Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Tässä vähän faktaa suoraan GTA:n manuaalista. Eli minkä tahansa moottoriajoneuvon, trailerin, työmaa koneen tai vesialuksen varkaus on 'Grand Theft Auto', joten ei se suomennos voi olla autovarkaus, koska vene tai traileri ei ole auto.
tl91.jpg

Hei. Nyt piste tälle keskustelulle. Se on kuljetusvälineen luvaton käyttöönotto V ja sillä hyvä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto Online

Lievä tai törkeä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus Viisi

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olen varoittanut niin monta kertaa tästä PC vs. konsolit -vänkäyksestä tässä ketjussa, että valitettavasti joudun nyt ojentamaan jo punaisen kortin, kun ei kerran viesti mene muuten perille.

Olkaatte siis varoitetut kaikki muutkin.

Eli PC pelaamista voi ihan vapaasti sieltä ylläpitäjien puolelta mollata mutta jos vastataan niin ne saa sitten varoituksen ?

Eli PC pelaamista voi ihan vapaasti sieltä ylläpitäjien puolelta mollata mutta jos vastataan niin ne saa sitten varoituksen ?
jryin kommentti oli lähinnä referaatti siitä Francisin videosta. En koe, että on varsinaista mollaamista kirjoittaa tiivistelmä jonkun toisen mielipiteestä.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Ei niinkään referaatti kuin suora sitaatti.

jryin kommentti oli lähinnä referaatti siitä Francisin videosta. En koe, että on varsinaista mollaamista kirjoittaa tiivistelmä jonkun toisen mielipiteestä.

Tunnetteko termiä semioottinen erittely?

Toisen varoituksen uhalla ( olkaa hyvä) , kyse ei ollut referaatista tai sitaatista.

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tunnetteko termiä semioottinen erittely?
Pakko tunnustaa, etten edes Veijo Googlen avullakaan väitä tuntevani tuota termiä. Eli kaipaisin nyt rautalangasta, mitä tuo siis tarkoittaa ja miten se tähän liittyy. :)

Francis puhuu vaihteeksi normaalilla äänellä:
http://www.youtube.com/watch?v=XIZiA_qzYA4

Lyhyesti: jos haluat pelata pelejä, osta PS4. Jos haluat puhua konsolille, osta Xbox One. Älä osta PC:tä.

Jos katsot läpi linkatun hyvän Youtube-videon.

Jos haluat pelata pelejä, osta PS4. Fine, i agree.

Videossa selkeästi ilmaistaan, että Xbox Onella voi myös pelata täysin tyydyttävästi pelejä, muiden ominaisuuksien ohella. Konsolille voi muutakin kuin puhua, jryi, älä viitsi olla ***** dorka.

Videolla myöskin selostetaan , että postaaja kenties olisi aikaisemmin suositellut PC:tä, mutta nykyvalossa ei siihen syytä. Fine.

Kyse ei ollut referoinnista, eikä suorasta sitaatista. Kyse oli tarkoituksellisesta todellisen sanoman yksinkertaistamisesta ja vääristelystä, jonka nyt TT-2k nyt valitettavasti oikeutti. + parit täysin randomit punaiset kortit. Jos olisit jalkapallotuomari, et todellakaan tuomaroisi seuraavaa ottelua.

Ja mitä tulee semioottiseen erittelyyn, iltalukemiseksi suosittelen: John Fiske: Merkkien kieli.

Edit: En välttämättä usko, että jryi tarkoitti muuta kuin lyhentää videon sanoma (karkeasti ja väärin yksinkertaistaen). Itse asiassa, itse viesti meni muiden joukossa, kunnes TT-2k heitti puna-kortin ennen kuin olin saanut tietooni varoituksen, ja kehtasi vielä käyttää termiä: "Ota se kuin mies". Jep, Jep.

http://www.youtube.com/watch?v=ppK6gll9IpE
tossa myös mun video jos kerta sillä pystyy kiertään sääntöjä

En näe mitään ongelmaa. Enkä näe ongelmaa myös siinä, jos joku sanoo ihan suoraan pitävänsä PC:tä parempana kuin konsoleita. Ei ole edes vaikea keksiä perusteita, miksi näin on, ja itse olen tietyissä tilanteissa ihan samaa mieltä. En mä nyt itsekään siksi rakentanut pari vuotta sitten 1600 euron PC:tä, että oli liikaa irtorahaa ja se oli pakko polttaa jotenkin. PC:llä on pelejä, joita ei saa millekään konsolille. Samoin kuin kaikilla konsoleilla on pelejä, joita ei saa muille vehkeille. Jokainen saa sitten itse arvottaa Mariot, Halot, Unchartedit ja Civilizationit miten haluaa.

Vastaus: Videopelipersoonien luotettavuus vaakalaudalla?

Samoilla linjoilla.
En todellakaan toivo, että tässä mentäisiin sellaisella lapatossu-asenteella, että minkäs teet, näinhän se on aina ollut. Ei ei. Kyllä saa ja pitää välittää siitä, mitä meille tuputetaan. On tässä nyt jonkinlainen lumipallon tynkä lähtenyt liikkeelle, kun kerran EA:stakin uutisoitiin vastaavaa, että ovat käyttäneet samaa taktiikkaa peliensä kanssa.

Lumipallon tynkä? Sä puhelet nyt niinkuin et olisi ikinä tiennyt/tajunnut moisen olevan ihan tavallista lähes jokaisella elämän alueella. Yritetäänkö päiväkodin hoitajaa lahjoa joulunalla hoitamaan sitä omaa muksua paremmin viemällä laatikko suklaata tai jotain parempaa? Aivan varmasti koitetaan! Mitä sitten?
Mitä meille tuputetaan? Heh, toivottavasti kukaan ei kerro sulle sublimaalisista viesteistä, se voisi olla jo maailmanloppu!

Ja Lebe on aivan oikeassa, 99% ihmisistä unohtaa tämän kohun viikossa, se 1% ihmisistä näkee salajuonia jokapaikassa muutenkin ja taatusti ylireagoi kaikkeen.

Vastaus: Videopelipersoonien luotettavuus vaakalaudalla?

Lumipallon tynkä? Sä puhelet nyt niinkuin et olisi ikinä tiennyt/tajunnut moisen olevan ihan tavallista lähes jokaisella elämän alueella. Yritetäänkö päiväkodin hoitajaa lahjoa joulunalla hoitamaan sitä omaa muksua paremmin viemällä laatikko suklaata tai jotain parempaa? Aivan varmasti koitetaan! Mitä sitten?
Mitä meille tuputetaan? Heh, toivottavasti kukaan ei kerro sulle sublimaalisista viesteistä, se voisi olla jo maailmanloppu!

Ja Lebe on aivan oikeassa, 99% ihmisistä unohtaa tämän kohun viikossa, se 1% ihmisistä näkee salajuonia jokapaikassa muutenkin ja taatusti ylireagoi kaikkeen.

Joo, mä olen pihalla kuin lumipallontyngistä kyhätty lumiukko. Enkä tajua kyllä kuinka joululahjaa pitäisi verrata tässä käsiteltävään tapaukseen, joka kuitenkin liittyy objektiiviseen vlogaamiseen/journalismiin ja siihen että totuuden muuntelusta maksetaan. En tajua, olen kai sitten tyhmä tai vähintään lapsenmielinen.
Onneksi sä oikaiset mua naureskellen ja autat ymmärtämään maailmaa paremmin. Kiitos siitä, tarkastelen tätä nyt hieman toiselta kantilta ja koitan yhdistellä pisteitä päiväkodinhoitajien ja korruption välillä. Subliminaaliset viestit tarvii varmaan googlettaa...

Sinä ja Lebe olette aivan oikeassa, ettekä todellakaan mitään ylireagoivia 1%-kavereita! Mun tarvii taas mennä itseeni.

Mutta ne päiväkodinhoitajat... mä en saa niitä nyt enää tästä yhtälöstä pois!

Koska seuraava viesti ei oikein kuulu mihinkään aiheeseen, pistän sen tänne.

Ketuttaa suuresti, kun Ubisoftilta on alkanut viime viikkoina satelemaan "spämmiä" aivan järkyttävästi (kuitenkin viesti/päivä). Tulee jotain ihan ihme Ubin free-to-play-pelien viikkokirjeitä, peleistä joita en ole koskaan pelannutkaan, enkä tule koskaan pelaamaankaan. Joka hiton viestin lopusta olen painanut unsubscribeä, mutta tuntuu, että meno vaan villiintyy.

Tsiisus, menee kohta kaikki niiden viestit suodatukseen.

Koska seuraava viesti ei oikein kuulu mihinkään aiheeseen, pistän sen tänne.

Ketuttaa suuresti, kun Ubisoftilta on alkanut viime viikkoina satelemaan "spämmiä" aivan järkyttävästi (kuitenkin viesti/päivä). Tulee jotain ihan ihme Ubin free-to-play-pelien viikkokirjeitä, peleistä joita en ole koskaan pelannutkaan, enkä tule koskaan pelaamaankaan. Joka hiton viestin lopusta olen painanut unsubscribeä, mutta tuntuu, että meno vaan villiintyy.

Tsiisus, menee kohta kaikki niiden viestit suodatukseen.

Jaha, ja tänään Ubisoft muistutti Assassins Creedin ilmaisuudesta Elder Scrolls Onlinen kylkiäisenä. Kiinnosti muuten ihan sikana. Unsubscribe Unsubscribe!

Unohdetaan vielä sopivasti, että täysin samaa voi käänteisesti sanoa vastapelurista. Trolling much lately, Fabre#4?

Varmasti voi sanoa ja varmasti monella sonyfanillakin on mielipiteet muuttuneet. Totesinpa nyt vaan, että tämä tällä hetkellä esillä oleva "takinkääntö" on aika "hauskaa" seurattavaa eräällä tavalla. Itse en tosin jaksa tuollaiseen "freiminnypläämiseen" lähteä pitkien työpäivien jälkeen, vaan käytän senkin ajan mieluummin pelaamiseen itseensä. Silti aina pitää hattua nostaa niille, jotka vielä tuonkin lisäksi jaksavat vääntää ja kääntää sekä selittää mustaa valkoiseksi milloin milläkin perustelulla.

Itse en tosin jaksa tuollaiseen "freiminnypläämiseen" lähteä pitkien työpäivien jälkeen, vaan käytän senkin ajan mieluummin pelaamiseen itseensä.

Missä pelissä voi kirjoittaa viestejä KonsoliFINin foorumille? (Joo, sori. Oli pakko :rolleyes:)

Missä pelissä voi kirjoittaa viestejä KonsoliFINin foorumille? (Joo, sori. Oli pakko :rolleyes:)

Ei kai missään? Joskus kyllä vietän vapaa-aikaa ihan tietokoneellakin katsellen vaikka YouTubea...Silloin voi vaikka tännekin jonkun viestin rustata samalla. Oliko riittävän tyhjentävästi selvennetty?

Jeesustelua tai ei...Viime sukupolven ollessa vielä tuore, oli se Xbox-fanikunnalle iso juttu, kun jossain multiplattarissa oli fps X360n eduksi 27 vs 25, pikkuisen parempi reunanpehmennys still-kuvissa ja joku lehden varjo näytti paremmalta. Silloin X360 oli ehdottomasti parempi laite, kun multiplattareita pelasi, ainakin heidän mielestään...Nyt erot ovat moninkertaisesti suurempia PS4n eduksi X1een verrattuna, mutta mielipide on muuttunut, enää eroilla ei enää olekaan niin väliä :D

Jeesustelua tai ei, mutta hauskaa seurattavaa :D

Jeesustelua tai ei...Viime sukupolven ollessa vielä tuore, oli se PS-fanikunnalle iso juttu, kun verkkopelaaminen oli ilmaista. Silloin PS3 oli ehdottomasti parempi laite, kun multiplattareita pelasi, ainakin heidän mielestään... Nyt verkkopeli vaatii PSN+:n, mutta mielipide on muuttunut, enää verkkopelin maksullisuudella ei enää olekaan niin väliä :D

mua ei oikestaan kiinnosta enää kun pelaan PC:llä nykyään (ilmainen verkkopeli & takuuvarma 60fps/1080p tai paremmat) mutta hauskahan tätä on seurata aina

Jeesustelua tai ei...Viime sukupolven ollessa vielä tuore, oli se PS-fanikunnalle iso juttu, kun verkkopelaaminen oli ilmaista. Silloin PS3 oli ehdottomasti parempi laite, kun multiplattareita pelasi, ainakin heidän mielestään... Nyt verkkopeli vaatii PSN+:n, mutta mielipide on muuttunut, enää verkkopelin maksullisuudella ei enää olekaan niin väliä :D

Heh heh, kylläpä oli kerrassaan "nasevasti" sanottu, kun oikein pari sanaa osasit vaihtaa ja muuten kopioida koko aikaisemman tekstini. Vahvistaa vaan sitä, mitä tuossa jo sanoinkin aikaisemmin tuosta ajan käytöstä "konsolinahisteluun" ja "freimien nypläämiseen", jonka ilmeisesti moderointi siirsi tuonne "henk.koht. avautumiset"-ketjuun. Ei sen kummemmin kannata aikaansa tuhlata tämäntasoiseen keskusteluun :D

Heh heh, kylläpä oli kerrassaan "nasevasti" sanottu, kun oikein pari sanaa osasit vaihtaa ja muuten kopioida koko aikaisemman tekstini. Vahvistaa vaan sitä, mitä tuossa jo sanoinkin aikaisemmin tuosta ajan käytöstä "konsolinahisteluun" ja "freimien nypläämiseen", jonka ilmeisesti moderointi siirsi tuonne "henk.koht. avautumiset"-ketjuun. Ei sen kummemmin kannata aikaansa tuhlata tämäntasoiseen keskusteluun :D

Jos et tajua mikä pointti mulla oli niin ei ole mun ongelma. Kumpaakin leiriä voi syyttää ihan yhtä lailla "mielipiteiden muuttamisesta".

Itsehän sinä tän keskustelun aloitit, mitä se kertoo sun ajankäytöstä?

Ylös Bottom