Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)
Tästä tulee mielenkiintoista.
Tästä viestistä valitettavasti tulee päällimäisenä mieleen jälleen se argumenttien puute. Odotan edelleen sitä asiapitoista vastinetta viestiini, jossa pohdin hypen vaikutusta arvosteluihin ja arvosteluiden merkitystä.
Teitillä on hyvin romantisoitu käsite omista hengetuotoksistasi. Vitsailetko vain, vai väitätkö, että sitaateissani esittämät lausahdukset olivat "pohdintaa hypen vaikutuksista arvosteluihin ja arvosteluiden merkityksestä"?
Tosin minusta kyllä alkaa näyttämään siltä, etten tule koskaan saamaan sitä vastinetta...
Etpä tosiaan. Minkälaista vastinetta oletat? Haluatko minun perustelevan, miksi Alan Wake:
- Ei ole jäänyt alkuinnostuksen perusteella pettymykseksi?
- Miksi voi odottaa paljon peliltä, mikä on ollut kehityksessä 5 vuotta ja jonka piti olla aluksi avoimen maailman seikkailu, mutta vaihtui putkijuoksuksi?
- Miksi Alan Wake-projekti ei ollut liian iso pala noin pienelle firmalle?
- Miksi nykypäivänä tavalliselle räiskintäpelille jossa ei ole edes moninpeliä voi antaa yli 9:n arvosanoja?
Sori vaan. Ei oikein kuulu aiheeseen "Keskustelua myyntiluvuista".
Aa, ja nyt kun luin tuon koirankakka-viestisi uudelleen, niin jotenkin tämä käytöksesi alkaa valottua hieman. En yleensä tee toisista henkilöistä foorumikirjoittelun perusteella psykologista profiilia, mutta noista kirjoituksistasi ja suhtautumisestasi muihin kirjoittelijoihin(etenkin niihin, jotka rohkenevat olla eri mieltä kanssasi) paistaa läpi se, että pidät itseäsi jotenkin korkea-arvoisempana kirjoittajana kuin muita(tämän sivun ensimmäisessä viestissä joku muukin on muuten ottanut asian esille).
Puhuitko nyt käyttäjästä
Joblo? Muuten saat kyllä uskoa ihan mitä itse haluat, paitsi:
Tuollainen asenne "kyllä mulla vastine on, mutta empäs viitsi sulle kertoa" tuo lähinnä mieleen kinastelut hiekkalaatikolla päiväkoti-ikäisenä ja aivan ala-asteen alaluokilla. Vaikuttaa siis, että olet nostanut itsesi jollekin kuvitteelliselle jalustalle, josta vastailet vain näille "kavereillesi", jotka ovat lähes aina samaa mieltä kanssasi. Jos joskus alennut vastaamaan jollekin muulle, on viestisi usein erittäin ylimalkainen ja sisältää näitä "mukahauskoja" onelinereita, jotka eivät liity asiaan oikeastaan mitenkään.
Varmasti "korkeakoulun käyneenä" ja "aikuisena" ymmärrätkin, että on asioita, joihin ihminen kehtaa mennä mukaan, siinä missä on asioita, joihin taas ei. Minä en kehtaa mennä mukaan trollailuun, mutta kehtaan kyllä tuomita sen. Hmm, ehkäpä tässä onkin se keskeinen ongelma. Eihän huomionhakuinen lapsikaan jaksa kauaa viihdyttää, jos kukaan ei anna tälle huomiota.
Jokainen kirjoittaa omalla tavallaan ja jokaisen kirjoitustyylissä ja -asussa on varmasti kehitettävää ja korjattavaa(kyllä, myös omassani, yritän kovasti kehittyä). Yritän tässä nyt tuoda esille sitä, että lopulta tämä foorumi on peleistä ja konsoleista kirjoittamista varten, eikä täällä pitäisi esiintyä "hauskoja" vertailuja siitä, millaista ulostetta kenenkin kirjoitustyyli muistuttaa.
Sinä saat kirjoitella ihan millä käsialalla tahansa. Oma käsialani on muuten ihan hirveää!
Saan kuitenkin vastineiksi vain henkilökohtaisuuksiin menevää "havainnollista vertailua" sekä asiayhteydestä irroitettuja sivulauseita, joiden sanoja vääristellään. Ja joku kehtaa vielä väittää, ettei hänen vasta-argumenteissaan ole mitään vikaa?
Miten vääristelin "asiayhteydestä irrotettuja" lauseitasi?
Henkilökohtaisuuksista puhuttaessa taas ei voi kuin pistää suuta mutrulle:
-
"Itse viljelet milloin missäkin ketjussa "mukahauskoja" onelinereitasi, mutta kun aletaan puhumaan asiasta ja esittämään oikeita mielipiteitä, olet ensimmäisenä repimässä leukojasi."
-
"En yleensä tee toisista henkilöistä foorumikirjoittelun perusteella psykologista profiilia, mutta noista kirjoituksistasi ja suhtautumisestasi muihin kirjoittelijoihin(etenkin niihin, jotka rohkenevat olla eri mieltä kanssasi) paistaa läpi se, että pidät itseäsi jotenkin korkea-arvoisempana kirjoittajana kuin muita(tämän sivun ensimmäisessä viestissä joku muukin on muuten ottanut asian esille)."
On myös samaan aikaan jotenkin hupaisaa ja surullista huomata, jos toteaa, että "Alan Wake on hyvä peli, mutta lopulta se ei täyttänyt sille asetettua hypeä(ainakaan omalla kohdallani), eikä se lopulta ole sen ihmeellisempi, kuin mikään muukaan 8½:n peli", niin pelin fanit ovat suurinpiirtein kurkussa kiinni.
On myös oikeastaan pelkästään surullista huomata, miten kuvittelet olevasi millään tasolla oikeutettu laukomaan näitä toteamuksiasi.
Arvostelenpa tästä Heavy Rainin: Ihan kiva tarina, gameplay tylsää, grafiikat jees, hahmot perseestä. 7.
Mutta jälleen ne heidän omat argumenttinsa ja mielipiteensä puuttuvat, vastineeksi tulee vain toteamuksia "En minä viitsi sulle vastata, kun sun puheesi on täyttä koiranpaskaa". Eikö tällöin kannattaisi jättää vastaamatta kokonaan, mikäli itse asiasta ei ole mitään sanottavaa?
Niin, tässä päästäänkin sitten ehkä siihen, että lopettaako se koira paskomisen vaikka sitä nuhtelisikin? Eipä taida.
Stoalaisen filosofiateorian mukaan asioille joita ei voi hallita, ei kannata uhrata sen kummempaa ajatusta. Ehkäpä tällainen ajatusmalli pitäisi ottaa käyttöön täälläkin. Toisaalta joskushan on ruotiminen tuottanut jopa tulostakin, ja on saanut kävellä hyvin ylläpidettyjä katuja.
Vaikeita asioita.
EDIT: Arhg, hartzu ehti pistää stopin ennen omaa viestiäni. Kohdelkaa miten lystäätte.