Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

En nyt oikein ymmärrä, mistä kostamisesta sinä puhut. Minä annan yläpeukun sellaiselle viestille, joka sisältää edes jotain sellaista sisältöä, jonka kanssa olen samaa mieltä. Ei tarvitse koko viesti edes sisältää asioita, jonka kanssa olen samaa mieltä, mutta jos suurin osa viestistä on sellaista, niin laitan yläpeukun. Samat sanat sitten toiseen suuntaan myös, jos viestissä on suurin osa sellaista sisältöä, joka on negatiivista, tai jonka kanssa olen ihan eri mieltä, niin laitan negatiivisen hymiön.
 
Eikös se mene niin, että " If you can't stand the heat, get out of the kitchen." Toki henkilökohtaisuuksiin ei pidä mennä.
 
En olisi ikinä uskonut että oletetuilla aikuisilla menee hymiöt ihon alle. Antakaa jo olla :D
Täällä on usein aikuiset itkemässä peukutuksista ja naurunaamoista. Siis oletan, että on kyseessä aikuiset. Viestien sisällön perusteella vaikea sanoa mitään, koska itse en oikein ymmärrä kuinka aikuiset ihmiset jaksavat vääntää konsoleista tuolla tavalla. Lapsuudesta kyllä muistan kuinka "meidän isin auto on parempi kuin teidän isin auto". Siitä on kuitenkin yli 30 vuotta aikaa...
 
En olisi ikinä uskonut että oletetuilla aikuisilla menee hymiöt ihon alle. Antakaa jo olla :D
Miksi olisi mennyt ihon alle? Justiinsa saatiin kunnon ripitystä foorumikäyttäytymisestä "pyhältä mieheltä" mutta kaveri on ite kuitenkin hiekkalaatikko leikeissä aina mukana :D Se tässä nostaa keskustelua.
 
  • Like
Reactions: Zak
Viestien sisällön perusteella vaikea sanoa mitään, koska itse en oikein ymmärrä kuinka aikuiset ihmiset jaksavat vääntää konsoleista tuolla tavalla.
Niin että konsolifoorumilla väitellään konsoleista? Mitähän ihmeellistä seuraavaksi tapahtuu :p

Minun käsitys on että ihmiset kyllä vääntää vaikka ja mistä mutta aika usein vain tietyt aiheet kerää sitä että aihe on "väärä" vääntämiselle. Jos väännetään urheilusta, autoista tai jostain muusta "aikuisesta" niin se on ok mutta peleistä, pelaamisesta ja (peli)laitteista jos on kyse niin äkkiä on lapsellista hiekkalaatikkohommaa.

Katsokaapa pari vaaliväittelyä kun niitä nyt on ja tulkaa sanomaan että vääntääkö ihmiset :D Paljon naurettavampaa (ja toisaalta viihdyttävämpää) se aika usein siellä on kuin meillä täällä "lapsellisissa" viihdelaiteväännöissämme.

Mutta tiivistyksenä: ihminen vääntää. Joka aiheesta.
 
Niin että konsolifoorumilla väitellään konsoleista? Mitähän ihmeellistä seuraavaksi tapahtuu :p

Minun käsitys on että ihmiset kyllä vääntää vaikka ja mistä mutta aika usein vain tietyt aiheet kerää sitä että aihe on "väärä" vääntämiselle. Jos väännetään urheilusta, autoista tai jostain muusta "aikuisesta" niin se on ok mutta peleistä, pelaamisesta ja (peli)laitteista jos on kyse niin äkkiä on lapsellista hiekkalaatikkohommaa.

Katsokaapa pari vaaliväittelyä kun niitä nyt on ja tulkaa sanomaan että vääntääkö ihmiset :D Paljon naurettavampaa (ja toisaalta viihdyttävämpää) se aika usein siellä on kuin meillä täällä "lapsellisissa" viihdelaiteväännöissämme.

Mutta tiivistyksenä: ihminen vääntää. Joka aiheesta.
Kyllä, ihmiset vääntää asioista. Mutta esim. konsoleista vääntäminen on aivan turhaa koska voittajiahan ei ole. Siinä hukkaa vain energiaa ja aikaa ja koko aika jankataan samoista asioista. Itse pidän kaikista konsoleista koska kaikilla on jotain pelattavaa. En jaksa vääntää siitä, että onko Xbox vai PS parempi. Koska kummallakin on puolensa. Riitelyn sijaan tuonkin ajan voisi viettää pelaten lempikonsolinsa pelejä. Kunhan sanon.
 
Kyllä, ihmiset vääntää asioista. Mutta esim. konsoleista vääntäminen on aivan turhaa koska voittajiahan ei ole. Siinä hukkaa vain energiaa ja aikaa ja koko aika jankataan samoista asioista. Itse pidän kaikista konsoleista koska kaikilla on jotain pelattavaa. En jaksa vääntää siitä, että onko Xbox vai PS parempi. Koska kummallakin on puolensa. Riitelyn sijaan tuonkin ajan voisi viettää pelaten lempikonsolinsa pelejä. Kunhan sanon.
Niin no yhtä lailla vääntäminen on turhaa niistä laittamistani esimerkeistä. Vai löytyykö joku virallinen vastaus mikä auto on paras, mikä urheilujoukkue, urheilija tai mikä tahansa? Aina on niin paljon muuttujia ja muuta että ei niihin ole mitään oikeaa vastausta tai jos onkin, niin se on subjektiivinen.

Aika lailla kaikki vääntäminen lienee enemmän tai vähemmän turhaa eikä pelikonsolit ole sen vähemmän tärkeä vääntämisen aihe.

Minua siis tökki tuossa lähinnä se että kun kuitenkin ihmiset vääntää kaikesta (kuten mekin nyt vääntämisestä) niin miksi muka pelikonsolit ja pelaaminen on jotenkin lapsellinen aihe vääntää? Ei minusta yhtään lapsellisempi kuin muutkaan väännön kohteet.
 
Konsolisotiminen ei ole ristiriidassa foorumikäyttäytymisen kanssa. 'Sotia' voi myös 'sivistyneesti' ja käyttämällä argumentteja, jotka eivät mene henkilökohtaisuuksiin. Koskee ihan kaikkia osapuolia. Koskee myös itseäni. Kuulutan foorumikäyttäytymisen perään siksi, että meillä kaikilla olisi täällä foorumilla mukavampi olla. Samasta asiasta olen aikaisemminkin puhunut.

On pikkuisen eri asia olla moralisoimassa yhden käyttäjän piikikästä käytöstä ja samaan aikaan olla positiivisesti kommetoimassa, kirjaimellisesti mukavaksi huumoriksi tituleeraamassa, toisen käyttäjän samanlaista käytöstä. Se on tuolla ihan kaikkien nähtävillä, kuinka kritisoit Quantumin piikittelyjä ja samaan aikaan Smithin samat piikittelyt saavat hyväksyvän näkemyksen vieläpä lisätoteamuksella mukava huumori. Sitten vielä kehtaat muille olla täällä moralisoimassa, kuinka he tykkäävät yläpeukulla toisesta ja alapeukulla/negatiivisella nauruhymiöllä toisesta, kun itse teet aivan samaa. Uskomatonta käytöstä, uskomatonta tekopyhyyttä.

Koska se oli naurettavan huono, asiaton ja 'typerä'. Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta suoraan kysymykseen suora vastaus. Saan samoja hymiöitä omiinikin, selvästi negatiivisessa mielessä, joten käytän kyseistä hymiötä samassa mielessä itsekin.
Tätähän se on kun täällä kuplassa porukka peukuttelee vain kavereita ja kritisoi toista oli se oikeassa tai ei. Todellista kaksinaismoralismia siis. Mutta ei tämä meno muutu mihinkään kun se on jokaisella foorumilla nähtävissä. Ei tosin näin selvästi kuin täällä. Syynä osittain se kun aktiivista porukkaa täällä ei paljoa ole niin helposti sitten näkee ketkä pyörittää showta.
Ei se kuitenkaan voi mennä niin, että voi huudella mitä sattuu ja jos siihen vastataan, niin siitä pahoittaa mielensä. Ja siis jotenkin sinä nyt pahoitit mielesi, vaikka et edes ollut tässä viestiketjussa mukana.

Laitteiden ja palveluiden piikittelyssäkin pitää olla joku logiikka, jos sitä nyt on pakko edes tehdä. Mukahauska "Ser S" ei tähän mene millään tavalla. Ja sekin nyt on kirjoitettu ihan perusteluin monta kertaa, että Sony ei todellakaan tee kaikkea oikein.

Se sinun alkuperäinen viestisi ei ota millään tavalla huomioon Quantumin viestiä, mikä tosiaan oli täynnä vähän kaikennäköistä ihmeellisyyttä. Mainitset siinä viestissäsi että turha naljailu aiheuttaa vaan turhaa riitaa, mutta juuri sitähän Quantuminkin omassa viestissään tekee. Ei tämä voi oikein niin mennä että firman "fanituksen" perusteella noustaan jalustalle oikeuden puolesta, mutta toisen puolen viesteistä vaan tykkäillään eikä oteta niihin naljailuihin kantaa millään tavalla.
Olet hyvin pikkumainen jos Ser S aiheuttaa noin suuren ahdistuksen. Laite on tehoiltaan serriä ja ser on lyhenne series. Helppoa logiikkaa.
En nyt oikein ymmärrä, mistä kostamisesta sinä puhut. Minä annan yläpeukun sellaiselle viestille, joka sisältää edes jotain sellaista sisältöä, jonka kanssa olen samaa mieltä. Ei tarvitse koko viesti edes sisältää asioita, jonka kanssa olen samaa mieltä, mutta jos suurin osa viestistä on sellaista, niin laitan yläpeukun. Samat sanat sitten toiseen suuntaan myös, jos viestissä on suurin osa sellaista sisältöä, joka on negatiivista, tai jonka kanssa olen ihan eri mieltä, niin laitan negatiivisen hymiön.
Noinhan se pitää olla. En minäkään nakkaa peukkua ihan vain siksi kun tämä kaveri on yleensä samalla "puolella".
Täällä on usein aikuiset itkemässä peukutuksista ja naurunaamoista. Siis oletan, että on kyseessä aikuiset. Viestien sisällön perusteella vaikea sanoa mitään, koska itse en oikein ymmärrä kuinka aikuiset ihmiset jaksavat vääntää konsoleista tuolla tavalla. Lapsuudesta kyllä muistan kuinka "meidän isin auto on parempi kuin teidän isin auto". Siitä on kuitenkin yli 30 vuotta aikaa...
Sampsa poisti io-tech foorumilta räkänaurut koska niillä alettiin heti häiriköimään.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ei tämä meno muutu mihinkään kun se on jokaisella foorumilla nähtävissä.

Olisiko siis syytä katsoa peiliin ja tehdä vähän itsetutkiskelua? Oletko omasta mielestäsi osa ongelmaa vai ratkaisua? Jos jokaisen nimimerkin keskittyminen olisi sinun tapaan ketjusta toiseen trollaamisessa, niin eipä täällä foorumilla olisi asiakeskustelua enää ollenkaan.
 
Olet hyvin pikkumainen jos Ser S aiheuttaa noin suuren ahdistuksen. Laite on tehoiltaan serriä ja ser on lyhenne series. Helppoa logiikkaa.
Käytät tuota lapsellista lyhennettä vain kettuillaksesi koska "logiikkasi" menee ojaan siinä kohtaa että myös Series X on Series eli "Ser". Se kuitenkin on raudaltaan tehokkaampi kuin se PS5, olkoonkin että käytännössä ehkä ei. Mutta yleensä kun puhutaan SER:stä niin se tarkoittaa nimenomaan rautapuolta ja sieltä puoleltahan Series X taitaa olla tehokkaampi kuin PS5.

Mutta kyllä sinä tuon tiedät. Kunhan yrität lapsellisella heitolla kettuilla.

Sekin vielä että jos Series S on "serriä" niin "logiikkasi" perusteella sitä olisi myös Switch. Sanoisin kuitenkin että ser eli "vanha rauta" ei ole yhtä kuin hidas/tehoton rauta. Kyllä siinä täytyy myös julkaisuvuosi, tekniikka jne. ottaa huomioon, tai näin ainakin itse koen. Mutta ainahan myös Switchiä on haukuttu ja silti se porskuttaa ilmeisesti parhaiten näistä kolmesta.

Minua tuollainen lapsellinen "näpäyttely" ei kauheasti muuten vaivaa mutta jos aletaan "perustelemaan" sitä jollain "logiikalla" niin niihin kyllä mielelläni sitten tartun :D
 
Haha! Lukenut monena päivänä näitä vääntöjä ja ajatellut ”Ser S”-heiton olleen hupiväännös ”sir”-etuliitteestä. Mietinkin monesti, miksi ottaa niin koville moisen tittelin perään :D.

Eipä mitään muuta, jatkakaa!
 
  • Like
Reactions: Zak
Käytät tuota lapsellista lyhennettä vain kettuillaksesi koska "logiikkasi" menee ojaan siinä kohtaa että myös Series X on Series eli "Ser". Se kuitenkin on raudaltaan tehokkaampi kuin se PS5, olkoonkin että käytännössä ehkä ei. Mutta yleensä kun puhutaan SER:stä niin se tarkoittaa nimenomaan rautapuolta ja sieltä puoleltahan Series X taitaa olla tehokkaampi kuin PS5.

Mutta kyllä sinä tuon tiedät. Kunhan yrität lapsellisella heitolla kettuilla.

Sekin vielä että jos Series S on "serriä" niin "logiikkasi" perusteella sitä olisi myös Switch. Sanoisin kuitenkin että ser eli "vanha rauta" ei ole yhtä kuin hidas/tehoton rauta. Kyllä siinä täytyy myös julkaisuvuosi, tekniikka jne. ottaa huomioon, tai näin ainakin itse koen. Mutta ainahan myös Switchiä on haukuttu ja silti se porskuttaa ilmeisesti parhaiten näistä kolmesta.

Minua tuollainen lapsellinen "näpäyttely" ei kauheasti muuten vaivaa mutta jos aletaan "perustelemaan" sitä jollain "logiikalla" niin niihin kyllä mielelläni sitten tartun :D
Raudaltaan "tehokkaampi" Ser X mutta silti peleissä se ei useinkaan näy :D Onko tämä sitä kuuluisaa "Microsoft ei ole toimittanut oikeita työkaluja" syytä?

Nintendo Switch on vielä pahempaa serriä kuin Ser S. Suurimmassa osassa peleistä on suuria ongelmia saavuttaa edes välttävää suoritustasoa eli puhdasta 30fps. Ja Ser S kamppailee resoluutionsa kanssa naurettavuuksiin saakka kun halutaan 60fps. Tuokin on sitä serriä. Tasapuolisuuden nimissä myös Ser X ja PS5 lähestyy ser määritelmää hyvää vauhtia. Tuskin menee montaakaan vuotta kun alkaa olemaan 1080p60 taso tiukassa. Grafiikoistahan kun ei voi tinkiä pc verratessa.
 
Viimeksi muokattu:
Raudaltaan "tehokkaampi" Ser X mutta silti peleissä se ei useinkaan näy :D Onko tämä sitä kuuluisaa "Microsoft ei ole toimittanut oikeita työkaluja" syytä?
Huoh. Kun se ymmärrykseni mukaan nimenomaan on raudaltaan tehokkaampi. Siellä pitäisi olla enemmän laskentatehoa.

On täysin eri asia miten homma realisoituu käytännössä. Mutta nyt puhuttiin kuitenkin siitä mikä on "serriä", joten ihan turha alkaa täälläkin vääntämään näitä konsolisotiasi. Kyse oli siitä että onko "Series"-konsoli "serriä" vai ei. Siinä käytin esimerkkinä Series X:ää, jossa on paperilla enemmän tehoa kuin PS5:ssa ja käytännössäkin se on hyvin samaa mitä PS5.

Minä en ole tuota käytännön eroa selitellyt työkaluilla tai muullakaan. Todennut vain faktat sekä ehkä ihmetellyt että mistä se eroa johtuu. Sony on osannut käyttää rautaansa selvästi paremmin jos kerran vähemmällä saa saman tai enemmän. Siitä, mistä se johtuu, en tiedä koska en ole ohjelmisto- tai rautakehittäjä tai muukaan asiantuntija. Työkalut voi olla tai ovat olleet yksi seikka mitä ihmiset on pohtineet syyksi. Sitäkään en tiedä että onko kyse siitä vai onko jossain joku pullonkaula tms. Jos pc:llä on yhtään pelannut niin tietää miten yksi komponentti voi jarruttaa koko systeemiä, jolloin tehokaskin laite voi toimiva huonommin kuin paremmin tasapainotettu mutta joltain osalta heikompi systeemi. Siitä kai tuossa on kyse että pitäisi olla tehokkaampi mutta ei ole. Syytä ei me mutuilijat tiedetä mutta on se kumma kun tuota faktaa ("pitäisi olla tehokkaampi") ei saisi sanoa ääneen tai mutuilla että mistä se johtuu.

Nintendo Switch on vielä pahempaa serriä kuin Ser S. Suurimmassa osassa peleistä on suuria ongelmia saavuttaa edes välttävää suoritustasoa eli puhdasta 30fps. Ja Ser S kamppailee resoluutionsa kanssa naurettavuuksiin saakka kun halutaan 60fps. Tuokin on sitä serriä. Tasapuolisuuden nimissä myös Ser X ja PS5 lähestyy ser määritelmää hyvää vauhtia. Tuskin menee montaakaan vuotta kun alkaa olemaan 1080p60 taso tiukassa. Grafiikoistahan kun ei voi tinkiä pc verratessa.
Ser-rauta ei edelleenkään tarkoita mitenkään yksinomaan että rauta on tehotonta. Jos tuota yhtään miettisi niin ymmärtäisi.
 
Heikkotehoinen menneiden sukupolvien tasoinen elämys on sitä ser-rautaa parhaimmillaan. HD Ready tasot ja sub30fps on nähty jo +15v sitten.
Tämän tasoinen provoilu aiheesta saa nyt riittää. Ole hyvä ja lopeta. Kiitos.

Ja muille vinkiksi: koska tuollaisilla täysin överiksi vedetyillä näkemyksillä ei ole muuta funktiota kuin aiheuttaa eripuraa, en suosittele viestiin vastaamista kenellekään. Tuollaista asennetta ei vastaväitteillä tulla muuttamaan, joten ihan yleisen foorumirauhankin kannalta on parempi antaa moisten höpöjuttujen jäädä ilman vastakaikua.
 
Heikkotehoinen menneiden sukupolvien tasoinen elämys on sitä ser-rautaa parhaimmillaan. HD Ready tasot ja sub30fps on nähty jo +15v sitten.
Niin, olihan tuo melko karmaisevaa katseltavaa esim. Forspokenissa kun reso dippaili siellä HD-ready tasolla. Oliko Sony unohtanut toimittaa työkalut?
 
Ja muille vinkiksi: koska tuollaisilla täysin överiksi vedetyillä näkemyksillä ei ole muuta funktiota kuin aiheuttaa eripuraa, en suosittele viestiin vastaamista kenellekään. Tuollaista asennetta ei vastaväitteillä tulla muuttamaan, joten ihan yleisen foorumirauhankin kannalta on parempi antaa moisten höpöjuttujen jäädä ilman vastakaikua.
Menee ehkä hieman "Moderoinnin risut ja ruusut"-osastolle, mutta toivoisin moderaattoreiden puolelta enemmän toimia myös näiden kitkemiseksi. Tiedän että moderointilinja on ollut sallivampi ihan tarkoituksella, mutta mielestäni ihan puhtaista provoista pitäisi tulla varoitus helpommin.

Toki jokainen voi itse ignore-toiminnolla blokkailla näitä pois ja saada tällä tavalla foorumista mieluisampi itselle.
 
Ylös Bottom