Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En itse pidä vaihtoehtona kenenkään piilottamista tai estämistä. Voin siinä kohtaa olla reagoimatta. En siis halua mitään kuplaa, missä näen vain "hyvät" mielipiteet ja kirjoittajat. Olen myös nähnyt että aika pitkälti kaikilla on jotain järkevääkin sanottavaa.

Kanssasi olen usein ollut samaa mieltä mutta tapasi sanoa asiat ei aina ole kauhean rakentavia tai muuten asiallisia. Nyt viime aikoina varsinkaan. Silloin se varsinkin harmittaa, jos olisi asiasta samaa mieltä.
Itsekin olen tähän sitten lopulta päätynyt, vaikka joidenkin kirjoittajien kanssa on tullutkin sen verran erilaiset näkemykset, että on mennyt huonon sävyiseksi keskustelut heidän kanssaan. Siihen siis olen päätynyt, että on lopulta kuitenkin helpompaa vaan olla kommentoimatta heidän kirjoituksiaan, kuin alkaa sivuuttamaan, koska tuo sivuuttaminen johtaa ikävä kyllä siihen, että sitä on sitten ainakin ajoittain itse aika pihalla siitä, miten keskustelua on joissakin ketjuissa käyty.

Viimeksi muokattu:
Ehkäpä se ilon irti ottaminen oli liian vahva termi sitten. Tosin yritin alkuperäisessäkin viestissä tarjota termille toista ja lievempää ilmaisutapaa. Pääpointti on siinä, että maailma on täynnänsä 78/100 saaneita keskiarvoja, eikä niistä yleensä nouse tällaista meteliä, joka kestää näin pitkään. Toki yksi metelin syistä lienee myös se, että Insomniacin edellisten tuotosten pohjalta joillain on varmasti ollut isompia odotuksia ja sen toki ymmärtää. Malliesimerkki sinänsä, että hypettyminen ja sitä kautta liian isot odotukset saattavat aiheuttaa sitten normaalia isompia pettymyksiä. Ikävää tietysti.

Kasin arvoisia supersankaripelejä ollaan nähty vaikka kuinka pitkään ja joinain ajanjaksoina kasin supersankarilisenssipeli olisi nähty varsin hyvänäkin. Tulee esimerkiksi mieleen Hämisten puolelta aika ennen Insomniacia, jolloin taisivat Activisionin eri studiot noita kyhäillä ja arvostelukeskiarvot olivat aika usein 70/100-pinnassa. Joidenkin sen tasoisten pelien kanssa viihdyin itsekin ihan okei. Niihin aikoihin kasin arvoinen supersankaripeli ohitettiin olan kohautuksella ilman minkäänlaisia väittelyitä.

Odotukset olivat monella varmaan kovat ja pettymys ikävää. Mietin tässä silti, että jos Wolverine olisi jonkun muun studion tuotos(=pienemmät ennakko-odotukset) ja olisi julkaistu kaikille laitteille, että olisiko keskustelu näinkin värikästä siinä tilanteessa. Tai jos kyseessä olisi joku toinen supersankari ja multiplattaripeli, joka saa 78/100 keskiarvon, että jaksettaisiinko siitä näin äänekkäästi ja pitkäkestoisesti väitellä.

En siis väitä, että syy äänekkäälle keskustelulle olisi ainoastaan siinä, että Sonyn yksinoikeus, mutta tuntuu silti siltä, että asialla olisi keskustelun määrään, äänekkyyteen ja sanavalintoihin edes jonkinlaista vaikutusta. Voi toki olla, että olen totaalisen väärässäkin, mutta peilaten aikaisempien aikojen kasin arvoisiin supersankaripeleihin ja niistä heränneisiin keskusteluihin, niin tuli vain tällainen tunne. Isomminhan Wolverine on ollut mainoksissa esillä kuin jotkut multiplattarisupersankaripelit noin keskimäärin. Tai ainakin siltä tuntuu.

Odotukset olivat monella varmaan kovat ja pettymys ikävää. Mietin tässä silti, että jos Wolverine olisi jonkun muun studion tuotos(=pienemmät ennakko-odotukset) ja olisi julkaistu kaikille laitteille, että olisiko keskustelu näinkin värikästä siinä tilanteessa. Tai jos kyseessä olisi joku toinen supersankari ja multiplattaripeli, joka saa 78/100 keskiarvon, että jaksettaisiinko siitä näin äänekkäästi ja pitkäkestoisesti väitellä.
Niin olihan tätä Wolverinea laitettu melko varmaksi vuodenpeli ehdokkaaksi siis ennen arvosteluja. Kyllähän tuo oli monen pelaajan kohdalla varma ysin peli. Arvostelut tuli niin kaikki muuttui ja pelistä tulikin viirali ilmiö, mutta juurikin päinvastaisesta syystä. Sony on myös luonut vuosien varrella pelaajille mielikuvan, että meillä on parhaat ja kauneimmat elokuvapelit. Tässä tuo Sonyn PR BS ei toiminut eli paska lensi omaan tuulettimeen.
Ei edes pelimedia pystynyt tuota pehmentään et varmaan aika totuuden mukaiset arvostelut.

PS. eli siis ymmärrän täysin tämän keskustelun pelin ympärillä

Mietin tässä silti, että jos Wolverine olisi jonkun muun studion tuotos(=pienemmät ennakko-odotukset) ja olisi julkaistu kaikille laitteille, että olisiko keskustelu näinkin värikästä siinä tilanteessa.

Starfieldillä on korkeampi keskiarvo ja keskustelu senkin ympärillä oli vähintäänkin värikästä. Ja siis minulle Starfield oli silti aivan erinomainen peli, joten ei tuollakaan kertaa nämä muiden mielipiteet painaneet.

Wolverinen arvosteluketju on kuitenkin myös ResetEralla yli sata sivua jo nyt, eikä tämä mikään yllätys ole, että se herättää keskustelua kun mm. IGN ja GameSpot painaa 6/10 arvosanat Insomniacin odotetulle uutuudelle. Sony on alan isoin toimija ja Insomniac on ollut hittitehdas, joten kyllähän tämä myös ihan täysin luonnollista on, että juttua riittää jo pelkästään arvosteluiden pohjalta. Moni kun tosiaan on tämän ennakkoon tilannut ja nyt saattaa hieman mietityttää, jos arvosteluissa on ilmennyt jotain sellaista, mitä ei ollut odottanut.

Itsekin olen tähän sitten lopulta päätynyt, vaikka joidenkin kirjoittajien kanssa on tullutkin sen verran erilaiset näkemykset, että on mennyt huonon sävyiseksi keskustelut heidän kanssaan.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että tämän foorumin moderointi ei tapahdu enää kauaa pelkästään meidän aktiivisten käyttäjien toimesta. On päivänselvää tuossakin ketjussa jälleen kerran, että kuka siellä sabotoi rapaloilla keskustelua, mutta en siltikään jaksa tätä nimimerkkiä ainakaan itse piilottaa, vaikka moni niin onkin tehnyt. Mieluummin itse lopulta vaan poistun täältä, jos se tähän menee.

Itse en kanssa pidä yhtään näistä "peli on paskaa pelaamatta, en olisi aikonut edes ostaa" kommenteista, mutta ei niitä mielestäni tuon Wolverinen ketjussa ole ollut. Siellä on oltu harmissaan tietyistä asioista ja monet ovat jättäneet odottamaan alelaaria, mutta en kyllä yhtään "pelkkää paskaa" tasoista kommenttia nähnyt.

Ehkä puolustajat ovat nyt vain tuon pelin kanssa hieman herkkinä. Samaa olen kylläkin huomannut GTA VI:n keskustelussa. Joku sanoo jonkin arveluttavan asian tai negatiivisen fiiliksen niin heti tullaan sanomaan että ei ole sit sun peli ja suositellaan olemaan hiljaa. Sitä voi epäilyttää ja jännittää etukäteen, mutta ei sellaista keskustelua tarvitse lytätä heti pois. Siihenhän voi nimittäin vielä muiden mielepiteet vaikuttaa todella paljon jos on vain epäileväinen ja varovainen eikä mikään "täyttä paskaa, en pelaa ikinä"-asenne.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että tämän foorumin moderointi ei tapahdu enää kauaa pelkästään meidän aktiivisten käyttäjien toimesta. On päivänselvää tuossakin ketjussa jälleen kerran, että kuka siellä sabotoi rapaloilla keskustelua, mutta en siltikään jaksa tätä nimimerkkiä ainakaan itse piilottaa, vaikka moni niin onkin tehnyt. Mieluummin itse lopulta vaan poistun täältä, jos se tähän menee.
Itsellä kanssa vähän samaa fiilistä ollut jo pidempään. Moniin keskusteluihin en edes lähde osallistumaan nykyään, sillä tiedän siitä seuraavan vain omaa vitutusta.

Suosittelen tosiaan käydä vilkaisemassa Starfieldin ketju jos tuntuu että Wolverinen meinknki on hurjaa :D.
Eikä sillä 78 keskiarvo on mielestäni ihan kelpo enemmän vaikuttaa onko pelissä sellaisia juttuja mistä itse tykkää että kannattaako se hankkia. Osaa viis veisaa asioista jotka ovat saaneet arvostelua toisiin se vaikuttaa ihan toisin. Ei näitä keskusteluita ja spekulointeja kannata henkilökohtaisesti ottaa.

Oon sitä mieltä et jokainen omilla rahoilla tekee mitä haluaa. Turha siihen mitään fanipoikasyytöksiä on huudella. Enkä nyt oikeen ymmärtäny mikä siinä Ahma-keskustelussa oli ongelma. Ihan ku arvostelut ei muka ostopäätöksiin vaikuttaisi.

Pääpointti on siinä, että maailma on täynnänsä 78/100 saaneita keskiarvoja, eikä niistä yleensä nouse tällaista meteliä, joka kestää näin pitkään.
Minä en vieläkään koe, että mitään poikkeavaa meteliä olisi edes ollut. Ihan normaalia kommentointia siinä kohtaa kun jostain pelistä paljastuu asioita, jotka pelaajissa aiheuttaa närästystä, kuten tuo kädestäpitely ja pelaajan tyhmänä pitäminen. Siihen päälle heikommat arvosanat, mitä odotettiin, niin ihan odotettava reaktio eikä mielestäni millään tapaa meteli tai muutenkaan poikkeava tapaus.

Itseäni ainakin ärsyttäisi samat asiat riippumatta siitä, kenen tekemä peli ja mikä tai kuka on pääosassa tai aiheena.

Haluaisin uskoa että suurin osa muistakin kommentoijista kommentoi lähtökohtaisesti peliä pelin itsensä kautta eikä peilaa näkemystä julkaisijan tai kehittäjän kautta.

Aika kovaa kyytiä se Marvel Avengerskin sai. Eikö se ollut multiplattari? En siis tajua että miksi tässä yhä mietitään, että oltiinko niin "karuja" sen vuoksi koska Sony ja/tai Imsomniac? Toki ymmärrän että näiden tekijöiden kautta olisi voinut odottaa enemmän mutta kommenttien perusteella kyse oli nimenomaan niistä asioista, jotka itsekin jo olen maininnut: ei tykätty siitä, millaisen kuvan pelistä arvostelujen kautta sai.

Sony ja Imsomniac on sitten vasta jälkiajatuksia ja toteamuksia, että "olipa erikoista, kun yleensä tullut varmempaa kamaa (näiltä)" tms.

En siis väitä, että syy äänekkäälle keskustelulle olisi ainoastaan siinä, että Sonyn yksinoikeus, mutta tuntuu silti siltä, että asialla olisi keskustelun määrään, äänekkyyteen ja sanavalintoihin edes jonkinlaista vaikutusta. Voi toki olla, että olen totaalisen väärässäkin, mutta peilaten aikaisempien aikojen kasin arvoisiin supersankaripeleihin ja niistä heränneisiin keskusteluihin, niin tuli vain tällainen tunne. Isomminhan Wolverine on ollut mainoksissa esillä kuin jotkut multiplattarisupersankaripelit noin keskimäärin. Tai ainakin siltä tuntuu.
Ei ole supersankaripeli mutta kyllä vaikkapa Forbidden Westinkin monista asioista nostettiin ikäviä puolia esille mm. Aloyn jatkuvasta puzzlejen pilaamisesta ja överistä ominaisuustarjonnasta lähtien. Täten minä edelleen koen että suuri osa pelaajista kommentoi peliä eikä sitä, ketä tai mikä siellä on taustalla.

Ja kaikkien toive varmasti olisi aina saada mahdollisimman hyvä peli. Oli se kenen tahansa logoilla varustettu.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom