikka peli olisikin konsolivalmistajana tunnetulta julkaisijalta.

Mikä tuossa nyt on muuten takana että vaaditaan PSN-liitos? Se crossplay vai mikä? Mennyt ihan ohi tämä vaade - ja varsinkin sen syy - ja siksi olisinkin saattanut tuon tilivaatimuksenkin ohittaa jos pc:llä pelaisin ja pelin sille olisin ostanut.
 
Ylös Bottom