P
Poistettu jäsen 5945
Guest
Siinä mielessä tunnistin, että aika pitkälle minun tapaustahan tässä on viimeiset viestit puitu.
Joo ei ollu yhdelle ihmiselle tätä kohdistettu vaan ihan omia ajatuksia siinä purin.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Siinä mielessä tunnistin, että aika pitkälle minun tapaustahan tässä on viimeiset viestit puitu.
Ensinnäkin muutaman hassun nimimerkin blokkaus ei tee tästä foorumista sellaista, että vain oma mielipiteeni näkyisi. Varmaan olet sen useassa keskusteluketjussa huomannutkin. Väittelyä väittely
Sen verran täytyy tunnustaa, ettei ole osunut minun kuplaani, enkä koko asiasta ole tietoinen.Siinä mielessä tunnistin, että aika pitkälle minun tapaustahan tässä on viimeiset viestit puitu.
Tämä koko homma siis lähti siitä, että hymiöiden saattelemana kommentoin Fabren viestiä, jossa oli viittaus Ompun viestiin. Näin en olisi saanut tehdä, kun olen kyseisen nimimerkin blokannut. Pyrin jättämään nämä viestit jatkossa pois ja pysymään omassa kuplassani.Sen verran täytyy tunnustaa, ettei ole osunut minun kuplaani, enkä koko asiasta ole tietoinen.
Joo se on jännä, että kritisoida saa vasta kun on jotain peliä pelannut tai laitetta testannut. Sitten taas jos omistaa jonkun laitteen tai palvelun tai pelin niin eihän sitä sitten kannata kritisoida. Olethan siitä maksanut.edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
Tämä on kyllä ihan koko somen ongelma. Etenkin kun puhutaan pelaamisesta ja kännyköistä, tai tietokoneen prossu/näyttis osiosta.edit:
Fanipoika-setistä tuli mieleen jokusen vuosi sitten tapahtunut inssidenssi, jossa olin samaan aikaan xbotti, että pleikkafänboi. Myös kritisoidessani ps3:n plus-pelitarjontaa minut haukuttiin, kun en ollut testannut kyseisiä pelejä. Kun selvisi, että minulla olikin voimassa oleva plus-jäsenyys, samat tyypit nauroivat, että puheeni menevät ristiin tekojeni kanssa.
Tää Sonyn hokema mainoslause "hardcore gamers" on aika väsynyt. Yhtä tyylikäs kuin PC MASTER RACE. Eli viesti sisältää väittämän, että PS on hardcore-pelaajille, ja jos et osta plekeä, et ole HC-pelaaja.
Puhuisivat laitteesta, eivätkä keskittyisi nuoleskelemaan asiakassegmenttiä somekommenteissa ja aivopesemään tyhjillä sloganeilla. Sanoisivat vaikka näin "Suunnittelimme laitteen ES-jonneja silmällä pitäen. He kyllä odottavat kärsivällisesti, ja pakottavat äidin lähimpään Prismaan ostamaan laitteen heti julkaisupäivänä. Heitä varten teemme tätä."
Juu, mielipiteitä on kaikki, poisluettuna tieteellinen vahva tutkimusnäyttö.
Siitä tässä ärsyynnynkin, kun Sony esittää väittämiä, joilla ei ole perustetta. Yoshida on julistanut, kuinka PS 5 on suunniteltu "hardcore-pelaajille" ja että pleikkari on "niche-tuote". Just... PS4 ylitti just 100 miljoonan myynnin. Niche my ***. Markkinajohtajan hintasegmenttiin kehittämä tuote ei ole nicheä nähnytkään. Ja jos puhutaan itse laitteesta, xbox tullee olemaan huhujen mukaan 100€ kalliimpi. Analyytikot pitävät korkeampaa hintaa riskinä kilpailussa edullisempaa Pleikka vastaan. Itse en varmaan ole HC-pelaaja, kun mielestäni 3TFLOPSia lisätehoa on varmasti sen satasen arvoinen.
Sonyn markkinointipuheessa on tuollaista Orwellilaista uusiokieltä - edullinen=Niche product, vähemmän tehoja=for hardcore gamers. Juu, sota on rauhaa ja niin edelleen.
Tästä voi tsekata noita Sonyn löysiä markkinointiväittämiä https://www.mirror.co.uk/tech/playstation-5-niche-console-aimed-17354860.amp
Eli toisin sanoen Nintendo on lapsille ja ps5 on oikeille HC-pelaajille, jotka haluavat Niche-tuotteen ja olla ei-lapsia, kuten Nintendon pelaajat? Markkinointiviestinä YHTÄ hienovarainen ja panetteleva kuin PC MASTER RACE JA CONSOLE PEASANT.
Perustuukos tämmöinen väite mihinkään muuhun kuin siihen, että pleikkarin käyttäjiä on tuolla oletettavasti enemmän kuin Xboxilla?Niin ja vielä se että taulukko on jonkin random resetera käyttäjän. Ei sellaista voi pitää oikein minään. Se on vähän sama kuin minä tai sinä nyt antaisimme finanssineuvoja. Lisäksi resetera on niin vahvasti kallellaan Sonyyn ja PlayStationiin, että siinäkin mielessä kaikki sieltä tuleva kannattaa ottaa suolan kera. Ei missään nimessä ole puolueeton lähde.
Perustuu siihen, että tosiaan banaanisaaret kutsuu, mutta useimmin silloin kun pleikkarista puhutaan negatiivisessa valossa. Voi olla että olen sitten vain enemmän kohdannut näitä banneja tuolla, mutta sellainen fiilis paikasta kuitenkin tulee.Perustuukos tämmöinen väite mihinkään muuhun kuin siihen, että pleikkarin käyttäjiä on tuolla oletettavasti enemmän kuin Xboxilla?
Mun silmiin aika neutraalipaikka tuo on mitä tulee konsolisotailuun. Hölmöjä ja fiksuja postaajia riittää kyllä molempiin leiriin. Tuollahan saa lipun banaanisaarille jos edes uskaltaa mainita jompaa kumpaa konsolivalmistajaa huonossa valossa.
Mielenkiintoista tässä on se että kuinka hyvin Microsoft pystyy vastaamaan hintaan. Jos mennään samalla logiikalla Xboxin kanssa ja oletetaan, että Xbox Series X on sen muutaman teraflopin tehokkaampi ja ehkä näin ollen valmistuskustannuksiltaan vähän kalliimpi. Pystyykö Microsoft ottamaan sen verran takkiin, että Xbox saadaan kauppoihin samaan hintaan kuin PS5? Ja mikä on mahdollisen Xbox Lockhart kohtalo? Saadaanko myös selvästi halvempi Xbox kauppoihin, jolla pystytään hyökkäämään hinta edellä.Tällainen tuli vastaan PS4:n luvuista(valmistuskustannukset vs. myyntihinta).
Lähteenä IHS Markit jne. En jaksanut tarkasti lukea läpi, mutta ajattelin linkata koska sattumalta Google feediin tuli ja koska käsittääkseni IHS Markit on melko arvostettu pulju.
Kuulostaa vähän siltä, että olet vain enemmän kiinnittänyt Xboxin omistajana huomiota pahaan jota siitä on kirjoitettu ja sitten alitajuntaisesti sivuuttanut saman määrän potaskaa mitä pleikkaristakin jauhetaan.Perustuu siihen, että tosiaan banaanisaaret kutsuu, mutta useimmin silloin kun pleikkarista puhutaan negatiivisessa valossa. Voi olla että olen sitten vain enemmän kohdannut näitä banneja tuolla, mutta sellainen fiilis paikasta kuitenkin tulee.
Tuolla on myös enemmän näitä niin kutsuttuja insidereitä pleikkarin puolella ja Xbox insiderit taas lentää banniin. Osa jutuista on aivan tuulesta temmattuja, mutta toki osa ihan järkeviäkin. Siksi sanoinkin että kannattaa ottaa suolan kanssa. Tehdä ehkä jopa muutama lisäviittaus ennen kuin luottaa. Ei siinä muuta.