Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

ei ainakaan tarinaan vielä tietkääkseni, jotkut valinnat ovat tainneet vaikuttaa pääquestin loppudialogeihin jne. muuta käryä ei oo. jossain sidequestissä piti tehdä jotain ja kertoa questin antaneelle npc:lle miten teit sen, en kertonut niin nyt joka kerta kun tuon npc:n näkee niin huutelee että en kertonut hänen antaman arvoituksen vastausta. :D
 
Tuli tuossa aamuyöstä testattua jokunen tunti. Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, enimmäkseen tutkiskellut Tylypahkaa vain. Kyllä sieltä tunnistaa joitakin kohtia jos leffat on nähny mutta muuten omaan makuun toistaiseksi aika geneerinen ja sokkeloinen linna. Samoja helppoja puzzleja tulee vastaan koko ajan mutta kaipa ne ihan kivaa lisää tuo.

Mielenkiintosta nähdä millaisia vaatteita löytyy, nyt mun jannu näyttää ihan Doctor Wholta ison hatun ja kaulahuivin kera :D
 
@Lyrtsi Oliko sun mielestä tarpeeksi erilaisia vihuja? Siitä näyttää olevan kritiikkiä muutamassa arvostelussa mitä lueskellut.

Hyvä arvostelu kaiken kaikkiaan!
Yritän vastata tähän mahdollisimman ympäripyöreästi, että en spoilaa :D Vasta kun luin muiden arvioita, että he kritisoivat tätä, niin tajusin, että sinänsä erilaisten vihujen määrä on aika pieni. Mutta koska en asiaa itse edes ajatellut aiemmin, niin se ei minua ilmeisesti haitannut :D Tiedän kuitenkin itsestäni, että se voisi haitata, sillä olen joissakin peleissä kritisoinut vihujen samankaltaisuutta tai vähäistä määrää.

Tässä se ei haitannut ehkä siksi, että taisteleminen itsessään on hyvin nopeatempoista ja sorminäppäryyttä vaativaa. Lisäksi vihujen tappaminen vaatii joskus vähän myös ajattelutaitoa.

Voisin kertoa laajemminkin, mutta jätän sen nyt tekemättä, ettei tuu spoilattua mitään :D
 
kannattaa muuten tehdä se hahmonsa huolella, koska hahmon ulkonäköä ei voi enää muuttaa, sen jälkeen kun sen on tehnyt, tai siis kampauksen ja kulmakarvoja voi vaihdella, samoin arvet voi lisäillä myöhemmin, mutta kasvoja ei voi enää vaihtaa, eikä puhe ääntä, itse käytin yli 1h siihen että sain tehtyä mieluisan hahmon, Yritin tosiaan tehdä Hermione Grangeria, mutta en saanut tehtyä sitä tarpeeksi samanlaista, joten sitten päätinkin tehdä Hermionen Tyttären Rose Grangerin, johon käytin suurimmaksi osaksi omaa luovuuttani, eli äitinsä silmät ja Weasleyen punertava hiusväri :)
 
Viimeksi muokattu:
kannattaa muuten tehdä se hahmonsa huolella, koska hahmon ulkonäköä ei voi enää muuttaa, sen jälkeen kun sen on tehnyt, tai siis kampauksen ja kulmakarvoja voi vaihdella, samoin arvet voi lisäillä myöhemmin, mutta kasvoja ei voi enää vaihtaa, eikä puhe ääntä, itse käytin yli 1h siihen että sain tehtyä mieluisan hahmon, Yritin tosiaan tehdä Hermione Grangeria, mutta en saanut tehtyä sitä tarpeeksi samanlaista, joten sitten päätinkin tehdä Hermionen Tyttären Rose Grangerin, johon käytin suurimmaksi osaksi omaa luovuuttani, eli äitinsä silmät ja Weasleyen punertava hiusväri :)
Itellä kyllä aina polttelee niin paljon päästä pelaamaan siinä alussa, että ei meinaa siihen hahmoluontiin riittää kärsivällisyys kun tahtoo päästä tarinassa alkuun. Ja tulee sitten myöhemmin käytyä hiomassa outfittiä ja kasvojen piirteitä ynm. kuntoon jos alkanut ärsyttää.

Hyvä tipsi, täytyykin nyt malttaa katsoa kerralla kuntoon jos ei pääse enää muokkaamaan jälkikäteen
 
Toivottavasti tuohon tulee päivitys koska on aika outoa olettaa että pelaaja haluaa pelata koko 50-100h samannäköisellä hahmolla. No on näitä ennenkin päivitetty joten toivotaan tähänkin.

Itse vasta tutoriaalia vetelin, saavuin linnaan ja valitsin Ravenclawin kun hattu sitä suositteli.

Jos jotain voi sanoa alun perusteella on se että tarinankerronta on ihan AAA luokkaa. Tippaakaa ei tarvitse hävetä elokuvien rinnalla ja ihan top luokkaa pelienkin kohdalla. Musiikit ja ääninäyttely on todella loistavaa puhumattakaan pelin visuaalisesta puolesta joka on todella upea. Performance modilla peli näyttää tosi hyvältä ja pyörii sulavasti, ainakin näin aluksi.

Jos joku iso miinus täytyy antaa se on että peliä ei voi pausettaa cutscenen aikana. Vähän outoa nykypäivänä kun niin monet asiat otetaan huomioon pelin accessibility valikoissa ja sitten tuollainen lapsuus käynyt.

No etiäpäin ja kohti seikkailuja. Alku on ollut todella hyvä.
 
kannattaa muuten tehdä se hahmonsa huolella, koska hahmon ulkonäköä ei voi enää muuttaa, sen jälkeen kun sen on tehnyt, tai siis kampauksen ja kulmakarvoja voi vaihdella, samoin arvet voi lisäillä myöhemmin, mutta kasvoja ei voi enää vaihtaa, eikä puhe ääntä, itse käytin yli 1h siihen että sain tehtyä mieluisan hahmon, Yritin tosiaan tehdä Hermione Grangeria, mutta en saanut tehtyä sitä tarpeeksi samanlaista, joten sitten päätinkin tehdä Hermionen Tyttären Rose Grangerin, johon käytin suurimmaksi osaksi omaa luovuuttani, eli äitinsä silmät ja Weasleyen punertava hiusväri :)
Mä en koskaan oikein malta :D Usein yksinpeleissä vaan suoraan pelaamaan, en tosin tienny että tässä on dialogivalintoja niin oisha sitä voinu vähä defaulttia enemmä panostaa :)

Sinänsä harmi jos ei myöhemmin pysty ulkonäköä muokkaamaan. Kyllähän loressa on useampi muodonmuutostaika/juoma joilla se onnistuisi.
 
Peli täytynee pelata 4 kertaa läpi. On olemassa tupakohtaisia tehtäviä. Hufflepuffin (Puuskupuhin) yksi tehtävä on yksinkertaisesti pakko jokaisen pelata.
 
Yritin tosiaan tehdä Hermione Grangeria, mutta en saanut tehtyä sitä tarpeeksi samanlaista, joten sitten päätinkin tehdä Hermionen Tyttären Rose Grangerin, johon käytin suurimmaksi osaksi omaa luovuuttani, eli äitinsä silmät ja Weasleyen punertava hiusväri :)
Tämähän sijoittaa ymmärtääkseni menneisyyteen, joten ei se kyllä tytär voi olla :D :D Joku mummo Hermione tms.

Toivottavasti tuohon tulee päivitys koska on aika outoa olettaa että pelaaja haluaa pelata koko 50-100h samannäköisellä hahmolla. No on näitä ennenkin päivitetty joten toivotaan tähänkin.
Minusta taas on erikoista jos ensin käyttää tunnin tai enemmän että saa jokaisen kulman kohdilleen karvoja myöten ja sitten muuttaa hahmoaan kesken pelin. Siis mikä se logiikka siinä on? Yhtäkkiä Harrysta tulee Ron?

Joku hiustyylin, vaatteiden tai muun muutos tietty täysin loogista mutta minusta olisi oudompaa olettaa että pelaajat "vaihtaa" hahmoaan kesken pelin.
 
Tämähän sijoittaa ymmärtääkseni menneisyyteen, joten ei se kyllä tytär voi olla :D :D Joku mummo Hermione tms.


Minusta taas on erikoista jos ensin käyttää tunnin tai enemmän että saa jokaisen kulman kohdilleen karvoja myöten ja sitten muuttaa hahmoaan kesken pelin. Siis mikä se logiikka siinä on? Yhtäkkiä Harrysta tulee Ron?

Joku hiustyylin, vaatteiden tai muun muutos tietty täysin loogista mutta minusta olisi oudompaa olettaa että pelaajat "vaihtaa" hahmoaan kesken pelin.
Voihan se olla, että nykyajan hengessä Johanista alkaakin tuntua siltä, että onkin Johanna. Jos kerran lainkin mukaan kerran vuodessa voi tuollaisen muutoksen tehdä, niin kai nyt edes kerran pelissäkin? :D
 
Tämähän sijoittaa ymmärtääkseni menneisyyteen, joten ei se kyllä tytär voi olla :D :D Joku mummo Hermione tms.


Minusta taas on erikoista jos ensin käyttää tunnin tai enemmän että saa jokaisen kulman kohdilleen karvoja myöten ja sitten muuttaa hahmoaan kesken pelin. Siis mikä se logiikka siinä on? Yhtäkkiä Harrysta tulee Ron?

Joku hiustyylin, vaatteiden tai muun muutos tietty täysin loogista mutta minusta olisi oudompaa olettaa että pelaajat "vaihtaa" hahmoaan kesken pelin.

Hyvä huomio, näin sen täytyy olla :), onneks tosiaan nimi pelkkä Rose Granger ilman Weasleytä. niin tuollaisen Scenaario on mahdollinen.

Ja joo itsekkin olen samaa mieltä, itse tosiaan käytän aina suunnilleen sen 1-3 tuntia sen hahmon luontiin juuri sen takiakkin. että vaikka tuo koko ulkonäön muokkaaminen olisikin mahdollista, niin teen kerralla hahmon niin hyväksi, että sille ei tule tarvetta ja varsinkin jos peli on 50-100 tunnin seikkailu niin jos vaihtaisin kesken kaiken sitä lookkia niin ainakin omalla kohdallani se rikkoisi myös sen immersion, varsinkin jos on kyseessä peli joka sisältää paljon dialogi vaihtoehtoja.

toisaalta sitten taas Harry Potter loressa ja Elokuvissa on paljonkin noita Muodonmuotos kohtauksia ja potioneita ja muita mistä Huttu tuossa aiemmin mainitsikin, niin tässä se olisi lorellakin ihan hyvin selitettävissä. Sen takia tosiaan mainitsinkin kun varmasti monet olettivat että se olisi mahdollista.

Mitä sitten tulee itse siihen miten hyvä tuo hahmon luonti on Hogwart legacyssä, niin sanoisin että se on aikalailla keski-tasoa, itse olisin toivonut että voisi tosiaan vaikuttaa hahmon kasvojen yksityiskohtiin, kuten nenän, suun poskien, silmien ja leuan kokoon ja muotoon. sen sijaan että valitset valmiista kasvomalleista, sen mieleisimmän. eli aika suppea tuo hahmon luominen lopulta on jos vertaa esim Nioh 2:n hahmonluontiin, jossa onkin se onkin yksi parhaita.
 
Tämähän sijoittaa ymmärtääkseni menneisyyteen, joten ei se kyllä tytär voi olla :D :D Joku mummo Hermione tms.


Minusta taas on erikoista jos ensin käyttää tunnin tai enemmän että saa jokaisen kulman kohdilleen karvoja myöten ja sitten muuttaa hahmoaan kesken pelin. Siis mikä se logiikka siinä on? Yhtäkkiä Harrysta tulee Ron?

Joku hiustyylin, vaatteiden tai muun muutos tietty täysin loogista mutta minusta olisi oudompaa olettaa että pelaajat "vaihtaa" hahmoaan kesken pelin.

Ei kaikki vaan roolipelaa hamojaan :D Sitä vaan saattaa kyllästyä hahmon ulkonäköön ja toivoo että se olisi erinäiköinen. Eriasia on pelit missä on valmiit hahmot. Mutta jos annetaan hahmoeditori niin olisi kiva jos sitä voisi käyttää myöhemminkin. Onneksi sentään hiukset voi muokata koska ne oli suurin ongelma omassa hahmossa.
 
Ensiksi tuli aivan odotukset ylittävät arvosanat ja sitten töiden jälkeen tämmöinen odotti eteisen lattialla. Ai ai, nyt on kyllä hyvä päivä olla HP-fani. :D

Onko tämä Deluxe edition? Ainakin ulkomailla on ollut erilaiset kannet ja metallikilpeä Deluxe editiossa mukana, onko meillä suomessa vain koodit paketin sisällä?
 
Onko tämä Deluxe edition? Ainakin ulkomailla on ollut erilaiset kannet ja metallikilpeä Deluxe editiossa mukana, onko meillä suomessa vain koodit paketin sisällä?

Normaali versio, jonka VPD postitti ajoissa. Lisäsisältönä koodeina oli Onyx Hippogriff Mount, Felix Felicis -juomaresepti ja joku tehtävä.
 
Nyt n.5h takana ja onhan tämä tähän mennessä ollut ihan unelmien täyttymys.

Valtava linna mitä tutkia. Kokoajan saat uusia kykyjä kun etenet tarinassa ja voit tutkia linnaa enemmän. Paljon erilaisia mielenkiintoisia hahmoja, varsinkin opettajat on ollut todella hyviä kaikki.

Tarina tietenkin rauhottunut alun jälkeen jotta saa hengähdystauon, mutta on siellä ollut muutama vähän vauhdikkaampi kohtaus. Parissa Dungeonissa käyty, toinen oli aika lyhyt mutta toinen jo vähän isompi. Maailmaa linnan ulkopuolella en ole juuri tutkinut, mitä nyt kerran tarinan aikana käytiin kyllässä kaupoilla.

Uusia asusteita saa myös kokoajan lisää ja hahmon ulkonäkö muuttuu sen myötä. Ensin meinasin tulla tänne itkemään miten taas yksi RPG joka laittaa statseja asusteisiin ja täytyy käyttää niitä parhaita näytti sitä miten typerältä tahansa. Sitten tajusin että olin itse ollut typerä enkä nähnyt että pelissä on glamour systeemi jolla voit valita ulkonäön välittämättä siitä mitä sinulla on päällä.

Vähän pidemmälle kun päässyt ja saanut uusia kykyjä niin pelin taistelut ovat äärimmäisen nautinnollisia varsinkin kun oppii combottamaan.

Itselle kelpaisi että pelissä ei olisi muuta kuin linna ja sen lähiympäristöt missä seikkaillaan. Se että siellä odottaa rehellisesti valtavan kokoinen maailma johon olen vasta varpaat kastellut saa kyllä odotukset korkealle mitä kaikkea tällä pelillä on vielä tarjota kun saa luudan/ratsun ja pääsee tutkimaan muita paikkoja.

Jos olet Potter fani niin tämä peli saa kyllä sukat pyörimään jalassa. Valitettavasti unohdin ne kalsarit ottaa mukaan.
 
Nyt n.5h takana ja onhan tämä tähän mennessä ollut ihan unelmien täyttymys.

Valtava linna mitä tutkia. Kokoajan saat uusia kykyjä kun etenet tarinassa ja voit tutkia linnaa enemmän. Paljon erilaisia mielenkiintoisia hahmoja, varsinkin opettajat on ollut todella hyviä kaikki.

Tarina tietenkin rauhottunut alun jälkeen jotta saa hengähdystauon, mutta on siellä ollut muutama vähän vauhdikkaampi kohtaus. Parissa Dungeonissa käyty, toinen oli aika lyhyt mutta toinen jo vähän isompi. Maailmaa linnan ulkopuolella en ole juuri tutkinut, mitä nyt kerran tarinan aikana käytiin kyllässä kaupoilla.

Uusia asusteita saa myös kokoajan lisää ja hahmon ulkonäkö muuttuu sen myötä. Ensin meinasin tulla tänne itkemään miten taas yksi RPG joka laittaa statseja asusteisiin ja täytyy käyttää niitä parhaita näytti sitä miten typerältä tahansa. Sitten tajusin että olin itse ollut typerä enkä nähnyt että pelissä on glamour systeemi jolla voit valita ulkonäön välittämättä siitä mitä sinulla on päällä.

Vähän pidemmälle kun päässyt ja saanut uusia kykyjä niin pelin taistelut ovat äärimmäisen nautinnollisia varsinkin kun oppii combottamaan.

Itselle kelpaisi että pelissä ei olisi muuta kuin linna ja sen lähiympäristöt missä seikkaillaan. Se että siellä odottaa rehellisesti valtavan kokoinen maailma johon olen vasta varpaat kastellut saa kyllä odotukset korkealle mitä kaikkea tällä pelillä on vielä tarjota kun saa luudan/ratsun ja pääsee tutkimaan muita paikkoja.

Jos olet Potter fani niin tämä peli saa kyllä sukat pyörimään jalassa. Valitettavasti unohdin ne kalsarit ottaa mukaan.
Millä vaikeusasteella lähdit liikenteeseen? Ja tuntuuko vaikeusasteen olevan balanssissa?
 
Paljonko PS5-versio muuten vaatii tallennustilaa asennuksineen ja päivityksineen? Sillä kyselen, että tämän tieltä joutuu varmaan yhden pelin poistamaan ja olisi ennen hankintaa jo kiva tietää, paljonko tilaa tarvitaan. Jos joku PS5-versiota jo pelaava asian voisi tarkistaa ja vastata, niin kiitos kovasti.
 
Minkäs näköistä Wizardia tai Witchiä porukalta löytyy? siinä on tosiaan meitsin Rose Granger

Fashion on muutenkin pelissä todella kovalla tasolla, tykkään ihan älyttömästi. varsinkin näistä noita tyylisistä vaatteista ja onhan tuo omakin hahmo tosiaan Noita, eikä Wizardi :)

Rose granger.png
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom