Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Ennenkö peli julkaistiin niin modaajat teamit julistivat että aikovat ottaa pelin modaamisen tosissaan, peliin on siis hypännyt hirveä kasa Skyrimin modaajia. ja heillä on oma discordinsa ja tekevät kovasti yhteistyötä. no puheet ovat pitäneet ja käytänössä modaajat tekevät mitä haluavat pelille. Tässä muutama esimerkki. vaikka peliä ei ole vielä edes virallisesti julkaissu niin tekevät he jo melkoisia taikatemppuja. käytänössä pelissä on siis ihan älytön modi potentiaali. en ihmettelisi vaikka tässä lähiviikkoina lähdään Darth Vaderin maskia/kypärää ja muuta mukavaa. ja hirveä kasa custom vaatteita ja custom tavararoita.

Tässä muutama esimerkki.


Modaajat ovat siis luomassa peliin jo nyt VR Modea, voi olla muuten pikkasen huikea kokea tuota maailmaa VR:na. demo vaiheessahan tuo vielä on mutta silti vaikuttavaa, että näin lyhyessä ajassa eli muutamassa päivässä joku päässyt tuossa jo noin pitkälle.




Modaajat ovat lisänneet pelin Facial Hair mahdollisuuden, jota pelissä ei siis normaalisti löydy


ja sitten kevynnyksenä, tottakai, se kaikkien klassikko mitä modaajat yleensä tekävät ensimmäisenä uutuus peliin, eli jotain thomas the Tank Engine, liittyvää tässä tapauksessa he tekivät Broomin :D,

 
Viimeksi muokattu:
palpatine-star-wars.gif


Minulla Harry Potter -fanitus on ollut pikemminkin lapsuudesta asti parin vuosikymmenen aikana kasvanut trendi. Lapsena luin ensimmäisen kirjan ja katsoin ensimmäisen elokuvan. Tykkäsin, mutta ei siitä mitään sen kummempaa fanatismia seurannut, vaikka nostalgian kipinä jäikin elämään. Seuraava kosketus koko Harry Potteriin tuli vasta kun kaikki kirjat ja elokuvat oli jo ulkona ja minä itse reilu parikymppinen. Ei se vielä silloinkaan mitään maata mullistanut, mutta sittemmin sarjaan on kehittynyt joku side ja elokuvat on katsottu meillä useampaan kertaan. Kirjoja en ole vieläkään saanut aikaiseksi lukea yhtä enempää. Ja mainittakoon, että Ihmeotukset-sarjaa en henkilökohtaisesti lue edes samaan kaanoniin. Sen verran kuraa olleet.

Tätä taustaa vasten peli ainakin vielä noin 5 tunnin peluun jälkeen iskee täydellisesti. Sopivasti tuttua, mutta kuitenkin ajallisesti sen verran lähdemateriaalista irrotettuna, että pöytä on perusteellisesti siivottu sen painolastista. Tässä vaiheessa en edes odota mitään alkuperäisteoksiin verrattavaa tarinaa, vaan minulle riittää toistaiseksi, että saan tutkia maailmaa ihan vain tavallisena Tylypahkan oppilaana. Että jos jossain vaiheessa elämääsi odotit omaa kutsukirjettä Tylypahkaan, niin tämä on varmasti tähän mennessä paras tapa toteuttaa se unelma. Jatkosta en tietysti voi vielä sanoa mitään, kun vasta alkutahdit takana.
Ostettu ja latauksessa on :D Konsoli lähti päälle ja heti ekan pelin mainoksen osuttua silmille komealla Tylypahkan kuvalla, kelasin että näin tän pitää mennä ja että täysin oikea päätös.
 
Itse en ole tuossa Tylypahkassa ikinä seikkaillut yhtä elokuvaa lukuunottamatta. Se oli noita ekoja leffoja mitä Potter saagaan tehtiin. Lapset kyllä kaikki tykkäsi kovasti tuotannosta (varmaan vähän sama kuin itse kajahdin Taru sormusten herraan omassa nuoruudessani - kirjoihin siis, paaaljon ennen kun elokuvia alettiin tekemään) ja ainakin poikani osti tuon pelin ja laittoi viestiä että minunkin pitäisi kokeilla. Kiitos tämän family sharen, saatankin kokeilla ostamatta itse peliä. Luin muutamia arvosteluita ja vähän särähti korvaan että sorminäppäryyttä tarvitaan taikomisien kanssa - näillä minun nakkisormilla oikein osaa taikoa muuta kuin tuon mikä avatarissani on
 
Viimeksi muokattu:
Tätä ei myydä kuin jenkeissä ja briteissä kaiketi. Mutta onpahan jumalaisen komia ohjain.


Näytä liitetiedosto 10651
Liekkö kohtalolla osuutta asiaan, mutta kissa rymys telkkarin takana ja sai tyrkättyä dualsensen laturitelakasta suoraan hyllyn vieressä lattialla olleeseen vesiastiaan ja se oli sen ohjaimen tarun loppu... vittu.

Jos ihan varalta katsoisin löytyisikö tätä kaupoista :D perkeleen britit kun erosivat EUsta niin tulee ohjaimelle hintaa alvien ja tullien jälkeen
 
Jos ihan varalta katsoisin löytyisikö tätä kaupoista :D perkeleen britit kun erosivat EUsta niin tulee ohjaimelle hintaa alvien ja tullien jälkeen

Mistä kaupasta sait tilattua? Minä yritin koko päivän sitä directps-uk sivulta ostaa, mutta sain vain lisättyä sen ostoskoriin ja siitä ei homma enää eteenpäin pelittänytkään. Nyt ei ole sivuston mukaan enää saatavilla.
 
Mistä kaupasta sait tilattua? Minä yritin koko päivän sitä directps-uk sivulta ostaa, mutta sain vain lisättyä sen ostoskoriin ja siitä ei homma enää eteenpäin pelittänytkään. Nyt ei ole sivuston mukaan enää saatavilla.
En vielä tilannut, samasta kaupasta kattelin minäkin
 
Haluaako joku laittaa vaikka vähän spoileirin taakse tarinasta että onko millanen? Ilmeisesti looti on random ja level skaalaa viholliset?
 
Onneks ei mee herne nenään näistä, callistoakin kritisoitiin mutta oli itselle 9/10 ja tämä hogwarts muutaman tunnin jälkeen vaikuttaa hyvin lupaavalta. Potteristi saa varmasti enempi irti mutta en nää että tämä sitä vaatisi että olisi leffat edes nähnyt.
 
Tänä aamuna tuli peli käytyä. Pitkähkön lataus- ja asennusprosessin jälkeen on nyt vihdoin kerennyt pelaamaan kolmisen tuntia, ja alku on kyllä maistunut. Vielä olen niin alussa, että tuntuu että on ns. tutoriaali vielä menossa ennen kuin peli ihan kunnolla aukeaa. Jo on kuitenkin saanut esimakua pelin mekaniikoista, miljööstä ja hahmoista. Tylypahka ja sen ympäristö on kerrassaan upea ja se on selkeästi tehty rakkaudella lähdemateriaalia kohtaan. Taikominen on yllättävän hauskaa ja vaikuttavan tuntuista, vaikkei se olekaan ihan sellaista kuin olisin ennakkoon odottanut. Tähän mennessä kohdatut hahmot ja juonikuviot eivät ole oikein vielä vakuuttaneet, mutta se nyt on näin alussa ihan ymmärrettävää.

Mielestäni peli on erittäin nätti. Pienen kokeilun jälkeen olen itse päätynyt pelaamaan Balanced tilassa, hyvälle tosin se 120hz tilakin näyttää. Josko sitä huomenissa pääsisi kunnolla tarinankin sisään niin osaa siitä sanoa paremmin, mutta ensivaikutelma pelistä on ainakin hyvä. Vaikka pieni fiilis välittyykin, että ei ole ihan kalleimman AAA-luokan julkaisu, on tämä kuitenkin varsin laadukkaan tuntuinen peli näin aluksi.

Vähintäänkin mielenkiintoisen arvion Wired on pistänyt ulos.


Tämän arvoin luettuani, en ihan oikeasti osaa sanoa varmuudella onko koko teksti jotain satiiria vaiko ihan tosissaan kirjoitettu.
 
Ennenkö peli julkaistiin niin modaajat teamit julistivat että aikovat ottaa pelin modaamisen tosissaan, peliin on siis hypännyt hirveä kasa Skyrimin modaajia. ja heillä on oma discordinsa ja tekevät kovasti yhteistyötä. no puheet ovat pitäneet ja käytänössä modaajat tekevät mitä haluavat pelille. Tässä muutama esimerkki. vaikka peliä ei ole vielä edes virallisesti julkaissu niin tekevät he jo melkoisia taikatemppuja. käytänössä pelissä on siis ihan älytön modi potentiaali. en ihmettelisi vaikka tässä lähiviikkoina lähdään Darth Vaderin maskia/kypärää ja muuta mukavaa. ja hirveä kasa custom vaatteita ja custom tavararoita.

Tässä muutama esimerkki.


Modaajat ovat siis luomassa peliin jo nyt VR Modea, voi olla muuten pikkasen huikea kokea tuota maailmaa VR:na. demo vaiheessahan tuo vielä on mutta silti vaikuttavaa, että näin lyhyessä ajassa eli muutamassa päivässä joku päässyt tuossa jo noin pitkälle.




Modaajat ovat lisänneet pelin Facial Hair mahdollisuuden, jota pelissä ei siis normaalisti löydy


ja sitten kevynnyksenä, tottakai, se kaikkien klassikko mitä modaajat yleensä tekävät ensimmäisenä uutuus peliin, eli jotain thomas the Tank Engine, liittyvää tässä tapauksessa he tekivät Broomin :D,


Mielenkiintoisen näköistä. Jos/kun VR-lasit hommaan, niin ehkä tämä...

:cool:
 
Miks mulle tulee tästä pelistä eräs vanha peli mieleen vaikka ei mitään tekemistä keskenään. Tai pieniä yksittäisiä juttuja lukuunottamatta. Eli siis Segalla joskus lapsena pelasin Jewel Master peliä ja tosiaan tulee se mieleen. Siinähän eri sormuksien yhdistelmillä sai eri taitoja. Esim pääsi hyppäämään korkeammalle
 
Jos täytyy joku oikea miinus pelistä sanoa se on tuo glmaour systeemi. Saat parempaa loottia niin nopeaa tahtia että pitää kokoajan vaihtaa ne lempikuteet päälle. Jonkinnäköinen systeemi missä saat tallentaa asun/asuja olisi todella hyvä
 
Jos täytyy joku oikea miinus pelistä sanoa se on tuo glmaour systeemi. Saat parempaa loottia niin nopeaa tahtia että pitää kokoajan vaihtaa ne lempikuteet päälle. Jonkinnäköinen systeemi missä saat tallentaa asun/asuja olisi todella hyvä
Joo sama havainto tehty täälläki. Saispa tallennettua vaikka muutaman lookin tai jtn.

Hyvän matkaa tullu edettyä, ja nyt kun luutakin löyty kannikoiden väliin nii alko tuo tutkiminen saada uusia sfäärejä. Ja vanha Pokemon-fani innostu nousta beasteista
kun huomasin että niistäkin on Pokemoneista tuttuja shiny-versioita :D

Vaikeustasosta sen verran mietteitä, että hard on kyllä pitänyt mielen virkeänä ja turpiin tulee jos ei oo tarkkana. Myös heal potioneja kuluu mukavasti. Ei ole kuitenkaan ylitsepääsemätön vaikealta tuntunut.
 
RELIVIO!

Luutakurssi alkakoot. 7h mittarissa ja vähän kaikkea tehnyt. Maistuu tähän asti.
 
Ylös Bottom