Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

mistä saa pieterangelon?ja mistä tekee hienoi kikkoi esim.jussi jokis kikka?

Moikka vaan ihgudaa.

Ei millään pahalla, mutta jos et ainoastaan yritä trollata, niin hieman saisit tarkentaa noita sun kysymyksiä.
Itseäni suorastaan !@#$ttaa tollaset viestit tyyliin; "Hei kultsipuppelit, mistä saa hömpäntönttää ja ai nii muutes, mistäs sais niit hyvii nallekarkkeja, tiedätteks? Niit tosi hyvii..."
Veikkaanpa et triplajaskakin olisi sulle voinut suoraan vastata oikean vastauksen, jos olisit hieman yksityiskohtaisemmin kertonut, että mitä haluat tietää. Ja sit vielä jaksat saivarrella, kun toiset hieman vihjailee, että saiskos tarkennuksia... Hohhoijaa.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

NHL 11:ssä oli paras soundtrack, jonka olen koskaan kuullut. Tämä kuuluu huonoimpien kategoriaan.

[Offtopic] Tämä vahvisti meidän olevan täysin erilaisia ihmisiä. NHL 11 soundtrack oli uskomatonta paskaa, kuten on myös tulevan version. Onneksi tosiaan on olemassa tuo custom music vaihtoehto. [/OFFTOPIC]
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

[Offtopic] Tämä vahvisti meidän olevan täysin erilaisia ihmisiä. NHL 11 soundtrack oli uskomatonta paskaa, kuten on myös tulevan version. Onneksi tosiaan on olemassa tuo custom music vaihtoehto. [/OFFTOPIC]

[OFFTOPIC] Se, että olet EA Sports fanboy ja et sattunut pitämään viime vuoden soundtrackista, ei tarkoita sitä että olisimme täysin erilaisia ihmisiä, joilla on jokaisesta asiasta täysin eri näkökulmat. [/OFFTOPIC]
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Eikö se juuri ollut niin ikävää kun R3:een tuli "day one" patch? C'mon TT, pysy ruodussa. ;)
Käsitit "mahtavan" nyt ihan väärin. Tarkoitin "mahtavalla", että korjaa paljon asioita. En sitä, että "jippii, DI päivitetään heti julkkaripäivänä, mahtavaa".

Sitä paitsi R3:n päivityksen ongelma oli nimenomaan sen koko, ja ihan yhtä suuret nyrpistykset saa myös Dead Islandin päivitys, jos sen koko PS3:lla on satoja megoja. (X360-version päivityksen maksimikoko on 6 megatavua. Miettikääpä sitä.)

Rautalangasta: en vastusta pelien päivittämistä, vaan ainoastaan sitä, että PS3:lla päivitykset ovat pahimmillaan ihan tolkuttoman kokoisia.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Käsitin "mahtavan" nyt ihan väärin. Tarkoitin "mahtavalla", että korjaa paljon asioita.

Noh kunhan kiusasin... (BTW, en saa klikkaamalla hymiöitä "ikoneista"?)

..mutta tämä toisaalta vahvistaa vain R3-ketjun pointtiani: Peleihin tulee välillä isojakin päivityksiä heti kärkeen. Tämä DI:n päivitys korjaa 37 bugia. Joku ilkeämielinen (en minä..) voisi kysyä, että eikö niitä olisi kannattanut korjata ennen kuin peli meni "kultaan".. Mutta minkäs teet kun päivämäärät on lyöty lukkoon ja peli saatava ulos mm. ennen MW3:sta..
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Peleihin tulee välillä isojakin päivityksiä heti kärkeen. Tämä DI:n päivitys korjaa 37 bugia. Joku ilkeämielinen (en minä..) voisi kysyä, että eikö niitä olisi kannattanut korjata ennen kuin peli meni "kultaan"..
Jos korjaukset saa upotettua pieneen tilaan (X360-version max. 6 megatavua), niin antaa tulla päivityksiä vaikka kerran viikossa. Sen sijaan se että tulee kuuden ja puolensadan megan päivitys - josta ei edes kerrota, mitä kaikkea se korjaa - on mielestäni naurettavaa. Pelien varsinaiset "moottorit" ovat loppujen lopuksi varsin pieniä, ja satojen megojen päivitys kertoo siitä, että siinä täytyy tulla jotain paljon muutakin - tai sitten ongelmat ovat vielä paljon syvemmällä PS3:n kehitystyökalujen suunnittelussa.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

satojen megojen päivitys kertoo siitä, että siinä täytyy tulla jotain paljon muutakin.

Näin luulisi asian olevan. Aiheuttihan yhden BF BC 2:sen päivityksen koko ihmetystä aikoinaan, kunnes selvisi, että siinä tuli mukana useampi moninpelikartta, jotka otettiin myöhemmin käyttöön. Minkä takia ne piti sen päivityksen yhteydessä ladata, jäi arvoitukseksi.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Aiheuttihan yhden BF BC 2:sen päivityksen koko ihmetystä aikoinaan, kunnes selvisi, että siinä tuli mukana useampi moninpelikartta, jotka otettiin myöhemmin käyttöön.
En muista, olenko täällä kertonutkaan sitä, kun Bad Company 2:n käynnistin ekan kerran tuossa parisen viikkoa sitten. Päivityksen koko oli lähemmäs 1,8 gigatavua (!), jonka lataamisen ja asentamisen jälkeen oli edessä vielä pelin oma asennus. 100/5M-yhteydelläkin kesti puolisen tuntia ennen kuin oltiin edes pelin päävalikossa. Tuossa tapauksessa "lohduttelin" itseäni sillä, että päivitys todellakin sisälsi ne karttapaketit valmiiksi, ja sain ne heti käyttööni VIP-koodin syötettyäni. Toisaalta luotettavien lähteiden mukaan myös pelin X360-version päivitys on yhtä miehuullisen kokoinen, eli siitä ei voi täysin pelkkää Pleikkaria syyttää.

Toinen kova esimerkki on Burnout Paradise, johon on aikojen saatossa kertynyt päivitettyä matskua yli gigan verran kummallakin konsolilla. Tässäkin tapauksessa tilannetta selittää osittain se, että koko Big Surf Island on leivottu päivityksen sisään.

Ja lopuksi on tietysti vielä PSN-peli PAIN, jonka päivittäminen on kirjaimellisesti tuskaa. Se on niin monella tasolla väärin, että en viitsi avautua tämän enempää.

Joka tapauksessa seuraavaan konsolisukupolveen toivon paljon hienostuneempia päivitysmekanismeja. Vapaasti varastettava idea on, että pakollisena tarjotaan vain todelliset koodimuutokset. Kaikki lisäsisältöä tuovat päivityksen hoidetaan näkymättömänä taustalatauksena pelin aikana. Lisäksi mobiililaitteiden kauppapaikoilta voi lainata idean useiden tuotteiden yhtäaikaisesta päivittämisestä. Eli konsoli voisi joka käynnistyksellä kysellä, onko siinä käytettyihin peleihin päivityksiä ja tarjota sitten hienovaraisen notifikaation aiheesta. Yhdellä napinpainalluksella noudettaisiin kaikki tarjotut päivitykset, ja käyttäjä voisi silti käyttää konsoliaan samaan aikaan ihan normaalisti ja keskeytyksettä.

Minkä takia ne piti sen päivityksen yhteydessä ladata, jäi arvoitukseksi.
Ajatus tässä lienee ollut se, että kaikilla olisi kartat käytössään riippumatta siitä, oliko ne ostanut vai ei. Ts. karttapakettia ostamattomatkin olisivat saattaneet esim. joutua sellaisille playlisteille, joissa ostokarttoja oli mukana.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360 Hype]

Ja lopuksi on tietysti vielä PSN-peli PAIN, jonka päivittäminen on kirjaimellisesti tuskaa. Se on niin monella tasolla väärin, että en viitsi avautua tämän enempää.

..jatkan sen verran, että todellinen "pain" on lopulta kuitenkin pelin tutorial osasto (ei edes trophya tuosta, pkle), joka tuntuu jatkuvan ja jatkuvan. Ja syö lopulta kaiken mielenkiinnon itse peliin (siis mulla - ei välttämättä kaikilla jotka muistavat nopeasti eri kikat).

Kyllä pelien päivitykset kestää aina, mutta ei näitä tiettyjen pelien h**vetin pitkiä tutorial-osioita. Damn.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Resistance 3:n päivitysfarssi saa yhä hupaisampia piirteitä: eilen julkaistiin v1.02-päivitys, jolla on kokoa 676 megaa. Jos pelin oli ehtinyt jo päivittää v1.01:ksi, on pakko ladata koko köntti sen sijaan, että voisi ladata vain n. 20 muuttunutta megaa. Jos myyntiversiotaan ei vielä ehtinyt päivittää, riittää tuon 676 megan lataaminen, eli sitä v1.01:tä ei sentään pakoteta lataamaan ensin.

You might not mind having to download a 600MB patch, but we do. And it’s not like this is the first – there was already one not five days ago. At the time we had drafted up a bit rant about the whole thing, furious that the game had seemingly shipped unfinished and needing a massive patch just to get it up to speed.

We remember thinking “that’s not a patch, it’s a CD ROM”.

We dropped it, though, assuming that the disk we had was early code, and the patch was just for reviewers who had the game so early. This wasn’t the case, of course, anyone with a retail disk during the week faced the same download.

Some of us here are getting bored of this whole process now. It seems unique to the PS3 (at least in terms of how long and massive these patches are) and it’s a terrible example of what the console can do – and, at first glance, seems that something only Sony’s first and second parties can get away with.
Paras uutinen? Insomniac ilmoitti heti samaan syssyyn, että v1.03 on jo työn alla. Jokohan sillä saataisiin 700 megan raja rikki, vai tulisiko tähän päivityshelvettiin jotain tolkkua?

PS. Itse peli on tuntunut silti todella hyvältä, joten on todella sääli, että maine saattaa kärsiä päivitysrumban takia.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

PS. Itse peli on tuntunut silti todella hyvältä, joten on todella sääli, että maine saattaa kärsiä päivitysrumban takia.

itse en pidä pahana asiana, että peleihin tulee paikkoja, jos kerran korjattavaa on. Tosin release management saisi toimia hieman paremmin, ettei pari päivän välein tule korjaussarjoja, mutta enemmän ottaisi päähän ilmeiset bugit, joihin ei tunnu tulevan koskaan päivitystä.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

itse en pidä pahana asiana, että peleihin tulee paikkoja, jos kerran korjattavaa on.
En minäkään.

Väännetään tää ongelma nyt rautalangasta; Resistance 3 julkaistiin 4 päivää sitten. Heti julkaisussa pelinsä ostanut ja aktiivisesti pelannut on joutunut lataamaan siihen päivityksiä yhteensä jo 1,3 gigatavun edestä.

Otetaan nyt kätevä vastaesimerkki tuolta kilpailevan pelisarjan puolelta. Gears Of War 2:n verkkopelin kanssa oli ilmeisesti varsin suuria ongelmia, ja siihen julkaistiin aikojen saatossa puolentusinaa päivitystä. Silti yksittäinen päivitys oli vain sen n. 4-6 megatavua. Worst case -tapauksessakin kaikki kuusi päivitystä ladannut siirsi dataa vain noin 35 megatavun verran. Itse kun Gears 2:n kiekon ensimmäisen kerran käynnistin, ladattiin tasan yksi päivitys, kooltaan muistaakseni sen noin 6 megatavua. Siis alle sadasosa siitä, mikä oli edessä R3:n ensikäynnistyksen kanssa.

Pienet päivitykset = GOOD. Satojen megojen päivitykset = BAD.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ensimmäisiä kertoja olen hiukan ihmeissäsi TT asenteestasi. Jos paikattavaa tai päivitettävää on (nämähän eivät ole aina sama asia), niin mieluummin niin että asiat paikataan/päivitetään vs että jätetään oman onnen nojaan tai sarjaan "ignore". Mutta u r still the man. ;)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ymmärtääkö jengi tahallaan Tontsan pointin väärin vai missä on vika? Päivitykset ovat ok juttu jos niitä kerran tarvitaan. Niiden toteutus vaan on PS3:lla suoraan sanottuna paska. Xboxilla homma toimii 100 kertaa paremmin.

Itse ostin tänään PS3:n takaisin hyllyyn. Pelottaa jo valmiiksi kauanko kestää, että pääsen edes pelaamaan. Ensin pitäisi saada vanha käyttäjä ladattua serveriltä, tätä ennen pitää kuitenkin ladata käyttispäivitys. Siihen päälle vielä pelin päivitykset. Hrr....
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Niiden toteutus vaan on PS3:lla suoraan sanottuna paska. Xboxilla homma toimii 100 kertaa

Kahden eri alustan eri pelien päivitysten vertailu ei ole oikein mielekästä. Mistään ei tiedetä miten paljon pelin koodia esim. tässä tapauksessa muutettiin. Eroa varmasti on alustojen arkkitehtuurissa, mutta tästäkään ei ole tarkempaa tietoa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ymmärtääkö jengi tahallaan Tontsan pointin väärin vai missä on vika? Päivitykset ovat ok juttu jos niitä kerran tarvitaan. Niiden toteutus vaan on PS3:lla suoraan sanottuna paska. Xboxilla homma toimii 100 kertaa paremmin.

Mutta niillä nyt mennään. PS3:n pelien päivitykset ym tuskin muuttuvat tai nopeutuvat radikaalisti (eroja tietysti on pelien kesken) tässä sukupolvessa joten on silti parempi että pelejä päivitetään silloin kun tarvetta on vs että niitä ei päivitettäisi. Tontsan pointti on ymmärretty ja rekisteröity, mutta se on lopulta turhaa porua.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kahden eri alustan eri pelien päivitysten vertailu ei ole oikein mielekästä.

Toisella homma toimii, toisella ei. Ei mua kiinnosta mikä se syy siellä taustalla on. Ei se nyt kuitenkaan maailmaa kaada varsinkaan nykypäivänä, kun nettiyhteydet ovat jo melko järeitä. Ärsyttävää se silti on.

Ja nyt omiin ärsytyksiin. Yritin recoverata PSN-tunnukseni uudelle konsolilleni. En muista salasanaa eli sen nollaus olisi edessä. Serverit vaan on huollossa. Pysytellään tää ilta siis bluureiskoissa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Sen uskon hyvin. Eivät ne syyt tai faktat taustalla ole ennenkään konsolivalitusta estäneet.

Ei tämä nyt pelkästään konsolivalitusta ole. Ei mua noin yleensäkään kiinnosta miten vastaavissa asioissa homma toimii taustalla. Tärkeintä on se, että minä käyttäjänä saan parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ei mikään firma saa multa säälipisteitä jos ovat koodanneet paskan systeemin ja joudun elämään asian kanssa. Tuohon Ressu 3:n päivityssäätöön voi olla monia syitä, mutta perseestä se silti on.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

PS3:n päivitysten "hitaus" (joka tietysti vaihtelee myös ihmisten nettiyhteyksien mukaan) on yksi niitä harvoja asioita minkä olen PS3-kritiikissä valmis myöntämään. PS3 ei käsittääkseni tue sitä ihan nopeinta nettiä/wi-fiä tms? Itse en vain oikeastaan ole ottanut asiasta sen suurempaa stressiä. Laitan päivityksen latautumaan hyvissä ajoin ja/tai katson tv:tä sillä aikaa. Pelejä on niin pirusti, että päivityksiin on saanut jo kautta linjan tottua.
 
Ylös Bottom