Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

Eikö yhtään pelota että tuon työnantajasaittisi johtoporras älähtää kun oikein ylpeilet laiskottelevasi duuniajalla..? :mad:

Juu.. pelottaa oikein paljon :eek: HUIH! Mutta ehkä pikemminkin pelottaa ennakkoluuloiset joiden lähtökohtainen ajattelutapa pitää olla negatiivista/vastenmielistä/syyttelevää tai mikä tahansa yhdistelmä noista.

Ja muuten, häiritseekö sinua että joku laittaa PS4 pelitarjouksiin tarkoitettuun viestiketjuun PS4 pelitarjouksia? :) Menetätkö siitä jotain?
 
Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

Eikö yhtään pelota että tuon työnantajasaittisi johtoporras älähtää kun oikein ylpeilet laiskottelevasi duuniajalla..? :mad:
Olihan tää trolli? On nimittäin niin pahaa laiskottelua että aloin änkyttää ja kaveri pitäs pistää jemenii suolakaivoksille oppimaan työnteon saloja!
 
Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

^Tuo Ilarin viesti oli viittaus siihen, että ankerman työkseen mainostaa tuota saittia, mutta selvästi laiskottelee kun ei edes linkkejä laittanut tuotteisiin.

Selittäköön ankerman mitä haluaa, mutta pelkkää mainostusta nuo viestit on. Jätkä on tänään rekannut ainakin tänne, pelaajan foorumille ja muropakettiin ja kaikkiin laittanut tuon saman mainoksen.
 
Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

Ok. Siis jos mainostaminen on ok. Niin en nyt näe ongelmaa siltikään jos ei ole linkkejä varsinaisiin tuottesiin.
 
Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

^Kyllä tuossa varmasti on taustalla jotain sellaista, että mainostaja saa aina hieman tuloja kun joku klikkaa linkkiä.

Esim play-asialla on tuollainen mahdollisuus. En nyt varma ole, mutta muistelisin, että niiden linkkien jakaminen täällä on sallittua kunhan siitä ihan reilusti sitten ilmoittaa, että tuollainen linkki on kyseessä jolloin lukija voi ihan itse päättää klikkaako vai ei.

Ei kukaan rekisteröidy usealle eri foorumille jakaakseen jtn mainoslinkkiä ellei siitä itse jotain hyödy.
 
Vastaus: PS4-pelien tarjousketju - vain tarjouksia, ei kysymyksiä tai kommentteja!

Söör olette aivan oikeassa. :)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Juuri näin, ja (muka)harkittu peliliikekin toi että "en nyt jaksa suoria linkkejä pistää", jotta kusetetut saataisiin varmasti viettämään mahdollisimman pitkän ajan saitilla, klikkaillen mahdollisimman monta kategoriaa läpi. Varmaan oikein peilin ääressä kuivaharjoiteltu. :rolleyes:
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Agree to disagree. Uskot pelisarjan jatkuvan vielä tulevaisuudessa. Henk. koht. en omaa yhtä vahvaa näkemystä.

Loppupelissä karu totuus on se, että isolla rahalla saa luotua hyvän pelin vaikka tyhjistä.
Totuudeksi en tätä lähtisi kutsumaan.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Laitetaan nyt tänne avautumisketjuun, niin pysyy tuo Uncharted 4-ketju puhtaampana...

Hyvä aika spoilerivapaalle keskustelulle avoimella foorumilla on mielestäni ei koskaan. Olkoon sit kyse kuinka "yleisesti tiedetyistä" spoilereista tahansa.

Jaa että ei koskaan riippumatta tapauksesta? V*ttu olin just menossa tuonne leffakeskusteluketjuun kehumaan Star Warsin alkuperäistä Ep 4-6 trilogiaa ja toteamaan, että hemmetin hieno juonipaljastus Imperiumin Vastaiskun lopussa, kun selviää, kuka Darth Vader oikeasti on ja kelle kaikille mitäkin sukua. Mutta ei vaan taida uskaltaa, kun joku ketjuun eksyvähän ei välttämättä ehkä ole koskaan nähnyt leffaa...Vaikka on kuitenkin 30+ vuotta vanha sellainen :D

Tahtoo siis sanoa sitä, että minusta tuo määre "ei koskaan" on aivan liian ehdoton ja raju. Varsinkin, kun ottaa huomioon sen, että kuka sen lopulta sitten määrittää, että mikä on spoileri ja mikä ei ole. Jonkun mielestä yleinen toteamus "olipa mukavaa, että peli sai onnellisen lopun" voi olla ihan normaali toteamus ja jollekin toiselle taas ihan kauhea spoileri(daa, yleensä länsimaisessa viihteessä hyvä voittaa pahan ja elokuvat/pelit päättyvät valtaosin onnellisiin loppuihin...).

Mutta ei sillä, kyllä minä voin alkaa niitä spoileritägejä pudottelemaan suunnilleen "joka paikkaan". Kuten sanottua, ei se vie kuin pari sekuntia. Tai ehkä vetäisen vain jokaiseen juonivetoista peliä enemmän yhteen vetävään viestiini alkuun kissan kokoisilla kirjaimilla ja lihavoinnilla, että "just tänään pelasin läpi ja nyt kirjoitan kehuja ja muutamia miinuksia...että älä s*tana lue, jos et oo peliä vielä pelannut, NIIN!" Että mennään nyt sitten näillä :D

Peace! :D
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Jonkun mielestä yleinen toteamus "olipa mukavaa, että peli sai onnellisen lopun" voi olla ihan normaali toteamus ja jollekin toiselle taas ihan kauhea spoileri(daa, yleensä länsimaisessa viihteessä hyvä voittaa pahan ja elokuvat/pelit päättyvät valtaosin onnellisiin loppuihin...
Kyllä se on aika helvetin iso spoileri tällaisessa tarinavetoisessa pelissä. Sitäpaitsi ehdit myös hyvin avaamaan mm. koko pelin draaman kaarta (kenestä tulee pahiksia yms). Ihmiset pelaavat näitä pelejä sen fiiliksen takia jota rakennetaan pelin edetessä ja että nämä sun postailemat spoilerit tuhoavat tehokkaasti kaikki yllätykset, joten hyvin tehty! Onhan se liikaa vaadittu, että ajattelisi myös muita käyttäjiä? Vai onko tässä nyt kyseessä ihan perinteinen "asiakas on mulkku"-tilanne?

Ja ne spoiler tagithan ovat tosi hankalia käyttää. Maalaat sun kirjoittaman tekstin hiirellä ja sen jälkeen klikkaat sitä Spo: nappia tuosta yläpuolelta. Meni taas paljon aikaa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ja ne spoiler tagithan ovat tosi hankalia käyttää. Maalaat sun kirjoittaman tekstin hiirellä ja sen jälkeen klikkaat sitä Spo: nappia tuosta yläpuolelta. Meni taas paljon aikaa.

0e818cfe00e1c9a7e164cc063698dc19.jpg
ei oo Tageja :/
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Noinhan se toimii vastatessa selaimellakin. Tietääpä ainakin varoa niiden tagien välissä olevaa tekstiä jos kirjoittaja on jaksanut sen tekstin sinne tageihin laittaa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kyllä se on aika helvetin iso spoileri tällaisessa tarinavetoisessa pelissä. Sitäpaitsi ehdit myös hyvin avaamaan mm. koko pelin draaman kaarta (kenestä tulee pahiksia yms).

Niin no, kenelle on ja kenelle ei. Kuten alkuperäisessä viestissäni sanoin, olin henkilökohtaisesti tyytyväinen, että tiesin etukäteen pelin lopusta sen verran,
että se on onnellinen.
Minulle se ei ollut ns. spoiler.

Pahiksista...
Pelissä on muuten 22+jälkinäytöksen verran kappaleita, joista kappaleessa numero 6 esitellään pahikset, joten kovin syvälle en mennyt siihenkään asiaan. Parin tunnin pelin jälkeen nuo ovat kaikille jo selvillä.
Mutta hei, nyt alkaa tosissaan putoilla tägejä sitten ihan joka paikkaan, kun kerran niin halusitte.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kuitenkin tajusit, että kyse on spoilerista kun vielä kirjoitit näin: "Vaikka kuinka koitin olla spoilaantumatta, niin jostain kuitenkin kirjaimellisesti sen verran luin etukäteen sattumalta"

Mutta mitäpä siitä, muiden vika ja omassa toiminnassa ei mitään ongelmaa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kuitenkin tajusit, että kyse on spoilerista kun vielä kirjoitit näin: "Vaikka kuinka koitin olla spoilaantumatta, niin jostain kuitenkin kirjaimellisesti sen verran luin etukäteen sattumalta"

Mutta mitäpä siitä, muiden vika ja omassa toiminnassa ei mitään ongelmaa.

Tämän jälkeen myös totesin, että lopulta olin pelin läpäistyäni tyytyväinen, että tuon verran tiesin etukäteen. Se itse asiassa nosti pelinautintoani pelin loppuvaiheessa, kun asiaa nyt ajattelee.

En nyt tiedä, kuinka fiksua tuollainen syyttely sitten on. Itse en kokenut viestiä kirjoittaessani tai lähettäessäni tarpeelliseksi jokaista pientä juonikommenttia piilottaa. Edelleen tullaan siihen samaan faktaan, että lukijallakin on olemassa edes jonkinlainen vastuu! Jos tulee lukemaan pelistä, josta on kiinnostunut, mutta ei vielä sitä pelannut, kannattaa ehkä ihan suoraan välttää niitä "peruspelaajien arvosteluita" läpäisyn jälkeen, joissa saattaa joskus olla jotain pieniä paljastuksia, kun suoraan lopputekstien jälkeen tullaan tuoreita fiiliksiä kuvailemaan.

Mutta älä hei huoli, tulevaisuudessa niitä spoileritägejä tulee olemaan mieluummin ylimäärin kuin alimäärin. Pitäähän se pitää huoli, ettei kukaan edes vahingossa saa mitään ennakkotietoa, eikä kenenkään tarvitse pelin ketjua klikatessaan edes pohtia, kannattaako lukea vaiko ei. Pidetään huoli, ettei lukijan itse tarvitse ajatella mitään, sen kuin lukee vaan menemään.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

kannattaa ehkä ihan suoraan välttää niitä "peruspelaajien arvosteluita" läpäisyn jälkeen, joissa saattaa joskus olla jotain pieniä paljastuksia, kun suoraan lopputekstien jälkeen tullaan tuoreita fiiliksiä kuvailemaan.
Ei se ole mikään pieni paljastus jos pilaat sen koko ***** tarinan ja peliin liittyvän jännitysmomentin kertomalla miten tarina päättyy... Joo, joillain voi olla mielenkiintoa esim. kokea se koko tarina ja jännittää sitä loppuratkaisua pelaamisen lomassa ilman että se spoilataan. Draaman kaari, tarinankerronta ja siihen liittyvä jännitys-/yllätysmomentti on kuitenkin ainoa syy miksi lineaariset pelit pitävät otteessaan loppuun asti.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Edelleen tullaan siihen samaan faktaan, että lukijallakin on olemassa edes jonkinlainen vastuu!
Asiaa kannattaa mielestäni ajatella myös moderoinnin kannalta; kun Report bad post ylläpidolle tupsahtaa, se raportoitu viesti on vähän niinku pakko lukea ajatuksella läpi, jotta voi tehdä tarvittavat jatkotoimenpiteet. Tällä kertaa ensimmäisenä paikalle satuin minä, jolla peli on edelleen vasta noin puolivälissä, ja kaiken lisäksi olen tunnetusti varsin spoileriherkkä ihminen muutenkin.

Nämä on vaikeita asioita, koska kuten itsekin sanoit, osalle ihmisistä pienet spoilerit jopa vain lisäävät mielenkiintoa. Luulen, että tässä ehkä joudutaan vielä yleisemmin ylliksen kesken pohtimaan sitä lopullista linjanvetoa. Myönnän, että se "ei koskaan" on todella jyrkkä linjaus, mutta ainakin se on helppo muistaa ja varsin yksiselitteinen.

Mutta älä hei huoli, tulevaisuudessa niitä spoileritägejä tulee olemaan mieluummin ylimäärin kuin alimäärin.
Edelleen koetan kannustaa järjen käyttöön. Marttyyriviitassa tulee vain hiki näillä helteillä. :)
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Nämä on vaikeita asioita, koska kuten itsekin sanoit, osalle ihmisistä pienet spoilerit jopa vain lisäävät mielenkiintoa. Luulen, että tässä ehkä joudutaan vielä yleisemmin ylliksen kesken pohtimaan sitä lopullista linjanvetoa. Myönnän, että se "ei koskaan" on todella jyrkkä linjaus, mutta ainakin se on helppo muistaa ja varsin yksiselitteinen.

Myönnän toki näin jälkikäteen, että alkuperäisessä viestissä olisin voinut varmuuden vuoksi piilottaa vaikka koko tekstin ensimmäisen virkkeen jälkeen, kun nyt asiaa ajattelee. Silloin oli vain sellaiset fiilikset tarinan juuri loputtua, että tuli vain kirjotettua, mitä tuli, vaikka kirjoittaessa kuitenkin pidin koko ajan mielessä, etten paljastaisi mitään tarkkoja yksityiskohtia. Kuten sanottua itse en pitänyt yleistä mainintaa
onnellisesta lopusta
sellaisena ihan oikeana spoilerina juuri kirjoitushetkellä. Samaten oletin
Nathanin ja Elenan suhteen
olevan sellaista perustietoa, jonka kaikki edes perustrailereita katsoneet tietävät etukäteen.

Teillä on siellä ylliksessä varmasti paljon muutakin tekemistä, mutta olisihan se ihan kiva, jos tuolle "vapaalle ja spoilerittomalle keskustelulle" saataisiin joku yleinen aikamääre. Se on meinaan lopulta aika rasittavaa ja stressaavaa, kun joutuu kirjoittaessa pohtimaan hyvin tarkkaan, miten minä nyt minkäkin asian tässä uskallan sanoa ja asetella, ettei vaan sano liikaa tai väärällä tavalla paljasta jotain juttua. Toki aina on helppo vain vetäistä se tagi siihen, mutta jotenkin se minusta puurouttaa keskustelua, jos ihan kaikki juonikeskustelut pitää aina piilottaa tuomiopäivään asti. Otan esimerkkinä tuon MGS V-ketjun, jossa on tässä vajaan vuoden aikana tullut vastaan useammankin kerran sellaisia keskustelusivuja, jotka ovat käytännössä täynnä pelkkiä spoilertageja ja niiden lainauksia. Se on sinällään hyvä asia, mutta samalla vaikeuttaa peliä läpäisemättömien mahdollisuutta ottaa osaa keskusteluun, vaikka ehkäiseekin spoilaantumisen riskiä.

Itse tykkään pelata nuo isot roolipelieepokset(Witcher 3, Fallout 4, MGS 5) rauhassa ja makustellen, välillä ottaen välipaloiksi lyhyempiä pelejä. Välipalan jälkeen se kesken ollut massiivinen eepos tuntuu taas melkein kuin uudelta peliltä, kun sen puoleen palaa muutaman viikon tai ehkä kuukaudenkin jälkeen. Tämän tiedostamalla en edes oleta, että noiden pelien ketjut pitäisi olla näin vähintään puoli vuotta julkaisun jälkeen täysin spoilervapaita paikkoja, koska oma etenemisvauhtini noissa peleissä on täysin oma valintani. Se pätee oikeastaan ihan kaikkiin peleihin, joista olen kiinnostunut tai joita en vielä ole läpäissyt: jätän lukematta sellaiset pitkähköt viestit, joissa selkeästi läpipeluun jälkeen otetaan kantaa pelin juonitapahtumiin. Ehkä olin eilen liian naiivi ja kuvittelin, että muutkin käyttäytyvät liki samalla tavalla. Myönnän siis virheeni, pyydän anteeksi ja pistän tulevaisuudessa enemmänkin tägejä kehiin, niin ei tarvitse muiden pahoittaa mieltään, että kävivät "sen kummemmin ajattelematta" lukemassa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Kertokaas onkos tämä kannattava ostaa saako mitään hyvää verrattuna normiversioon esim uusia aseita varusteita jne
Älyttömän kallis ainakin suomessa 220 euroa huhuh

Itselläni tuon hankinta riippuu hinnasta siis pelkkä konsoli ei laseja jos hinta menee yli 600 euron en ainakaan heti osta jään odottelemaan ja katsomaan mihin tämä juna kulkee ja kuin hyvin mutta jos hinta on noin 400 euroa samalla tasolla kuin nyky konsoli niin ostoon menee sitkun hankkii ne lasit niin ompa kone jo valmiina voi kestää jonkin aikaa kun tulee mitään hyviä pelejä tosin noille laseille


Ja itse haluan testa pelaamalla ainakin tunnin verran kun ei tiedä miten silmät tottuu tuohon ja alkaako pidemmät pelisessiot aiheuttamaan mikreeniä.

Käytä nyt hyvä mies niitä välimerkkejä. Ei ole vaikeaa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

(Voisitko mitenkään rajoittaa ns. paskapostausten määrää?)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom