Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan yleisesti voisi todeta että viesteistä kannattaisi pyrkiä jättämään ne pienetkin näpäytykset, saati henkilökohtaisuudet pois. Nyt viime aikoina olisi ollut useampi viesti mistä olisi voinut tykkäillä asian osalta mutta en ole tykännyt viestin sävystä, joten en ole sitä halunnut peukulla "kannustaa".

Samoin voisi unohtaa alustaliitännäisyydet vaikka olisikin vahva oletus että joku kirjoittaja on tietyn alusta ristiretkeläinen.

Ei näitä kannata ottaa niin tosissaan. Pikku vääntö pitää mielen virkeenä. Konsolien kova keskinäinen kilpailu hyödyttää meitä pelaajia. Toki tätä voi sanoa konsolisodaksikin. Playstation on niin kovalla etumatkalla nyt, että näköjään kokee pystyvänsä söheltään kunnolla asioita, Niin ja tekeen jopa keskinkertasia pelejä siis Wolverine. Konsolisota on siis hyväksi pitää konsolin valmistajat varpaillaan. Joo itsekin menen välillä hiekkalaatikko ikäiseksi... Onhan tuo konsolisota aihekin foorumin katsotuin.... Uusi pitäisi avata tuohon tulevaan geniin.

Juu, laitetaas sivuutetuksi. Ei jaksa tätä jatkuvaa piilokuittailua mitä harrastat.
Sitä vartenhan se toiminto on. Tähän estolistalle laitto-ilmoitukseen liittyenhän meillä on ollut aiemmin keskustelua. Eli laittaako vaan estoon vai laittaako estoon ja ilmoittaa siitä. Ymmärsin niin, että asiasta ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta:
Joo kyllä sellaisesta säännöstä on ylläpidon suunnalta puhuttu joskus mutta vissiin sitä ei haluta syystä tai toisesta noudattaa.
Joku muu taisi vähän terävämmin kommentoida samaa asiaa, mutta jätetään se nyt pois tästä.

"Kuittauksessani" ei ollut mitään erikoista. Edellisellä sivulla jo todettiin, että pelin saapuminen tai saapumatta jättäminen tietylle alustalle ei ole kritiikin aihe. Mutta eipä siitä enempää, kun kerta nämä viestit menevät jo muutenkin sivuun.

Viestit, joiden ainoa pointti on "kuittailla", ovat melkoisen ala-arvoisia ja niillä ei saa kuin vihamielisyyttä ja muuta negatiivisuutta aikaiseksi.

Kaiken huippuna tuo kuittailu tuntuu pohjautuvan sille ajatukselle, että kaikki kritiikki Wolverinea kohtaan johtuisi siitä että peli on Playstation-yksinoikeus. Melko huono lähtökohta, varsinkin kun keskustelu ja kritiikki tuntuu pohjautuvan ennakkotietoihin ja arvosteluihin pelistä eikä niitä käsittääkseni ole miltään "puolelta" yksinomaan saatu.

Ymmärrän ettei asioiden etukäteen tuomitseminen ole järkevää mutta ei kyllä tuollainen kuittailu ja ristiretki asian puolestakaan. Varsinkaan kun kukaan ei ole etukäteen kuitenkaan koko peliä tuominnut.

Tuo käyttäytyminen on fanipoika-mentaliteettia, agendana tosin on vain fanittamisen vastaisuus ja se ajatus, että kaikki puhuisivat aina joltain "puolelta".

Minunkin mielestäni siis vähän väsyttäviä luettavia. Viesteissä voi olla asiaakin mutta kirjoitustapa ja asenne vain niin tympeä.

Viestit, joiden ainoa pointti on "kuittailla", ovat melkoisen ala-arvoisia ja niillä ei saa kuin vihamielisyyttä ja muuta negatiivisuutta aikaiseksi.
Kaikista helpointa olla vaan reagoimatta. Silloin mitään muuta asian tiimoilta ei tapahdu.
Kaiken huippuna tuo kuittailu tuntuu pohjautuvan sille ajatukselle, että kaikki kritiikki Wolverinea kohtaan johtuisi siitä että peli on Playstation-yksinoikeus. Melko huono lähtökohta, varsinkin kun keskustelu ja kritiikki tuntuu pohjautuvan ennakkotietoihin ja arvosteluihin pelistä eikä niitä käsittääkseni ole miltään "puolelta" yksinomaan saatu.
Niin, siis suurin osa näistä kritiikin aiheista on esimerkiksi todella hyvin selitetty SkillUpin arvostelussa. En tietenkään häntä henkilökohtaisesti tunne, mutta niin monta arvostelua olen häneltä katsonut, ettei sieltä kyllä löydy alustakohtaista fanittamista. Hän arvioi pelin sen omilla meriiteillä ja niistä asioista on myös Wolverine -ketjussa keskusteltu.

Kaiken huippuna tuo kuittailu tuntuu pohjautuvan sille ajatukselle, että kaikki kritiikki Wolverinea kohtaan johtuisi siitä että peli on Playstation-yksinoikeus.
Ei suinkaan. Pidän itse lähinnä erikoisena sitä, että henkilöt joilla ei ole aikomustakaan pelata koko peliä, ovat nyt yhtäkkiä innokkaana kirjoittamassa pelistä siten kuin olisivat sen jo henkilökohtaisesti pelanneet. Jos kirjoittaisin johonkin Starfield-ketjuun samalla tyylillä tai esimerkiksi valittaisin Hellblade-ketjussa siitä, että tässä ei tehdä muuta kuin kävellään, niin miten ymmärtäväinen suhtautuminen tähän olisi? Ilmeisesti nämä kirjoittamattomat säännöt koskevat vain minua.

Ymmärrän ettei asioiden etukäteen tuomitseminen ole järkevää mutta ei kyllä tuollainen kuittailu ja ristiretki asian puolestakaan. Varsinkaan kun kukaan ei ole etukäteen kuitenkaan koko peliä tuominnut.
Ristiretkistä voi olla montaa mieltä ja niitä havaitsee jokainen omien ominaisuuksiensa ja motiiviensa mukaisesti. Jälkimmäisestä voi taas pohtia, että onko sieltä löydetty yhtään mitään hyvääkään? Tässäkin on varmaan hieman erilainen vastaanotto kirjoittajasta ja ketjusta riippuen. No, näillä mennään.

Kaikista helpointa olla vaan reagoimatta. Silloin mitään muuta asian tiimoilta ei tapahdu.
Tämä on päivän paras vinkki.

Ymmärrän, että ärsyttää, kun odottaa jotain ja toiset dumaa sen jo etukäteen. Tai ylipäätänsä jos tykkää jostain ja toiset haukkuu pelaamisen/katselemisen/kuuntelun jälkeenkin.

Itse pyrkinyt nykyisin pitämään mölyt mahassa tietyissä tilanteissa: ei ole minulta pois, jos toinen tykkää uudesta He-Man-leffasta ja itse en.

Toki foorumin tarkoitus on keskustella, väitelläkin jopa. Joten tasapainon löytäminen voi olla vaikeaa. Siksi kannattaakin miettiä etukäteen tarviiko kaikkeen reagoida ja tarviiko kaikkea kommentoida. Tuntuu tällä hetkellä, että samat nimimerkit kinastelee ketjusta toiseen - ja pienellä kunnioituksella saataisiin varmaan kaikille parempi keskusteluympäristö ja niitäkin ääniä kuulumaan, jotka ei tällä hetkellä uskalla/halua asioihin kommentoida.

Mitä nyt erittäin löyhästi olen tuota Wolverine-ketjua lueskellut, niin ensireaktio itselle on vähän huvittunut. Tulee vähän mieleen sellainen, että nyt kun kävi sellainen 'ihme', että Pleikkarille tuoli 'huono' yksinoikeus, niin siihen takerrutaan oikein huolella. Eikä kyseessä varsinaisesti edes tunnu olevan arvosteluiden mukaan oikeasti huono peli, kun metakeskiarvo on 78/100. Toki pisteet ovat alemmat kuin studion edellisissä Hämis-myyntimenestyksissä, mutta 78 on silti 'keskiverto-hyvä-peli'. Eikös 8- kuitenkin ole ihan keskiverto-ok (koulu)arvosana?

Kohtuullisen harvinaistahan se on ollut jo aika pitkään, että isosti hypetetty ja mainostettu Pleikkari-yksinoikeus saa keskinkertaiset arvostelut, joten nyt sitten jotkut haluavat ottaa asiasta ilon irti. Tai jos ilon irti ottaminen on liian vahvasti sanottu, niin ainakin pitää asian esillä, kun on tällainen 'ihme' päässyt käymään. Kilpailevien konsolien kohdalla en nyt muista, että tällaista meteliä oltaisiin kuultu ja nähty, kun joku yksinoikeus onkin keskiarvoltaan noin kasin arvoinen. Ehkä pleikkaristeilla on sen verran paljon pelattavaa ja muutakin tekemistä, ettei jakseta ainakaan pidemmäksi ajaksi tarttua tällaisiin asioihin?

Maailma on 8- arvoisia pelejä täynnänsä. Jos syystä tai toisesta peli ei nyt sitten tunnukaan sellaiselta, että haluaa heti just ostaa, niin siirtyy asiassa eteenpäin.

Mitä nyt erittäin löyhästi olen tuota Wolverine-ketjua lueskellut, niin ensireaktio itselle on vähän huvittunut. Tulee vähän mieleen sellainen, että nyt kun kävi sellainen 'ihme', että Pleikkarille tuoli 'huono' yksinoikeus, niin siihen takerrutaan oikein huolella. Eikä kyseessä varsinaisesti edes tunnu olevan arvosteluiden mukaan oikeasti huono peli, kun metakeskiarvo on 78/100. Toki pisteet ovat alemmat kuin studion edellisissä Hämis-myyntimenestyksissä, mutta 78 on silti 'keskiverto-hyvä-peli'. Eikös 8- kuitenkin ole ihan keskiverto-ok (koulu)arvosana?

Kohtuullisen harvinaistahan se on ollut jo aika pitkään, että isosti hypetetty ja mainostettu Pleikkari-yksinoikeus saa keskinkertaiset arvostelut, joten nyt sitten jotkut haluavat ottaa asiasta ilon irti. Tai jos ilon irti ottaminen on liian vahvasti sanottu, niin ainakin pitää asian esillä, kun on tällainen 'ihme' päässyt käymään. Kilpailevien konsolien kohdalla en nyt muista, että tällaista meteliä oltaisiin kuultu ja nähty, kun joku yksinoikeus onkin keskiarvoltaan noin kasin arvoinen. Ehkä pleikkaristeilla on sen verran paljon pelattavaa ja muutakin tekemistä, ettei jakseta ainakaan pidemmäksi ajaksi tarttua tällaisiin asioihin?

Maailma on 8- arvoisia pelejä täynnänsä. Jos syystä tai toisesta peli ei nyt sitten tunnukaan sellaiselta, että haluaa heti just ostaa, niin siirtyy asiassa eteenpäin.
Itse en ole huomannut mitään tuollaista koko ketjussa. Siis että jotkut nyt nauttisi kun joku PlayStation-yksinoikeus saa jonkun keskiarvon arvosteluissa. Päinvastoin, sakki puhunut siitä millainen peli on kyseessä. Se on aivan sama mille konsolille se tulee. Ainakin suurimmalle osalle. Tässä nyt yhdellä joku fiksaatio kääntää pelin saama kritiikki konsolisodaksi. Naurattaa eniten se kun kaveri itse on ollut lyttäämässä pelejä vain koska ovat Xbox-yksinoikeuksia. Ja tuo on lapsellista, puolin ja toisin.

Itse olen kritisoinut Wolverinea alusta asti siksi koska se vaan näyttää mielestäni vanhentuneelta. Se ei liity alustasta, se ei johdu putkijuoksusta. Vaan se pelikuva mitä nähnyt. Toivon, että olen väärässä ja peli on nautinto pelata. Varsinkin kun, edelleen, Marvel's Spider-Man on itselleni yksi rakkaimpia pelejä.

Ja mitä tulee vielä PlayStationiin ja Wolverinen arvosanoihin, omasta mielestäni PlayStationilla ollut aina parhaat yksinoikeudet eikä Wolverinen arvosanat ole mielestäni edes heikot. Vai ollaanko palattu sinne 80-90-luvun vaihteeseen kun pelit saivat järjestäen arvosanoiksi 95-99... :D

Kilpailevien konsolien kohdalla en nyt muista, että tällaista meteliä oltaisiin kuultu ja nähty, kun joku yksinoikeus onkin keskiarvoltaan noin kasin arvoinen. Ehkä pleikkaristeilla on sen verran paljon pelattavaa ja muutakin tekemistä, ettei jakseta ainakaan pidemmäksi ajaksi tarttua tällaisiin asioihin?
Valitse mikä tahansa ketju Xboxille mainituista yksinoikeuksista (Starfield vaikka heti ensimmäisenä, South of Midnight jne.) ja siellä on aika helvetisti turhaa lässytystä vain sen takia kun sattui tulemaan Xboxille. PlayStationin puolella ei ole sellaista näkynyt. Ei näy vieläkään.

Ei suinkaan. Pidän itse lähinnä erikoisena sitä, että henkilöt joilla ei ole aikomustakaan pelata koko peliä, ovat nyt yhtäkkiä innokkaana kirjoittamassa pelistä siten kuin olisivat sen jo henkilökohtaisesti pelanneet. Jos kirjoittaisin johonkin Starfield-ketjuun samalla tyylillä tai esimerkiksi valittaisin Hellblade-ketjussa siitä, että tässä ei tehdä muuta kuin kävellään, niin miten ymmärtäväinen suhtautuminen tähän olisi? Ilmeisesti nämä kirjoittamattomat säännöt koskevat vain minua.
Minusta ongelma on jo siinä jos ei keskitytä siihen, mitä on sanottu, vaan siihen, kuka sen on sanonut tai mistä "näkökulmasta". Mistä voi edes tietää onko kommentoijalla aikomusta pelata peliä? Tai mikä tärkeämpää, onko sillä asian kannalta merkitystä?

En tiedä miten noissa verrokkipaikoissa vastaavaan suhtauduttaisiin mutta minusta Wolverinesta käydyn keskustelun kaltainen viestittely olisi yhtä ok noissakin: jos peli saa kritiikkiä ja oletettua huonommat arvosanat, niin miksei asiasta voisi niissäkin sanoa?

Sitäkään en tiedä että mitkä säännöt sinua eivät koske ja muita koskevat? Itse sanoisin nämä samat asiat kenen tahansa kohdalla.

Ristiretkistä voi olla montaa mieltä ja niitä havaitsee jokainen omien ominaisuuksiensa ja motiiviensa mukaisesti. Jälkimmäisestä voi taas pohtia, että onko sieltä löydetty yhtään mitään hyvääkään? Tässäkin on varmaan hieman erilainen vastaanotto kirjoittajasta ja ketjusta riippuen. No, näillä mennään.
Minua ärsyttää tuo että kun tulee avautumaan jostain, niin on PAKKO sanoa myös jotain hyvää. Ihan kuin se, että keksii jotain kritiikkiä, voidaan sanoa vain jos on sanonut myös jotain hyvää. Ihan perseestä oleva logiikka tai olettamus.

Tämä ihmiseltä, jolle on helpompaa valittaa kuin kehua. Molempia silti teen mutta en niin, että väkisin yrittäisin keksiä myös vastakkaista sanomista.

Moni on silti tainnut todeta että Wolverine on varmasti ihan hyvää viihdettä. Eikö se ole jo aika paljon sanottu? Menee turhaan aikaa, vaivaa ja palstatilaa itsestäänselvyyksien toteamisille jos pitää väkisin aina keksiä myös jotain muuta sanottavaa.

Eli se, että kritisoi jotain, ei tarkoita että "kaikki pelissä on paskaa koska en sanonut mitään positiivista".

Meikäläisen avautumisia tosin tunnutaan tulkitsevan usein niin, että jos kirjoitan pitkästi kuinka joku asia tai asiat on ärsyttäviä, niin ihmetellään että miksi edes pelaan sitä peliä. No olisiko siksi, että nuo on silti vain pala tai palasia siitä pelistä eikä koko kokemus. Tekstin pituus ei myöskään tarkoita että ärsyttää sitä enemmän, mitä enemmän on tekstiä. Minulta sitä vain tulee luonnostaan.

Minä en taas tajua että mistä ihmiset tulkitsee jonkun kohun tai mehustelun asiassa? Minä petyin että oli huonompi vastaanotto kuin odotin mutta koska peli ei kiinnostanut muutenkaan niin paljoa, niin jätin noiden kautta odottamaan alennuksia. Varsinkin kun pelissä tunnuttiin pitävän pelaajaa vielä keskivertoa "massapeliä" typerämpänä.

Ihan samalla tapaa toimin ihan kaikkien pelien kanssa. Miksi asiaan pitää liittää Sony mukaan mitenkään jos kyse on vain siitä, että onko tuo peli hyvä vaiko ei?

Missä se "ilo on otettu irti"? Minä en näe sitä, mitä tässä ilmeisesti jotkut näkee. Konsolisodat oli ja meni, pois sieltä poteroista ja vihollisia joka puolella näkemästä.

Itse ainakin annan kaikille peleille mahdollisuuden tai haukun ne lyttyyn samalla tapaa. Ihan yksi ja sama kuka ne on tehnyt ja mille alustalle. Paitsi tietty sen verran järkeä pidän hommassa, etten odota pieniltä tekijöiltä samaa kuin isoilta yms.

Viimeksi muokattu:

Tuo käyttäytyminen on fanipoika-mentaliteettia, agendana tosin on vain fanittamisen vastaisuus ja se ajatus, että kaikki puhuisivat aina joltain "puolelta".

Minunkin mielestäni siis vähän väsyttäviä luettavia. Viesteissä voi olla asiaakin mutta kirjoitustapa ja asenne vain niin tympeä.
Jep, nimenomaan näin. Ja vahvasti semmonen fanitus paistaa siinä kohtaa, kun se menee tollaiseksi kuittailuksi ja pitäisi olla taas kerran itse pelannut peliä ennen, kun saa mitään kritiikkiä antaa, tai tehdä arvioiden pohjalta omia ratkaisuja, että haluaako peliä pelata ainakaan tässä kohtaa vai ei. Eri asia jos peli olisi vasta tulollaan, eikä arvioita olisi jo saatavilla. Itellä SkillUpin arvio Wolverinesta ainakin näytti ja kertoi aika hyvin, ettei ainakaan tässä kohtaa ole rahan arvoinen vaikka kovasti tätä oottelin, kun Insomniacin pelit on aiemmin ollut loistavia ja olen niistä tykännyt. Mutta ilmeisesti niin ei saisi tehdä vaan pitäisi lyödä 50€ tiskin ja todeta ite tykkääkö vaiko ei ja on fiksumpaa kuittailla ties millä piilovittuilulla asiasta.

En ole huomannut mitään tuollaista ilon irti ottamista. Mutta tässä näkee taas minkä väriset lasit päässä esim herra itse kulkee, kun jengin pettymys ja sen esiin tuominen saa tollaisen fiiliksen aikaan, että tässä jotenkin ilotellaan asialla. Mulla ei esim edes ole enään, kun PS5 ja Switch 2 kotona niin en kyllä tajua miksi kuvittelet, että esim minun kaltaiseni tyyppi ilottelisi sillä, että nyt saatiin odotettua heikompi peli pihalle. Kuten sanoin, että odotin peliä kovasti mutta arvioiden tullessa pihalle ja useamman niistä katselleena voin kyllä todeta, että pettymys on suuri ja peli jaa tältä erää kauppaan. Tuo kädestä pitely minkä SkillUp esim videollaan tuo esiin erittäin hyvin on sellainen asia mitä en voi sietää edes open world peleissä enään nykyään, niin sitten kun se tällaisessa raiteilla etenevässäkin pelissä noin vahvasti läsnä, niin se on aika kaukana siitä mistä haluan maksaa. Lisäksi taisteluista on valiteltu, että ovat yksitoikkoisia jne esim Spidermaniin verrattuna ja se on tottakai tällaisen pelin tärkein osa-alue niin ei vain pysty. Ei sillä ole mitään tekemistä minkään konsolimerkin tai Sonyn epäonnistumiselle ilottelun kanssa. Ja on aika absurdia ajatella, että haluaisin pelaajana iloita siitä, että mielenkiintoinen ja odottamani peli on pettymys. Eihän siinä ole mitään järkeä?

Viimeksi muokattu:
Näitä villejä teorioita on kyllä mielenkiintoista lukea. Sopivasti unohdetaan esimerkiksi Sonyn levypäätöksen myötä kirjoittamani kommentit, jotka ovat kaikkea muuta kuin fanisisältöä. Lisäksi olen moneen kertaan kirjoittanut jättäväni PS5:n viimeiseksi Sonyn laitteeksi, jos ei ihmettä tapahdu. Mitä tulee Wolverineen, niin ostin pelin nyt, koska sen sai niin hyvästä tarjouksesta. Se ei ole erityisesti mikään vuoden odotetuin peli eikä mitään, mutta oletan sen olevan ihan kelvollinen. Sekin on tosin aivan mahdollista, että se on myös minun mielestäni täysin perseestä. Ja mihin minun Nintendo-fanitus unohtui? Kai nyt silläkin pitäisi samalla lyödä, kun kerran aletaan hutkimaan.

Aika monta omien tarkoitusperieni asiantuntijaa täällä tuntuu olevan, vaikka yksikään niistä ei näytä olevan minä itse. No onhan se tietysti positiivista, että ihmisiä yhdistää edes jokin asia. Minun tuskin tarvitsee tähän keskusteluun enää osallistua, koska osaatte käydä keskustelun minunkin puolestani. Näköjään vain parin kirjoittajan kommentit puuttuvat täydestä sarjasta.

Pahoittelut moderaattoreille ja uusille kirjoittajille turhasta paskanjauhamisesta.

Näitä villejä teorioita on kyllä mielenkiintoista lukea. Sopivasti unohdetaan esimerkiksi Sonyn levypäätöksen myötä kirjoittamani kommentit, jotka ovat kaikkea muuta kuin fanisisältöä. Lisäksi olen moneen kertaan kirjoittanut jättäväni PS5:n viimeiseksi Sonyn laitteeksi, jos ei ihmettä tapahdu. Mitä tulee Wolverineen, niin ostin pelin nyt, koska sen sai niin hyvästä tarjouksesta. Se ei ole erityisesti mikään vuoden odotetuin peli eikä mitään, mutta oletan sen olevan ihan kelvollinen. Sekin on tosin aivan mahdollista, että se on myös minun mielestäni täysin perseestä. Ja mihin minun Nintendo-fanitus unohtui? Kai nyt silläkin pitäisi samalla lyödä, kun kerran aletaan hutkimaan.

Aika monta omien tarkoitusperieni asiantuntijaa täällä tuntuu olevan, vaikka yksikään niistä ei näytä olevan minä itse. No onhan se tietysti positiivista, että ihmisiä yhdistää edes jokin asia. Minun tuskin tarvitsee tähän keskusteluun enää osallistua, koska osaatte käydä keskustelun minunkin puolestani. Näköjään vain parin kirjoittajan kommentit puuttuvat täydestä sarjasta.

Pahoittelut moderaattoreille ja uusille kirjoittajille turhasta paskanjauhamisesta.
Minä en pidä sinua minkään alustan fanipoikana mutta näet niitä vähän turhan paljon muissa kirjoittajissa ja annat sille liikaa painoarvoa muiden viestejä lukiessasi. Ei sen enempää.

Ja vaikket itse fanitakaan mitään alustaa tai valmistajaa, niin käyttäydyt silti "fanipoikamaisesti", eli "näpäyttelet" kun oletat jonkun kirjoittajan olevan jonkun "puolella".

Viimeksi muokattu:
Minä en pidä sinua minkään alustan fanipoikana mutta näet niitä vähän turhan paljon muualla ja annat sille liikaa painoarvoa muiden viestejä lukiessasi. Ei sen enempää.

Ja vaikket itse fanitakaan mitään alustaa tai valmistajaa, niin käyttäydyt silti "fanipoikamaisesti", eli "näpäyttelet" heti kun oletat jonkun kirjoittajan olevan jonkun "puolella".
No nyt oli sentään jotain rakentavaa palautetta, josta saa kiinni. Foorumilta löytyy kuitenkin työkaluja kokemuksen muokkaamiseen. Koitetaan parantaa.

No nyt oli sentään jotain rakentavaa palautetta, josta saa kiinni. Foorumilta löytyy kuitenkin työkaluja kokemuksen muokkaamiseen. Koitetaan parantaa.
En itse pidä vaihtoehtona kenenkään piilottamista tai estämistä. Voin siinä kohtaa olla reagoimatta. En siis halua mitään kuplaa, missä näen vain "hyvät" mielipiteet ja kirjoittajat. Olen myös nähnyt että aika pitkälti kaikilla on jotain järkevääkin sanottavaa.

Kanssasi olen usein ollut samaa mieltä mutta tapasi sanoa asiat ei aina ole kauhean rakentavia tai muuten asiallisia. Nyt viime aikoina varsinkaan. Silloin se varsinkin harmittaa, jos olisi asiasta samaa mieltä.

En itse pidä vaihtoehtona kenenkään piilottamista tai estämistä. Voin siinä kohtaa olla reagoimatta. En siis halua mitään kuplaa, missä näen vain "hyvät" mielipiteet ja kirjoittajat. Olen myös nähnyt että aika pitkälti kaikilla on jotain järkevääkin sanottavaa, ainakin silloin tällöin.
Harvemman kanssa itsekään olen kaikesta samaa mieltä tai kaikesta eri mieltä. Siksi tuo toiminto on kyllä ongelmallinen. Toisaalta silläpä sitten ratkaiset sen ongelman, jos koet joitakin kirjoituksia hyvin eri tavalla kuin muu yhteisö. Kupla ei pääse kasvamaan kovin suureksi ja kaikkien hermoja säästyy. Ei sinne listoille pääse pelkän eriävän mielipiteen perusteella.

En itse pidä vaihtoehtona kenenkään piilottamista tai estämistä. Voin siinä kohtaa olla reagoimatta. En siis halua mitään kuplaa, missä näen vain "hyvät" mielipiteet ja kirjoittajat. Olen myös nähnyt että aika pitkälti kaikilla on jotain järkevääkin sanottavaa.

Kanssasi olen usein ollut samaa mieltä mutta tapasi sanoa asiat ei aina ole kauhean rakentavia tai muuten asiallisia. Nyt viime aikoina varsinkaan. Silloin se varsinkin harmittaa, jos olisi asiasta samaa mieltä.
Itellä on kyllä nykyään se, että ei vaan jaksa enään ollenkaan esim tuollaista @kissanpoika tyylistä naljailua/keljuilua/piilovittuilua, tuota sävyä millä tyyppi kirjoittaa kokoajan. Vaikka olisi samaa mieltäkin niin lähinnä vaan rupeaa vituttamaan niin koen siinä kohtaa kaikkien kannalta paremmaksi sivuuttaa koko käyttäjän. Saman olen tehnyt @Ippenator kohdalla. Sen verran usein meni vain vääntämiseksi hänen kanssaan ja hänen viestinsä saivat vihaiseksi niin mielummin laitan kokonaan piiloon. Toki sitten keskustelu on välistä vähän reikäjuustoa lukea mutta olen kokenut sen paremmaksi vaihtoehdoksi, kuin jatkuvan vitutuksen ja lopulta poistumisen foorumilta kokonaan. Ehkä se on sitten heikkoutta minun luonteessa tai jotain mutta näin koen omalla kohdalla parhaaksi.

Ylös Bottom