Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hogwarts Legacy

Itselle, kun ei nuo elokuvat uponnut niin tämä vaikuttaa kuitenkin ihan kiinnostavalta. Voi olla ihan hyvä tapa tutustua tähän uuteen maailmaan pelin muodossa.

Ihan hienoa, että peli on onnistunut ja saa hyviä arvioita. Voisi kuvitella, että fanit rakastavat peliä vielä enemmän mitä moni arvostelija.

Toki itse odottelen rauhassa päivityksiä ja tarjouksia syksyyn tai ensi vuoteen. Vähän jäänyt kuitenkin sellainen fiilis kaikesta esittelystä sekä arvioista, että peli ei ole pelkkää hypeä ja se kestää hyvin aikaa tai omaa vuoroaan pelijonossa. Ihan kaikki hyvät tai mielenkiintoiset pelit ei kuitenkaan aina sitä aikaa kestä.
 
Itselle, kun ei nuo elokuvat uponnut niin tämä vaikuttaa kuitenkin ihan kiinnostavalta. Voi olla ihan hyvä tapa tutustua tähän uuteen maailmaan pelin muodossa.

Ihan hienoa, että peli on onnistunut ja saa hyviä arvioita. Voisi kuvitella, että fanit rakastavat peliä vielä enemmän mitä moni arvostelija.

Toki itse odottelen rauhassa päivityksiä ja tarjouksia syksyyn tai ensi vuoteen. Vähän jäänyt kuitenkin sellainen fiilis kaikesta esittelystä sekä arvioista, että peli ei ole pelkkää hypeä ja se kestää hyvin aikaa tai omaa vuoroaan pelijonossa. Ihan kaikki hyvät tai mielenkiintoiset pelit ei kuitenkaan aina sitä aikaa kestä.
Tuota itse kyllä kanssa miettinyt, että kun en ole mikään potter fani muuten niin iskeekö sitten tämä pelikään kunnolla ?
 
Nyt pari peliä kesken joten ei ihan heti lähde ostoon mutta hyvältä kieltämättä näyttää. Seuraavaksi sitten peluuseen.
 
Teillä käynyt siellä mikä varmaan monella muullakin vahingossa, että kehittäjäksi pistetty avalanch studios ;)

Menin alussa kyllä itsekkin tuohon halpaan...

Hienoa että tuli kunnon potter peli faneille :)
Joo oli käynyt ihan inhimillinen näppäilyvirhe tietojensyötössä, kun Avalanchet olivat niin lähekkäin. :D Arviotekstissä luki onneksi oikein alunperinkin. :cool: Nyt on myös se infopalkin tieto korjattu.
 
Ei arvostelua SkillUpilta.


Forspokenin kohdalla kritisoitiin että "varma floppi" kun koodia ei ollut skillupille herunut, mutta tämä lienee todistaa että kaikkien kirjoissa skillup ei ole iso pelimedia/mikä syy onkaan, kerran tämänkään pelin koodia ei ollut heille päätynyt.

Hyvä kuitenkin näin, että sieltä tuli loistavat arviot.

Mielestäni leffat ei tee oikeutta kirjoille, joten odotan innolla mitä peli tarjoaa.

Siitä minun kirjoittama arvostelu V2.fi-sivustolla:
https://www.v2.fi/arvostelut/pelit/3878/Hogwarts-Legacy/
@Lyrtsi Oliko sun mielestä tarpeeksi erilaisia vihuja? Siitä näyttää olevan kritiikkiä muutamassa arvostelussa mitä lueskellut.

Hyvä arvostelu kaiken kaikkiaan!
 
Viimeksi muokattu:
85 oli vähän sellaista, mitä toivoin ja odotin. Ajattelin, että 80 päälle varmaan voisivat keskiarvot mennä, jos kaikki on onnistunut hyvin. Sen verran on tässä menneiden vuosien aikana tullut videoita tästä katseltua, että oma kiinnostus on selvä. Odotin arvosteluja vain nähdäkseni, että kaikki on ns. kunnossa pelin kanssa. En tästä mitään merkkiteosta odottanutkaan, vaan laadukasta toimintaroolipeliä ja sellainen nyt sitten vissiin on saatu. En taida spoilailla itseäni mitään arvosteluja lukemalla, vaan nappaan perusversion perjantaina itselle peluuseen. Tuo deluxe kyllä kiinnostaisi, mutta näyttää olevan 90+ euroa fyysisenä, jos jostain kaupasta sattuu löytymään, että en taida raaskia sitä maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kuulla, että peli on oikeasti ollut arvostelijoiden mieleen. Pitänee ostaa pois. Tästä oli ihan hyvä kutina jo ennakolta. Reilut myöhästymiset oli tässä tapauksessa huojentava merkki, koska tulkitsin niiden tarkoittavan, että julkaisija luottaa peliin ja haluaa tehdä sen kerralla oikein.
 
Tuota itse kyllä kanssa miettinyt, että kun en ole mikään potter fani muuten niin iskeekö sitten tämä pelikään kunnolla ?
Nyt pakko siteerata omaa viestiä.... Ajattelin ettei tämä varmaan itseäni kiinnosta niin menin vähän katselemaan alkua pelistä ja voi juma että iski kyl kovaa vaikka en niin potter fani olekkaan : D... Loppui kyllä aika nopeesti mulla katselu koska haluaa itse kokea loput ;)

On tää jossain vaiheessa pakko ostos.... Näyttääkin pirun hyvälle.

Edit...onko vielä missään ollut mitään kummalle konsolille kandee hommata vai ihan sama??? Löytyy series x ja ps5.
 
Nyt pakko siteerata omaa viestiä.... Ajattelin ettei tämä varmaan itseäni kiinnosta niin menin vähän katselemaan alkua pelistä ja voi juma että iski kyl kovaa vaikka en niin potter fani olekkaan : D... Loppui kyllä aika nopeesti mulla katselu koska haluaa itse kokea loput ;)

On tää jossain vaiheessa pakko ostos.... Näyttääkin pirun hyvälle.

Edit...onko vielä missään ollut mitään kummalle konsolille kandee hommata vai ihan sama??? Löytyy series x ja ps5.

Ihan sama sinänsä. Plesellä on Dualsense tuki sekä yksinoikeus tehtävä mutta muuten ovat samat.
 
5 tuntia peliä nyt takana ja peli ollut aikalailla kaikkea sitä mitä peliltä toivon ja vielä vähän enemmänkin, ei voi kun ihmetellä että miten hemmetin hyvin ne ovat saaneet tuon maailman luotua, yksi mielenkiintoisimpia pelimaailmoita pitkään aikaan. esim tuolla tylypahkassa seikkailessa tulee olo kun olisi itse jossain Tylypahkan fanikäynneillä, sitä välillä vaan jää ihailemaan kaikkea arkkitehtuuria ja interaktiivisuutta. niin en ole tosiaan poistunut vielä tuon 5 tunnin jälkeen vielä edes Tylypahkasta, ja tuntuu että olen vasta pintaraapaissut sitä. completion näyttää 3%, Se on kanssa ollut mukava yllätys että Hardi on oikeasti vaikea. ja joutuu ottamaan välillä taistelut uusiksi, ei mikään överi vaikea mutta kumminkin sopivan vaikea, sitä Extremeä ei tosiaan ollut alussa edes valittavissa niin se voi olla sitten vastas kun pelin pelannut läpi, mene ja tiedä. jos nyt on jo näin haltioissaan pelistä, niin en uskalla edes kuvitella miten haltioissaan sitä on sillon kun saa sen Luudan :)

lainataan erästä Verdictiä, kun niitä tuossa lueskelin metacriticistä, ensivaikutelma viittaa siihen että sieltä on tuon tasoinen ja pituinen seikkailu tulossakin.

If you grew up a Harry Potter fan and still keep Hogwarts in your heart, this is probably a dream come true. Hogwarts Legacy is exactly what you'd expect from an open-world RPG within that universe. Immersive, beautifully done, with plenty of spells, challenges, beasts, quests, combat and also nice storytelling. It's such a fun ride that you could go for 100+ hours and not even feel it. It's like taking a sip of Felix Felicis.
 
erinäisistä syistä sain jo pelin perjantaina käsiini, nyt 17h pelattu ja voin kertoa että kyllä maistuu! ps5:lla pyörii hyvin tolla 120hz tilalla ja ei grafiikat todellakaan huonot ole!

edit. on ihmetyttänyt siitä asti kun tämä threadi julkaistiin, miksi otsikossa on harry potter?
 
erinäisistä syistä sain jo pelin perjantaina käsiini, nyt 17h pelattu ja voin kertoa että kyllä maistuu! ps5:lla pyörii hyvin tolla 120hz tilalla ja ei grafiikat todellakaan huonot ole!

edit. on ihmetyttänyt siitä asti kun tämä threadi julkaistiin, miksi otsikossa on harry potter?
Ootko huomannu jo onko valinnoilla ja sillä kuinka "hyvä" oot vaikutusta tarinaan? Tätä kovasti tuotiin esiin mutta en arvosteluista oikein tästä mainintoja löytänyt.

Ilman spoilereita toki.
 
Ylös Bottom