Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman World of Assassination (a.k.a. Hitman 3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippanis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä meni eilisen kampanjan suorittamineen koko päivä, eli 4 keissiä ja 4 johtajaa peräjälkeen.

Muutamia hölmöjä juttua tullut vastaan, yksi esimerkki on banaaninkuoren asettelu syndikaattijohtajan kävelyuralle. Jos liukastuu banaaninkuoreen niin reaktio on että täysi hälytys päälle ja lähtee juoksee tehtävästä karkuun. Ei siinä että Hitman -sarjassa kovin moni muukaan toimii loogisesti, mutta silti jos liukastuu johonkin ja menettää tajuntansa niin ei tuosta pitäisi mielestäni lähteä täysi hälytys. Korkeintaan alueen haravointi että mitä poikkeuksia löytyy. Noh, ehkä tuo korjataan patchissa tai sitten tämä on yksi sääntö lisää muistettavaksi hitman -maailmassa.

Pieniä tuunauksia voisi tehdä myös uhkapelin ja palkintojen balanssiin; tuntuu että kuriirien kaatamisesta ei saa riittävästi pelimerkkejä että näkisi vaivaa. Myös harvinaisempien aseiden - epic tai legendary - valitseminen tuleviin tehtäviin tuntuu liian suurelta riskiltä menettää arvokas ase. Kyllä noissa pitäisi olla sellainen fiilis että haluaa käyttää näitä hienoja esineitä, eikä niin että niitä vaan säilyttää hyllykoristeena. Pelin henki on, että valitsemasi aseet jotka otat tehtävälle, menetät kaikki aseet jos et läpäise tehtävää. Tuossa voisi olla lisäporkkana; eli kun palaa uudestaan mappiin niin voisi kerätä menetetyt aseet mapin asesäilöstä. Jos mokaa tehtävän uudelleen, niin sitten menettää aseet ikiajoiksi.

Muutoin tuo on ollut oikein hyvää ja mukavaa viihdettä! Katsotaan jaksaako vielä kerätä kaikki aseet hyllykoristeeksi.
 
Itsellä meni eilisen kampanjan suorittamineen koko päivä, eli 4 keissiä ja 4 johtajaa peräjälkeen.

Muutamia hölmöjä juttua tullut vastaan, yksi esimerkki on banaaninkuoren asettelu syndikaattijohtajan kävelyuralle. Jos liukastuu banaaninkuoreen niin reaktio on että täysi hälytys päälle ja lähtee juoksee tehtävästä karkuun. Ei siinä että Hitman -sarjassa kovin moni muukaan toimii loogisesti, mutta silti jos liukastuu johonkin ja menettää tajuntansa niin ei tuosta pitäisi mielestäni lähteä täysi hälytys. Korkeintaan alueen haravointi että mitä poikkeuksia löytyy. Noh, ehkä tuo korjataan patchissa tai sitten tämä on yksi sääntö lisää muistettavaksi hitman -maailmassa.

Pieniä tuunauksia voisi tehdä myös uhkapelin ja palkintojen balanssiin; tuntuu että kuriirien kaatamisesta ei saa riittävästi pelimerkkejä että näkisi vaivaa. Myös harvinaisempien aseiden - epic tai legendary - valitseminen tuleviin tehtäviin tuntuu liian suurelta riskiltä menettää arvokas ase. Kyllä noissa pitäisi olla sellainen fiilis että haluaa käyttää näitä hienoja esineitä, eikä niin että niitä vaan säilyttää hyllykoristeena. Pelin henki on, että valitsemasi aseet jotka otat tehtävälle, menetät kaikki aseet jos et läpäise tehtävää. Tuossa voisi olla lisäporkkana; eli kun palaa uudestaan mappiin niin voisi kerätä menetetyt aseet mapin asesäilöstä. Jos mokaa tehtävän uudelleen, niin sitten menettää aseet ikiajoiksi.

Muutoin tuo on ollut oikein hyvää ja mukavaa viihdettä! Katsotaan jaksaako vielä kerätä kaikki aseet hyllykoristeeksi.
Kova suoritus. Minulla menee useamman kohteen tehtävissä ja Showdowneissa vähintään tunti per tehtävä, vaikka vetelen usein riskirajoilla tyyliin niskat poikki naks ja munaravia roskikseen piiloon, enkä paljoa välitä sivutavoitteistakaan. Aloittelen kyllä aina pro-tyyliin suunnittelemalla ja kyttäämällä tilaisuuksia, mutta loppu lipsahtaa monesti Benny Hill Showksi :D

Aseiden keräilystä tai menettämisestä en jaksa stressata ollenkaan, menen aina sillä mitä kentältä löytyy.
 
Huh huh, menihän se hardcore freelancer kampanja myös läpi! 18 tehtävää putkeen eikä saa kertaakaan mokaa + yksi ylimääräinen pakollinen sivutehtävä joka pitää suorittaa.

Freelancer on huikea päivitys joka haastaa pelaamaan eri taktiikoilla. Enää ei voi pelkästään hiippailla ympäriinsä vaan joskus on otettava riskejä ja pelattava agressiivisemmin ja toivoa parasta. Hardcore moodi haastaa kokeneimmankin pelaajan ja lisää jännitystä entisestään, koska virheisiin ei ole varaa. Välillä olo on kuin Kelju K Kojootilla, joka yrittää valmistella ansaa Maantiekiitäjälle; kaikki valmistelu menee niinkuin oppikirjasta, mutta sitten kun pitää suorittaa niin jostain syystä kaikki menee aivan toisella tavalla. Se on tuon pelin suola; kuukauden pelaamisen jälkeen sitä ihmettelee kuinka sattumanvaraisesti pelien tapahtumat voivat silti mennä.

Bondia odotellessa. :)
 
Tuli napattua alesta puuttuvat lisäosat ja aloitettua tämä Ressun ja Crysiksen rinnalle.

Tutoriaalit pelattu ja nyt varsinaisessa ekassa tehtävässä. Täytyy kyllä sanoa että aivan mielettömän laaja kenttä ja paljon eri tapoja hoitaa tehtävät. Jo tähän ensimmäiseen kenttään saa kulutettua monia tunteja.

Aivan mieletön peli ja tämä kyllä ansaitsisi saada näkyvyyttä enemmän. Jokainen sarjan peli on parantanut edellisestä, ellei Absolutionia lasketa.

Suosittelen ehdottomasti tätä ja miksen kaikkia muitakin sarjan pelejä :)
 
Noin puolentoista vuoden tauon jälkeen palasin Freelancerin pariin ja on kyllä taidot ruostuneet ja paljon. Silloin pääsin ihan hyvään flow-tilaan, eikä "perustehtävät" tuottaneet juurikaan vaikeuksia mutta nyt on kyllä vähän kusessa jatkuvasti, kun asioita unohtunut, eikä edes tule selkärangasta se mikä näppäin tekee mitäkin. Ihan luonnollista totta kai, ja eiköhän kaikki palaudu, kun saa tarpeeksi tunteja alle. Sillä tavalla olen kyllä toiminut järkevästi, etten ole ottanut mitään hyvää tavaraa mukaan tehtäviin, kun tietää, että hyvinkin mahdollisesti tulee turpaan.

En tiedä tuleeko minulle mieleen nerokkaampaa esimerkkiä jälkikäteen lisätystä pelimuodosta missään pelissä, joka on Freelancerin kaltainen täysosuma. Roguelike+Hitman on loistava yhdistelmä ja tuonut minulle jo ihan hirvittävän lisäarvon.

edit. Josko tällä kertaa jopa uskaltaisi kokeilla hardcore-versiota Freelancerista sitten jossain kohtaa. Viimeksi muistaakseni peruskampanja tuli ehkä kolme tai neljä kertaa päästyä läpi, eikä muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom