Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Täällä on tällä hetkellä tällainen aamutakkiin, pyjamaan ja hiippalakkiin sonnustautunut nuori mies. On kyllä mahtavaa kuinka paljon erilaista asustetta on saanut jo ihan muutaman tunnin pelaamisella. Se on myös loistava juttu, että varusteita voi myydä pois inventoria täyttämästä, mutta silti edelleen niiden myytyjenkin asusteiden ulkonäkö on käytettävissä. Myös muodin ulkopuolella peli oikein uhkuu Harry Potteria. Tämä peli on tähän mennessä ollut ykkösluokan fanserviceä.

IMG_20230207_183736.png
 
Milläs grafiikkamoodilla olette lähteneet tätä kiskomaan? Kiinnostaisi, että paljonko 60fps moodi oikein graffoja rumentaakaan. Jossain puhuttiin jopa 1080p:stä, mutta onko tilanne niin raju?
 
Milläs grafiikkamoodilla olette lähteneet tätä kiskomaan? Kiinnostaisi, että paljonko 60fps moodi oikein graffoja rumentaakaan. Jossain puhuttiin jopa 1080p:stä, mutta onko tilanne niin raju?

Tietääkseni performance modi on 1440p ja high framerate modi (120 fps) on 1080p. En mene kyllä sata varmasti takuuseen. Performance modi kyllä näyttää selkeästi terävemmältä.

Itse pelaan performance modella koska se 120 fps modi on liian suttuinen ja ei tarjo tarpeaksi korkeaa frameratea. 70-80 fps ps5.
 
Tietääkseni performance modi on 1440p ja high framerate modi (120 fps) on 1080p. En mene kyllä sata varmasti takuuseen. Performance modi kyllä näyttää selkeästi terävemmältä.

Itse pelaan performance modella koska se 120 fps modi on liian suttuinen ja ei tarjo tarpeaksi korkeaa frameratea. 70-80 fps ps5.

”Then there is the Performance mode, which will give you 60fps but in 1080p resolution. There is also the HFR Performance mode that will give you 120fps with 1080p, but you can only benefit from this option if your TV or monitor supports HDMI 2.1.”

Tämän mukaan molemmissa 1080p. Ilmeisesti sitten muita kompromisseja kuten tekstuurit, valaistus ja varjot joilla saatu nostettua virkistystaajuutta.
 
Pelaan iteki performance modella, näyttää oikein hyvältä. Toi HFR tuntui vähä sumealta omaan silmään.

Ekat pari tuntia takana ja on kyllä positiivinen kokemus ollut. Niin paljon tutkittavaa ja ihmeteltävää että ihan hirvittää kun maailma tästä vielä aukeaa lisää.

Tuvaksi valikoitui Ravenclaw netin testin perusteella, joten sillä mennään eka pelailu. Muutoin hyviksenä pyritään pysymään ja vastauksissa ystävällisenä muita kohtaan.

Aloitan perinteisesti hard-tasolla ja alennan sitten kun ei oo enää kivaa.
 
Onko jengillä kokemusta siitä Fidelityn ja performancen välimuodosta? Kaverin puolesta kyselen...
 
Onko jengillä kokemusta siitä Fidelityn ja performancen välimuodosta? Kaverin puolesta kyselen...

Fidelityn ja Performancen välissä on balanced modi joka löytyy vain jos tv tukee HDMI 2.1. Mitä tuossa vertailuja tein äsken niin isoimmat erot tulee varjoista jotka on aika kämäset performance modissa varsinkin kun ne liikkuu. Toinen asia on ruoho, balanced modissa on huomattavasti enemmän ruohikkoa ja se näkyy aika kauas vielä. Toki myös resoluutio boosti on aika selkeä. Takapakkina tulee tietysti se että se on 40 fps modi.

Itse jopa pähkäilin pelaisko balanced modilla koska se näyttää selkeästi paremmalta omaan silmään, varsinkin kun menee ulos open worldiin mutta huomaa sen eron linnassakin.
 
Mites peli mahtaisi maistua ei niin Harry Potter fanille? Hehkutus on saanut harkitsemaan ostoa, nyt kun Dead Space meni läpi :D
 
Ei tietenkään yllättävää että peliä kohtaan on valtava mielenkiintoa. 1.2 miljoonaa katsojaa Twitchissä.
 
oli ihan jäätävän huikea yksi
minding your own business


tuli P.T -vibat tästä, muistatte varmaan sen ”demon” joka oli ps4.
 
Viimeksi muokattu:
Xboxin pelikellon mukaan nyt kahdeksan ja puoli tuntia takana.

Tämä on ihan mieletön peli eritoten Harry Potter -maailmaan tutustuneelle ja sitä fanittavalle. Pelissä on niin paljon viittauksia, samoja loitsuja, samoja paikkoja, saman tyylistä tarinan kulkua ja vaikka mitä. Samaan hengenvetoon voisi toisaalta sanoa, että ehkä tämä ei sytytä ihan samalla tavalla jos ei ole kirjoja lukenut tai edes elokuvia katsonut. Silloin menee paljon ohi sellaista, johon sarjan fani on että "Hei tässä on tuokin!".

Ilman fanilaseja katsoessa Hogwarts Legacy on siltikin selvästi keskivertoa parempi toimintaroolipeli. Tarinankerronta nappaa heti mukaansa ja hahmoaan pääsee kehittämään haluamaansa suuntaan. Peli myös näyttää (tarpeeksi) hyvältä jopa performance -moodilla pelatessa. Taistelu on onnistunut sekoitus suojautumisloistuja ja väistöjä sekä hyökkäysloistuja. Tässä on otettu mallia Batman Arkham -peleistä, missä hahmon päällä välähtää tietynlainen merkki, kun vihollinen hyökkää. Merkki kertoo pitäisikö väistää vai torjua. Kompottamalla loitsuja saa myös tehtyä selvästi enemmän vahinkoa. Taistelussa on paljon hyvää, joskin välillä monen vihollisen kanssa se tuntui menevän vähän sekavaksi. Lisäksi kaikkia loitsuja ei voi pitää pikanäppäinten takana, joten loitsumanagerointi tulee tutuksi. Ei mukavinta puuhaa, mutta pakollista. Loitsuja on opittavaksi yllättävän paljon ja ainakin alun perusteella niitä ripotellaan sopivin väliajoin pelaajan opittavaksi.

Sivutehtävät ovat tarjonneet monipuolisempaa tekemistä kuin osasin odottaa. Lisäksi maailmasta löytyy kerättävää ja aarteita löydettäväksi vaikka kuinka. Olen vasta raapaissut pintaa siinä mihin pelin maailma nuoren velhon vie. Tylypahkan ja Tylyahon ulkopuolella näyttäisi olevan paljon nähtävää. Kierros kielletyssä metsässä toi heti ihan erilaisen tunnelman.

Harry Potter -fanille tämä on ollut yhtä juhlaa. Muille suositukset sillä varauksella, että ihan kaikkea ei selitetä juurta jaksaen, mutta toisaalta laaja toimintaroolipeli odottaa seuraavaa seikkailijaa siitä huolimatta.
 
Jep itelläkin reilu 8h takana ja aivan huikea peli. Kokoajan aukeaa uusia juttuja mitkä vaan syventää peliä.

En tiedä miten tämä studio onnistui tässä, mutta hatunnosto aivan käsittämättömön upeasta pelistä joka ei tunnu edes mitenkään keskeneräiseltä.
 
Virginia Cortinarius on aloittanut Korpinkynnen tuvassa koulutaipaleen.

HL1.jpgHL2.jpg

Ihan olen vasta alkuun päässyt ja olen ollut todella vaikuttunut. Suurena Potter-fanina tämä tuntuu aivan unelmien täyttymykseltä. Ihan ensimmäisestä trailerista lähtien olen tätä odottanut.

Luin neljä ensimmäistä kirjaa syksyllä 2001, ennen ensimmäisen elokuvan julkaisua ja ne todella imaisivat mukaansa. Harry Potter -fanien Vuotava noidankattila eli vuotis oli myös ensimmäinen foorumi minne kirjoittelin. Siellä oli silloin vähän nuorempaa väkeä (itse olin jo kuitenkin reilu 20) ja ihan vertaista keskustelua ei syntynyt. Fanitus jatkui silloin enimmäkseen yksinään. Order of the Phoenixin julkaisun aikaan olin Pariisissa lomalla ja nenä kiinni kirjassa hotellissa. Kirjojen julkaisut olivat kyllä aina merkkitapauksia.

Aina välillä kirjoihin ja leffoihin on tullut palattua ja nyt on saanut myös omille lapsille näitä lukea. Potterit ovat olleet jo useamman vuoden vahvasti arjessa läsnä lasten leikeissä Legojen muodossa.

Salaisuuksien kammio minulla oli aikanaan PC:lle samoin Quidditch World Cup, mutta valitettavasti ne ovat jokus päätyneet roskikseen. Huispaus-peli oli ihan hauska, sitä voisin joksus pelata uudelleenkin.

Onko täällä kukaan ostanut tuota fyysistä Deluxe-versiota, tuleeko mukana mitään muuta kuin koodit?
 
Sain luudankin vihdoin. Muuttuu pelikin aika paljon kun ei tarvi miettiä juoksenko tonne vai teleporttaanko. Nyt vaan hyppäät luudan kyytiin ja lennät esim alle minuutissa kaupoille. Sitä ei voi käyttää Hogwartissa linnassa muuta kuin että olet kokonaan ulkona, ei siis voi lähteä mistään parvelta tai sillalta lentoon. Myöskään Hogmeadiin et voi lentää vaan pitää jäädä ulkopuolelle.
 
ite sain myös luudan eilen käyttöön ja olo oli vähä sama, Kun Final Fantasyissä sai ekaa kertaa Lentävän Chobobon tai Ilmalaivan eli aivan huikea, maisema ja maailma avautui ihan eri tavalla. ja Lentelinkin vaan varmaan tunnin pelkästään ihailemalla tuota kiehtovaa miljöötä :)

sit sain erään paikan jonka customointiin voi käyttää vaikka koko päivän, itselle tosin on tunteja jo 14h takana, joten kun eräs opettaja käskee et lähdeppäs farmaamaan, tätä materiaalia mitä siihen customointiin käytetään. niin kyseistä materia olikin jo valmiiksi sen 350-400 kappaletta tosiaan kun olen kierrellyt ja kaarrellut ympäri maailmaa. ja tehnyt questejä aina sillon tällöin niin löytyykin aika paljon kaikkea mitä sinne omaan paikkaan voi laitella. se miten vaivatonta ja helppoa se on, kun se tehdään Hogwarts tyyliin. niin jää eräs disney dreamlight valleykin kakkoseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Jimms toimitti pelin perusversion jo tänään vaikka luulin että julkaisu vasta parin päivän päästä, no en valita!

Se on tänään lähdettävä tylypahkaan sitten seikkailulle :D

Voiko peliin tehdä useamman saveslotin?
 
Ylös Bottom