Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Historiasi pelaajana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hifi_Mies

New Member
Koska aloitit pelaamisen? Mitä pelikoneita olet omistanut? Mitkä pelit ovat jääneet mieleen? Mitä muita legendaarisia muistoja on jäänyt mieleen menneisyydestäsi?

Oma taival alkoi jossain 1988-1989 vuosien paikkella. Menin kaverille kylään ja pelasin esimmäistä kertaa 8-bittisellä Nintendolla Super Mariota. Innostuin Mariosta sen verran että sain kinuttua vanhemmilta oman 8-bittisen Nintendon. Pettymys oli kuitenkin suuri kun en saanut Mariota käyntiin, vaikka yritin hiki otsalla monta tuntia. Lopulta huomasin pelikasetissa pienen "lommon". Posti oli kai viskonut pakettia sen verran että peli ei toiminut. Jouduin odottamaan ehjää peliä vielä pari viikkoa, mutta odotus palkittiin. Nitendolle tuli vuokrattua ja lainattua paljon pelejä. Pelasin varmaan 150 peliä läpi. Kaikki tunnetuimat pelit kuten Mariot, Zelda yms. Nintendo on minulla vieläkin. 8-bittisen Nintendon aikakaudella tuli myös käytyä kavereilla pelaamassa paljon Commadore 64:ta, Amiga 500:ta ja Super Nintendoa. Segan konsoleilla en juurikaan ole pelannut. Commadorella oli paljon hyviä pelejä. Rambot, tipi, summer games, lotus, platoon ja vaikka mitä. Hauskinta oli pahimmillaan odottaa jopa 1,5h että peli latautuisi. Amigalla tuli myös pelailtua paljon. Lähinnä toiminta ja seikkailu pelejä. Mutta paras pelikone tuohon aikaan oli Super Nintendo. Silmät tippuivat päästä kun DKC tuli. Apinat olivat uskomattoman hienoja. Maisemat olivat väririkkaitä ja täynnä yksityiskohtia. Apinat tekivät kaikkea hauskaa kun seisoi paikallaan. Aivan uskomaton peli. Tuolloin palvoin Rarea. Myös Medroid ja Mariot tuli tahkottua läpi. Todellinen pelaajan taivas. Sitten jossain 1994-1995 vuosina tuli aika hommata uusi pelikonsoli. Vaihtoehtoina olivat Sega Saturn ja Sony Playstation. Valitsin Pleikkarin varmaan siksi koska monilla kavereistani oli Pleikkari. Sydäntä sykähdyttäviä ensimmäisiä pelejä olivat Loadet, Twisted Metal ja Resident Evil. Pleikkarille tuli jatkuvasti hyviä pelejä. Siitä sitten jatkoin PS2:seen ja loput tiedättekin.

Ensin tuli joku latikko jossa oli tikut rungossa kiinni ja pelit oli kiinteenä mukana. Peleinä oli fudis, squash jne ja grafiikka oli tikku ja neliö tasoa. Elettiin 80 luvun alkua. Herranvuonna 1983 (muistaakseni) sain lahjaksi Mattel Intellivisionin. Tämän peleistä jäi eritoten mieleen AD&D luolaseikkailu ja Utopia. Eipä aikaakaan kun pukki toi pirttiin SVI-328. Peleillä ei svi vakuuttanut mutta basicin sillä kyllä oppi. Svin parhaimmistoa oli Ninja ja Suomalainen MR.Seek. Peluriluonteella satuin voittaan Isukilta pari tonnia kortissa ja seuraavanapäivänä haettiinkin sitten 64. Neban peleistä vois mesuta kauankin mutta annan tähänaikaan aamusta erikois maininnan vain Elitelle ja Bruce Leelle. Vuos 89 (muistaakseni) toi sitten taloon Amiga 500:sen. Nyt sai puolestaan Amiga version Elite vuorokausi tolkulla kyytiä. Muita maininnan arvoisia on esim Phantasie 3, Faery Tale jne. vuonna 1996 huomasin että konsolit ovat taas markkinoilla ja ostin playkkarin. Sen peleistä mainittakoon Resident Evil, Tomb Raider ja FF7 jokainen näistä aiheutti riippuvuutta. Sitten "nästä ar" oli vuorossa PC ja pc:n peleistä sanon vain et UT jyrää. 2000 jouluna bongasin Anttilan hyllyllä sinisen paketin ja tässä sitä sit ollaan :)

Alku oli kankea, eka kone oli dragon 32. sitten isi osti MSX:n, kun dragoniin ei saanut pelejä.
Sitten vuorossa oli C64, joka ei enää olekaan konsoli, vaan tietokone (:D )
NES, SNES, ja siihen ne jäikin. Kotiin homehtumaan.
Kunnes alkoi opiskelu Tampereella ja ostin Playstationin.
Opiskelut loppuivat ja muutin takaisin tsadiin ja ostin PS2:n, josta konsolikuume heräsi taas oikein kunnolla. Perässä seurasivat nopeasti DreamCast, NES, SNES ja Xbox, ja GC on tulossa. Enää 9päivää...

Mun peliuran alkoi aikanaan VIC 20:llä jonka jälkeen tuli C64. Siitä etenin hetkeksi PC puolelle, mutta Amigan sain melkein heti perään.. Amigan Jälkeen takaisin PC peleihin joita kestikin vuosikausia, kunnes ostin PS2:nen siihen rinnalle. Peliura alkoi tuossa 80luvun puolivälissä..

Parhaiten on jäänyt mielen tietenkin kaikki C64 klassikko pelit, mitä tuli hakattua pienenä yötä päivää ;)

En voi sanoa, että olisin mikään himo pelaaja. Pelailla kyllä tykkään, mutta se on vaan silloin kun ei ole muutakaan tekemistä.

Mutta eka pelikone mulla oli SegaMastersystem 8 bit, heh, hienoa aikaa, kone yöksi päälle jos ei jaksanut kerralla jotain peliä läpi pelata. Loppu puolella isä ei ikinä osannut ostaa oikeita pelejä kun markkinoille tuli 16bit sega megadrive, se osti aina niitä megadriven pelejä. :)
Sitten 386 PC ja sit Pentium 200 MMX:sä joka oli sillon ihan huippu kone. Sitten sitä on tullut viritettyä. Kunnes sitten ostin PS2 pariviikkoa sen ilmestymisen jälkeen.

Peliura alkoi joskus vuonna '86 tai '87 kun sain joululahjaksi vanhan kunnon Nessin, joka on vieläkin paras pelikone ikinä :), siihen aikaan tuli pelattua kavereilla myös paljon Amigaa ja c64:ää, ym. Siitä asti olen ollut koukussa. Nessiä seurasi Game Boy ja sen jälkeen pelailin pitkään PC:llä. Toki kavereilla pelailin paljon Snessiä, N64:ä ja PSX:ää sitten '90-luvun puolella. Sitten ostin itse vuonna '98 PSX:n ja siitä lähtien olen jatkanut enemmän konsolilinjalla, mutta PC:tä tulee pelattua siinä sivussa aina kun tulee joku mielenkiintoinen peli. Aika tasan vuosi sitten ostin PS2:n ja Kesällä GBA:n. Pelaaminen jatkuu vaikka ikä karttuu ja voin luvata, ettei se tule loppumaan, jos se vaan on minusta kiinni. Ja kyllä nuo GC ja Xboxkin pitää jossain vaiheessa hommata, kunhan saa säästettyä vähän rahaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Eka pelivehje oli hieman tuollainen Danin kuvaama setti jossa oli kaksivärinen grafiikka joka koostui muutamasta viivasta, sillä sitten pelattiin pongia
aivan innoissaan (eli kaikkienaikojen ensimmäisellä videopelillähän tässä periaatteessa on aloitettu :)). Seuraavaksi tuli Colecon PacMan mini-arcade 80-luvun alussa http://users2.ev1.net/~rik1138/Coleco/PacMan.htm mikä olikin varsinainen pelikone :) Sitten sitä normaalia tietokonesuuntautunutta kehitystä eli c64 ->Amiga500 ->Amiga1200->PC. Puhdasveristä konsolia en ole vielä omistanut, saapa nähdä nappaanko jokin päivä GameCuben tai Xboxin kaupasta kainaloon...

Ekaksi tuli hommattua C64 ja pian sen kaveriksi Gameboy. Noita tuli käytettyä muutama vuosi ja sitten ostin Amiga 500:n ja edelliset meni vaihdossa. Amigaa tuli muutama kuukausi pelattua ja sitten piti ostaa PC ja Amiga lähti vaihdossa. PC:llä ei tosin tullut kovinkaan paljoa pelattua. Aika meni BBS:n kanssa. Sitä kesti muutama vuosi ja sekin tuli myytyä pois. Pitkä tovi tuli oltua ilman mitää tietokonetta/konsolia kunnes nyt tammikuussa piti ostaa PS2. Näillä näkymin ei varmaankaan tarvi ostaa toista konsolia Pleikkarin kaveriksi.

Heti kun synnyin vuonna nappi niin kotona oli joku ihme härpätin mistä pong-klooni toki löytyi. Ensimmäinen ihan itse ostamani kone taisi olla joku Sony mutten enää muista mikä se sitten oli. Myös Segan aikaisempaa tuotantoa on pelattu ennen Master Systemiä, enkä muista mikä sekään sitten oikeasti oli. No noiden ohella tuli hankittua game&watchia ja muuta sellaista, mutta umpihullun pelaamisen aloitti kyllä tuo NES. Tuosta jonkin aikaa niin menin töihin pelikauppaan ja sieltä sitten tuli aina kotiin muutama peli. Ja näin omistan konsoleita niin perkeleesti ettei mitään rajaa. Periaatteena että mitään ei heitetä pois ;)

eka konsoli mulla oli nes, jonka pukki tietysti toi, sitten pari vuotta myöhemmin toi pukki snes:in. Joskus vuonna -96 taisi tulla pleikkarikin ostettua. N64 heti kun se julkaistiin. Gbc n. puoli vuotta julkasun jälkeen. Dc heti kun se tuli myyntiin.Gba julkaisun tienoilla. PS2 tuli viime jouluna. Ja xboxin ostin itse heti 14 päivä. Gc marssin 3.5 hakemaan wanhan rauman pop- pelistä.

Minun konsolipeli ura alkoi Nesistä ja sen jälkeen taisi tulla 2 kpl Snesejä. Noiden jälkeen taisin hankkia Megadriven. Sitten taisi tulla konsoli jota pelasin vähiten kaikista: Atari Jaquar......
Jaquarin jälkeen tuli Playstation taloon ja sen jälkeen N64. N64:n jälkeen hankin Dreamcastin ja sen jälkeen Ps2:sen. Ja nyt on Xboxikin. Varmaan Cubekin saapuu taloon jonain päivänä....

Ainiin unohdin vanhan kunnon PC:n joukosta....

NES -> PC -> Nintendo 64 -> Dreamcast -> PlayStation 2 -> Game Boy Advance -> Sega Megadrive -> NES -> SNES -> Nintendo 64 -> GameCube.

Tässä näin mahdollisimman suoraviivaisesti hankkimani konsolit aikajärjestyksessä. Olen ostellut hieman koneita takaisin ja niin edespäin..

- Esa

Joskus 80-luvun lopussa näin kaverilla super marion ja nesin ja kyllä siinä meni pikkupojan pää sekaisin:)
Sitten piti pyytää se joulupukilta itekin ja tulihan sitä pelattua! Mutta se kone mikä räjäytti pankin ja on minun mielestäni edelleenkin maailman paras pelikone on SNES! Pelit kuten Zelda -A link to the Past, Super Mario World, Mega Man X, Steet Fighter 2, Secret Of Mana ja monet, monet muut ovat kyllä syöpyneet mieliini ikuisiksi ajoiksi! Snesin jälkeen hommasin melkein Saturnin mutta maltoin mieleni ja odotin pari kuukautta enemmän ja hommasin pleikkarin. Sitten joskus vuonna 98 ostin N64:n. Sitten tuli pienoinen väli konsolipelaamiseen: Myin pleikkarin ja N64:n ja Snesin ja Nesin olin myynyt jo aiemmin. (Vähänkö vituttaa nyt jälkeenpäin?) Pelailin PC:llä jonkun aikaa kunnes vähän yli vuosi sitten ostin PS2:n, ja nyt on ostolistalla Cube.

Jostain -86 paikkeilta alkoi peliharrastus, Commodore 64:n myötä. Muistan ikuisesti C64:n hinnan, 1890mk! :D

Sitä tuli pelattua järjettömiä määriä ja pelaaminen kyseisellä koneella pienenä on ehkä ollut kultaisinta peliaikaa päihittäen fiiliksellään nykyajan pelaamiset mennen tullen. Kaverin luona, kotona, kimpassa, yötä päivää C64 C64 C64...sweet golden memories.

C64:sta tulikin pelattua todella pitkään, Nes tuli hankittua käytettynä jossain -93 paikkeilla 500mk:n hintaan.
Legendaarista 8-bitin masiinaa tuli rääkättyä niin ikään päivät pääksytysten kunnes oli parin vuoden rauhallisempi aikakausi pelaamisessa.

Vuonna -97 pankin räjäytti N64 ja Turok-peli. FPS-peli konsolilla oli jotain mykistävää ja konsoli oli pakko-ostos ja Turok häikäisi jokaisella osa-alueellaan...pikaisesti huomasin, ettei N64-konsolilla menekään niin hyvin, vaikka 007 Goldeneye ja muut tulivat koneelle...Playstationille tuli kaikki hyvät pelit.

Vuonna -98(myöhään!) hankin Playstationin, joka oli hinta/laatu-suhteeltaan aivan loistava konsoli... peligrafiikka ei vaan täysin tyydyttänyt...

Vuonna -00 kesällä päätin että nyt siirrytään pelaamisen uuteen luokkaan, Dreamcast ja 7 peliä könttäsummalla 3000mk.
Dreamcast tarjosi visuaalisesti ja pelillisesti juuri sitä mitä kaipasinkin, laatua. Pelejä tuli pelattua hillittömästi ja Soul Calibur on edelleen kaverteiden kanssa kovassa käytössä, edelleen taistelupelien kunkku. Tämä koko kakku lätkäistiin kuitenkin naamaan viime vuoden puolella Segan julkaisemalla tiedotteella Castin kuoppaamisesta huonon markkinoinnin aiheuttamasta heikosta myynnistä...helvetin hieno juttu...samaan aikaan PS2:sta hinkui kaikki itselleen, eikä Castin perään itkenyt kuin harva vannoutunut fani.

Tässä välissä haukkasin itselleni ison palan tuntematonta PC-puolta. 1000Mhz:n Geforce2-myllyn 384MT:lla ja 100Gt:llä kovoa nökötti pöydällä...pc tarjosikin syvyyttä peleihin: Operation Flashpoint, Shogun Total War ja Heroes 3 tarjosivat minulle aivan uuden pelikokemuksen, rankkaa FPS-vääntöä että kunnon strategiapelejä. Hyvä hankinta pelaamisen suhteen, mutta konsolipelaaminen oli edelleen verissä...

Syksyllä -01 lähti PS2 käytettynä koristamaan hyllyäni, hinta 2000mk sisältäen konsoli+2 ohjainta+muistikortti+SSX+RR5+Golfpeli...tuumasin että no nyt on prkl kunnon masiina hallussa.

Vaan nyt PS2:sta jonkin aikaa pelattuani, olen huomannut ettei kone tarjonnut juuri mitään ihmeellistä verrattuna Segan pelikoneeseen...korkeintaan sahalaidat. Pettymys, mutta luotan massiiviseen pelitarjontaan ja pelit kehittyvät vielä paremmiksi(onneksi) tyyliin PSX.

Eletään tässä hetkessä ja kaiken peliaikani vie PC:n Q3:Arenan käsittämättömän loistava, haastavan vaativa ja realistinen True Combat-modi. Pelaan klaanissa nimellä [Anger]Finnish Beret-77 ja SM-liiga alkaa TO 25.4...pirun addiktiivista! Kuulokkeet, mikki, hiiri, näppis, joukkuetoverit ja tiimipeli...ultimate-pelikokemus.

Siltikään konsolipelaamisen kipinä ei ole sammunut...Xbox tulee taatusti tarjoamaan jatkon sille pelaamisen ilolle, mihin Dreamcast jäi...ellei jotain ihmeellistä joku osaa taas tössiä, hinta ei ainakaan ole enää este ostolle eli tuleva Soul Calibur 2 ja Xbox, kiitos.

Gamecuben kohdalla tilanne on positiivisen avoin. Hinta on erittäin kilpailukykyinen, joten silmät pidetään auki...

Olen peliaddikti, mutta osaan pitää ruodun suht hyvin kasassa töiden takia. Mikäli duunia ei olisi, voisi tilanne olla pelitunteja silmälläpitäen karmaiseva. Kaikki kolme nykykonsolia tarjoavat hyvän alustan pelaamiselle, vaikka PS2:sta kritisoinkin.

Olen joskus miettinyt, kuinka pitkään oikein jaksaa ihminen pelata pelejä? Itselläni todennäköisesti hyvin pitkään, mikäli kuvittelen tulevaisuuden peleja yhtään sinnepäin. Tämän lisäksi sisäinen "pikkupoika" tuskin ikinä kuolee...halu pelata ja saada elämyksiä hyvistä peleistä on kyltymätön! ;)

Peliurani lähti käyntiin siitä, kun iskä kävi ostamassa Nessin meidän ja hänen ilokseen vuonna 1992. Silloin olin n. 5 vee skidi, ja häkellyin moisesta niin, että Mariota tuli pelattua enemmän kuin vanhemmat ja veljet olisivat sallineet. Nessiä pelailtiin v. 1997 saakka, jolloin iskä päätti hankkia "pleistasoonin". Mainitsin moneen otteeseen, että tuo NHL 98, pliis hei jooko????11
Ja kun faija tuli mustasta pörssistä ison kassin kanssa, jonka sisältä paljastui himoittu Playstation + Total Drivin, olin vähän pettynyt, mutta pian tajusin, että pelaillaan nyt ensiksi tota ajopeliä ja sitten kinutaan vaikka väkisin NHL 98! :p Total Drivin maistui kuin GT3 konsanaan, vaikka onkin nykymittapuussa äärimmäisen surkea peli. Pleikkarilla pelailtiin 3 vuotta ja sinä aikana kertyi monta kymmentä peliä (piratismia tuettiin vielä silloin).. 24.11.2000 julkaistiin PS2, ja taas oli iskä vauhdissa ja sai kuin saikin 6 kpl erästä meille oman koneen. Mukaan lähtivät hyvin muualla maailmassa myyneet lanseerauspelit Tekken Tag Tournament ja Ridge Racer 5. Jälkimmäinen tuotti ankaran pettymyksen, sillä pidin aikaisempia Ridge Racereita hyvinä peleinä. TTT oli puolestaan ihan hyvä peli, vaikka ei ollutkaan täysverinen jatko-osa. Ensimmäisinä kuukausina PS2:n hankkimisen jälkeen sorruin ostamaan huonoja pelejä, jotka johtivat siihen, että pelaaminen vähentyi vähäksi aikaa huomattavasti ja sama jatkuu tälläkin hetkellä. Silloin kun ilmestyy oikein hyvä peli ja ei ole muutakaan tekemistä niin kipaisen kaupungille ostamaan sen, ja pelailen sitä silloin kun on aikaa ja kiinnostusta. Luulenpa, että GameCube tuo tullessaan sitä uutta innostusta peliuralleni, vaikka nykyään aikaa tuntuu löytyvän entistä vähemmän pelaamiselle. Asia saa luvan korjaantua, sillä pelaaminen on parasta huumetta, eiks j00? ;)

Minäkin aloitin pelaamisen sellaisella ping-pong "konsolilla" joskus 70-luvun loppupuolella. Oli vielä kehittynyt malli, koska sisälsi mm. koripallon (kahden viivan muodostama kulma ruudun yläreunassa) sekä jalkapallon (sama kuin tennis, mutta päädyssä oli pienempi aukko).

Vic-20:n hommasin (tai isihän sen osti) silloin kun se ilmestyi joskus -82 tai -83. Sillä tuli jo pelattua ahkerasti ja sormet verillä naputtelin ohjelmalistauksia lehdistä. Peleistä jäi mieleen moduulipelit Omega Race ja Rat Race sekä kasettipelinä Night Mission Pinball, jonka latautumista sai odotella todella kauan ja sitten kun lataus ei onnistunutkaan, ei auttanut muu kuin yrittää uudelleen. Lehdistä naputetuista jäi mieleen sellainen pujottelupeli, jota tulimme kavereiden kanssa pelaamaan koulun jälkeen, ja jaksoimme pelata yhteen menoon käsittämättömän kauan. Olin tuolloin sentään jo lukiossa, niin olisihan sitä voinut olla jotain muutakin tekemistä. :D

Vicin myynnin jälkeen hommasin C-64:n (nyt jo omilla rahoilla) levyaseman kanssa, ja hinta oli muistaakseni lähes 5000 mk! En muista tarkkaa vuotta, mutta olisiko ollut joku -85 tai -86. Tuohon aikaan pelien kopiointi oli huipussaan ja minullakin oli satoja pelejä. Peleistä jäi mieleen ainakin Dallas Quest ja Impossibble Mission. En pitänyt konetta kovin kauaa, koska ostin moottoripyörän ja jouduin rahapulan takia luopumaan kuusnepasta.

Jossain vaiheessa minulla kävi hukkaostoksena Amstrad CPC, jossa minulla oli peräti yksi peli: Bomb Jack.

Eka PC tuli sitten hommattua joskus -88 tai -89. Se oli Amstrad PC-512. Siihen ensimmäinen ostamani peli oli Starglider hienolla 4-värisellä CGA-graffalla. Mieleen jäi myös SimCity ja Ultima 6. 90-luvun taitteessa kone vaihtui Amstrad PC-640 -malliin ja nyt päästiin jo VGA-grafiikkaan. Sen jälkeen on kone vaihtunut jo monta kertaa. Vanhemmista PC-peleistä muistelen kaiholla Wing Commanderia, UFO 1:stä ja Ultima Underworldia. Tai eipä noita kovin kaiholla tarvitse muistella, kun vieläkin ovat tuolla hyllyssä. :)

Konsoleita minulla ei noihin aikaan ollut. Ei ollut Intellivisioneita, Atareita ei NESsiä. Pikkuveljellä NES kyllä oli, joten Mario Brossit tulivat tutuiksi.

PSX:n ostin vasta kun Pelit-lehden mukana tuli Peliaseman ensimmäinen numero ja luin Gran Turismosta ja FF 7:sta. Taisi olla vuonna -98. Viime vuonna annoin sen veljelle, ja olin ilman konsolia, kunnes n. kuukausi sitten ostin DC:n käytettynä ja olen siihen oikein tyytyväinen.

Nykyisistä konsoleista kiinnostaa ehkä eniten kohta ilmestyvä GC, koska sille näyttäisi ilmestyvän Soul Calibur 2.

En ole ihan täysin varma noista vuosiluvuista, sillä kun ikä alkaa jo painaa, alkaa muistikin heiketä. :)

1984 ostin pari Donkey Kong jr.-peliä, jotka olivat pieniä noin taskulaskimen kokoisia nestekidenäytöllä toimivia yksinkertaisia vehkeitä. Taitavat vielä olla jossain laatikon pohjalla, jos eivät ole menneet roskiin.

1985 ostin Sharp ZX-700 (tai jotain sinnepäin) "PC":n. Se oli lähinnä Commodore 64:n kilpailija. Siinä oli C-kasetilta ladattava Basic-tulkki ja lisäksi siihen sai C-kasetilta ladattavia pelejä, jotka olivat aika yksinkertaisia. Jokin Pac-Manin tyylinen pakoonjuoksu oli kaikkein hauskin.

1991 hankin 386 PC:n, mutta siinä ei pelejä paljon tuolloin ollut, ennenkuin se joutui noin 4:ksi vuodeksi lasten käyttöön joskus 1996.

1999 tuli pojan vaatimuksesta hankittua PSX (vaikka aluksi "se piti ostaa vain minun kuolleen ruumiini yli" ;) ). Peleinä tuli lapsille jotain Spyron ja Crashin tyylisiä sekä onneksi yhteiseksi Gran Turismon 1-versio. PSX:llä olen pelannut käytännössä vain autopelejä (GT:t, TOCA-sarjaa ja paria rallia).

2001 ostin PS2:n. Oli ihan pakko ostaa, kun sain Saksasta lahjaksi GT3:n. ;)

Huushollissa on pari PC:tä, joista toisessa on lasten pelejä (= oikeasti "lasten") ja toisessa ei taida olla kuin GPL (Gran Prix Legend), jota en ole vielä kokeillut juuri lainkaan.

Kuten näkyy, niin meiltä puuttuvat ohjelmasta toistaiseksi kaikki 12+ ikäluokkaan kuuluvat pelit, mutta eiköhän niitä jossain vaiheessa ala tulla. :( Itseäni eivät nuo taistelu/seikkailu/rooli/jne. -tyyliset paljon kiinnosta (= liian monimutkaisia tällaiselle vanhukselle).

Koneet hankintajärjestyksesä:
1.Atari 2600 (digdug hallitsee, harmi että kone hajosi)
2.c64
3.Amiga 500
4.GameBoy
5.eka pc
6.psx
7.toka pc
8.xbox
9.gc

Villitys alkoi joskus 6 tai 7 vuoden ikäisenä ja on jatkunut tähän päivään saakka koko ajan kasvavalla tahdilla. Parhaiten mieleen on jäänyt pc:n seikkailupelin kärki sekä jotain ekoja pelejä. Jälkimmäisessä aika on tietty kullannut muistot, mutta kyllä vieläkin kuvittelen, että commando on kova.:cool:

Edit: Minullakin oli MegaDrive, mutta en nyt muista mihin väliin se kuuluu... Ehkä 4:n ja 5:n väliin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Eka kone oli Nes 8 bit joka maksoi uutena n.2000 mk !!!!!
Siihen tuli vuokrattua ja ostettua aivan hulluna pelejä , varmaan yhteensä 300 kpl , oisko jotain 2/3 läpiasti :)

Seuraava kone olikin Snes .

Megadrive

Saturn ja Playstation

Pleikkarin vaihdoin N64:seen

Myöhemmin ostin Pleikkarin taas

Sitten DC

Siinä välissä ostin kaikki GameBoyt

Postissa on tulossa PS2 :D :D

Ylös Bottom