Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hollow Knight: Silksong

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

DestiZ

Well-Known Member
7bgaj1pmaig21.webp

Nimi: Silksong
Kehittäjä: Team Cherry
Julkaisija: Team Cherry
Alustat: PC (Steam), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2
Lajityyppi: metroidvania
Julkaisu: 4.9.2025

Tehdääs pelille tosiaan ihan oma ketju, kerta julkaisu 2 viikon päästä, varmasti puhetta tulee riittämään pelistä.

julkaisutraileri

eri medioiden mietteitä pelistä

Viimeksi muokattu:
Nämä pelit eivät kyllä ole sitten millään pelejä minulle. Ensinnäkin, en ole lainkaan innoissani sivulta kuvatuista 2D peleistä. Ja ikävä kyllä pelin graafinen tyyli on muutenkin sellaista pelkistettyä ällösöpöilyä, jota en voi yleensä sietää. Kaiken kukkuraksi, en pidä sinänsä siitä, että pelissä on niin vahva ötökkäpainotteisuus. En ole siis ylipäätään ollenkaan ötököiden ystävä, joten peleissäkään ei sellainen jatkuvasti ötököihin perustuva pelimaailma kiinnosta pätkääkään. Moni tuntuu toki näistä peleistä pitävän, joten varmaan tietyt asiat on tehty hyvin. Itselleni nuo edellä mainitsemani asiat vievät kuitenkin lähes kaiken mielenkiinnon näistä peleistä. Mutta nauttikaa ihmeessä te, jotka pidätte näitä pelejä jopa mestariteoksina!

Viimeksi muokattu:
Tuli edeltävää osaa useampia tunteja pelailtua ja sinänsä ihan hyvin tehty peli vaikutti olevan, mutta en mäkään kovin helposti enää lämpene 2D peleille. Pelin graafinen tyylikään ei oikein maistunut. Eli kesken jäi. Tulee varmaan kokeiltua viimeistään PS+ yms. pelinä, mutta enpä usko että ennen sitä.

Tää on mulle kyllä tän vuoden (tai viimeisen 6 vuoden…) odotetuin peli. Rakastin Hollow Knightia ja se on tullut pelattua alusta loppuun läpi kahdesti siten, että toisella kerralla taistelin läpi nekin viimeiset haasteet, joita en ekalla kerralla päihittänyt. (Paitsi Godhome:en en koskenut. Siitä saakoon nauttia mua paremmat ja bossrusheista enemmän pitävät pelaajat). Hollow Knight on ihan heittämällä mun lemppari metroidvania ja yksi mun kaikkien aikojen lempi peleistä. Odotukset tätä kohtaan on siis tosi korkealla.

Uskomatonta, että tämä on vihdoin niin pitkän ajan jälkeen oikeasti tulossa ulos. Toivottavasti tästä tulee julkaisupäivänä myös fyysinen versio. Vaikka jos ei tulisi niin ostaisin varmaan silti julkaisupäivänä digiversion ja sitten fyysisen version, kun se tulisi…

Hollow Knight on yksi parhaista peleistä ikuna koskaan. Ja sen soundtrack on myös upea ja mahtava. Odotukset kovat, mutta on kyllä niin ahdas syksy kaiken maailman pelijulkaisujen kanssa, että en taida ottaa pelattavaksi ihan heti. Joulukuussa vissiin olisi tarpeeksi aikaa perehtyä tähän.

Aiemmin jossain ketjussa sanoin, että ei tässä suuria odotuksia ole, kun on ollut niin pitkä odotus, mutta.... trailerista nousi ihokarvat pystyyn. Katsoo nyt, pystyykö odottelemaan.

Kiva tietää, että on kestänyt niin pitkään sen takia, että Team Cherry ei vaan malttanut lopettaa pelin työstämistä, koska oli niin kivaa. Kuulostaa mainiolta.

Oho, olipa yllätys että se viimein tulee ja näinkin nopeasti. Eka Hollow Knight on täällä pelattu joskus vuosia sitten ja oikein mukiin menevä metroidvania se oli. Ihan sitä fanaattisinta hehkutusta en ole ymmärtänyt sillä ei HK mielestäni pelimekaanisesti kovin paljon muista genren peleistä eroa. Ehkä se on tuo art style ja yleinen tunnelma mitä moni fanittaa. Onhan se komea ja uniikki, ei sitä voi kiistää.

Ei varmaan julkkarissa mutta kun metroidvania nälkä iskee niin vois harkita ottaa peluuseen.

Ylös Bottom