Minun tehtäväni näin pelkkänä foorumin rivijäsenenä ei ole onneksi päättää siitä, kuka nyt aloitti ja kenelle annetaan mitäkin puhutteluja tai jäähyjä. Kyseinen viesti oli tarkoitettu ihan yleiseksi näkemykseksi siihen, mitä tuollainen vinoilu saa aikaan. Varsinkin, jos koko viesti on pelkkää henkilökohtaisuutta ja kyseinen käyttäjä on vastaavan käytöksen takia juuri ollut jäähyllä. Tietysti näin 'konsolisotaketjussa' pientä piikittelyä tulee milloin mistäkin itse laitteisiin tai pelveluihin liittyvistä asioista, mutta ainakin minä näen sen ihan eri asiana. Ne ovat yleensä perusteltuja piikkejä ja oheen usein linkitetään vielä joku 'virallinen lausuntokin' siitä, mitä joku minkäkin laitteen tai palvelun 'johtaja' on mennyt sanomaan tai arvailemaan.
Se nyt on ihan itsestään selvä asia, että turha henkilökohtaisuuksiin menevä piikittely ja riidan haastaminen on huono ja 'tuomittava' asia ihan riippumatta siitä, kuka sitä tekee. Sellainen käytös ei kuulu tälle foorumille, jota minä ainakin pidän koko Suomen parhaana pelifoorumina. Tietysti jos haluaa ihan väkisin alkaa jonkun kanssa 'tappelemaan', niin ehkä yksityisviestit ovat sitten se väylä. En toki tiedä, millainen säännöstö foorumilla niihin on. Tuskimpa ylläpito sitäkään hyvällä katsoo, jos yksityisviesteillä aletaan menemään todellisiin solvauksiin, kunnianloukkauksiin tai vielä pahempiin uhkauksiin.
Palaan tässä lopussa siihen jokin aika sitten avautumisketjuun kirjoittamaani viestiin, että foorumin yleisen viihtyvyyden ja ilmapiirin tason takia ihan jokaisen varsinkin tähän ketjuun kirjoittavan soisi miettivän useampaan kertaan, ennen kuin kirjoittaa ja viestin lähettää. Itse siihen pyrin ja tuota edellistäkin viestiäni voin sanoa miettineeni ja oikolukeneeni aika hemmetin monta kertaa, ennen kuin sen lähetin.