Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tunnut nyt tästä oikeasti sen verran pahoittaneen mielesi, että tuntuu siltä, että minun on pyydettävä anteeksi sekä vielä kerran selvitettävä asiaa. Mutta ensiksi vilpittömät pahoittelut, jos koet rasisti heittoni kohdistuneen sinuun. Ei ollut tarkoitus.

Sitten selittelyt vielä kerran:
Milesizdead sanoi; "Öööö, nää terroristit on just niitä mulkkuja joita pakolaiset on karussa."

Johon siis vastasin:



Kuten varmaan tästä huomaat kommentoin ainoastaan Milesizdeadin kommenttia. Vastaukseni olisi ollut samanlainen riippumatta siitä, ketä Milesizdead lainasi. Vastaus olisi ollut samanlainen, vaikka Milesizdead ei olisi lainannutkaan ketään, kuten yllä hypoteettinen tilanne näkyy. Ei tuolla kommentillani ole muuta kohdetta kuin rasistit yleisesti. Ja kuten varmaan huomaat myös loppuviestin sävy on hyvin yleisluontoinen, ei kehenkään kohdistettu.

Mutta kuten sanottua, ei ollut tarkoitus piikitellä ketään henkilökohtaisesti, vaan rasisteja yleisellä tasolla. Rasisteille kun jokainen mamu on vähintään raiskaaja, jos ei jopa terroristi.
En mä nyt niin mieltäni pahoittanut, mutt periaatteesta ehkä enemmän kiukuttelin koska koin olevani eriarvoisessa asemassa.

No hard feelings.

Edit: pahoittelen myös henkilökohtaista hyökkäystäni.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan 8. sukupolvi kestää. PS4 ja Xbone ovat jo kaksi vuotta vanhoja laitteita, mutta pelivalikoima varsinkin AAA-titteleiden osalta on vieläkin aika pieni. Tehoiltaan molemmat olivat julkaisuhetkellä juuri ja juuri hyväksyttäviä, mikä näkyy siinä ettei PC-puolella määrittävää 1080p/60fps "standardia" ole käytännössä pystytty saavuttamaan.
Vastaan tänne, jottei tuo toinen ketju mene heti offtopiciksi...

Tuo 1080p@60 fps -myytti on hämmästyttävän sitkeässä. Tällä hetkellä Digital Foundry on julkaissut 69 monialustavertailua, ja näistä 32:ssa PS4 on tarjonnut 1080p@60 fps, ja Xbox Onekin on tuon saavuttanut 20 kertaa. PS4:llä siis miltei joka toinen vertailtu peli on tuohon "standardiin" yltänyt, Xbox Onellakin melkein joka kolmas.

Näissä lukemissa on kyse siis pelkästään monialustajulkaisuista. Yksinoikeuspelien osalta en ole tilastoa pitänyt.

Täydellisen tilaston voi käydä katsomassa koostamastani Excel-taulukosta.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaan tänne, jottei tuo toinen ketju mene heti offtopiciksi...

Tuo 1080p@60 fps -myytti on hämmästyttävän sitkeässä. Tällä hetkellä Digital Foundry on julkaissut 69 monialustavertailua, ja näistä 32:ssa PS4 on tarjonnut 1080p@60 fps, ja Xbox Onekin on tuon saavuttanut 20 kertaa. PS4:llä siis miltei joka toinen vertailtu peli on tuohon "standardiin" yltänyt, Xbox Onellakin melkein joka kolmas.

Näissä lukemissa on kyse siis pelkästään monialustajulkaisuista. Yksinoikeuspelien osalta en ole tilastoa pitänyt.

Täydellisen tilaston voi käydä katsomassa koostamastani Excel-taulukosta.

Siksipä lainausmerkit standarin ympärillä. Itselläni on pääasiallisesti PC:llä pelaavana tietenkin pieni asenteellisuus mukana, mutta kun 8. sukupolvi tuli markkinoille pidin itsestään selvänä että kaikki pelit toimisivat 1080p/60fps. "Tärkeimmät" pelit eli graafikoissa ja esim. pelimaailman laajuudessa rimaa ylöspäin nostavat fps- ja roolipelit (BF, Witcher jne.) jäävät toinen toistaan kauemmas tuosta suorituskyvystä. Siksi olen hyvin skeptinen myös tulevien konsoleiden 4K-suorituskyvystä. Hyppäys Full HD:sta 4K:n on vähintään yhtä suuri kuin 720p/30fps->1080p/60fps.

Kiitos kuitenkin pitämästäsi tilastosta. 1080p/60fps -pelejä on enemmän kuin oletin.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Siksipä lainausmerkit standarin ympärillä. Itselläni on pääasiallisesti PC:llä pelaavana tietenkin pieni asenteellisuus mukana, mutta kun 8. sukupolvi tuli markkinoille pidin itsestään selvänä että kaikki pelit toimisivat 1080p/60fps. "Tärkeimmät" pelit eli graafikoissa ja esim. pelimaailman laajuudessa rimaa ylöspäin nostavat fps- ja roolipelit (BF, Witcher jne.) jäävät toinen toistaan kauemmas tuosta suorituskyvystä. Siksi olen hyvin skeptinen myös tulevien konsoleiden 4K-suorituskyvystä. Hyppäys Full HD:sta 4K:n on vähintään yhtä suuri kuin 720p/30fps->1080p/60fps.

Kiitos kuitenkin pitämästäsi tilastosta. 1080p/60fps -pelejä on enemmän kuin oletin.

Mutta eikös useat AAA-pelit jääneet viime sukupolvessa myös tuosta 720p/30fps ?
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Mutta eikös useat AAA-pelit jääneet viime sukupolvessa myös tuosta 720p/30fps ?

No jäivät. Esimerkiksi Haloissa kehitys oli seuraava: 1152x640 (Halo 3) -> 1152x720 (Reach) -> 1280x720 (Halo 4). Optimoinnin parantuessa saavutettiin sukupolven loppupuolella parempia resoluutioita ja huomattavasti hienompia grafiikoita.

Onhan se väärin puhua mistään standardeista, koska niitä ei ole koskaan ollut. Silti on helppo määritellä konsolisukupolvet suurpiirteisesti huippupelien ominaisuuksien perusteella. Eli 7. sukupolvi oli 720p/30fps, 8. sukupolvi sub1080p/60fps ja olisiko seuraava 1080p/60fps-4K/30fps?
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

olisiko seuraava 1080p/60fps-4K/30fps?

Mä uskon, että seuraavassa haetaan juuri tätä "true 1080p/60fps", lisäksi jokin taaksepäin yhteensopivuus Ps4/Xbox One -pelien kanssa lyhyemmän helpottamaan siirtymää. Uskon, siis että seuraava sukupolvi (joka on jo melkein ovella) on enemmänkin ps4+ ja Xbox One+ -tyylinen sukupolvi, jossa yritetään paikata lyhyttä sukupolven ikää "vanhojen pelien tuella". Laitteet olisi päivitetty lähinnä tehokkaammalla raudalla.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Pelaajat on keskimäärin enemmän omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä kuin televisiota katsova vanhempi ikäpolvi
Ts. Japanin ja Etelä-Korean kansalaiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin esim. eurooppalaiset.

Onko tämä(kin) tieto peräisin DailyMailista vai onko väittämällä todellista pohjaa?
 
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

HUOH. Nyt ei emäntä enää uskalla kävellä yksin valoisaankaan aikaan. Sanoi että aina kun missä vaan tulee näitä afgaani"poikia" vastaan, katsoo maahan. Kuulemma ottavat kohti katsomisen kiinnostuksen osoituksena...

On kyllä outo emäntä siellä, jos ei enää uskalla yksin liikkua edes valoisaan aikaan :D. Pisti lähinnä naurattamaan taas koko sun tekstisi. Ihan tuulesta temmattuja juttuja (kuten sulla tässä keskustelussa nyt on tapana). Heittelet noita sun oletuksiasi ja erittäin arveluttavia faktoja joka kirjoituksessasi. Ei vaan voi vakavasti ottaa. Ois mukava käydä dialogia, jos et lähes pelkän oletuksen ja typerän turhan pelon varaan omia juttujasi perustais.

Noh hyvä, että sielläkin saadaan siedätyshoitoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

On kyllä outo emäntä siellä, jos ei enää uskalla yksin liikkua edes valoisaan aikaan :D. Pisti lähinnä naurattamaan taas koko sun tekstisi. Ihan tuulesta temmattuja juttuja (kuten sulla tässä keskustelussa nyt on tapana). Heittelet noita sun oletuksiasi ja erittäin arveluttavia faktoja joka kirjoituksessasi. Ei vaan voi vakavasti ottaa. Ois mukava käydä dialogia, jos et lähes pelkän oletuksen ja typerän turhan pelon varaan omia juttujasi perustais.

Noh hyvä, että sielläkin saadaan siedätyshoitoa.

Hihihi, ***** sä oot lystikäs. Mulla on käsittääkseni ainakin jotain lähteitä näille jutuilleni. Toisin kuin Lord-Sir Haggiksella. Dialogia ei ole mun tietääkseni haukkua keskustelijan puolisoa? Monta lasta sulla muuten on suojeltavana? Sä oot vissiin näitä RASMUS-tyyppejä? "jokainen lapsenraiskaus on lavastettu" , "ei afgaaneilla ole yhtään erilainen kulttuuri ja arvot kuin meillä".

Kerrotko, haggis-pupuli, miten se, onko valoisaa vai ei, vaikuttaa jos sua vastaan tulee syrjäisellä polulla 5 afgaania jotka haluaa leikkiä sinulla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

Hihihi, ***** sä oot lystikäs. Mulla on käsittääkseni ainakin jotain lähteitä näille jutuilleni. Toisin kuin Lord-Sir Haggiksella. Dialogia ei ole mun tietääkseni haukkua keskustelijan puolisoa? Monta lasta sulla muuten on suojeltavana? Sä oot vissiin näitä RASMUS-tyyppejä? "jokainen lapsenraiskaus on lavastettu" , "ei afgaaneilla ole yhtään erilainen kulttuuri ja arvot kuin meillä".

Kerrotko, haggis-pupuli, miten se, onko valoisaa vai ei, vaikuttaa jos sua vastaan tulee syrjäisellä polulla 5 afgaania jotka haluaa leikkiä sinulla?

En koittanut olla millään tavalla lystikäs, vaikka tuolla tuo hymiö olikin. Tosin vähän naurattaa, jos jotakuta pelottaa niin paljon pakolaisten takia ettei enää uskalla päivälläkään kävellä, koska se on aika liioteltua touhua... Joo juttus joita kirjotat uutisten pohjalta onkin yleensä ihan mielenkiintoista luettavaa, mutta sitten osakseen on just niitä heittoja. En myöskään tarkoittanut haukkua vaimoasi, joten pahoitteluni siitä, jos käsitit asian väärin. Lapsia ei mulla ole suojeluksessani, mutta jos olisi en muuttaisi käytöstäni pakolaisten takia (ainakaan tällä hetkellä). Tunnen myös useita pariskuntia, joilla on lapsia jotka eivät millään tavalla pelkää lapsiensa puolesta sen enempää, kuin ennen tätä pakolaistulvaa. En missään nimessä ole näitä "RASMUS-tyyppejä". Kummatkaan noista lauseista eivät pidä paikkaansa, enkä niitä koskaan käyttäisi. Järkyttävää puhetta kyllä liikkeellä toltakin kannalta.

Jos minua vastaan tulee viisi afgaania (itsehän en välttämättä tunnistaisi heitä juuri afgaaneiksi automaattisesti), jotka haluavat leikkiä (en ole varma mitä tuolla tarkoitat) mulla niin varmaan käyttäydyn samalla tavalla, kuin jos tulisi viisi suomalaista "leikkimään". Tarkoitatko siis, että ilmoittavat haluavansa leikkiä vai, että olenko yleensä pelokas, jos vastaan tulee viisi afgaanin näköistä henkilöä? Pimeällä jos vastaan tulee syrjäkadulla viiden nuoren miehen (ihan mikä vain tausta) porukka niin olen aina vähän varuillaan, koska tiedän näihin liittyen tapauksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

Nisupulla saa siis rinnastaa täällä muita polttopullon heittelijöiksi, mutta tuskin tulee samaan jäähyä.


Se nyt vaan johtuu siitä, että Nisu on huomannut, ettei mantran "EN KUUNTELE, EN KUUNTELE, EN KUUNTELE" hokeminen vähennä juhlapaikanhakijoiden tekemiä raiskauksia
 
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

Nisupulla saa siis rinnastaa täällä muita polttopullon heittelijöiksi, mutta tuskin tulee samaan jäähyä.
Tämä! Melko loukkaavaa toimintaa. Ei tulisi mieleenkään mukiloida tai heitellä pulloilla pakolaisia, vaikka tuo mielipide tästä pakolaisasiasta onkin vaihtunut toiseen suuntaan. Kriittisyys on hyvästä ja pelko on minusta aivan täysin aiheellista tässä tapauksessa. Vaikka iso jässikkä olenkin, niin minustakin tuntuu epämiellyttävältä nykyään kulkea pimeällä tuolla ulkona, eikä tyttöystävänikään uskalla iltaisin lenkkeillä ilman kaveria tai minua. En usko, että minun perseeni kelpaa kellekään, vaan lähinnä ajattelen ryöstämista ja/tai mukilointia jollain isolla porukalla. Onneksi ei niin älyttömästi tule keskustan ulkopuolella liikuttua.

Onhan se Nisulta kaunista puhua omasta suvaitsevaisuudestaan ja syyttää muita ihmisten tuomitsemisesta ja "kuinka meillä Helsingissä", mutta näköjään pystyy tämän ketjun tekstien perusteella niputtamaan kriitikot polttopullonheittäjiksi ja isänmaan häpäisijöiksi. Ei terve.
 
Vastaus: Maahanmuuttokeskustelu

,
Nisupulla saa siis rinnastaa täällä muita polttopullon heittelijöiksi, mutta tuskin tulee samaan jäähyä.

Tämä on sinun tulkintasi, ei minun. Lue ihan niin kuin on kirjoitettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaaminen


Hienoa, olet kritisoinut minun kirjoitusta niin nyt teen toisinpäin, jos kerran asian oikea laita on tiedossa ota mallia tuosta moderaattorikaveristasi miten kannattaa vastata. Ei pahalla.

Ei mene valitus läpi. Katsos, todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Minulla ei ole velvollisuutta todistaa jokaista täällä esitettyä luuloa vääräksi. Olisit aivan hyvin voinut etsiä uutisen, jossa kerrotaan Sonyn murrossa vuotaneen luottokorttitietoja. Se, että tuollaista uutista ei löydy, ei suoraan sanottuna ole minun ongelmani.

Siksi en viitsinyt käyttää vastaukseeni yhtään enempää energiaa kuin sinä käytit omaan postaukseesi.

Tontsa puolestaan on varustettu lehmän hermoilla ja jaksaa nähdä vaivaa ihmisten eteen silloinkin kun nämä olisivat voineet nähdä vaivan itse. Ja siksi Tontsa vastaa foorumin moderoinnista enkä minä.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta koska viime aikoinakin on jaettu lyhyistä ja sisällöttömistä viesteistä varoituksia ja jäähyäkin, niin odottaisin ylläpidon näyttävän tässä asiassa parempaa esimerkkiä kuin jryi.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Asiahan ei minulle kuulu, mutta koska viime aikoinakin on jaettu lyhyistä ja sisällöttömistä viesteistä varoituksia ja jäähyjä, niin odottaisin ylläpidon näyttävän tässä asiassa parempaa esimerkkiä kuin jryi.
Kortteja jaettiin pidempään jatkuneesta oneliner-kirjoittelusta, johon ei tullut muutosta edes huomautuksien jälkeen. Varoitukset ja lopulta jäähy olivat seurausta ylläpidon ohjeistuksen huomiotta jättämisestä.

Pelkkä yhden sanan viesti ei sinällään ole välttämättä lainkaan sisällötön, koska kysymyksiin ja väitteisiin voi vastata monestikin pelkällä "Kyllä/Ei"-sanalla. Eikä jryin väittämässä edes sinällään ollut mitään asiavirhettäkään - toisin kuin alkuperäisessä väitteessä.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

50 tuntia peliä takana, hyvältä maistuu, vuoden mieluisin ryöstö meikäläiselle ihan selkeästi :cool:

Parhaita/Helpoimpia kusetettavia/ryöstettäviä ovat tietenkin ne, jotka eivät edes tajua tulleensa kusetetuiksi/ryöstetyiksi! ;)
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Parhaita/Helpoimpia kusetettavia/ryöstettäviä ovat tietenkin ne, jotka eivät edes tajua tulleensa kusetetuiksi/ryöstetyiksi! ;)

Niin, jotenkin sitä tosiaan 23v konsoleita omistettuaan luulisi tietävänsä milloin joku peli on hyvä ja milloin ei.
Itsekin PS4:n julkaisun aikoihin mietin millainen toope ostaa kyseisen konsolin täyteen hintaan julkaisupäivänä, kun kyseessä oli mielestäni pelikonsolihistorian vähiten uutta tarjoava julkaisuikkuna, mutta en mä silti ole vänkäämässä vastaan jos joku haluaa olla proud owner since day one, ehkäpä makuja on monia :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Itsekin PS4:n julkaisun aikoihin mietin millainen toope ostaa kyseisen konsolin täyteen hintaan julkaisupäivänä...

Älä suotta huoli, tästä saat ihmettelyllesi tyhjentävän vastauksen ;) Laite ostettiin siksi, että edellinen oli 6+ vuotta vanha ja toisekseen siksi, että jo siinä kohtaa oli käytännössä selvää, ettei laitteen hinta tulisi putoamaan käytännössä mihinkään siinä kevään 2014 aikana. Oli siis ihan sama sijoittaa se karvan päälle 400 euroa + pelit ennen joulua 2013 kuin jättämällä sen sijoittamisen seuraavaan kevääseen! Samat rahat meni, mutta enemmän ja aikaisemmin sai uutta ja tyylikkäämpää pelattavaa! Plus tietenkin sai kavereille todeta, että tulettekos ihmettelemään uutta pleikkaria :D

Siinä olet toki ihan oikeassa, että makuja on monia ja tietenkin jokainen saa pelata niitä pelejä, mitä haluaa. Olen minäkin pelannut aikanaan monia pelejä, jotka ovat olleet ainakin arvostelijoiden mielestä huonoja tai korkeintaan keskinkertaisia. Tälläkin hetkellä hyllystä löytyy sellainen, kun ei tuo uusin NFS tuntunut olevan arvostelijoiden mielestä 7/10 ihmeellisempi, vaikka itse tykkäänkin. Aikaisempi kuittaukseni oli kyllä tarkoitettu ihan huumoriksi, jota ainakin yritin viestittää perässä olleella hymiöllä. Joten ei muuta kuin Peace vaan ja Game On! :)
 
Ylös Bottom