Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

No en ehkä tarkoittanut asiaa niin että se on aina ja joka asiassa noin. Lähinnä esimerkki ja yksi selkeä syy sille, miksi ei ehkä ole kiinnostunut jostain -> ei ole tarvinnut olla.

Sitten voi olla tietysti ihan vain ettei kiinnosta, ei vaikka olisi asian kanssa tekemisissä. Varmaan monella ei esim. työt voisi ajoittain vähempää kiinnostaa vaikka niitä tekee joka viikko monta päivää :D


Selitän sen sillä että tuo ajatukseni oli vain yksi selitys asiaan. Ei se kata kaikkea :D

Mutta löydän kyllä silti myös selityksen tuohon avaruusjuttuusi: voit tutkia avaruusjuttuja ilman että konkreettisesti käyt siellä. Kuitenkin yhtä lailla kaikki avaruusjutut voi mennä ohi jos niistä ei ole juuri nyt tai "aktiivisesti" kiinnostunut. Minäkin olen myöhemmällä iällä kiinnostuneempi melkein kaikesta mitä koulussa opetettiin. Historiasta erityisesti. Eli vastaanottavuuskin vaihtelee eikä vain se että kiinnostaako vai ei. Ja siihen vatsaanottavuuteen vaikuttaa varmasti lukuisat asiat aina iästä ajankohtaisuuteen. Ei varmaan vaikka lapsiasiat kiinnosta lapsena/nuorena mutta jos on ajankohtaista jälkikasvun kautta niin voi kiinnostaakin vähän eri tavalla.


Sama ihmetys. Olen kuitannut sen sillä että muutenkin tuntuu että olen vähemmän laumaeläin kuin muut. Viihdyn itsekseni enkä koe mitään erityistä tyydytystä kun "me" voitetaan. Se on yksi hiton joukkue eikä koko maa. Toki ymmärrän mitä tarkoitetaan ja kuinka tärkeää on yhteishenki ja plaa plaa plaa mutta omat fiilikset on silti mitä on.

Samoin kaikki "jee me, yhteishenki, yhdessä tehään!"-virkistäytymispäivät ja muut töissä. Voi helvetti että ne väsyttää ja stressaa. Ei jaksaisi mutta on aina pakko. Minulle ne on työaikaa tai vielä raskaampaa kun ei pääse "työhommista"* eroon edes senkään vertaa mitä normaalisti.

*Lasken siis työhommiksi kaiken töihin liittyvän pakollisen. Jos olen pakotettu "virkistäytymään", niin se on työhomma. Ei vapaa-aikaa, ei virkistävää. Työhommaa vaikka ei mitään töitä oikeasti aikaan saadakaan.

Eikä työkavereissakaan vikaa mutta ne on nimenomaan TYÖkavereita. Ihan eri asia kuin ne, joiden kanssa olen vapaa-ajalla ja/tai virkistäytymässä.

En voi edes tarpeeksi alleviivata kuinka raskaita nuo viikonlopun "virkistäytymiset" minulle aina ovat. Usein otankin alkuviikosta päivän tai pari vapaata että oikeasti saa sen vapaan ennen kuin taas jatkuu työt.

PS. Olipa kiva avautua. Tässä on nyt yksi yhdistetty työ+"virkistäytymis"-vkl tulossa niin vähän ahdistaa jo valmiiksi. Sen sijaan että olisi normisti vapaalla ja omalla ajalla niin ensin ajellaan jonnekin hevonvittuun, "virkistäydytään", tehdään vähän hommiakin ehkä ja sitten lopuksi taas ajellaan hevonvitusta takaisin. Mikä helvetti siinäkin on että on pakko aina mennä jonnekin helvetin kauas? Se on pari tuntia vähintään ajomatka yhteen suuntaan tai ei ilmeisesti voi "virkistäytyä". Kumma homma.

Omalla kohdalla tuntuu että mitä enemmän menee aikaa ja mitä kauemmas mennään, niin sitä kauempana ollaan virkistävästä.


Pitkälti minullekin. Autoista sen verran tosiaan tullut kiinnostusta että kun etsinyt omia kulkuneuvoja, niin tarttunut siinä kaikkea infoa mukaan. Samoin kun niitä on joutunut korjailemaan sen mitä itse pystyy.

En kuitenkaan autoja tai varsinkaan urheilua sen osalta pidä mitenkään isona osana elämääni. Lähinnä siis se, että jotain edes ymmärtää nykyään kun ennen ei tiennyt suunnilleen mitään. Eipä tarvinnutkaan siinä kohtaa.


Vastasin silti kohtuu vakavasti mutta en ottanut mitään otsa kurtussa :)
Juu kyllä mä ymmärsin sun pointin ihan hyvin. Eihän muakaan kiinnostanut pelaaminen yhtään ennen kuin kokeilin sitä.

Nuo ulkoa ohjatut virkistys ja ulkoilupäivät on taas ihan oma juttunsa. Mä en ole koskaan tajunnut niitä. Se on juurikin sitä että pidetään väkisin hauskaa. Tästä taas päästään niihin kiekkojuhliin. Kun katsoo sitä mesoamista niin ei voi olla huomaamatta että se riehuminen on monille joku älytön suoritus. Se on niin yliampuvaa se koko touhu. "Katsokaa hei, me ollaan ihan hulluja..." Ihan niin kuin se ei olis tarpeeksi hullua tavallisena viikonloppunakin. Pitääkö sitä hulluutta vielä näytelläkin?
Sitäkään mä en ymmärrä että jääkiekkojuhlissa on lupa kiipeillä katulamppuihin yms. mutta muuten siitä sakotetaan. Niin kuin se havis amanda-juttu. Sehän murtui juuresta kun lätkäkansa viimeeksi kiipeili siinä. Ja se kuitattiin lähinnä sillä että "pojat on poikia". Helvetti soikoon se on arvokas historiallinen taideteos. Meneppä normiviikoloppuna keikkumaan siihen niin oot maijan kyydissä samantien.

Yks juttu minkä oon myös pistänyt merkille on nää ihmiset jotka aina ennen joulua hokee sitä samaa matraa että "tänä jouluna mä otan ihan vaan rennosti enkä stressaa yhtään". Ja heti kun ensimmäiset joulumainokset lävähtää televisioon niin ne mantrat unohtuu samantien. Kauhee paniikki ja hössötys päällä koko kuukauden. Jostain kumman syystä ne ketkä oikeasti ottavat joulun rennosti eivät koe tarvetta hokea siitä joka ikinen vuosi.
 
Viina. En ole koskaan ollut humalassa. Luit ihan oikein.
En ole itsekään kovassa humalassa ollut koskaan. Olen huomannut että alkoholi ja pelaaminen ei sovi yhteen. Se vaikeuttaa pomotaisteluita yllättävän paljon. o_O
On se vaan kumma miten muita kiinnostaa toisten asiat niin kovasti.
Itsekin oon tällaisiin ihmisiin törmännyt. Joitain kiinnostaa muiden asiat enemmän kuin omat, silloin on tullut mietittyä, onko niillä omaa elämää ollenkaan.

Mä en tykkää jalkapallosta enkä lätkästä juuri ollenkaan, mutta moottoriurheilu ja autopelit kylläkin menevät. Autot kiinnostavat jonkin verran, mutta fyysisistä rajoituksista johtuen en pystyisi käytännössä sellaisella ajamaan.
 
En ole itsekään kovassa humalassa ollut koskaan. Olen huomannut että alkoholi ja pelaaminen ei sovi yhteen. Se vaikeuttaa pomotaisteluita yllättävän paljon. o_O

Itsekin oon tällaisiin ihmisiin törmännyt. Joitain kiinnostaa muiden asiat enemmän kuin omat, silloin on tullut mietittyä, onko niillä omaa elämää ollenkaan.

Mä en tykkää jalkapallosta enkä lätkästä juuri ollenkaan, mutta moottoriurheilu ja autopelit kylläkin menevät. Autot kiinnostavat jonkin verran, mutta fyysisistä rajoituksista johtuen en pystyisi käytännössä sellaisella ajamaan.

Viina ja pelaaminen ei oo ikinä sopinut yhteen, en ymmärrä niitä jotka sanoo että maailman parasta hommaa juoda muutama Paukku ja pelata menemään ja kun alkaa humaltuun niin menot paranee... Äää paskat :D en ikinä lähtis tohon enään ku sitä joskus 12v sitten kokeili. Sitruunavettä tai Pepsi Maxia ja pelit pyörii niin avot, sillon se on sitä oikeaa pelaamista.
 
Viina ja pelaaminen ei oo ikinä sopinut yhteen, en ymmärrä niitä jotka sanoo että maailman parasta hommaa juoda muutama Paukku ja pelata menemään ja kun alkaa humaltuun niin menot paranee... Äää paskat :D en ikinä lähtis tohon enään ku sitä joskus 12v sitten kokeili. Sitruunavettä tai Pepsi Maxia ja pelit pyörii niin avot, sillon se on sitä oikeaa pelaamista.

Mä oon omalla kohdalla huomannut, että pari iltaolutta perjantai/lauantai-iltojen pelailun parissa on ihan siedettävä määrä, kolmas alkaa olla siinä kintahalla, ja potentiaalisesta neljännestä eteenpäin kannattaa laittaa koneet kiinni ihan suosiolla :D
 
Kännissä jaksaa grindata jotain yksinkertaista juttua monta tuntia eikä jälkikäteen muista siitä välttämättä mitään. Jossain vaiheessa joku ei onnistu ja siihen voi jäädä turhautuneena jumiin loppuillaksi. Molemmat edellämainitut ovat lähinnä negatiivisia kokemuksia. Ainoa hauska pelitapa humalassa on moninpelit, joissa pelikaveri on samassa tilassa pelaamassa fyysisesti ja myös yhtä jurrissa. Siinäkin hupi hyytyy illan mittaan. Yritin kyllä sitkeästi aiemmin nauttia humalassa pelaamisesta mutta tosiaan parempi mennä selvin päin. Nykyään en edes käytä alkoholia ollenkaan niin on aikaa enemmän pelata. Tosin silti liian vähän, koska työ ja muut projektit vievät suurimman osan ajasta ja jaksamisesta.
 
Pienessä hutikassa on lepposaa pelailla, riippuu tosin mitä pelaa. Ensimäistä COD MW:tä tuli pelattua aika paljonkin humalassa, tosin sielä oli koko oma klaanikin tuiskeessa yleensä silloin. Talvisota minttuviuna puteli katosi kun ittekseen niissä karkeloissa, oi niitä aikoja :D WoT sitten esimerkiksi alkoi jossain kohtaa vaatimaan alkoholimyrkytystä vaativaa tilaa, että sitä edes pystyi pelaamaan, sen takia sitä ei enään tule pelattuakaan.. :D Armored Warfare ja Fallout 76 sujuu kanssa aika hyvin humalasta riippumatta, mutta niissä on sellaset määrät tunteja sisällä että kaikki tekeminen tulee selkäytimestä. Dirt Rally 2.0 ja WRC Generations sitten on se muutama ööli ja sitten on parempi vaihtaa peliä, koska silloin alkaa ralliohjukset olemaan turhan paljon jontkan väärällä puolella, tai puussa.. :D

Eli summa summarum, joihinkin peleihin sopii alkomahooli kylkeen, joihinkin sitten taas ei.
 
Teillä on vissiin "hieman" eri juomatahti ku mulla sillä jos otetaan vaikka se aiemmin mainittu kolme olutta esimerkiksi niin ne kestäis mulla yli 2 tuntia jopa ilman pelaamista.
Sitten jos juon vaikka viiniä niin tahti on sellainen 1dl/tunti, mutta silloin mä juonkin aamusta iltaan :D
Kaikki vittumaisimmat pelit tulee pelattua alkoholin voimalla kuten vaikka steepin pahimmat wingsuit kisat ja moni muu. Ilman alkoholia mulla ei todellakaan olis kaikkia kultamitaleja.
Myöskään moninpelejä en pelaa selvänä ja sen takia mä en ole vieläkään pelannut yhtään splatfestia splatoon 3:ssa kun ne ei ole mennyt yksiin mun ryyppypäivän kanssa.
 
Kyllä sitä itsekin muutaman oluen tai pari viskilasillista nauttii pelaamisen lomassa. Missään kovassa jurrissa ei tietenkään tule pelattua, eikä mitään Elden Ringä voisi edes kuvitellakkaan pelata. :D

Taitaa meikällä olla sama juomatahti kuin pellellä, eli rauhallinen tissuttelu.
 
Sitruunavettä tai Pepsi Maxia ja pelit pyörii niin avot, sillon se on sitä oikeaa pelaamista.
Entäs saako pelaamisen lomassa hörppiä Batteryä/energiajuomaa?

Tullut huomattua että kun laittaa Batteryä koneeseen (ei pelikoneeseen), niin menee pahimmatkin pomot läpi. :cool:
 
Itsellä on sellanen että saa juoda jos moninpelejä pelailee. Ihan sen takia että pari kertaa jotain yksinpelejä pelannut ja hupsahtanut samalla kännin puolelle. Aamulla sitten miettinyt mitä sitä teki ja missä, siis pelissä
 
Henkilökohtaiset avautumiset meni sitten aasinsillan kautta henkilökohtaisista juomatavoista avautumiseen. Ja siitä edelleen juomien availemiseen.

Viikonloppuiltaisin menee itselläkin pari-kolme tölkkiä olutta/lonkeroa pelailujen lomassa. Juuri sopivasti siis ettei humaltuminen ala vaikuttamaan pelaamiseen negatiivisella tavalla. Pystyy nopeatempoisiakin pelejä vielä pelaamaan.
 
Entäs saako pelaamisen lomassa hörppiä Batteryä/energiajuomaa?

Tullut huomattua että kun laittaa Batteryä koneeseen (ei pelikoneeseen), niin menee pahimmatkin pomot läpi. :cool:

No tottakai :D ite en energiajuomia harrasta mutta eiköhän tuokin soiva sydeemi ole. Se piti myös kirjoittaa että hyvä että joillakin onnistuu tuo oluen ja muun juonti pelatessa, itsellä se ei onnistu ja sehä vika ei oo ku itsessä.
 
Viimeksi muokattu:
Vois lähtee pelikoneet myyntiin aika äkkiä jos tässä alkais "tissuttelemaan" pelaamisen lomassa. Parempi jättää alkomahoolit niille jotka sen halitsee. :cool:
 
Täältä sivusta huudellen, parodia yrittää tehdä huumoria yhdestä tai useammasta lähdeteoksesta yleensä liioitellen esikuviensa tyyliä sinänsä "viattomasti". Yhteiskunnan epäkohdista ja ihmisten pahuudesta naurua vääntäviä teoksia kutsutaan satiiriksi ja ne ovat sitten sitä asenteellisempaa kamaa, joiden tarkoitus on saada yleisönsä paheksumaan satiirin kohdetta.

Mutta menee muutenkin tämä homma jo OT:n puolelle, joten josko tätä voisi jatkaa jossain muualla. Tätä keskustelua muutenkin tuntuu tulevan aina silloin tällöin pelien omien topikkien alle, joten josko tälle voisi olla oma topikki, ellei jo olekin?

Noh, piti kuitenkin kirjoittaa jotain, eli tiivistetysti näkemyksiä aiheesta videopelit / taide / viihde ja kantaaottavuus:

1. Ovatko videopelit viihdettä vai taidetta vai molempia?
- En jaksa tehdä erotusta näiden välille. Parhaimmillaan molempia, osa selvästi sitten enemmän jompaa kumpaa päätä. Näihin erotteluihin sisältyy aika usein sellainen hapan sivumaku, jossa viihde = hyvä ja taide sitten jotain minkä kanssa ei itse haluta olla tekemisissä missään tapauksessa. Ja sitten pelataan God of Waria, mitä en yritä kutsua korkeakulttuurin huipentumaksi, mutta jossa on kiistatta haettu taiteellista näkemystä vähän hemmetin monessa asiassa.

2. Onko ok, että taide tai viihde ottaa kantaa?
- Voi s**tana, tietenkin on, jos sen tekee hyvin. Mistä ihmeestä aikuinen ihminen saisi minkäänlaista haastetta omalle ajattelulleen jos ei taiteesta? Uutisista? Töistä? Tietokirjoista? Varmaan niinkin, mutta olisipa oma elämänkatsomukseni hyvin erilainen ilman kulttuuria.
Tekisi mieli sanoa, että jokainen joka vastustaa kaikkea kannanottoa viihteessä / taiteessa valehtelee itselleen ja muille, koska niin täydellisen pähkähullulta ajatus omiin korviin kuulostaa. Mutta ehkä joku oikeasti sitten ajattelee näin.
Tein testin, missä kirjoitin vain ylös kaikkea mahdollista "kantaaottavaa" viihteen saralla kolmen minuutin ajan ja listalle tuli kaikkea Bruce Springsteenistä Sopranosiin, Ruben Östlundin elokuvista Gogolin kirjoituksiin, South Parkista Strayhin ja Disco Elysiumista Cyberpunkiin.
Listahan olisi aivan loputon, jos sitä miettisi esim. yli 180 sekuntia :D
Ja kuten sanoin, niin jos joku vastustaa johdonmukaisesti kaikkea tätä, niin pakko kai moista on kunnioittaa, vaikka / just siksi kun kuulostaa omiin korviin täysin käsittämättömältä.

3. Pitääkö viihteen ja taiteen ottaa kantaa?
- No ei tietenkään, siis niin että sen tulisi olla lähtökohta kaikelle tekemiselle. Suuri osa kantaaottavasta viihteestä on ihan p*skaa. Monet kannanotot ovat itsessään, siis kaikesta riisuttuina hyvin yksinkertaisia, jotka eivät irrallisina lauseina herätä ajatuksia kuin ehkä silloin, jos kuulija on huumausaineiden alaisena. "Ei ole oikein, että rikkaat saavat tehdä mitä haluavat" / "Olemme itsekkyydessämme ajamassa planeettamme umpikujaan" / "Sotiminen on väärin" / "Meidän tulisi sietää erilaisia ihmisiä" jne. ovat kaikki totta, mutta eivät vielä sellaisenaan kovin kiinnostavaa sisältöä. Tuollaisen sitten kun länttää ilman mitään tyylitajua tekeleensä päälle niin se aiheuttaa lähinnä kiemurtelua. Kantaaottavuus vaatii myös jonkinlaista näkemystä. Ja se voidaan toteuttaa todella monin eri tavoin.

-> Lopputulema: Videopelit ottakoon kantaa silloin se sopivasti peliin soljuu ja jotain sanottavaa on, muuten parempi keskittyä muihin asioihin.


Ja tärkeämpään aiheeseen eli videopelaamiseen ja alkoholiin :D : Kyllä nämä pysyvät allekirjoittaneella aikalailla erillään. Sopiva määrä alkoholia tuo moneen asiaan kivan lisäsäväyksen, mutta pelaaminen ei oikein kuulu näihin. Paitsi jos ollaan muutenkin istumassa iltaa ihmisten kanssa ja siinä sivussa intoudutaan vähän pelaamaan hetkeksi - usein jotain retropeliä. Mutta harvemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Noh, piti kuitenkin kirjoittaa jotain, eli tiivistetysti näkemyksiä aiheesta videopelit / taide / viihde ja kantaaottavuus:

1. Ovatko videopelit viihdettä vai taidetta vai molempia?
- En jaksa tehdä erotusta näiden välille. Parhaimmillaan molempia, osa selvästi sitten enemmän jompaa kumpaa päätä. Näihin erotteluihin sisältyy aika usein sellainen hapan sivumaku, jossa viihde = hyvä ja taide sitten jotain minkä kanssa ei itse haluta olla tekemisissä missään tapauksessa. Ja sitten pelataan God of Waria, mitä en yritä kutsua korkeakulttuurin huipentumaksi, mutta jossa on kiistatta haettu taiteellista näkemystä vähän hemmetin monessa asiassa.

2. Onko ok, että taide tai viihde ottaa kantaa?
- Voi s**tana, tietenkin on, jos sen tekee hyvin. Mistä ihmeestä aikuinen ihminen saisi minkäänlaista haastetta omalle ajattelulleen jos ei taiteesta? Uutisista? Töistä? Tietokirjoista? Varmaan niinkin, mutta olisipa oma elämänkatsomukseni hyvin erilainen ilman kulttuuria.
Tekisi mieli sanoa, että jokainen joka vastustaa kaikkea kannanottoa viihteessä / taiteessa valehtelee itselleen ja muille, koska niin täydellisen pähkähullulta ajatus omiin korviin kuulostaa. Mutta ehkä joku oikeasti sitten ajattelee näin.
Tein testin, missä kirjoitin vain ylös kaikkea mahdollista "kantaaottavaa" viihteen saralla kolmen minuutin ajan ja listalle tuli kaikkea Bruce Springsteenistä Sopranosiin, Ruben Östlundin elokuvista Gogolin kirjoituksiin, South Parkista Strayhin ja Disco Elysiumista Cyberpunkiin.
Listahan olisi aivan loputon, jos sitä miettisi esim. yli 180 sekuntia :D
Ja kuten sanoin, niin jos joku vastustaa johdonmukaisesti kaikkea tätä, niin pakko kai moista on kunnioittaa, vaikka / just siksi kun kuulostaa omiin korviin täysin käsittämättömältä.

3. Pitääkö viihteen ja taiteen ottaa kantaa?
- No ei tietenkään, siis niin että sen tulisi olla lähtökohta kaikelle tekemiselle. Suuri osa kantaaottavasta viihteestä on ihan p*skaa. Monet kannanotot ovat itsessään, siis kaikesta riisuttuina hyvin yksinkertaisia, jotka eivät irrallisina lauseina herätä ajatuksia kuin ehkä silloin, jos kuulija on huumausaineiden alaisena. "Ei ole oikein, että rikkaat saavat tehdä mitä haluavat" / "Olemme itsekkyydessämme ajamassa planeettamme umpikujaan" / "Sotiminen on väärin" / "Meidän tulisi sietää erilaisia ihmisiä" jne. ovat kaikki totta, mutta eivät vielä sellaisenaan kovin kiinnostavaa sisältöä. Tuollaisen sitten kun länttää ilman mitään tyylitajua tekeleensä päälle niin se aiheuttaa lähinnä kiemurtelua. Kantaaottavuus vaatii myös jonkinlaista näkemystä. Ja se voidaan toteuttaa todella monin eri tavoin.

-> Lopputulema: Videopelit ottakoon kantaa silloin se sopivasti peliin soljuu ja jotain sanottavaa on, muuten parempi keskittyä muihin asioihin.


Ja tärkeämpään aiheeseen eli videopelaamiseen ja alkoholiin :D : Kyllä nämä pysyvät allekirjoittaneella aikalailla erillään. Sopiva määrä alkoholia tuo moneen asiaan kivan lisäsäväyksen, mutta pelaaminen ei oikein kuulu näihin. Paitsi jos ollaan muutenkin istumassa iltaa ihmisten kanssa ja siinä sivussa intoudutaan vähän pelaamaan hetkeksi - usein jotain retropeliä. Mutta harvemmin.
Siinä oli tuhtia asiaa. Jos viihde ei ota kantaa me saataisiin Timo Koivusaloa koko rahalla. Kulostaa upealta.
 
Moninpelejä pelatessa on ihan hauska välillä tissutella, mutta jos peli on yhtään nopeatempoisempi niin ei sitä juomaa muista kohta enää ja väljähtyy. Yksinpelejä pelatessa ei ole ollut tapana juoda alkoholia paitsi silloin, kun on joku kaveri vaikka kylässä ja pelataan porukalla jotain.

Parhaiten muutama juoma menee jotain elokuvaa/ sarjaa katsoessa, mikä on sopivan passiivista niin voi keskittyä myös juoman makuun.

Koska ketju on avautumisista, niin tähän teemaan vielä avautuminen alkoholista: ärsyttää kun joskus Napuen keksimisen aikaan tuli hurahdettua gineihin ja kun omaa sellaisen keräilijäluonteen, niin pulloja on kertynyt kolminumeroinen lukema kaappiin. Jossain vaiheessa tuli väistämättä pieni kyllästyminen ja nyt ärsyttää, kun pullot vajuu lähinnä kaatamalla niiden sisältö vieraiden kurkusta alas.

Yhtä hyvin meni joskus kun oli yhtäkkiä pakko ostaa joka saakutin chilikastike omaan hyllyyn ja huomata kohta 30 ikävuoden jälkeen että repeää koko perse jos syö mitään vähänkään tulisempaa.
 
Moninpelejä pelatessa on ihan hauska välillä tissutella, mutta jos peli on yhtään nopeatempoisempi niin ei sitä juomaa muista kohta enää ja väljähtyy. Yksinpelejä pelatessa ei ole ollut tapana juoda alkoholia paitsi silloin, kun on joku kaveri vaikka kylässä ja pelataan porukalla jotain.

Parhaiten muutama juoma menee jotain elokuvaa/ sarjaa katsoessa, mikä on sopivan passiivista niin voi keskittyä myös juoman makuun.

Koska ketju on avautumisista, niin tähän teemaan vielä avautuminen alkoholista: ärsyttää kun joskus Napuen keksimisen aikaan tuli hurahdettua gineihin ja kun omaa sellaisen keräilijäluonteen, niin pulloja on kertynyt kolminumeroinen lukema kaappiin. Jossain vaiheessa tuli väistämättä pieni kyllästyminen ja nyt ärsyttää, kun pullot vajuu lähinnä kaatamalla niiden sisältö vieraiden kurkusta alas.

Yhtä hyvin meni joskus kun oli yhtäkkiä pakko ostaa joka saakutin chilikastike omaan hyllyyn ja huomata kohta 30 ikävuoden jälkeen että repeää koko perse jos syö mitään vähänkään tulisempaa.
Pelatessa juomana virvoitusjuoma (limu, energiajuoma tms), maito tai vesi. Joskus silloin tällöin tölkki tai kaksi olutta tai lonkeroa. Kännissä ei voi pelata, joten kovin montaa alkoholipitoista juomaa ei parane ottaa.

Täälläkin gini on ykkösvaihtoehto, jos mennään yhtään kaljaa vahvempiin. Pulloja tulee ostettua silloin tällöin, mutta usein vasta tarpeeseen. Eli kun edelliset tai edes yksi on juotu tyhjäksi. Erilaisia ginejä on ihan kiva maistella, joten on pulloja kaapissa silti aina enemmän kuin yksi kerrallaan. :)

Vahvat chilikastikkeet jätän asiaan perehtyneille. Senkin hullut :D
 
Mulla kyllä tulee pelaamisen ohessa välillä jutoua esim. Viiniä lasillinen tai pari. Ei nyt aina ja aina hitaasti tissutellen. Ei sillä tavoin että humalaan asti pääsisi kuitenkaan vaan enemmänkin vähän rentoutta hakien ja viinistä nautiskellen. Usein viinin sijaan saattaa myös olla juotavana pepsi maxia tai teetä.

Aikoinaan Wiillä skywars swordsia pelatessa viinilasi lensi aika komean kaaren, kun Wiimote-ohjain osui siihen vauhdilla. Tuon jälkeen ”vauhdikkaampien” pelien kanssa olen vähän varovaisemmin aina huolehtinut, että viinilasi on riittävän kaukana pelaajasta. Sen verran ärsyttävää oli punaviinin siivoilu seinistä ja ties mistä.
 
Mulla kyllä tulee pelaamisen ohessa välillä jutoua esim. Viiniä lasillinen tai pari. Ei nyt aina ja aina hitaasti tissutellen. Ei sillä tavoin että humalaan asti pääsisi kuitenkaan vaan enemmänkin vähän rentoutta hakien ja viinistä nautiskellen. Usein viinin sijaan saattaa myös olla juotavana pepsi maxia tai teetä.

Aikoinaan Wiillä skywars swordsia pelatessa viinilasi lensi aika komean kaaren, kun Wiimote-ohjain osui siihen vauhdilla. Tuon jälkeen ”vauhdikkaampien” pelien kanssa olen vähän varovaisemmin aina huolehtinut, että viinilasi on riittävän kaukana pelaajasta. Sen verran ärsyttävää oli punaviinin siivoilu seinistä ja ties mistä.
Wii oli kyllä vaarallinen laitos. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun tölkki tai tuoppi lattialla.

Itse ei kyllä sitten noiden vuosien ole tullut humalassa pelattua. Ehkä joskus yhtä olutta siemaillen, muttei sen kummemmin.
 
Ylös Bottom