Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Siis peliin pitää ladata 80 gigaa tavaraa jo asennuksessa? Mitä ihmettä :O

Olen kyllä tietoinen day one -patcheista ja muusta mutta että heti kättelyssä semmoinen helposti yhden pelin verran kamaa pelkästään netistä. Onko siellä levyllä yhtään mitään?
 
Siis peliin pitää ladata 80 gigaa tavaraa jo asennuksessa? Mitä ihmettä :O

Olen kyllä tietoinen day one -patcheista ja muusta mutta että heti kättelyssä semmoinen helposti yhden pelin verran kamaa pelkästään netistä. Onko siellä levyllä yhtään mitään?

Ei koska koko peli on 80 gigaa. Ei ole ensimmäinen peli joka tekee tätä. Taisi myös uusin CoD olla tällainen. Onhan se tietysti harmillista levyllisiä pelaajia kohtaan.
 
Siis peliin pitää ladata 80 gigaa tavaraa jo asennuksessa? Mitä ihmettä :O

Olen kyllä tietoinen day one -patcheista ja muusta mutta että heti kättelyssä semmoinen helposti yhden pelin verran kamaa pelkästään netistä. Onko siellä levyllä yhtään mitään?
Taitaa tuo levy olla pelkkää lisenssin varmistusta varten. Itse peli sitten ladataan netistä. Tähän nämä pelien levyversiotkin alkaa ikävä kyllä mennä mennä, että levy on vaan pelin omistusoikeuden tarkastusta varten. :(
 
Saatiin Vol 3-4 Julkistukset, toinen niistä Tarina DLC! :), hyvältä näyttää, itsellä tosiaan vielä peli kesken. se jäi kesken sillon kun sairastuin elokuussa koronaan, eikä ole vielä ollut tarvittavan paljon aikaa jatkaa sitä, jossain vaiheessa sen kumminkin teen. kun tulee sopivasti aikaa, koska edelleen oma GOTY 2022 siitä huolimatta, että olen vieläkin Chapter 6:ssa.



Ny tais mennä väärää ketjuun o_O
Taitaa tuo levy olla pelkkää lisenssin varmistusta varten. Itse peli sitten ladataan netistä. Tähän nämä pelien levyversiotkin alkaa ikävä kyllä mennä mennä, että levy on vaan pelin omistusoikeuden tarkastusta varten. :(

Itte en äkkiseltään keksi muuta ku mw2 ja nyt sit ilmeisesti tämä jossa levyl on tyylii avain vaan. Vai onko niitä nyt viimeaikoina ihan kunnon määrä jotka laittaa levylle vaa avaimen? Jos kyseessä nyt on pari yksittäistapausta nii en nyt sanois että se suunta alkaa olemaan sitä että nyt jokainen, mut mistä minä näistä tiien.
 
Viimeksi muokattu:
Ny tais mennä väärää ketjuun o_O

oho kaikkee sitä puoli sattuukin :D ja niin se kello vain rientää pelin parissa, on kyllä huikea peli hirveesti tekemistä, ja kokoajan tulee lisää tekemistä, mut kai se on pakko painella nukkumaan. ja huomenna jatkuu. ajattelin että käyn vielä Directin jälkeen vetää yhden questin mut se vähän venähti :D
 
Laiskaksi on mennyt, jos tekijät/julkaisijat eivät viitsi sitä pelin 1.00-versiota edes kokonaan sinne levylle laittaa, vaikka levyt kuitenkin valmistetaan, paketoidaan ja kauppoihin toimitetaan. Vähän pistää mietityttämään, että haluaako tuollaista laiskuutta edes tukea.

Laskin, että omalla 100/10-yhteydellä tuon 80 gigaa lataisi ihannetilanteessa noin kahdessa tunnissa, mutta kyllähän siellä servereillä huomenna on varmasti sen verran paljon ruuhkaa lataamassa, että mennee huomattavasti pidempään. Tosi kiva kuluttaa yhden illan pelihetket latauspalkin tuijottamiseen.
 
Laiskaksi on mennyt, jos tekijät/julkaisijat eivät viitsi sitä pelin 1.00-versiota edes kokonaan sinne levylle laittaa, vaikka levyt kuitenkin valmistetaan, paketoidaan ja kauppoihin toimitetaan. Vähän pistää mietityttämään, että haluaako tuollaista laiskuutta edes tukea.

Laskin, että omalla 100/10-yhteydellä tuon 80 gigaa lataisi ihannetilanteessa noin kahdessa tunnissa, mutta kyllähän siellä servereillä huomenna on varmasti sen verran paljon ruuhkaa lataamassa, että mennee huomattavasti pidempään. Tosi kiva kuluttaa yhden illan pelihetket latauspalkin tuijottamiseen.
Näissä muuten vaihtelee tuo. Jos julkaisussa pelin ostaa heti, niin levyllä ei välttämättä ole juuri mitään. En nyt muista mikä peli oli, mutta kaveri osti julkaisussa ja levy oli lähes tyhjä. Itse ostin varmaan vuoden myöhemmin saman pelin, niin peli oli kokonaan levyllä.
Perseestähän tuo on, että kun julkaisussa haluaa tukea firmaa ja fyysisen version, saat vaan levyn, jolla avataan pelin käyttöoikeus. Toinen ostaa pelin myöhemmin selvästi halvemmalla ja saa pelin levyllä.
 
Piti tämä sitten eilen ostaa, kun arvostelut ja kokemukset osoittautui positiivisiksi. Percy Bogfartsin maagiset seikkailut velhomaailmassa siis alkoi ja ensimmäisen tunnin perusteella peukku on erittäin tukevasti ylöspäin. Tunnelma on katossa ja maailma mukavan yksityiskohtainen, kuten lähdemateriaalin perusteella kuuluukin. Pitkästä aikaa sellainen avoin maailma, jota oikeasti haluaakin alkaa tutkia, eikä homma tunnu työmaalta heti alkumetreillä. Tietysti tässä ajassa ei olla vielä ehditty linnan ulkopuolelle, mutta jo tämä lyhyt katsaus sisätiloihin vahvisti aika pitkälle sen, että tulen saamaan rahalleni vastinetta.

Miinuksena sanottava kuitenkin pc-version aika kivikkoinen suorituskyky. Taitaa nykypeleille tuttuun tyyliin kärsiä shader compilation -ongelmista, koska suorituskyky romahtaa välillä täysin selittämättömästi hetkellisesti jonnekin 10-20fps tienoille. Tätä esiintyy erityisesti välipätkien transitioissa ja diashow ottaa yleensä useamman sekunnin ennen kuin peli saa itsensä taas kasaan. Ray tracing päällä ongelma oli pahempi, mutta tässä tapauksessa oli helppo valinta sulkea RT kokonaan, koska ainakin High-asetuksilla esimerkiksi RT-heijastukset oli aika rumia, eikä luultavasti toimineet tällä hetkellä oikein, koska jotkut pinnat oli aivan absurdin kirkkaita. Ilman niitä pelin yleisilme on selvästi yhtenäisempi. Pitää testailla vielä uudelleen avoimessa maailmassa. Pätchiä joka tapauksessa odottelen jo. Jospa sieltä jo perjantaina jotain korjausta saataisiin.
 
Mä tilasin oman perusversioni Jimmsiltä toimitustapana nouto myymälästä. Eilen tuli ilmoitus, että olisi noudettavissa. Soitin perään välttääkseni turhat ajelut ja niinhän se oli, että perjantaina vasta luovuttavat noutotilauksia.
No niin, kaveri pisti eilen viestiä, että hän oli hakenut omansa Jimmsin kivijalasta. Pitipä sitten itsekin hakea. Se siitä perjantaihin asti panttaamisesta.
Eilen tuli otettua muutaman tunnin ensipuraisut, lvl 6 taitaa olla nyt taulussa. Maistuu erittäin hyvältä!
 
No miltäs peli maistuu. Itse en ole potteristi, mutta leffat olen katsonut vain nähdäkseni mistä hype johtuu? Saakos tästä ei-potteristit mitään mielihyvää?
 
Mikä vois olla viturallaan kun vetää kuvan harmaaksi?
20230209_114330.jpg


Edit
mustan arvo minimiin, kuten lähes kaikki muutkin niin sai siedettäväksi vaikka vieläkin omaan makuun liian harmaa
 
Viimeksi muokattu:
No niin, kaveri pisti eilen viestiä, että hän oli hakenut omansa Jimmsin kivijalasta. Pitipä sitten itsekin hakea. Se siitä perjantaihin asti panttaamisesta.
Eilen tuli otettua muutaman tunnin ensipuraisut, lvl 6 taitaa olla nyt taulussa. Maistuu erittäin hyvältä!
Onkohan muitakin kauppoja, joista pelin saisi jo tänään? Itse odottelen huomista, että lähin Gigantti alkaa tuota myymään.
 
Itsellä on tilaus sisällä Triplan puolenkuun peleissä mutta ei ainakaan ole pirahtanut viestiä, että tuleppa hakemaan etuajassa
 
Laskin, että omalla 100/10-yhteydellä tuon 80 gigaa lataisi ihannetilanteessa noin kahdessa tunnissa, mutta kyllähän siellä servereillä huomenna on varmasti sen verran paljon ruuhkaa lataamassa, että mennee huomattavasti pidempään. Tosi kiva kuluttaa yhden illan pelihetket latauspalkin tuijottamiseen.
Vinkkinä tietysti, että ainakin boksilla saa pelin ennakkoladattua sovelluksella, vaikkei olisi digiversiota tilannutkaan. Riippuu tietysti tilanteesta, että millaista päivitystä peli silti vaatii iskiessä levyn kelkkaan. Luulisi kuitenkin, ettei koko peliä täydy tällöin ladata uudestaan.
 
Mikä vois olla viturallaan kun vetää kuvan harmaaksi?
Näytä liitetiedosto 10650


Edit
mustan arvo minimiin, kuten lähes kaikki muutkin niin sai siedettäväksi vaikka vieläkin omaan makuun liian harmaa
Onko sulla mikä telkkari? Alota säätö menemällä Playstationin kuva asetuksista säätämään HDR asetus. Sen jälkeen pelin hdr asetukset. Itelläni LG C9 ja laitoin kirkkauden 850 ja musta 0. Loput oletusarvoille. Erittäin hyvät värit.
 
varmaan vois olla hyvä peli.. mut toimiiko jos ei ole yhtään potter lefaa tai kirjaa lukenut/nähnyt

ja hieman allergisoi tämä huispaus ja muu potter slangi? onko pelin kohderyhmä alla 10v vai sopiiko fossiileillekkin?
 
varmaan vois olla hyvä peli.. mut toimiiko jos ei ole yhtään potter lefaa tai kirjaa lukenut/nähnyt

ja hieman allergisoi tämä huispaus ja muu potter slangi? onko pelin kohderyhmä alla 10v vai sopiiko fossiileillekkin?

Huispausta pelistä ei tietääkseni löydy. Potterkin on vasta kaukana tulevaisuudessa. Ehkä sinä aikuisena miehenä kestät.
 
varmaan vois olla hyvä peli.. mut toimiiko jos ei ole yhtään potter lefaa tai kirjaa lukenut/nähnyt

ja hieman allergisoi tämä huispaus ja muu potter slangi? onko pelin kohderyhmä alla 10v vai sopiiko fossiileillekkin?
Alun perusteella on aika vahvasti faneille suunnattu ja voi olla ajoittain hämmentävä kokemus, jos ei tiedä mistään mitään.

Esim.
"Itsestään" liikkuva lentävä vaunu joutuu lohikäärmeen hyökkäyksen kohteeksi ja kun päähahmo on nähnyt yhden matkustajista kuolevan, vaunujen eteen ilmaantuu valjakko luurankomaisia hevosotuksia. Tietäville tietäjille ihan normisettiä, mutta mahdollisille ummikoille tätä ei avata mitenkään. Tämä vähän vihjaa siihen suuntaan, ettei kaikkea muutakaan tulla pelin aikana aina selittämään, joten vähintään leffojen katsominen lienee pelaajien oletettu lähtötaso.
 
Ylös Bottom