edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
Tämä on kyllä ihan koko somen ongelma. Etenkin kun puhutaan pelaamisesta ja kännyköistä, tai tietokoneen prossu/näyttis osiosta.
Yksikään osapuoli ei kelpuuta sitä että sanotaan jotain poikittaista sanaa.
Ongelma on vain se, että ainakin minä tuon asiani niin huonosti ilmi (olen yrittänyt opetella..ihan oikeasti), että vaikka kokonaiskuva jostain tuotteesta olisi oikeasti hyvä. 99% lukijoista tarttuu siihen negatiiviseen mitä sanon. Sen jälkeen onkin kierre valmis, kun lähden puolustamaan (tiedän, ei kannattaisi. Olen yrittänyt vähentää tietoisesti) sitä, että sanomisistani otetaan yksi lause irti asiasta, pahimmillaan yksi sana.
Tiedän myös, että olen hyvin voimakkaasti asioista tiettyä mieltä ja se miten asian tuon ulos on sellainen, että muut luulee etten hyväksy eriävää mielipidettä. Oikeasti ymmärrän ja hyväksyn täysin, jokainen saa toimia miten haluaa ja tykätä mistä haluaa. Mutta ilmeisesti mulla joku tuolla takaraivossa sanoo, että ilmeisesti en tuonut hyviä puolia taaskaan oikealla tavalla esille, joten yritän sitä omaa ajatustani tuoda edelleen esiin.
Silloin se menee jankkaamiseksi ja muut pitää fanipoikana, vaikka on omistuksessakin kaikkia laitteita ristiin rastiin.
On tosiaan sellainen, että kun neuropuolen diagnooseja sain, niin tässä pari vuotta olen yrittänyt asiaa opetella. Live tilanteessakaan en osaa lukea ihmisten ilmeitä, äänensävyjä, sanamuotoja jne. Usein tulee riitaa asioista, vaikka molemmat osapuolet yrittää puhua samasta asiasta. Kumpikin vain luulee että ollaan erimieltä.
Tekstinä se on vielä vaikeampaa ja olen yrittänyt olla puolustelmatta kommenttejani kun porukka niitä väärin ymmärtää. Olen yrittänyt alkaa perustelemaan enemmän, jotta saisin asiani useamman ymmärretyksi. Edelleen isoja vaikeuksia siinäkin.
Parhaani yritän, ehkä kymmenen vuoden päästä osaan jo olla.
Jos täällä nyt joku aktiivi joskus huomaa et taas raato jankkaa ni kannattaa olla ainakin itse kommentoimatta mitään jos pystyy. Silloin on helpompi itsekin olla kommentoimatta. Vuosia kun porukka ymmärtää liian kirjaimellisesti, tai sit tarttuu vääriin lauseisiin unohtaen kokonaisuuden, ni vähän tullu automaattinen puolustusreaktio, jotta oion vääriä kommentteja. Kestää tovin päästä siitä eroon.